Sinergijom jačajte tim i brend kompanije

Jelena Bajčetić

Sinergija HR i Marketing i PR-sektora daje najbolje rezultate u brendiranju poslodavca kao poželjnog

Kako privući kvalitetne kandidate u tim? Da li je to odgovornost top menadžmenta, HR sektora, marketinga, komunikacija, ili je tajna u zajedničkom i koordinisanom delovanju? Kako možemo da poboljšamo rezultate?

Nema razvoja brenda poželjnog poslodavca ako top mendžment nije svestan njegove važnosti i benefita za kompaniju. Pa ipak, sektori koji su osim njih najčešće uključeni u ovaj proces su HR, marketing i PR sektor. Upravo na liniji HR – marketing i PR  je najvažnija sinergija. Trenutno u praksi je da jedan sektor drugi posmatra kao protivnički tim i nekad teško može sa njim da nađe zajednički jezik: – „Šta oni u stvari rade? Baš su zapeli, zašto im je ovo važno? Šta će im to i da li znaju šta je naš posao u svemu tome? Ko je ovde u stvari odgovoran i da li mi treba na ovome da radimo?“

Greg Rokos u svom članku navodi da marketing često ne razume svoju važnost i ulogu u vezi sa privlačenjem kvalitetnih kandidata. Naime, 39% marketara veruje da je top menadžment odgovoran za brend poželjnog poslodavca, a 40% smatra da je on u odgovornosti HR sektora. To je i uzrok mnogih nesuglasica i međusektorskog nerazumevanja. Zato ćemo pojasniti i  ceo proces brendiranja poslodavca kao marketing levak tj. proces kroz koji vaša kompanije prolazi da bi privukla prave kandidata.

Marketing levak u Regrutaciji

Kada se faze raščlane, podela odgovornosti i važnost timskog rada je daleko jasnija i logičnija. U najširem delu levka, koji je i najbrojniji, nalaze se svi kandidati koji su možda negde čuli za naš brend. Međutim nama je krajnji cilj da privučemo kvalitetne ljude u svoj tim i učinimo ih dobrim ambasadorima svog brenda. Naravno taj deo levka je najuži i nalazi se na njegovom dnu. Put do toga cilja je često dugotrajan proces.

Privlačenje kandidata

Nedavno sprovedeno istraživanje „Najpoželjniji poslodavac 2018“ pokazuje da preko 80% ispitanika aktivno razmišlja o promeni posla. Podatak sa sajta The Muse govori da 67% kandidata ovu opciju razmatra i 6 meseci pre nego što krene u konkretnu realizaciju. Ti kandidati se nalaze u prvoj fazi, u najširem delu levka, oni imaju tek svest o postojanju nekih kompanija kao poslodavaca. Do informacija dolaze iz tzv. „neutralnih“ izvora. To mogu da budu kompanijska pojavljivanja u medijima, korišćenje proizvoda ili usluga kompanije, učešće kompanijskih eksperata na važnim događajima i panelima, dani otvorenih vrata, materijali koje o organizaciji objavljuju drugi izvori. Praktično, kandidat počinje da formira svest o kompaniji kao o potencijalnom poslodavcu. Ovde veliku ulogu imaju marketing i PR, koji treba da pripreme i plasiraju sadržaj koji je bitan za prvu fazu ovog procesa, naravno u dogovoru sa HR sektorom.

Pogledajte detaljnije u videu ispod:

 

 

Drugim rečima, ako želite prepoznatljiv brend poželjnog poslodavca, bitan je holistički pristup i raznovrsnost igrača u vašem timu. Na top menadžmentu i HR sektoru je da definiše profil i kvalifikacije ljudi koje kompanija želi da privuče. Na marketingu i PR-u je da osmisli strateški komunikacioni plan i da se pobrine za njegovu implementaciju uz blisku saradnju sa ostalim sektorima.

Kada razumemo i shvatamo svoju ulogu i svoj uticaj u širem kontekstu lakše nam je da razumemo i šta drugi sektori rade i kako da sa njima bolje sarađujemo. A za to je nekada sasvim dovoljno da se izađe iz svojih cipela i problem sagleda iz one druge perspektive.  Važan je jasan cilj, kao i sinergija i snaga vaših trenutnih timova.

Jelena Bajčetić

Jelena Bajčetić

Šef odeljenja za odnose sa klijentima, Poslovi Infostud

Na profesionalnom planu, u prethodnih 11 godina prešla je zanimljiv i dinamičan put – od prodajnog savetnika do šefa odeljenja sastavljenog od dvadeset profesionalaca. Druga karijera, iako traje kraće, jednako joj je važna i uzbudljiva. O roditeljstvu, ali i sebi, uči od ćerkice Teodore.

Podeli:
Employer Branding Studio Baner

Ostavite svoj komentar

Vaša Email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *



Vezani postovi

Kako je kompanija NIS koristeći svu snagu naših kanala postigla desetostruko veći broj pregleda oglasa

Postavljanje oglasa za određeno radno mesto na sajtu poslovi.infostud.com, dokazano će vam doneti dobre rezultate....

Kako da kao mala kompanija dođete do kvalitetnih kandidata

Da bi se opstalo na tržištu važan je timski rad, ali  važni su i što sposobniji pojedinci jer oni nisu samo malo...

Iskustvo kandidata – da li ga merite i zašto ne?

Iskustvo kandidata jedan je od stubova brenda poslodavca, to će reći svaki iskusniji employer branding specijalista....