Pređi na glavni sadržaj

HR Experience: JAČAJTE SVOJU MREŽU KONTAKATA KOLIKO I SVOJE VEŠTINE

HR Lab
Autor
28. maj 2021.
·4 minuta za čitanje

Treća po redu konferencija “HR Experience”, u organizaciji vodećeg sajta za zapošljavanje Poslovi Infostud održana je juče 27.maja po prvi put u online formatu, a sa istim ciljem kao i prethodne dve godine – da promoviše znanje i omogući razmenu iskustva u domenu ljudskih resursa.

Direktorka sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Poslovi Infostud Sonja Ćetković, pozdravila je učesnike uz reči da smo u prethodnoj godini u uslovima pandemije naučili od čega smo satkani, šta znamo i možemo i da je ovo prilika da podelimo te uvide i zajedno napravimo boljitak.

Sonja-Ćetković

Sonja Ćetković

Vremena su se promenila, poslovno okruženje, kompanije ali i mi sami smo se promenili. Stoga je ovaj HR Experience, posvećen upravo promenama – rekla je u uvodnom obraćanju Sonja Ćetković.

Na konferenciji HR Experience “Redefinišemo HR u 2021”, HR stručnjaci iz zemlje i inostranstva, podelili su svoja znanja i iskustva, kroz predavanja, panel diskusiju i primere dobre prakse.

Da li je poželjnije raditi u Nemačkoj ili od kuće?

Učesnici zoom konferencije, imali su priliku da čuju dva izuzetno zanimljiva predavanja iz inostranstva, prvo Kate Kavanagh, direktorku „The Network”, globalnog udruženja vodećih vebsajtova, koja je govorila je o trendovima u oblasti rada.

– Pandemija Covid-19 je preoblikovala svet rada i naše preferencije u vezi sa migracijom, odredištem i fleksibilnošću na poslu – rekla je Kavanagh, osvrćući se na to da je rad na daljinu postao “uobičajen a ne benefit”.

Ona je istakla i najpopularnije izbore destinacija za radnike koji migriraju zbog posla – što se značajno promenilo od poslednjeg izveštaja, kao i gde je mesto Jugoistočne Evrope u toj dinamici.

Hvatajmo beleške jedni od drugih

Drugo inostrano predavanje imao je čuveni autor i konsultant Lars Šmit (Lars Schmidt), pisac knjige „Redefining HR“. Šmit je istakao mnoge značajne koncepte koje moderan HR treba da razmotri i prihvati, što je trend koji se već dešava ali po njegovom mišljenju još uvek ne u dovoljnoj meri.

Šmit je naglasio više puta tokom predavanja svoju veru u „open source“, odnosno besplatnu i slobodnu razmenu ideja i znanja.

– Nekada je HR bio kao „crna kutija“, niko nije delio kako i šta radi, niti šta su naučili, ali to se menja – rekao je Šmit i ocenio da je konferencija „HR Experience“ jedan od načina da se takav koncept primenjuje u HR-u i da bi bilo dobro da “hvatamo beleške jedni od drugih“. Šmit je skrenuo pažnju HR profesionalcima da grade kontakte i umrežavaju se, bar koliko rade i na građenju i jačanju svojih veština, i da će im to višestruko pomoći u karijernom razvoju.

Najuspešnije HR priče

Značajan deo online događaja “HR Experience” odnosio se na predstavljanja 5 HR projekata i praksi u Srbiji, koje su se takmičile za glasove učesnika konferencijee, kako bi ponele titulu najbolje. Sama ideja iza ovog takmičenja je, naravno, deljenje dobrih praksi i učenje HR profesionalaca jednih od drugih, ali takmičarski aspekt dodaje atraktivnost i uzbuđenje. Glasovima učesnika vebinara, pobedila je HR priča Isidore Ušendić Stošić u ime kompanije Zuhlke engineering – „Flexible Comp&Ben options for employee”. Na drugom mestu je “The Blue is New Red”, Atlantic grupe koju je predstavljala Tina Miličić, a na trećem mestu je NIS, sa Ivanom Markovićem koji je predstavio projekat “Platforma Poštovanje, pre svega”. Među pet najboljih u izboru žirija u sastavu Jelena Mimić Milanović (Continental Automotive), Natalija Pešić (A1) i Bojan Rošić (Microsoft), bile su i priče o HR praksama kompanije UMLAUT, ispred koje su priču „Curtural Architects“ ispričali Jelena Jevrić i Boban Pavlović, kao i WEBCentric d.o.o „Outsource dela poslovanja – u selo!“, koju je predstavila Jovana Marković.

HR-Uspešne-priče

Finalisti Uspešnih HR priče

Dodeljena je i prva Employer branding nagrada u Srbiji, sa idejom da se istakne i nagradi kompanija koja je najbolje sprovela aktivnosti brendiranja poslodavaca. Ovu nagradu ponela je Atlantic grupa, u čije ime je priznanje primila Tina Miličić.

Brendiranje i rebrendiranje poslodavca

Od domaćih govornika, na vebinaru su nastupili i Vladimir Damnjanović (Talent X) i Milena Rajković, (A1). Govoreći na temu “Šta pokreće atraktivnost kompanija u Srbiji, Vladimir Damnjanović je prikazao i rezultate TALENT X istraživanja koji je dao uvid u očekivanja koja više od 15.000 ispitanika imaju od svojih sadašnjih i budućih poslodavaca. Drugi predavač iz Srbije bila je Milena Rajković, HR biznis partner u A1, na temu rebrendiranja poslodavca. Milena je dinamično i živo opisala različite faze rebrendiranja kompanije koju smo dugo znali kao VIP, sa primerima i entuzijazmom koji su činili da su prisutni na vebinaru mogli zamisliti da su bili prisutni kroz faze procesa koje je Milena prenela.

Panel Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?

O tome kakva poslovna iskustva nose iz poslednjih 15 meseci krize izazvane kovid pandemijom, koliko su njihove kompanije, HR timovi i zaposleni brzo reagovali na krizu, kao i koliko toga se promenilo u samim HR timovima i načinu rada, razgovarale su vođe HR timova kroz panel diskusiju „Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?“ čiji moderator je bila Tanja Ikić, šef sektora ljudskih resursa Infostud grupe.

Učesnice panela Marija Božović iz Mozzart-a, Borka Mršić, iz Bosch-a, Jelisaveta Obradović iz DM Drogerie i Sonja Bunčić iz Levi9, istakle su koliko su se i one same i načini na koje rade prilagođavale kriznim okolnostima, trudeći se da HR timovi budu oslonac zaposlenima i biznisu. Sve tri su istakle važnost jasne, pravovremene i transparentne komunikacije, psihološke i poslovne sigurnosti i saradnje kao ključnih aspekata uspešnog prolaska kroz izazovne okolnosti, koje u nešto manjoj meri i dalje traju.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]