Pređi na glavni sadržaj

HR Experience: JAČAJTE SVOJU MREŽU KONTAKATA KOLIKO I SVOJE VEŠTINE

HR Lab
Autor
28. maj 2021.
·4 minuta za čitanje

Treća po redu konferencija “HR Experience”, u organizaciji vodećeg sajta za zapošljavanje Poslovi Infostud održana je juče 27.maja po prvi put u online formatu, a sa istim ciljem kao i prethodne dve godine – da promoviše znanje i omogući razmenu iskustva u domenu ljudskih resursa.

Direktorka sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Poslovi Infostud Sonja Ćetković, pozdravila je učesnike uz reči da smo u prethodnoj godini u uslovima pandemije naučili od čega smo satkani, šta znamo i možemo i da je ovo prilika da podelimo te uvide i zajedno napravimo boljitak.

Sonja-Ćetković

Sonja Ćetković

Vremena su se promenila, poslovno okruženje, kompanije ali i mi sami smo se promenili. Stoga je ovaj HR Experience, posvećen upravo promenama – rekla je u uvodnom obraćanju Sonja Ćetković.

Na konferenciji HR Experience “Redefinišemo HR u 2021”, HR stručnjaci iz zemlje i inostranstva, podelili su svoja znanja i iskustva, kroz predavanja, panel diskusiju i primere dobre prakse.

Da li je poželjnije raditi u Nemačkoj ili od kuće?

Učesnici zoom konferencije, imali su priliku da čuju dva izuzetno zanimljiva predavanja iz inostranstva, prvo Kate Kavanagh, direktorku „The Network”, globalnog udruženja vodećih vebsajtova, koja je govorila je o trendovima u oblasti rada.

– Pandemija Covid-19 je preoblikovala svet rada i naše preferencije u vezi sa migracijom, odredištem i fleksibilnošću na poslu – rekla je Kavanagh, osvrćući se na to da je rad na daljinu postao “uobičajen a ne benefit”.

Ona je istakla i najpopularnije izbore destinacija za radnike koji migriraju zbog posla – što se značajno promenilo od poslednjeg izveštaja, kao i gde je mesto Jugoistočne Evrope u toj dinamici.

Hvatajmo beleške jedni od drugih

Drugo inostrano predavanje imao je čuveni autor i konsultant Lars Šmit (Lars Schmidt), pisac knjige „Redefining HR“. Šmit je istakao mnoge značajne koncepte koje moderan HR treba da razmotri i prihvati, što je trend koji se već dešava ali po njegovom mišljenju još uvek ne u dovoljnoj meri.

Šmit je naglasio više puta tokom predavanja svoju veru u „open source“, odnosno besplatnu i slobodnu razmenu ideja i znanja.

– Nekada je HR bio kao „crna kutija“, niko nije delio kako i šta radi, niti šta su naučili, ali to se menja – rekao je Šmit i ocenio da je konferencija „HR Experience“ jedan od načina da se takav koncept primenjuje u HR-u i da bi bilo dobro da “hvatamo beleške jedni od drugih“. Šmit je skrenuo pažnju HR profesionalcima da grade kontakte i umrežavaju se, bar koliko rade i na građenju i jačanju svojih veština, i da će im to višestruko pomoći u karijernom razvoju.

Najuspešnije HR priče

Značajan deo online događaja “HR Experience” odnosio se na predstavljanja 5 HR projekata i praksi u Srbiji, koje su se takmičile za glasove učesnika konferencijee, kako bi ponele titulu najbolje. Sama ideja iza ovog takmičenja je, naravno, deljenje dobrih praksi i učenje HR profesionalaca jednih od drugih, ali takmičarski aspekt dodaje atraktivnost i uzbuđenje. Glasovima učesnika vebinara, pobedila je HR priča Isidore Ušendić Stošić u ime kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”. Na drugom mestu je “The Blue is New Red”, Atlantic grupe koju je predstavljala Tina Miličić, a na trećem mestu je NIS, sa Ivanom Markovićem koji je predstavio projekat “Platforma Poštovanje, pre svega”. Među pet najboljih u izboru žirija u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft), bile su i priče o HR praksama kompanije UMLAUT, ispred koje su priču „Curtural Architects“ ispričali Jelena Jevrić i Boban Pavlović, kao i WEBCentric d.o.o „Outsource dela poslovanja – u selo!“, koju je predstavila Jovana Marković.

HR-Uspešne-priče

Finalisti Uspešnih HR priče

Dodeljena je i prva Employer branding nagrada u Srbiji, sa idejom da se istakne i nagradi kompanija koja je najbolje sprovela aktivnosti brendiranja poslodavaca. Ovu nagradu ponela je Atlantic grupa, u čije ime je priznanje primila Tina Miličić.

Brendiranje i rebrendiranje poslodavca

Od domaćih govornika, na vebinaru su nastupili i Vladimir Damnjanović (Talent X) i Milena Rajković, (A1). Govoreći na temu “Šta pokreće atraktivnost kompanija u Srbiji, Vladimir Damnjanović je prikazao i rezultate TALENT X istraživanja koji je dao uvid u očekivanja koja više od 15.000 ispitanika imaju od svojih sadašnjih i budućih poslodavaca. Drugi predavač iz Srbije bila je Milena Rajković, HR biznis partner u A1, na temu rebrendiranja poslodavca. Milena je dinamično i živo opisala različite faze rebrendiranja kompanije koju smo dugo znali kao VIP, sa primerima i entuzijazmom koji su činili da su prisutni na vebinaru mogli zamisliti da su bili prisutni kroz faze procesa koje je Milena prenela.

Panel Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?

O tome kakva poslovna iskustva nose iz poslednjih 15 meseci krize izazvane kovid pandemijom, koliko su njihove kompanije, HR timovi i zaposleni brzo reagovali na krizu, kao i koliko toga se promenilo u samim HR timovima i načinu rada, razgovarale su vođe HR timova kroz panel diskusiju „Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?“ čiji moderator je bila Tanja Ikić, šef sektora ljudskih resursa Infostud grupe.

Učesnice panela Marija Božović iz Mozzart-a, Borka Mršić, iz Bosch-a, Jelisaveta Obradović iz DM Drogerie i Sonja Bunčić iz Levi9, istakle su koliko su se i one same i načini na koje rade prilagođavale kriznim okolnostima, trudeći se da HR timovi budu oslonac zaposlenima i biznisu. Sve tri su istakle važnost jasne, pravovremene i transparentne komunikacije, psihološke i poslovne sigurnosti i saradnje kao ključnih aspekata uspešnog prolaska kroz izazovne okolnosti, koje u nešto manjoj meri i dalje traju.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]

Zašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanostiEmployer brandingZašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanosti

Psihološka sigurnost na poslu nije „ušuškanost“ nego rad bez straha, u slobodi.  Pandemija Covid-a je podigla na sto važnost kvaliteta života. Generacija Z je pristupila tržištu rada i glasno rekla da ne pristaje na toksičnost na radnom mestu. Digitalizacija je unela šumove u komunikaciju pa su otvorenost i dobro razumevanje postali važniji nego ikada. Jedna […]

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]