Pređi na glavni sadržaj

Kompanija WEBCentric i projekat „Outsource dela poslovanja – u selo!”

9. jul 2021.
·2 minuta za čitanje

Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience.

Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online trgovinu i ima više od 110 zaposlenih i preko 700 klijenata.

Kompanija je prepoznala problem migracije mladih iz nedovoljno razvijenih opština – zbog školovanja i zaposlenja ali i njihovu želju da se vrate u svoja rodna mesta” – rekla je Jovana Marković i istakla da Webcentric ima odgovor na ovu situaciju: projekat izmeštanja dela poslovanja u selo koji omogućava mladima da ostanu u mestu u kojem žive ili da se u njega vrate.

Šansa za mlade ljude u manje razvijenim mestima

Marković je objasnila da njihova kompanija već pet godina otkriva talente i afinitete osoba koje ili nisu imale mogućnosti da se školuju ili nisu htele da napuste svoje rodno mesto.

Mi profesionalno usavršavamo osobe sa nižim ili srednjim kvalifikacijama. Dajemo im šansu da rade u manje razvijenim sredinama, uglavnom njihovim rodnim mestima, na poslovima koji nisu vezani za poljoprivredu. Priroda našeg posla otvara mogućnost za obučavanje mladih nezaposlenih lica za poslove koji ne zahtevaju striktno formalno obrazovanje iz oblasti tehničkih nauka. Kroz te obuke se otkrivaju i posebni talenti i afiniteti ljudi koji ili nisu imali mogućnosti da se školuju, ili nisu hteli da napuste mesto u kojem žive. Često smo u mogućnosti da profesionalno usavršavamo osobe sa nižim ili srednjim kvalifikacijama tako da mogu da obavljaju poslove koji su u našoj poslovnoj organizaciji izuzetno važni i neizostavni – rekla je Jovana Marković.

Ogranak kompanije u selu Novi Kozjak, opština Alibunar

Ona je naglasila da HR priča koju je predstavila na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience govori o zapošljavanju mladih iz opštine Alibunar.

– Pronašli smo deo posla koji je bio pogodan za izmeštanje van beogradskih kancelarija i ispunili smo želju više od 20 mladih ljudi da ostanu u rodnom mestu ili da se u njega vrate. Nakon selekcije, tim mladim ljudima je pružena obuka u Beogradu, a zatim su se vratili da rade u novoizgrađenoj kancelariji u selu Novi Kozjak u opštini Alibunar, gde je kompanija registrovala svoj ogranak. Tamo ovi mladi ljudi rade u modernim uslovima i sa odličnom savremenom opremom. U poslednjoj fazi projekta, rade se redovne evaluacije, unapređivanje i usavršavanje zaposlenih. Moguće je čak obučiti nedovoljno školovane kolege i za kompleksnije poslove i time ih motivisati da se dalje profesionalno usavršavaju – navela je Jovana Marković.

Dobitak za lokalnu zajednicu, mlade nezaposlene ljude i kompaniju

Dobit od ovog projekta je, sa jedne strane razvoj manje razvijene sredine, u ovom slučaju opštine Alibunar, a sa druge – izuzetna uspešnost i kvalitet koji se razvija kod veoma zainteresovanih zaposlenih iz tog mesta, na korist i njih i kompanije koja je time poboljšala svoj poslovni proces, smatraju u WEBCentric-u.

S obzirom da je u pitanju ne samo interna HR priča već i društveno odgovoran projekat, o tome koliko je ovaj projekat učinkovit govore ne samo interne kompanijske brojke već i smanjen broj nezaposlenih lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje u opštini Alibunar.

– Priča može biti još uspešnija. Sigurni smo da ovakav model može da bude koristan i drugim kompanijama, a da pritom se doprinese razvoju privrede van velikih gradova – zaključili su u Webcentric-u.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurseUspešne HR pričePobedničke HR priče: Wagen International – transformacija oslonjena na interne resurse

Na ovogodišnjoj, Sedmoj konferenciji HR Experience, tradicionalno je posebnu pažnju izazvao takmičarski deo projekta “Uspešne HR priče”, koji je pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Pet pobedničkih priča se nadmetalo za nagradu publike, koja je glasanjem na samoj konferenciji izabrala “New Wint” […]

Imaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenihUspešne HR pričeImaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenih

Kompanija Imaco Systemtechnik posluje u oblasti obrade metala i mašinske industrije i ima stopostotni izvoz u EU. Iako su usmereni na kupce, naglašavaju da im je dugoročno zadovoljstvo zaposlenih predstavlja “jednako važan cilj kao i zadovoljstvo kupaca”. “Mi proizvodimo mašine za različite vrste industrije, ali ne zaboravljamo da iza svih tih mašina, stoje ljudi, koji […]

Najbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”Uspešne HR pričeNajbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”

Nakon zatvaranja konkursa „Uspešne HR priče“, stručni žiri je izabrao najbolje primere iz oblasti ljudskih resursa koji će biti nagrađeni i predstavljeni u okviru programa HR Experience konferencije, 26. maja u Sava Centru u Beogradu. Izbor nije bio lak. Pristigle su 33 HR prakse iz različitih organizacija, a veliki broj zanimljivih i dobrih rešenja učinio […]

Uspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencijeUspešne HR pričeUspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencije

Istraživanja pokazuju da je za zaposlene, a posebno za milenijalce i mlađe generacije, pozitivan uticaj na zajednicu i društvo važan koliko i ambicija da kupe svoj stan ili kuću i da imaju visoke zarade. Prepoznavši u ovom trendu svoje zaposlene, takozvane Najnere, kompanija Levi9 je pokrenula 9Inspiration konferenciju sa ciljem da omogući razmenu znanja i […]