Pređi na glavni sadržaj

Uspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

17. decembar 2024.
·3 minuta za čitanje

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza poslovanja,  stvara se jedinstven, neponovljiv i upečatljiv kompanijski identitet, odnosno brend.

Pričama iz ličnog iskustva se veruje

Umesto korišćenja gotovih slika, koje se često koriste u marketingu, treba koristiti stvarne ljude koji rade u firmi i pustiti ih da ispričaju svoju priču. Recimo, interesantno je čuti od vlasnika kako je sve počelo, kako su uspeli, kojim vrednostima se vode u životu i poslu. Ko su ključni ljudi uz njih? Šta ti ljudi imaju da poruče? Kako stvari izgledaju iz ugla onih koji su duže u kompaniji, a šta o kompaniji misle oni koji su tu tek od nedavno?

Otvarajući svoja vrata da bi pokazao stvarna lica, autentične priče i brojna svedočenja o tome kako je raditi u kompaniji, poslodavac postaje mnogo pristupačniji. Kandidati koji nalaze da su im lica i priče zaposlenih vrlo bliski, imaće osećaj emotivne povezanosti i pripadnosti jer ono što su čuli i videli odgovara njihovom razumevanju sveta i njihovim vrednostima. Na taj način se privlače kandidati koji pronalaze smislenu povezanost sa poslodavcem.

Tako se gradi kredibilitet i poverenje upravo zahvaljujući ljudima koji svedoče da im je lepo u kompaniji i koji imaju snažan osećaj pripadnosti i ponosa i koji nisu tu samo iz najobičnijeg interesa i koristi.

U pripovedanju se kriju velike mogućnosti

Pripovedanje daje širok spektar mogućnosti i predstavlja stalni izvor inspiracije i kreativnosti. Moguće je kreirati različite serije priča na različite teme od profesionalnog razvoja, preko timskih događaja do pojedinačnih postignuća zaposlenih.

Zatim, priče se mogu prilagoditi različitim segmentima kandidata i njihovim individualnim potrebama s obzirom na različite prioritete i vrednosti koje mogu da imaju. Na primer, priča fokusirana na ravnotežu između posla i privatnog života može da se dopadne profesionalcima sa porodicama dok priče o inovacijama mogu da privuku slobodnjake i kreativce.

Dobre priče imaju dugoročni efekat jer ostaju u sećanju i na taj način prevazilaze vreme obezbeđujući trajno nasleđe za brend poslodavca. Tako da je upravo pripovedanje osnova na kojoj se gradi snažan i trajan brend poslodavca.

Treba ići preko svih kanala komunikacije

Priče zaposlenih treba integrisati kroz sve kanale komunikacije od kompanijske web stranice, preko profila poslodavaca do društvenih mreža.

Video izjave zaposlenih, virtuelni obilasci poslovnog prostora i simulacije tipičnog dana na poslu nude impresivnije iskustvo i u većoj meri utiču na to kako kandidati opažaju brend poslodavca. Takođe, moguće je organizovati onlajn događaje, panel diskusije o korporativnoj kulturi ili interaktivne radionice što sve zajedno može da ostavi trajan utisak.

Zatim, format podkasta pruža priliku da se korporativne priče ispričaju na intimniji način, a upravo je ljudski glas ono što ima jedinstvenu moć da prenese emocije.

U svakom slučaju, kompanije koje idu dalje od konvencionalnog, privući će daleko veću pažnju i to mnogo šireg kruga kandidata.

Marketing logika u zapošljavanju

I pri odluci da li da konkurišu i kasnije da li da prihvate ponudu za posao kandidati uzimaju iste stvari u razmatranje kao i pri donošenju odluke o kupovini nekog proizvoda. Naime, kandidati razmatraju funkcionalne i hedonističke aspekte posla. Funkcionalni aspekti posla se odnose na osnovna očekivanja koja kandidati imaju od posla, kao što su minimalna prihvatljiva plata, zdravstveno i penziono osiguranje i sve drugo što je regulisano Zakonom o radu. Međutim, problem je što većina poslodavaca to nudi. Ako se ponude dodatne funkcionalne pogodnosti, kao recimo uz obavezno zdravstveno osiguranje i privatno sa redovnim sistematskim pregledima, to neće napraviti bitniju razliku jer je ispunjavanje osnovnih očekivanja dovoljno da se bude u trci.

Ali ako poslodavac nudi posao s više hedonističkih prednosti na taj način počinje jasno da se razlikuje od drugih. Na primer, ako nudi prijatno radno okruženje, ako su kolege ljubazne, ako je zabavno na poslu, ako postoji mogućnost profesionalnog razvoja u skladu sa ličnim afinitetima. Upravo ti aspekti posla imaju neograničen potencijal u privlačenju kandidata.

Emocije u poslu

Ukoliko su funkcionalni aspekti posla zadovoljeni to kod zaposlenog stvara osećaj sigurnosti, a ukoliko nisu anksioznosti. S druge strane kada se hedonistički aspekti posla zadovolje to stvara osećaj oduševljenja i uzbuđenja, a ako nisu razočarenja i tuge.

Ljudi prvo teže ka tome da dostignu određeni nivo sigurnosti i tek posle toga traže da zadovolje i hedonističke potrebe. Ukoliko su oduševljeni poslom i firmom duže će ostati u kompaniji i verovatno će lepo govoriti o kompaniji i preporučivati je drugima kao odlično mesto za rad.

Sjajna organizaciona kultura predstavlja hedonistički aspekt posla i najmoćniji način privlačenja visokokvalitetnih kandidata, a s tim ni prestižne zarade ne mogu da se nose.

I dok je funkcionalne aspekte posla moguće predstaviti taksativno, organizaciona kultura se s uspehom može predstaviti kroz naraciju jer je to jedini način da je kandidati emotivno dožive.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]