Pređi na glavni sadržaj

Tanja Ikić, od urednice do HR direktorke Inspira grupe: I posle 14 godina sebe i dalje vidim u ovoj kompaniji  

12. decembar 2023.
·5 minuta za čitanje

Kada je studentkinja treće godine žurnalistike odlučila da svoj honorarni posao u knjižari zameni stalnim, jedan oglas joj je privukao pažnju, a ispostaviće se, bio je presudan za njenu karijeru. Redakcija portala Infostud bila je u potrazi za novinarom. Uslov je bio da se pored CV-ja napiše tekst, a tema je ostavljena kandidatu na izbor. I pisala je – o stresu i o smehu. Usledio je prvi poziv, nekoliko krugova razgovora, a onda je dobila posao.

Danas, 14 godina kasnije, Tanja Ikić, direktorka je ljudskih resursa i korporativnih komunikacija u Inspira grupi (nekada Infostud grupa). Njen razvojni put zanimljiv je, ne samo po tome što ga u istoj kompaniji uspešno gradi već deceniju i po, već i po tome što su se njene pozicije tokom dosadašnje karijere veoma razlikovale.

Ipak, po sopstvenom priznanju, u HR-u se, konačno oseća kao kod kuće.

– Imam sreću da radim u kompaniji u kojoj sam mogla da osetim šta znači kad imaš dobar posao i kako se to preliva na privatan život, na okruženje, na društvo. Posao čini pola “budnog“ vremena u proseku. Ako nam je tu dobro, to samo može da donese benefite i zaposlenom i poslodavcu. Time što je neko zadovoljan i što ne ide sa grčem u stomaku na posao, može drugima da bude primer da je to normalno i očekivano. Kao i da neko ko nije zadovoljan ima pravo da traži bolje za sebe. Baš tu, u sektoru HR-a, vidim svoj prostor i priliku da o tome glasno govorim iz ugla kompanije koja već 23 godine uspešno posluje uz takav odnos prema zaposlenima – kaže Tanja.

Obuka u Beogradu i izlazak “iz struke”

Od svojih prvih radnih dana, bila je uključena u razne projekte. U Infostud dolazi kao dvadeset jednogodišnjakinja i dobija priliku da piše tekstove, savete, intervjue za tri sajta, koja su tada bila u okviru Infostud grupe, radi sa IT-jevcima, web dizajnerima.

– Sećam koliko sam bila srećna kada sam dobila obuku za web novinara. Sedište Infostuda je u Subotici, pa sam 10 vikenda zaredom išla za Beograd i dobila priliku da učim od ljudi koji su u to vreme radili puno na razvoju web novinarstva. Oduvek se ulagalo u edukaciju zaposlenih i ta percepija je važna, da kad raste zaposleni raste i kompanija. Nije važno ko ima koju poziciju, nego na koji način može da doprinese poslu i to je nešto što mene od početka drži u Infostudu, sada Inspiri – objašnjava Tanja.

A onda ova novinarka, na internom konkursu, aplicira za novu pozciju i zauvek napušta redakciju. Novo radno mesto je u centralnom odeljenju koje je radilo na razvojnim projektima celog Infostuda. Sve  promene u poslu  od tada omogućile su joj da se oproba u nečem novom, što je opet bilo u skladu sa njenim interesovanjima. Tako je “iz struke”, zakoračila u jednu, na prvi pogled, potpuno drugačiju oblast.

– Na prethodnoj poziciji, uredničkoj,  imala sam veoma različite nadležnosti. Radila sam i na sadržaju sajta, ali i na razvoju njegove funkcionalnosti. Tako da je ta saradnja sa IT-jem, dizajnerima i progamerima, nešto što me je od početka pratilo. Ali, dolazak u Projekte, doneo je i mnogo novih stvari koje je trebalo naučiti. Ono što se meni sviđalo je što sam mogla da radim u centrali, a da preko naših sajtova (Poslovi Infostud, Polovniautomobili.com, Putovanja.Info) pratim šta se dešava na razliičitim tržištima. Posle šest meseci sam postala i koordinator ovog sektora – priča Tanja.

Putovanja info su bila najbolja škola

Kao neko ko voli dinamaku, izazove, promene i izlaske iz zone komfora, Tanja u svoju radnu biografiju dodaje i posao na sajtu Putovanja info (koja su u to vreme bila u sastavu Infostud grupe), a na kom je radila sa “stomakom do zuba”.

– Na pregovare sa partnerskom agencijom za pravljenje sajta i softvera išla sam do pred sam porođaj. Šalila sam se da će prva reč mog deteta biti ime tog programa – priseća se.

Ali nije sve uvek bilo lako. Njen zadatak je bio da se posao iz starog biznis modela prebaci u novi.

– Sa ove distance znam da nisam bila spremna za tu poziciju. Želela sam da sprovedem neke svoje ideje i reforme i naišla na otpor tima. Morala sam da učim kako sa time da se nosim i šta znači biti prvi među jednakima. Putovanja info su moja najveća i najbolnija lekcija. Ali neophodna, u to sam potpuno sigurna – priča Tanja.

Novi izazovi uz novi pogled na posao menadžera

Ova pasionirana ljubiteljka stručne literature, svaki slobodan trenutak koristi za čitanje i slaže se da knjige menjaju život. U to vreme, pod ruku joj dolazi knjiga Multipliers.

– Ona govori o menadžerima koji u zavisnosti od svog ponašanja mogu da dovedu do toga da članovi njihovog tima imaju bolje rezultate od onog što je standard. Ali i lošije. Posle nje, imala sam potrebu da se izvinjavam svima sa kojima sam radila jer sam prepoznala ponašanja koja su bila destruktivna po tim. Shvatila sam koliko sam im nametala svoje ideje – iskrena je Tanja.

