Društveno odgovoran projekat kompanije WEBCentric – „Outsource dela poslovanja – u selo!”, izabran je među pet najuspešnijih HR priča predstavljenih na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience.
Kako je i zašto WEBCentric autosorsovao, odnosno izmestio, deo poslovanja u selo, ispričala je Jovana Marković iz ove kompanije, koja automatizuje poređenje cena proizvoda na velikom broju sajtova za online trgovinu i ima više od 110 zaposlenih i preko 700 klijenata.
– Kompanija je prepoznala problem migracije mladih iz nedovoljno razvijenih opština – zbog školovanja i zaposlenja ali i njihovu želju da se vrate u svoja rodna mesta” – rekla je Jovana Marković i istakla da Webcentric ima odgovor na ovu situaciju: projekat izmeštanja dela poslovanja u selo koji omogućava mladima da ostanu u mestu u kojem žive ili da se u njega vrate.
Šansa za mlade ljude u manje razvijenim mestima
Marković je objasnila da njihova kompanija već pet godina otkriva talente i afinitete osoba koje ili nisu imale mogućnosti da se školuju ili nisu htele da napuste svoje rodno mesto.
– Mi profesionalno usavršavamo osobe sa nižim ili srednjim kvalifikacijama. Dajemo im šansu da rade u manje razvijenim sredinama, uglavnom njihovim rodnim mestima, na poslovima koji nisu vezani za poljoprivredu. Priroda našeg posla otvara mogućnost za obučavanje mladih nezaposlenih lica za poslove koji ne zahtevaju striktno formalno obrazovanje iz oblasti tehničkih nauka. Kroz te obuke se otkrivaju i posebni talenti i afiniteti ljudi koji ili nisu imali mogućnosti da se školuju, ili nisu hteli da napuste mesto u kojem žive. Često smo u mogućnosti da profesionalno usavršavamo osobe sa nižim ili srednjim kvalifikacijama tako da mogu da obavljaju poslove koji su u našoj poslovnoj organizaciji izuzetno važni i neizostavni – rekla je Jovana Marković.
Ogranak kompanije u selu Novi Kozjak, opština Alibunar
Ona je naglasila da HR priča koju je predstavila na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience govori o zapošljavanju mladih iz opštine Alibunar.
– Pronašli smo deo posla koji je bio pogodan za izmeštanje van beogradskih kancelarija i ispunili smo želju više od 20 mladih ljudi da ostanu u rodnom mestu ili da se u njega vrate. Nakon selekcije, tim mladim ljudima je pružena obuka u Beogradu, a zatim su se vratili da rade u novoizgrađenoj kancelariji u selu Novi Kozjak u opštini Alibunar, gde je kompanija registrovala svoj ogranak. Tamo ovi mladi ljudi rade u modernim uslovima i sa odličnom savremenom opremom. U poslednjoj fazi projekta, rade se redovne evaluacije, unapređivanje i usavršavanje zaposlenih. Moguće je čak obučiti nedovoljno školovane kolege i za kompleksnije poslove i time ih motivisati da se dalje profesionalno usavršavaju – navela je Jovana Marković.
Dobitak za lokalnu zajednicu, mlade nezaposlene ljude i kompaniju
Dobit od ovog projekta je, sa jedne strane razvoj manje razvijene sredine, u ovom slučaju opštine Alibunar, a sa druge – izuzetna uspešnost i kvalitet koji se razvija kod veoma zainteresovanih zaposlenih iz tog mesta, na korist i njih i kompanije koja je time poboljšala svoj poslovni proces, smatraju u WEBCentric-u.
S obzirom da je u pitanju ne samo interna HR priča već i društveno odgovoran projekat, o tome koliko je ovaj projekat učinkovit govore ne samo interne kompanijske brojke već i smanjen broj nezaposlenih lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje u opštini Alibunar.
– Priča može biti još uspešnija. Sigurni smo da ovakav model može da bude koristan i drugim kompanijama, a da pritom se doprinese razvoju privrede van velikih gradova – zaključili su u Webcentric-u.