Pređi na glavni sadržaj

Mercator S napravio program M HUB koji podržava talente u kompaniji

HR Lab
Autor
8. septembar 2022.
·4 minuta za čitanje

Kompanija Mercator S osmislila je M HUB talent program namenjen talentima u toj kompaniji.

Program pripada oblasti talent menadžmenta i započet je u februaru 2021. godine, a prvi ciklus je završen u martu ove godine.

– Prvi put smo pokrenuli talent program na ovaj način i pokazalo se da je bilo veoma uspešno, stoga drugi ciklus nastavljamo i tokom 2022. godine – kaže Marina Avram, direktorka sektora organizacionog razvoja Mercatora S za sajt HR Lab.

U programu učestvovalo 45 zaposlenih

Ona navodi da u Mercatoru S radi više od 8.000 izuzetno posvećenih i vrednih ljudi.

– Znanje je jedna od vrednosti naše kompanije i s tim u vezi kroz različite alate aktivno utičemo na razvoj svih zaposlenih u organizaciji. Prošle godine je, na primer, preko 2.500 naših koleginica i kolega imalo neku vrstu dodatnog usavršavanja. Motiv da pokrenemo M HUB bio je da podržimo one zaposlene koji imaju najviše potencijala da brzo napreduju u karijeri i da posebno kreiranim programom podstaknemo i njihov lični rast. Ideja je da utičemo na kulturu čitave kompanije tako da bude još transparentnija, još više rezilijentna i inovativna – dodaje Marina Avram.

U programu je učestvovalo 45 talenata kompanije, ali kad se uzmu u obzir svi njihovi eksterni partneri, kao i članovi top menadžmenta, zapravo je preko 70 različitih ljudi stvorilo M HUB.

Na višim pozicijama za tri do pet godina

Avram pojašnjava da je cilj M HUB koncepta da okupi talentovane ljude u organizaciji i pripremi ih za budućnost, po 70-20-10 modelu učenja. To znači 70% učenja kroz rad (rad na projektima i davanja predloga za unapređenje na sopstvenom radnom mestu), 20% kroz saradnju sa drugima i 10% kroz formalne edukacije – ističe naša sagovornica i dodaje:

– Ko su naši strateški talenti? Ljudi koje već možemo zamisliti na jedan, dva i tri nivoa nivoa višim pozicijama u odnosu na njihov sadašnji posao i očekujemo da tamo stignu za tri do pet godina – dakle da pripremimo naše sukcesore. Ceo program osmišljen je tako da svaki član proširi svoja znanja o inovacijama i bude uključen u proces odlučivanja, kako bi jačao i neophodne liderske veštine, ali učio o našem biznisu. Važne poruke koje smo želeli da pošaljemo su da: kroz kompaniju napreduju i talenti i oni koje trenutno nismo tako procenili, da horizontalno napredovanje gradi naš “lični portfolio” isto kao i vertikalno, da “talenat” nije doživotna kategorija, kao i da je “moja karijera u mojim rukama!”. I na kraju, cilj je bio da uživamo, što svakako jesmo – smatra Avram.

Nakon što su definisali ciljeve i ko su uopšte talenti u organizaciji, uzeli su u obzir sve zaposlene koji su ispunjavali definisane kriterijume i na tzv. „Talent Review“ danu dodatno razgovarali o potencijalu svakog predloženog pojedinca.

– Rezultat je da smo od preko 100 predloženih talenata, izabrali 45 najboljih u tom trenutku – naglašava Avram.

Kako pojašnjava, edukativni deo programa pokriva 3 stuba: liderstvo, inovativnost i biznis.

– Liderstvo podrazumeva najpre razumevanje liderskih pasaža kroz “manage self”, “manage others” i “manage managers”, licencirani trening “Situaciono liderstvo”, kao i niz “putanja učenja” kroz LinkedIn learning platformu. Stub inovativnost razvijamo kroz saradnju sa ICT HUB-om i seriju radionica kroz koje smo se upoznavali sa inovativnim metodologijama i alatima. Veća uključenost u biznis podrazumevala je učestvovanje u Business brief-ovima, cross funkcionalne projekte i treninge koje drže članovi našeg top menadžmenta.

