Pređi na glavni sadržaj

Atlantic grupa: Briga o kandidatima i šta možemo da učinimo za njih

Svoje uspešne HR priče na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience je prezentovalo šest kompanija, sa izuzetnim projektima izabranim među 51 pričom sa kojima su konkurisala 33 poslodavca.

Atlantic grupa se predstavila svojim projektom “Sharing is caring – Kako brigom o kandidatima postižemo njihovo zadovoljstvo?“ i zauzela četvrto mesto.

Projekat Atlantic grupe se odnosi pre svega na regrutaciju i selekciju, ali i na employer branding, i predstavila ga je Danica Miller, Head of Talent Acquistion & Onboarding u Atlantic-u.

Mišljenje kandidata utiče i na njihove potrošačke navike

“Uspeli smo sprovesti projekat koji je povezan sa našim vrednostima, brigom o ljudima u kompaniji i izvan nje, ali i sa strategijom Atlantic grupe, te smo stvorili priliku da i ljudi koji nisu deo naše kompanije osete našu brigu i želju da im pomognemo u daljem profesionalnom rastu i razvoju.

Pozitivno iskustvo kandidata utiče na njihovo mišljenje o nama kao o poslodavcu ali i na njihove potrošačke navike, te verujemo da pozitivno utičemo i na rast poslovanja naše kompanije. Regruteri imaju veći osećaj zadovoljstva, jer iako ne mogu svi kandidati da dobiju posao u Atlantic grupi, trudimo se da dobiju korisne savete i relevantnu i uvremenjenu povratnu informaciju. Takođe, stvaraju se odnosi na bazi poverenja te se kreiraju dugoročni odnosi sa kandidatima, što je svakako ključno za svakog regrutera. Pre svega, podignuta je svest o bitnosti iskustva kandidata. To je bilo nešto čega iako su regruteri svesni, često ostale kolege nisu, pa se i van ovih aktivnosti i alata, u našoj kompaniji sada više vodi računa o tome.”, naglasila je Danica Miller.

Kako je Atlantic grupa poboljšala iskustvo kandidata, osnažujući i kandidate i regrutere?

“Nakon prvobitnog istraživanja iskustva 285 kandidata, analizom odgovora došli smo do kritičnih oblasti. Nakon što smo pokrili te oblasti, posvetili smo se kreiranju dodatne vrednosti svakom kandidatu”, rekla je Danica Miller i precizirala na koju dodatnu vrednost se Atlantic grupa prvo skoncentrisala:

“S obzirom da su rezultati istraživanja ukazali da je uvremenjena i kvalitetna povratna informacija jedna od najbitnijih oblasti za kandidate, a da kao poslodavac tu imamo veliki prostor za unapređenje, uveli smo sledeće:

  • Organizovali smo obuku za sve regrutere o davanju povratne informacije, te postavili rok od 2 nedelje za davanje feedback-a
  • Komunicirali očekivanja prema menadžerima koji zapošljavaju da nam daju konkretnu povratnu informaciju o svakom kandidatu kako bi regruter mogao dati kvalitetan feedback, te obezbedili istu na kraju svake selekcije;
  • Kreirali i osigurali redovno korišćenje template mejlova za feedback kandidatima kada proces kasni.”

Druga grupa aktivnosti koju je preduzela Atlantic grupa je bilo uvođenje obuka za menadžere koja obuhvata sve korake u kojima oni učestvuju u selekciji, te su oni obučeni u definisanju ključnih kriterijuma, intervjuisanju zasnovanom na kompetencijama, donošenju odluka, komuniciranju ponuda i davanju kvalitetne povratne informacije. Tako smo osigurali da kandidati imaju pozitivno iskustvo tokom interakcije sa potencijalnim menadžerom, naglasila je Danica Miller.

Treća aktivnost koju je Danica navela usmerena je na iskustvo kandidata ali i na obezbeđenje standardizovanog i ujednačenog pristupa svim kandidatima: bilo je to kreiranje intervju upitnika koji se šalje menadžerima koji zapošljavaju pred sprovođenje intervjua. Taj dokument pokriva strukturu intervjua, ali i kako kreirati prijatnu i opuštenu atmosferu i podeliti sve bitne informacije o poziciji i organizaciji sa kandidatom.

Danica je objasnila i četvrtu aktivnost u okviru projekta: “Na našem kompanijskom vebsajtu smo postavili ključne informacije o procesu selekcije i postavili FAQ stranicu kako bi osigurali transparentnost procesa i obezbedili da kandidati imaju relevantne informacije o tome šta treba da očekuju.”

