Pređi na glavni sadržaj

Kompanija Delhaize: Prioritet nam je da odgovorimo na potrebe zaposlenih

11. avgust 2022.
·4 minuta za čitanje

Projekat EVP – Tebi više osmislili smo sa ciljem da unapredimo uslove rada zaposlenih kao i paket pogodnosti za zaposlene kroz multidisciplinarni pristup i međusektorsku saradnju u pet različitih oblasti:Compensation& Benefits, Internal Communication & Employer Branding, Training & Development, Rewards, Talent Acquisition).

Ovako je ukratko Jelena Novarlić, ekspert za brendiranje poslodavaca u kompaniji Delhaize u Srbiji, objasnila za HR Lab suštinu njihovog programa EVP – Tebi više, koji je pokrenut u junu 2021. godine.

Na naše pitanje, šta je bio motiv da se ovaj program osmisli, Novarlić kaže da su se u kompaniji Delhaize vodili time da povećaju zadovoljstvo kolega koje rade u njihovim prodavnicama i distributivnom centru.

Kad to kažem mislim na zadovoljstvo uslovima na radnom mestu, kao i na razumevanje procesa koji su se do sada činili netransparentnim ili na povezivanje sa kolegama i informisanje o dešavanjima u kompaniji. Iz ugla zaposlenih u HR-u, dodatni motiv je bilo unapređenje međusektorske saradnje, povezanosti oko istog cilja, uticaja na smanjenje silosa. Kolege koje investiraju svoje vreme u rad na projektu, na kraju dana osećaju zadovoljstvo jer su svoju kompaniju učinili poželjnijim poslodavcem, a za svoje kolege iz kor biznisa učinili kompaniju boljim mestom za rad. To je ono što nas svakodnevno motiviše, kao i jačanje funkcije HR-a, gde kor biznis naš sektor vidi kao strateškog partnera, a ne suportivnu funkciju – navodi Jelena Novarlić.

Sve više kolega je deo programa

Ona kaže da realizacija programa još nije gotova, odnosno da ni ne nameravaju da ga završe u bilo kom trenuku.

Svrha programa je da omogući dugoročno struktuirano osluškivanje potreba naših kolega, a potom i kreiranje incijativa koje će na najbolji način obezbediti odgovor na te potrebe. Zato broj učesnika samo raste. Pri samom pokretanju programa, tu je bilo skoro 20 posvećenih kolega iz različitih sektora i na sa različitim pozicijama. Potom je taj broj došao na skoro 50, a sada on svakodnevno raste. Sve više kolega prepoznaje značaj našeg programa i pronalazi način da da svoj doprinos – ističe Novarlić.

Veća snaga u privlačenju novozaposlenih

Prema njenom mišljenju, benefiti ovog programa su višestruki, kako iz HR, tako i iz biznis ugla.

Ako se fokusiramo samo na HR ugao, rad na unapređenju paketa pogodnosti i uslova rada za zaposlene nalazi se u redovnom portfoliju svakog HR sektora i svake uspešne kompanije. Naša kompanija na tome posvećeno radi godinama, i ovaj program nije doneo novinu u tom pogledu. Ovim programom smo želeli da kroz strukturiranu i snažnu multisektorsku saradnju – HR, Finansije, Operacije i lanac snabdevanja – dođemo do seta konkretnih unapređenja koji će da prodube zadovoljstvo naših zaposlenih u sektoru Operacija i Lanca snabdevanja, jer zajedno možemo više i bolje.

U tom svetlu, neke od najvažnijih prilika koje smo percipirali kroz ovaj program su unapređenje konkurentske prednosti na tržištu radne snage, veća snaga u privlačenju novozaposlenih, kreiranje posvećenih timova i zadovoljnih zaposlenih – smatra ona.

Ona kaže da se ideja o o pokretanju programa desila 2021, prilikom jedne velike multisektorske radionice na kojoj su zajedno radile kolege iz Operacija, Lanca snabdevanja, Ljudskih resursa, Finansija. Kako kaže naša sagovornica, sinergija, pregršt ideja i snažan timski duh iznedrili su više od 70 različitih inicijativa usmerenih na zaposlene, u najširem smislu.

