Pređi na glavni sadržaj

Onboarding proces za remote zaposlene

HR Direktor, Wint - Wagen International
9. decembar 2022.
·2 minuta za čitanje

Znajući važnost kvaliteta onboardinga na lojalnost i motivaciju zaposlenih i uzevši u obzir dinamiku kojom se širi “remote” način rada, nameće se pitanje: Kako organizovati kvalitetan onboarding u uslovima “remote” rada?

Onboarding ne mora neminovno da bude manje kvalitetan za “remote” zaposlene. Drugačija organizacija rada i zaposlenih ne utiče na značaj onboardinga: poruke i ciljevi onboardinga ostaju isti: želimo da prenesemo najvažnije informacije o kompaniji, da podelimo vrednosti organizacije, da informišemo o pravilima, procedurama, benefitima… Želimo da prenesemo novom saradniku da je dobrodošao, da nam je stalo da se najbolje uklopi i koja su naša očekivanja od njega. Jedino što se menja za remote uslove rada su metode i komunikacioni kanali koje koristimo da ostvarimo sve ove ciljeve.

Počnimo odmah, od prvog dana

Nedostatak direktnog kontakta nije prepreka da novozaposleni stekne prve utiske o kompaniji u kojoj radi. Već prvog dana je potrebno ostvariti direktan kontakt sa novozaposlenim kroz neformalni sastanak na kome će dobiti priliku da sazna i čuje sve potrebne informacije koje su mu potrebne za start. Preporuka je i da se novozaposlenom dodeli mentor na kog može da računa u svakom momentu svog onboardinga.

Uključimo novozaposlene što pre

Video snimci, digitalni materijali, vodiči za novozaposlene, uključivanje u sve komunikacione grupe zaposlenih… Sve su ovo dobri načini da se u “remote” eri zaposleni oseti PRIDRUŽENIM i uključenim i da dobije pregršt utisaka, kontakata, dobrodošlice, informacija i smernica.

Kreirajte osećaj pripadnosti

Podstaknite ostale zaposlene da se jave novom saradniku: da pitaju kako mu ide, da ponude pomoć, da podele sa njim neke informacije, podele svoja iskustva, da kreiraju neformalni prostor za razmenu humora, znanja, informacija i utisaka. Na taj način ne samo što će novozaposleni osetiti pripadnost “plemenu” nego ćete obezbediti da više ljudi isprati onboarding nove osobe i na taj način, statistički su veće šanse da budete alarmirani na vreme ako postoji potreba, problem, predlog ili vidan napredak.

Čest “follow up”

Kada su zaposleni u “remote” načinu rada, lakše se gubi kontakt i može da izostane validna informacija o tome kako se naš novi kolega oseća, kroz šta prolazi, ima li neke prepreke u radu, postoje li propusti u onboardingu koji mu otežavaju adaptaciju itd. Zbog toga je važno na više načina i kroz više kanala komunikacije održavati kontakt sa novozaposlenim i tražiti čest fidbek: viber grupa, kratak upitnik, online follow up sastanak, neformalna kafa uzivo itd.

Lično iskustvo

Nakon samo pet meseci od početka mog rada u Strauss Coffee, počela je pandemija i pod silom pandemije, “remote work” je postao realnost. Tada se uveliko završio formalni deo mog onboardinga, ali je potreba za upoznavanjem organizacije i dalje bila jaka i nezadovoljena. Ne samo da nisam stigla da upoznam svih 250 saradnika, nego nisam uspela da upoznam suštinu internacionalne grupacije kojoj moja kompanija pripada. Ono što je značajno pomoglo je čest kontakt sa kolegama iz drugih zemalja, deljenje utisaka sa različitih projekata, briga saradnika za moju adaptaciju i razumevanje za specifičnost situacije u kojoj se nalazim…

Značajno su pomogli i kontakti sa kolegama preko nekih neformalnih kanala: viber grupa, zatvorena Fejsbuk stranica za zaposlene, interni program razvoja koji smo osmislili preko zoom platforme… Informacije se lako nadoknade kroz vreme.

Ono što je na početku važnije je osećaj pripadnosti, prihvaćenosti, socijalnog uklapanja i osećaja “počinjem da volim ljude sa kojima radim”.

Remote način rada je poziv na adaptaciju onboarding procesa, poziv da se i on prilagodi novim okolnostima. On ne sme biti izgovor za propuštene prilike da se povežemo sa svim svojim novim kolegama uprkos tome što rade “remote”.

Onboarding proces može da bude kvalitetan, inspirativan i blagovremen u svim uslovima rada ako postoji volja i razmišljanje “van kutije”.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]