Milion obavljenih poziva, razmenjenih mejlova, pročitanih biografija kandidata i popunjenih tabela izmrcvare svakog poštenog HR menadžera, da ljudima jednostavno nije do života. Isceđen im je poslednji atom snage i treba im regeneracija u vidu nekog dobrog filma u bioskopu.
Još juče su poslali zahtev za kupovinu karata, ali imejl nikako da stigne. Bar da im jave da su puni, pa da se ljudi organizuju i okušaju sreću na nekoj drugoj strani, a ne da se ovako peku na tihoj vatri i cimaju na svaki zvuk sa mobilnog telefona.
E, jadni „ejčarovci“! Znamo, nije prijatno čekati nešto tako važno, a da odgovor nikad ne stigne koliko mu se god nadali, pa makar on bio i negativan. Da, doživeli smo to mnogo puta čekajući da nam upravo oni pošalju poruku da li smo prošli na razgovoru za posao ili ne.
Ali pre ćemo dočekati Godoa nego poruku, makar i onu kurtoaznu generičku: „Poštovani, počastvovani smo što ste pokazali interesovanje za rad u našoj kompaniji, ali trenutno smo se odlučili za kandidata koji više odgovara našim kriterijumima. Želimo vam mnogo uspeha u traženju novog posla, a mi ćemo se osetiti slobodni da vas pozovemo ukoliko se kod nas ukaže pozicija adekvatna vašim kvalifikacijama“.
Čak 77% kandidata nikad nije dobilo povratnu informaciju
Međutim, manjak osećaja da kandidati koji su poslali prijavu za određeni posao grickaju nokte čekajući na odgovor nije karakteristika samo kompanija u Srbiji, već se to događa svuda u svetu, ali u znatno manjoj meri.
Primera radi, pojedina istraživanja na globalnom nivou, čiji se rezultati ocenjeni kao poražavajući, govore da svega 53,5 odsto prijava dobije odgovor od poslodavaca koji su raspisali konkurs.
Svega kažete, a?
Pa, ako je ta statistika poražavajuća, šta tek reći za onu na poslovnoj berzi Srbije koja kaže da skoro 77 odsto kandidata nikada nije dobilo nikakvu povratnu informaciju ili da prevedemo, samo 23% njih jeste. Ali nije to baš toliko loše kao što izgleda. Ne, još gore je od toga, jer u tom procentu se nalaze i svi kandidati koji su obavešteni da su prošli u drugi krug selekcije, što znači da je odrečan odgovor dobilo jedva desetak odsto kandidata. Ako je i toliko!
Mnogo novca trošite na reklamu, a ona najjeftinija vam je loša
Svi znamo šta je emplojer brending, zar ne? Plasitčno rečeno, to je ono kad odeš na dejt i pokušavaš da se dopadneš osobi koja se tebi dopada. Pa se lepo obučeš, odabereš neki dobar restoran sa finom muzikom i ukusnom hranom, a onda kad dođe glavno jelo počneš da mljackaš, a konobara dozivaš zviždanjem. I shvatiš na kraju džabe ti potrošen novac na fasadu ili limariju, kad je prvi utisak odbojan.
E, baš tako je i sa poslodavcima čiji oglasi zvuče kao obraćanje bečkih guvernanti, a kad dođe vreme da odgovore na poruku, shvatiš da sa njima ne želiš više ništa da imaš. Jer, čak 65 odsto ispitanika u okviru projekta „Oceni put do posla“ sajta za zapošljavanje Poslovi.infostud koji je sproveden 2019. godine odgovorilo da više nikada ne konkuriše na oglase kompanije koja mu nije odgovorila na prijavu, a njih 70 odsto svoje prijatelje savetuje da se ne prijavljuju na konkurse takvih firmi.
I šta se onda događa? Pa, događa se da te iste kompanije plaćaju marketing stručnjacima skupe kampanje da od svog imena naprave brend, ne shvatajući da su dobar deo toga mogli da urade mnogo jeftnijije i jednostavnije. Bilo je potrebno samo da budu poslovni, kulturni, vaspitani i prema svim kandidatima se odnose sa podjednakim poštovanjem.
Ne vadite se na manjak vremena, ATS to rešava u nekoliko klikova
Ako ćemo iskreno i potpuno pošteno, odgovaranje na SVAKU prijavu kandidata zapravo jeste i obaveza HR menadžera i njegovih asistenata, ili bi barem tako trebalo da bude.
A, da. Sada dolazimo do one čuvene rečenice – Nemamo vremena da pošaljemo stotine mejlova i odgovaramo svakome.
Čekaj, a ko kaže da treba da se pošalje stotine mejlova? Dovoljan je jedan na stotine adresa, a to je proces koji ne oduzima više od 60 sekundi i dostupan je svim kompanijama koje koriste HR Lab ATS softver. Istina je, pored osnovnog nivoa za prikupljanje biografija kandidata, ovaj sistem u mnogome olakšava i proceduru slanja povratnih odgovora.
Konkretno, njih je moguće poslati pojedinačno ili grupno, što je na samim HR menadžerima da odluče, baš kao što sami mogu da biraju i tekst koji će se naći u poruci koja će otići do kandidata. Moguće je, prilikom pregledanja biografija, svaku od njih pojedinačno oceniti ocenom od 1 do 5, a onda kasnije uz pomoć filtera „pretraži po oceni“ lako dobiti uvid o jačini svakog od kandidata. Takođe, vrlo jednostavno se mogu označiti svi kandidati i uz opciju „Pošalji email kandidatima“ može se odabratiti vrsta poruke koja će biti poslata (odbijenica, poziv na intervju, zahvalnica… ).
Jasno je valjda sada svima da izgovora više ne sme biti i da se odgovori kandidatima moraju slati jer je to poslovno, kulturno i profesionalno, a uz sve to i veoma jednostavno.
I na kraju krajeva, taj odgovor je mnogo važniji od potvrde rezervacije bioskopske karte, a u poslovnim krugovima nema takav tretman.
POGLEDAJTE OVO KRATKO I JEDNOSTAVNO VIDEO UPUTSTVO KAKO DA KORAK PO KORAK POŠALJETE POVRATNU INFORMACIJU KANDIDATIMA
Ukoliko upotrebu ovog alata vidite kao prednost, što zasigurno jeste, budite slobodni i pozovite nas na 024 41 55 628 kako bismo vas u par jednostavnih koraka proveli kroz sve mogućnosti ovog moćnog i potpuno besplatnog software-a i pomogli vam da svoj posao obavljate još efikasnije.
Ako pak želite sami da istražujete, iskoristite DEMO pristup alatu na linku:
DEMO PRISTUP