Gotovo preko noći, opcija „rad od kuće“ je za mnoge iz paketa beneficija postala uobičajeni način funkcionisanja. Izvesno je da su se kompanije koje do sada nisu imale puno iskustva na ovom polju susrele sa ozbiljnim sa izazovom da celokupno poslovanje premeste u potpuno novi režim rada.
Šta možemo da uradimo da bi ovaj transfer bio što bezbolniji i efikasniji i za kompaniju i za zaposlene?
Svima nam je jasno šta su prioriteti
Vrlo je verovatno da će mnoge kompanije biti u situaciji da „preslože“ svoje prioritete, tačnije da odrede na kojim poslovnim ciljevima je apsolutni fokus.
U skladu sa tim, bitno je i ponovo definisati i jasno istaći na koji način svako od članova tima doprinosi njihovom ostvarivanju i koja su tačno njegova zaduženja. Iz redovnih aktivnosti vaših zaposlenih će sigurno otpasti neke stavke, ali je vrlo moguće da da će se pojaviti i neke nove. Zato je vrlo bitno da ne bude dilema ko ih preuzima, na koji način i šta će biti kriterijum na osnovu kojih se meri uspešnost.
Nije redak slučaj da teške situacije iznedre i „nove zvezde“ odnosno ljude koji su se u novim okolnostima odlično snašli i istakli i pokazali zavidne organizacione veštine i time značajno pomogli funkcionisanju biznisa.
Za dobre prakse pitajte frilensere
Oni koji do sada nisu često radili na ovaj način, naročito u početku, mogu da imaju manjih teškoća da organizuju svoj radni dan. Bitna je uloga vođa timova koji kroz redovnu komunikaciju i podršku zaposlenima mogu značajno da im pomognu da prebrode ovu fazu prilagođavanja.
Ovde je najbolje „ukrasti“ dobre prakse od frilensera i onih koji su odavno kancelariju zamenili sopstvenim domom.
Puno je saveta, ali jedan od ključnih je da treba jasno odrediti radno vreme, pokušati da se distrakcije svedu na minimum i jasno odrede fokusi za taj dan.
Komunikacija u doba Korone
Rad od kuće nije i ne treba da bude prepreka da se komunikacija redovno održava.
Zahvaljujući različitim plaformama kao što su Skype, Microsoft Teams, Google Hangout ili sve popularniji Zoom – moguće je vrlo lako organizovati redovne sastanke na kojima prisustvuje i više ljudi.
Osim uticaja na postizanje ciljeva, održavanje redovne komunikacije ima i snažan psihološki efekat. Izbegava se situacija da se ljudi osećaju zapostavljeno, izolovano i da važne informacije ne dolaze do njih što su najveće mane rada od kuće. Redovno izveštavanje dobija na još većoj važnosti i sprečava da se stvori šum u komunikaciji.
Većina zaposlenih Infostud grupe već gotovo 10 dana radi od kuće. I pored redovnih sastanaka koje timski održavamo shvatili smo da nam je komunikacija 1 na 1 izuzetno bitna i zato su mnoge kolege uvele praksu da, uz redovne, u toku dana imaju i brze desetominutne sastanke – konsultacije sa kolegama sa kojima direktno sarađuju.
Komunikacije je brža, življa, lakše se dogovaramo i nemamo osećaj da smo jedni od drugih izdvojeni iako sedimo u dva odvojena grada i svako u svojoj sobi. A bude vremena i da se baci neka više ili manje dobra fora, jer je optimizam nešto što nam je sada potrebnije nego ikada. 🙂

Poslovi Infostud – Marketing & PR sektor na sastanku u doba Korone. #nofilter
Radim od kuće sa decom u kući
Realno je da u ovoj situaciji neki od zaposlenih imaju ograničenja u smislu nesmetanog funkcionisanja.
Pitanje je da li u svojim stanovima sve kolege imaju mogućnost da se osame i izoluju u posebne prostorije na ceo radni dan. Da bi sve bilo još komplikovanije, sa proglašenjem vanrednog stanja i zatvaranjem škola i vrtića mnogi roditelji su se našli u nebranom grožđu i gotovo nemogućoj situaciji – radim od kuće sa decom u kući.
Zato je bitno realno sagledati situaciju i imati svest da su uslovi rada za neke kolege daleko do idealnih. Uz razumevanje, empatiju i prilagođavanje postojećoj situaciji moguće je pronaći rešenje koja je za sve prihvatljivo (tolerancija ako dete „upadne“ usred online sastanka, periodi dana kada dozvoljamo kolegi da se „isključi“, fleksibilno radno vreme i slično).
Teško je očekivati da će sve u samom početku funkcionisati kao po loju. Svaka nagla promena za posledicu ima manje ili veće poremećaje u organizaciji posla, obezbeđivanju redovne komunikacije, načinu postizanja ciljeva. Međutim koliko god nagle i iznuđene bile, sve ove promene otvaraju vrata za preispitivanja postojećih načina rada i testiranje novih opcija koje dugoročno mogu da donesu značajna poboljšanja poslovanja.
Zato se ovih dana često čuje da posle korona virusa poslovni procesi više nikada neće izgledati isto. Promena je počela, a voz treba uhvatiti na vreme.