Kao petu aktivnost je navela uvođenje merenja zadovoljstva kandidata nakon svake selekcije, koji služi Atlantic grupi kao osnov za kontinuirana poboljšanja.

Korak dalje u podršci kandidatima: priručnik i CV kviz

“Nakon što smo postavili ove ključne aspekte koji obezbeđuju transparentnost, informisanost i ugodno iskustvo, otišli smo korak dalje i osmislili kako bi mogli dati kandidatima dodatnu vrednost. Da bez obzira na ishod selekcije u koju se žele uključiti, steknu neko znanje koje im može pomoći i u daljoj potrazi za poslom”, rekla je Danica Miller i objasnila kakva dodatna podrška je ponuđena kandidatima:

Dodatna vrednost za kandidate uključuje sledeća dva alata:

  • Intervju priručnik za kandidate koji dobijaju uz pozivnicu za razgovor sa menadžerom koji zapošljava. Pored opštih saveta, struktura pitanja zasnovanih na kompetencijama im je objašnjeno i dati su im saveti kako da se pripreme za takva pitanja.
  • CV kviz na FAQ koji na zabavan način deli dobre prakse vezane za pisanje radnih biografija na stranici

“Projekat Sharing is caring započeo je 1. juna 2020. godine. Tada smo napravili istraživanje među kandidatima koje je imalo sledeće rezultate: sveukupno zadovoljstvo procesom selekcije 66% a NPS (net promoter score koji govori o verovatnoći da se kompanija, proizvod ili usluga, a u ovom slučaju kompanija, preporuči npr. prijatelju) bio je 20. Rezultati istraživanja koje je sprovedeno na kraju 2021. godine pokazalo je značajan napredak u iskustvu kandidata: sveukupno zadovoljstvo procesom selekcije 89%, a NPS je iznosio 58. Uspešnost novog pristupa ilustruje zadovoljstvo i pozitivno iskustvo naših kandidata koji, iako iz prve ne prođu na konkursu, rado se odazivaju na naš poziv da ih razmatramo za neku drugu priliku”, zaključila je Danica Miller, uz napomenu da je kompanijska inicijativa “Začini svoju karijeru” sada šira jer i oni kandidati koji se ne zaposle u Atlanticu, imaju šanse da poboljšaju svoju poziciju na tržištu rada uz malu pomoć tima za pribavljanje talenata Atlantic grupe.

 

 

vizual-sponzora

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR priče„Granice su samo u našim glavama” Kako je A1 realizovao projekat zapošljavanja osoba sa invaliditetom

Vladimir Milenković HR partner u A1 kompaniji, nam govori o Limitless projektu, kroz koji su započeli podršku zapošljavanju osetljivih i teže zaposlivih grupa društva. „Kroz projekat zapošljavanja 5 novih koleginica i kolega širom Srbije u okviru našeg Telesales tima, bili smo motivisani željom da osobe s invaliditetom podržimo u njihovom osnaživanju, unapređenju kvaliteta života i […]

Uspešne HR pričeMercator S napravio program M HUB koji podržava talente u kompaniji

Kompanija Mercator S osmislila je M HUB talent program namenjen talentima u toj kompaniji. Program pripada oblasti talent menadžmenta i započet je u februaru 2021. godine, a prvi ciklus je završen u martu ove godine. – Prvi put smo pokrenuli talent program na ovaj način i pokazalo se da je bilo veoma uspešno, stoga drugi […]

Uspešne HR pričeOTP Banka: Rotacijom do ambasadora promena i do uspeha

Program “Rotacijom do uspeha” OTP banke Srbija koji govori o odličnom pristupu integraciji dve kompanije sa dve poslovne kulture i dva poslovna modela, predstavljen je među najuspešnijim HR pričama na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience koja je održana krajem maja u organizaciji Poslovi Infostud. Od 2019 do 2021. godine OTP banka i Vojvođanska banka su prolazile […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: Kako je STADA GIS Srbija postao globalni IT centar

Kampanja brendiranja poslodavca za kompaniju Stada GIS Srbija deo je strateške transformacije u Stada globalni IT razvojni centar i pozicioniranje kancelarije u Srbiji kao Competence centra. Projekat je počeo sredinom 2021. godine i dalje je u toku. Jelena Šolajić, Head of Talent Management Hemofarm i Katarina Jovanović-Čorlija, Senior HR Business Partner za IT iz STADA […]