Kada je po povratku sa porodiljskog dobila priliku da vodi PR i maketing sektor sajta Poslovi infostud, kaže da joj je ovog puta bilo najvažnije da sluša svoj tim. Jedan od glavnih zadataka bio im je osnaživanje kandidata koji su bili u potrazi za poslom, pravljenje radionica i sadržaja za njih.

– Tu sam osećala da svoju misiju ispunjavam. I mislim da se to videlo, taj naš viši cilj, da tržište rada činimo boljim mestom za rad. Najponosnija sam na uklapanje neverovatno različitih ljudiu jedan tim. Trudila sam se da ih spajam na raznim projektima kako bi upoznali jedni druge bolje i bliskije sarađivali jer je to meni bilo najvažnije, da se na ljudskom nivou upoznaju, razumeju i onda tako funkcionišu – kaže Tanja. Rezultati nisu izostali.

Do tada, to je bila pozicija na kojoj se Tanja najduže zadržala. Kada se pojavio konkurs za šefa HR- a dugo je razmišljala o potencijalnoj promeni, ali je na kraju prelomila. Sada nakon četiri godine, presrećna je zbog takve odluke. Smatra da najveću odgovornost i potencijal za promenu u privredi ima HR struka. Raduje je što se trenutno većina HR konferencija bavi pitanjem zaposlenih posmatrajući ih kao čoveka u celini, a ne kao nekoga ko dolazi na posao i ostavlja “sve svoje privatno” na vratima.

Značaj fidbeka kao ključ uspeha

Kada je davne 2009. godine došla u Infostud, ova komapnija imala je tek tridesetak zaposlenih, a danas u Inspira grupi radi više od 300 ljudi. Zato i ne čudi što na prvu odgovara da ostatak svoje karijere može da zamisli u istoj firmi.

– Zaposleni ovde imaju priliku da šire svoje znanje i da se razvijaju jer imamo različite biznise, različitih struktura. Nama najmanji biznis broji šestoro ljudi, a najveći 116. To je jako velika razlika u pristupu zaposlenima. Sve to nas gura da neprestano učimo. Ja jesam u istoj kompanji, ali suštinski kao da nisam. Jer, firma od 30 i 300 zaposlenih nikako nije ista. Nedavno smo uveli jubilarne nagrade za 15 i 20 godina staža. Na primer, za 20 godina rada dobija se 22 dana plaćenog odsustva i ja sam već isplanirala svoje putovanje po Južnoj Americi – kroz osmeh kaže Tanja.

Za kraj poručuje da je važno slušati šta ti srce kaže, svoj tim ali i puno raditi na sopstvenoj edukaciji i imati sluha za to kako nas drugi vide.

– Postoji jedan alat, Joharijev prozor, koji pokazuje da svaki čovek ima slepu mrlju, karakteristike kojih nije svestan ali ih drugi vide. To je bio moj okidač da shvatim značaj fidbeka, a posebno negativnog. Mislim da je ta samospoznaja ključna ako želite da se zaista razvijate i na ličnom i na profesionalnom planu – poručuje Tanja.

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako odgovorno koristiti veštačku inteligenciju u svakodnevnom raduNovostiKako odgovorno koristiti veštačku inteligenciju u svakodnevnom radu

U eri kada AI alati poput ChatGPT-a i Claude AI-a postaju deo svakodnevice, nedavna istraživanja pokazuju da više od 70% profesionalaca koristi neki oblik veštačke inteligencije – ali manje od 30% njih razume kako da to čini na bezbedan i etički način.  Zamislite ovo: advokat koristi AI da generiše pravne reference u svom sudskom podnesku. […]

Dalibor Šumiga: Previše generalizujemo šta je zaposlenima važnoNovostiDalibor Šumiga: Previše generalizujemo šta je zaposlenima važno

Dalibor Šumiga je jedan od najprepoznatljivijih glasova regiona kada je reč o bihevioralnoj nauci, neuromarketingu i stvarima koje nas – bilo kao potrošače, bilo kao zaposlene – pokreću iznutra. Njegova predavanja su poznata po britkim, duhovitim i nimalo ulepšanim analizama savremenog tržišta rada i ponašanja ljudi u organizacijama.  Uoči njegovog nastupa na konferenciji HR Experience […]

Kako privući i zadržati Gen Z talente: Zajedno smo tražili odgovoreNovostiKako privući i zadržati Gen Z talente: Zajedno smo tražili odgovore

U utorak, 15. aprila, okupili smo članove Infostud Kluba lojalnosti na tematskom susretu posvećenom mladima na tržištu rada. Događaj je otvorila Sonja Ćetković, direktorka Infostuda, podsećajući koliko je važno da se kao zajednica poslodavaca bavimo očekivanjima i potrebama mladih koji dolaze – ne sutra, već danas. Zatim smo predstavili rezultate istraživanja Startuj Infostud tima pod […]

Posebna zaštita od otkaza ugovora o radu – Kada poslodavac ne može da da otkaz zaposlenomNovostiPosebna zaštita od otkaza ugovora o radu – Kada poslodavac ne može da da otkaz zaposlenom

U prethodnim tekstovima pisali smo o otkazu ugovora o radu zaposlenom od strane poslodavca. Utvrdili smo da prema članu 179 Zakona o radu, poslodavac može zaposlenom da otkaže ugovor o radu u sledećim slučajevima:  1) ako za to postoji opravdani razlog koji se odnosi na radnu sposobnost zaposlenog i njegovo ponašanje,  2) ako zaposleni koji […]