Pređi na glavni sadržaj

Zanimljive činjenice o poslu

13. novembar 2024.
·2 minuta za čitanje

1. Najčešći dan kada su zaposleni „bolesni“ je ponedeljak. Sem u Australiji. Tamo je utorak

2. Ako radite 40 sati nedeljno do svoje 65. godine, radićete 90.000 radnih sati tokom života. Eto zašto je važno, koliko god možemo, da radimo ono što volimo ili makar ono što nam nije mrsko. Toliki broj sati u životu bilo bi lepo provesti i u zdravom radnom okruženju i sa pozitivnim ljudima.

3. Najbolji balans privatnog i poslovnog života je u Italiji: tamo samo 3% zaposlenih radi više od 50 sati nedeljno. Ovaj balans možda ne zavisi samo od broja radnih sati. Neko može da radi i manje od 40 sati nedeljno a da ga posao muči: toksični odnosi, nevrednovanje doprinosa, veliki poslovni problemi i slično utiču na privatni život i mentalno zdravlje nevezano od toga koliko sati se aktivno provodi na poslu.

4. Najveće radno opterećenje je u Japanu (60-80 sati nedeljno) gde ljudi bukvalno umiru od posla i ta pojava se naziva „Karoshi“ i u Južnoj Koreji gde postoje radni kampovi (112 sati rada nedeljno). U poslednje vreme, u Japanu se započelo sa „Anti karoshi“ kampanjama i otvaraju se telefonske linije pomoći u ovim slučajevima. Inicijative postoje da se ovaj problem smanjii ali, po svemu sudeći, ne dovoljno brzo.

5. Neverovatnih 347 milijardi emailova se pošalje dnevno na planeti i taj broj raste 13% svake godine. Na ovaj trend verovatno ima uticaj i pandemija: hibridni načini rada i ogroman porast video sastanaka u poslednje tri godine. Direktni kontakti među zaposlenima su smanjeni kao i sastanci koji se održavaju u sali za sastanke, pa je očekivano da se većina dogovora/zadataka/razmena ideja dešava preko email-a.

6. Čovek je imao više slobodnog vremena kada je lovio da bi preživeo, nego što to ima moderan čovek.

7. Istraživanja pokazuju da zaposleni koji rade pored prozora manje izostaju sa posla.

8. Zaposleni koji mogu da utiču na izgled svog radnog prostora su zadovoljniji na poslu. Deluje banalno ali ima smisla: kada zaposleni znaju da su pitani/učestvovali u odluci/lično ostavili trag, lakše prihvataju širi kontekst rada u kom se nalaze i pojačava im se lojalnost.

9. Humor na poslu ne utiče negativno na produktivnost, naprotiv. Menadžeri, dosta je mrštenja i hladne profesionalnosti. Ako sami nemate smisla za humor, dozvolite onima koji ga imaju da ga koriste: čine vam uslugu.

10. Tim bilding ne može da reši probleme u timu ili kompaniji ali definitivno je zaslužan za lučenje oksitocina, a on je bitan za osećaj povezanosti i sreće. Ne računajte da će tim bilding da reši konflikte i probleme među ljudima ali može da bude dobra baza da se na tome radi.

11. Zaposleni koji kratko putuju do posla su zadovoljniji poslom i produktivniji. Ima smisla. Saobraćajne gužve verovatno „potroše“ i unervoze zaposlene pre nego što i stignu na posao.

Kad se sve uzme u obzir, idealno radno okruženje je: hibridno i kraće od 40 sati nedeljno, pored prozora i u prostoru koji smo sami uredili, ne mnogo daleko od kuće i među kolegama koji imaju smisla za humor. Pošto je idealno nemoguće naći, dovoljno je razmisliti kako ovih 90.000 radnih sati u životu provesti na najbolji način: potruditi se da nađemo ono što je najbliže našem ličnom idealu. Radni vek traje predugo da bismo ostajali tamo gde smo nesrećni, a opet, ako nađemo mesto na kom nam je dobro, to treba ceniti i ne uzimati „zdravo za gotovo“.

Izvori:

Fun Facts About Working Life | Career Origin

Japan’s karoshi culture was a warning. We didn’t listen | WIRED

12 Facts About the Workplace That You Didn’t Know (condecosoftware.com)

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto kandidati „goustuju“ poslodavce – i kako tome stati na putRegrutacija i selekcijaZašto kandidati „goustuju“ poslodavce – i kako tome stati na put

Kao regruteru, ovaj scenario vam je sigurno poznat. Otvoren je proces selekcije, uveliko se promoviše pozicija, pregledaju  biografije, zakazuju intervjui i dan po dan proces se privodi kraju. Vi i regruter ste izabrali nekoliko kandidata kojima biste prosledili ponudu, ali imate još jedan korak. Ipak, ne možete da dođete do njega jer vam se kandidat […]

Da li su intervjui stvarno merodavni? Alternativne metode procene kandidataRegrutacija i selekcijaDa li su intervjui stvarno merodavni? Alternativne metode procene kandidata

Još pre skoro dvadeset godina, nauka je rekla da nisu. Studija objavljena u časopisu Journal of Applied Psychology još 1996,  pokazuje da nestrukturisani intervjui imaju nisku prediktivnu validnost, sa koeficijentom korelacije od samo 0,20. Prosto rečeno – nestruktuirani intervjui su jedva bolji od slučajnog izbora prilikom odabira kandidata.  Nauka kaže da nisu merodavni. Ali čak […]

Prolećno čišćenje: Koje prakse je vreme da izbacimo iz procesa regrutacije i selekcije?Regrutacija i selekcijaProlećno čišćenje: Koje prakse je vreme da izbacimo iz procesa regrutacije i selekcije?

S vremena na vreme neophodno je osvežiti – što ostavu, što ormar, što ono što se decenijama koristi kao praksa u regrutaciji i selekciji. Tradicija ima svoju korist samo ako je u stanju da isprati promene koje je okružuju, i samo zato što se nešto radilo oduvek ne znači da treba da se radi zauvek. […]

Remote regrutacija: Izazovi i prednosti rada na daljinuRegrutacija i selekcijaRemote regrutacija: Izazovi i prednosti rada na daljinu

Iako je prošlo punih pet godina od pandemije koja je rad na daljinu uvela u skoro pa svaku industriju i poziciju, realnost je da se mnoge firme i dalje bore sa time kako da svoje procese učine podjednako učinkovitim, čak i kada se obavljaju van kancelarije. Regrutacija je jedan od tih procesa – da li […]