Pređi na glavni sadržaj

Srpske IT kompanije “guraju” pozitivne promene u društvu

Domaće IT kompanije veliku pažnju posvećuju društveno odgovornom poslovanju i rado doprinose pozitivnim promenama ne samo u sopstvenim firmama, nego i u čitavom društvu. Kroz brojne akcije, volontiranja i donacije, IT sektor uporno pokušava da podstakne i druge firme da više iskoriste znanje iz IT-a kako bi olakšale život ljudima, pritom ne mareći samo za perspektivu biznisa.

Ovako ukratko glasi poruka koju su poslali predstavnici kompanija: Nordeus, Vega IT, Vivify Ideas, Infostud i Srpskog filantropskog foruma, govoreći o društvenoj odgovornosti IT kompanija na skupu Tech for good meetup, koji je organizovao Infostud u saradnji sa fondacijom Catalyst Balkans.

Šef korporativnih komunikacija Infostud grupe Petar Stakić ocenio je da ta kompanija ima sreću da posluje u oblasti koja već pripada društveno korisnom radu.

– Poslovi infostud, kao najposećeniji sajt u Srbiji posvećen zapošljavanju, konstantno radi na edukaciji ljudi koji traže posao, ali i pruža podršku kompanijama koje nude poslove. Nekada smo morali da  naučimo i naviknemo ljude da traže posao preko interneta, što je sada već davna prošlost, a potom i kako se pravilno piše biografija i pregovara sa poslodavcem. Upravo je to bio jedan proces koji se bazirao na edukaciji budućih zaposlenih – naveo je Stakić.

On je rekao da se dosta radilo i sa poslodavcima kako bi i oni promenili svoj način razmišljanja i imali adekvatan odgovor na poslovne dileme zaposlenih. Kako je Stakić pojasnio, strategija Poslova Infostud je podeljena u nekoliko segmenata:
– Naš glavni fokus definitivno je ulaganje u obrazovanje i u razvoj IT zajednice. Naravno da imamo određeni budžet za humanitarne aktivnosti, kulturu, umetnost i sport, ali nam je najveći deo budžeta ipak opredeljen za obrazovanje i razvoj IT zajednice jer su nam te dve stvari prioritet – naglasio je on.

Kao potvrda da u ovoj kompaniji godinama vode računa o društvenoj odgovornosti stigla je i Nacionalna nagrada `Đorđe Vajfert`‚ koju je Infostudu dodelila ove godine Privredne komore Srbije.

I u Nordeusu, jednoj od najuspešnijih srpskih gejming kompanija, smatraju da je obrazovanje zaposlenih  osnov iz koga se razvijaju i drugi nivoi društvene odgovornosti.

Miloš Paunović CSR specialist Nordeusa naveo je da je znanje njihovih ljudi, ekspertiza koju imaju u pravljenju igara, upravo ono što ih izdvaja među drugim IT kompanijama.

– Postavili smo obrazovanje kao osnov na kojem se gradi budućnost. Na taj način dalje razvijamo gejming zajednicu, dok istovremeno ulažemo u digitalizaciju. Da bismo to sve postigli, treba razumeti kako se radi na tim poljima u inostranstvu, a kako u Srbiji, koje sve procedure postoje i uskladiti sve te stvari. Inicijativa Digitalna Srbija je, na primer, efikasan pokušaj da se takve promene dese kako bi se širom naše zemlje sprovelo digitalno opismenjavanje ljudi. Pored toga, kroz sopstveni uticaj nudimo i drugim kompanijama šansu da povećaju sopstvenu vidljivost i realizuju ideje kroz razne vrste saradnje i podrške – istakao je Paunović.

Saša Popović iz kompanije Vega IT podsetio je na nekoliko projekata koji su u značajnoj meri olakšali život ljudima.

– Na inicijativu Udruženja građana za borbu protiv retkih bolesti Život napravili smo bazu retkih bolesti na srpskom jeziku kako bi naši lekari mogli više da se edukuju, angažuju i razmenjuju iskustva, a pacijenti da brže dobiju informaciju o pravima koja imaju. Napravili smo i aplikaciju koja pomaže sprečavanju samoubistava, što je još jedan korak bliže ka ljudima da znaju da je nekome stalo do njih – rekao je Popović.