Pored toga, talenti imaju pristup najvećoj bazi znanja na svetu kroz LinkedIn learning platformu, birali su svog mentora iz organizacije, kroz CEO club se družili sa generalnom direktorkom, dobili budžet za trening po sopstvenom izboru, a i sami dobili priliku da postanu interni treneri i naučeno šire dublje kroz organizaciju – navodi Marina.

Sedmoro kolega napredovalo tokom programa

Što se tiče samog programa, Avram kaže da je većina toga išla vrlo glatko i da je samo interesovanje i posvećenost svih učesnika u programu bilo na visokom nivou.

– Najteže je bilo da od preko 100 fenomenalnih koleginica i kolega izaberemo 45 – to nam je zadalo najveću glavobolju.

Čak 94% učesnika programa je ocenilo M HUB talent program najvišom ocenom i učešće u programu smatraju za jednu od najupečatljivijih inicijativa u kojoj su do sada učestvovali.

– Pored činjenice da smo po prvi put realizovali ovako sistematičan talent program, posebno smo ponosni na to što smo dali priliku zaposlenima da dodatno istaknu i „rastegnu“ svoje talente – njih sedmoro je u toku sprovođenja programa napredovalo na horizontalnom ili vertikalnom nivou. Kroz ovaj program mnogo se naučilo i o tome kako talenti vide sebe i na koji način žele da doprinose, koje su to teme, alati i inicijative na kojima žele da rade.

– Ova saznanja smo već iskoristili i primenili ih u pravljenju još kvalitetnijeg M HUB iskustva za sledeći ciklus. I još nešto, veoma bitno – podigli smo nivo razumevanja i važnosti upravljanja talentima u organizaciji, učinili smo ih vidljivijim i istakli ih kao „role model“ ponašanja u našoj organizaciji. Ponosni smo što je naš M HUB prepoznat i eksterno kao najbolja praksa, od strane različitih institucija i organizacija i što smo već dobili nagradu za najbolji talent program od strane AFA organizacije na Talent Development Forumu.

 

 

vizual-sponzora

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Pobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljudeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Nelt – Empatija i dizajn fokusiran na ljude

Na nedavno održanoj konferenciji HR Experience, koju je već sedmi put organizovao Infostud, u među 5 pobedničkih HR priča, predstavljen je i projekat Human Centric Inside Out kompanije Nelt. Projekat je trajao od maja 2023. do maja 2025. godine. Zbog postignutog uspeha, kompanija je odlučila da veliki deo aktivnosti iz projekta nastavi kroz uobičajeno poslovanje.   […]

Pobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijomUspešne HR pričePobedničke HR priče: MediGroup – Transformacija inspirisana Kanu teorijom

Jedna od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče je prošlogodišnji projekat najvećeg privatnog zdravstvenog sistema u Srbiji, organizacije MediGroup. U pitanju je projekat “Kanu Transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti”, koji je na ovogodišnjoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, predstavila Ivana Pejak ispred Medigroup.  – Zamislite da ste u […]

Pobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanijeUspešne HR pričePobedničke HR priče: Schneider Electric – Wellbeing nije benefit već osnov zdravlja ljudi i kompanije

Projekat “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric koja posluje u oblasti IT i energetike, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat je, ispred kompanije Schneider Electric, predstavila Sanja Grozda. Wellbeing zaposlenih u opisu novog radnog mesta “Koliko vas je […]

Pobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimenteUspešne HR pričePobedničke HR priče: A1 – Demistifikovanje principa kroz ponašajne eksperimente

Projekat “Human @ Center Experimentation Journey/Od ponašajnih eksperimenta do promene organizacione kulture” kompanije A1, jedna je od 5 pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj Sedmoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda, projekat su predstavile Tijana Samardžić i Katarina Jovanović ispred kompanije A1. Čija odgovornost je kultura organizacije? “Svaki pojedinac […]