Pređi na glavni sadržaj

Mercator S napravio program M HUB koji podržava talente u kompaniji

8. septembar 2022.
·4 minuta za čitanje

Kompanija Mercator S osmislila je M HUB talent program namenjen talentima u toj kompaniji.

Program pripada oblasti talent menadžmenta i započet je u februaru 2021. godine, a prvi ciklus je završen u martu ove godine.

– Prvi put smo pokrenuli talent program na ovaj način i pokazalo se da je bilo veoma uspešno, stoga drugi ciklus nastavljamo i tokom 2022. godine – kaže Marina Avram, direktorka sektora organizacionog razvoja Mercatora S za sajt HR Lab.

U programu učestvovalo 45 zaposlenih

Ona navodi da u Mercatoru S radi više od 8.000 izuzetno posvećenih i vrednih ljudi.

– Znanje je jedna od vrednosti naše kompanije i s tim u vezi kroz različite alate aktivno utičemo na razvoj svih zaposlenih u organizaciji. Prošle godine je, na primer, preko 2.500 naših koleginica i kolega imalo neku vrstu dodatnog usavršavanja. Motiv da pokrenemo M HUB bio je da podržimo one zaposlene koji imaju najviše potencijala da brzo napreduju u karijeri i da posebno kreiranim programom podstaknemo i njihov lični rast. Ideja je da utičemo na kulturu čitave kompanije tako da bude još transparentnija, još više rezilijentna i inovativna – dodaje Marina Avram.

U programu je učestvovalo 45 talenata kompanije, ali kad se uzmu u obzir svi njihovi eksterni partneri, kao i članovi top menadžmenta, zapravo je preko 70 različitih ljudi stvorilo M HUB.

Na višim pozicijama za tri do pet godina

Avram pojašnjava da je cilj M HUB koncepta da okupi talentovane ljude u organizaciji i pripremi ih za budućnost, po 70-20-10 modelu učenja. To znači 70% učenja kroz rad (rad na projektima i davanja predloga za unapređenje na sopstvenom radnom mestu), 20% kroz saradnju sa drugima i 10% kroz formalne edukacije – ističe naša sagovornica i dodaje:

– Ko su naši strateški talenti? Ljudi koje već možemo zamisliti na jedan, dva i tri nivoa nivoa višim pozicijama u odnosu na njihov sadašnji posao i očekujemo da tamo stignu za tri do pet godina – dakle da pripremimo naše sukcesore. Ceo program osmišljen je tako da svaki član proširi svoja znanja o inovacijama i bude uključen u proces odlučivanja, kako bi jačao i neophodne liderske veštine, ali učio o našem biznisu. Važne poruke koje smo želeli da pošaljemo su da: kroz kompaniju napreduju i talenti i oni koje trenutno nismo tako procenili, da horizontalno napredovanje gradi naš “lični portfolio” isto kao i vertikalno, da “talenat” nije doživotna kategorija, kao i da je “moja karijera u mojim rukama!”. I na kraju, cilj je bio da uživamo, što svakako jesmo – smatra Avram.

Nakon što su definisali ciljeve i ko su uopšte talenti u organizaciji, uzeli su u obzir sve zaposlene koji su ispunjavali definisane kriterijume i na tzv. „Talent Review“ danu dodatno razgovarali o potencijalu svakog predloženog pojedinca.

– Rezultat je da smo od preko 100 predloženih talenata, izabrali 45 najboljih u tom trenutku – naglašava Avram.

Kako pojašnjava, edukativni deo programa pokriva 3 stuba: liderstvo, inovativnost i biznis.

– Liderstvo podrazumeva najpre razumevanje liderskih pasaža kroz “manage self”, “manage others” i “manage managers”, licencirani trening “Situaciono liderstvo”, kao i niz “putanja učenja” kroz LinkedIn learning platformu. Stub inovativnost razvijamo kroz saradnju sa ICT HUB-om i seriju radionica kroz koje smo se upoznavali sa inovativnim metodologijama i alatima. Veća uključenost u biznis podrazumevala je učestvovanje u Business brief-ovima, cross funkcionalne projekte i treninge koje drže članovi našeg top menadžmenta.

Pored toga, talenti imaju pristup najvećoj bazi znanja na svetu kroz LinkedIn learning platformu, birali su svog mentora iz organizacije, kroz CEO club se družili sa generalnom direktorkom, dobili budžet za trening po sopstvenom izboru, a i sami dobili priliku da postanu interni treneri i naučeno šire dublje kroz organizaciju – navodi Marina.

Sedmoro kolega napredovalo tokom programa

Što se tiče samog programa, Avram kaže da je većina toga išla vrlo glatko i da je samo interesovanje i posvećenost svih učesnika u programu bilo na visokom nivou.

– Najteže je bilo da od preko 100 fenomenalnih koleginica i kolega izaberemo 45 – to nam je zadalo najveću glavobolju.

Čak 94% učesnika programa je ocenilo M HUB talent program najvišom ocenom i učešće u programu smatraju za jednu od najupečatljivijih inicijativa u kojoj su do sada učestvovali.

– Pored činjenice da smo po prvi put realizovali ovako sistematičan talent program, posebno smo ponosni na to što smo dali priliku zaposlenima da dodatno istaknu i „rastegnu“ svoje talente – njih sedmoro je u toku sprovođenja programa napredovalo na horizontalnom ili vertikalnom nivou. Kroz ovaj program mnogo se naučilo i o tome kako talenti vide sebe i na koji način žele da doprinose, koje su to teme, alati i inicijative na kojima žele da rade.

– Ova saznanja smo već iskoristili i primenili ih u pravljenju još kvalitetnijeg M HUB iskustva za sledeći ciklus. I još nešto, veoma bitno – podigli smo nivo razumevanja i važnosti upravljanja talentima u organizaciji, učinili smo ih vidljivijim i istakli ih kao „role model“ ponašanja u našoj organizaciji. Ponosni smo što je naš M HUB prepoznat i eksterno kao najbolja praksa, od strane različitih institucija i organizacija i što smo već dobili nagradu za najbolji talent program od strane AFA organizacije na Talent Development Forumu.

 

 

vizual-sponzora

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeEB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta).  Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: TOP5 koje će se javno predstaviti

“Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja ove oblasti u našoj zemlji. […]

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]