Ivan Kostadinović iz kompanije Vivify Ideas, naveo je da su svoju kreativnost pokušali da pokažu kroz aplikaciju Pruži korak, koju su napravili za potrebe Nacionalnog udruženja roditelja dece obolele od raka – NURDOR.

Ova aplikacija funkcioniše tako što vaše prepešačenekorake konvertuje u dinare i donira NURDORU.

– Naš glavni cilj tokom izrade ove aplikacije bio je da ona ima pozitivan uticaj na zajednicu, da stvori vrednost koja će biti dobar primer svima. Ni sami nismo mogli da predvidimo da će aplikacija Pruži korak imati ovakvu popularnost, a da će efekat prikupljanja novca na ovaj način biti tako uspešan. Prošle godine je kroz ovu akciju prikupljeno oko 4.000.000 dinara, dok je sa aplikacijom Pruži korak ove godine na račun NURDOR-a uplaćeno oko 50.000.000 dinara – rekao je Kostadinović.

Svakako da se IT kompanije susreću i sa određenim preprekama tokom poslovanja. Na to je podsetila Dragana Jovančević, direktorka Srpskog filantropskog foruma.

– Postoji nesklad između zakona i podzakonskih akata, a ima još dosta toga da se uradi na polju usklađivanja propisa sa EU. Ne znam koliko je poznato da je, na primer, proizvođačima hrane u Srbiji jeftinije da sačekaju da nekoj robi istekne rok trajanja da bi je otpisali, nego da je doniraju, zato što moraju da plate PDV. Ono što je dobro i pokazuje da se stvari pokreću nabolje je inicijativa da se neoporezivi deo donacija za stipendije sa 11.000 dinara poveća na 30.000 dinara – rekla je Jovančević.

Zajednička ocena svih učesnika je da nova tehnologija ubuduće mora još više da se iskoristi kao ključni podsticaj za one dobre promene u društvu.

 

 

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiSvi kandidati i dokumenti na jednom mestu 

Razvojem HR Laba želimo da olakšamo proces selekcije i obezbedimo vam prostor da više pažnje usmerite na izgradnju odnosa sa kandidima, a ne na logistiku njihovih prijava. Prijave kandidata u HR Labu su dostupne na klik – na svim uređajima i u svako doba. Ovaj alat za selekciju krije mnogo opcija koje će vam pomoći […]

NovostiPočelo je najveće istraživanje brenda poslodavaca u Srbiji – talentX!

Najavljivali smo ga dugo, trebalo je sve da krene u martu ali nas je korona omela i evo nas sada u julu, u punom jeku prikupljanja upisa ispitanika kroz brojne kanale promocije. Istraživanje talentX predstvlja po obimu najveće istraživanje ove vrste na domaćem tržištu. Ovako veliko istraživanje pokrenuli smo sa ciljem da saznamo nekoliko važnih informacija sa srpskog tržišta rada. Krenimo redom:  Ko su najpoželjniji poslodavci u Srbiji  Svaka […]

NovostiAnaliza nedoumica o primeni Vladine Uredbe o fiskalnim pogodnostima i direktnim novčanim davanjima

Dana 10. aprila 2020. godine stupila je na snagu Uredba Vlade Republike Srbije na osnovu koje se iz budžeta Republike Srbije obezbeđuju fiskalne pogodnosti i direktna novčana davanja privrednim subjektima u privatnom sektoru u cilju ublažavanja ekonomskih posledica nastalih usled bolesti COVID-19 (u daljem tekstu: Uredba), o čemu smo pisali u jednom od prethodnih tekstova. […]

NovostiBesplatni webinar – Employer branding (u doba krize)

Preko umetnosti kreiranja EVP-a, do uspešnog eksternog komuniciranja Employer branding, strategije postavljanja i komunikacije, već dugo su ključni procesi u kompanijama. U procesu kreiranja same EB strategije, kompanije (HR, komunikacije, marketing) susreću se sa velikim izazovima. Od toga ko je glavni nosilac ovog cilja, sa kim je najbolje da usklađuju potrebe koje imaju, preko umetnosti […]