Usledilo je pokretanje EVP programa, kreiranje organizacione strukture i postavke ciljeva. Program je struktuiran kroz pet glavnih pilara. Uz krovnu podršku sponzora programa, snažno vođenje i usmeravanje od strane projekt menadžera, najveći motor su lideri pilara koji su prvo zajedno sa svojim multisektorskim timovima definisali inicijative i akcione planove za realizaciju inicijativa, pa potom počeli posvećeno da rade na njima, prateci redovno statuse svih inicijativa i brinući da EVP mašina ne prestaje sa radom – objašnjava Jelena.

Kreiranje novih načina rada u prodavnicama

Naša sagovornica zaključuje da kada postoji posvećenost istom cilju na nivou svakog pojedinačnog člana tima svaki izazov na koji se naiđe rešava se prilično „glatko“.

Sa druge strane, ono što je možda bilo i najteže je baš prioretizacija inicijativa pri kreiranju redosleda realizacije. Od prvog trenutka smo želeli da što brže i što bolje odgovorimo na što veći broj potreba zaposlenih.

Ona dodaje da su povratne informacije kolega odlične.

Posebno smo ponosni na sve one već završene inicijative kao što su: revizija i nova segmentacija EVP poruke za prodavnice i distributivni centar, renoviranje kantine u našem distributivnom centru, proširenje kapaciteta i dostupnosti treninga i razvojnih programa, kreiranje novih načina rada koji će tek stupiti na snagu u našim prodavnicama, kao i reviziju onboardinga u prodavnicama i distributivnom centru…Pomenula bih i kreiranje viber zajednice za sve zaposlene, postavljanje ekrana u prodavnice u svrhu informisanja kolega o aktuelnostima u kompaniji, tablet uređaje u prodavnicama i distributivnom centru kako bi mogli da pristupe internom portalu i informacijama, ali i kreiranje naloga na društvenim mrežama kako bismo promovisali i eksterno život u našoj kompaniji. Unapredli smo i saradnju sa eksternim organizacijama, naročito školama i onim organizacijama koje brinu o osetljivim grupama.

 

vizual-sponzora

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Imaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenihUspešne HR pričeImaco Systemtechnik: Podrška prilagođavanju novim fazama života zaposlenih

Kompanija Imaco Systemtechnik posluje u oblasti obrade metala i mašinske industrije i ima stopostotni izvoz u EU. Iako su usmereni na kupce, naglašavaju da im je dugoročno zadovoljstvo zaposlenih predstavlja “jednako važan cilj kao i zadovoljstvo kupaca”. “Mi proizvodimo mašine za različite vrste industrije, ali ne zaboravljamo da iza svih tih mašina, stoje ljudi, koji […]

Najbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”Uspešne HR pričeNajbolje iz HR sveta: Ovo su pobednici konkursa “Uspešne HR priče 2025”

Nakon zatvaranja konkursa „Uspešne HR priče“, stručni žiri je izabrao najbolje primere iz oblasti ljudskih resursa koji će biti nagrađeni i predstavljeni u okviru programa HR Experience konferencije, 26. maja u Sava Centru u Beogradu. Izbor nije bio lak. Pristigle su 33 HR prakse iz različitih organizacija, a veliki broj zanimljivih i dobrih rešenja učinio […]

Uspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencijeUspešne HR pričeUspešna HR priča Levi9: Deljenje znanje i pozitivna promena u društvu glavni motivi za pokretanje 9inspiration konferencije

Istraživanja pokazuju da je za zaposlene, a posebno za milenijalce i mlađe generacije, pozitivan uticaj na zajednicu i društvo važan koliko i ambicija da kupe svoj stan ili kuću i da imaju visoke zarade. Prepoznavši u ovom trendu svoje zaposlene, takozvane Najnere, kompanija Levi9 je pokrenula 9Inspiration konferenciju sa ciljem da omogući razmenu znanja i […]

HR Experience: Besplatno prijavite HR praksu i učestvujte na konferencijiUspešne HR pričeHR Experience: Besplatno prijavite HR praksu i učestvujte na konferenciji

Da li ste spremni za jedan od najvažnijih poslovnih događaja u regionu? Ako se bavite ljudskim resursima, menadžmentom ili želite da budete u toku sa najnovijim trendovima u zapošljavanju i razvoju talenata, HR Experience konferencija je događaj koji ne smete propustiti. Ove godine se održava 26. maja u Sava Centru u Beogradu, a u organizaciji […]