Pređi na glavni sadržaj

Kompanija Delhaize: Prioritet nam je da odgovorimo na potrebe zaposlenih

11. avgust 2022.
·4 minuta za čitanje

Projekat EVP – Tebi više osmislili smo sa ciljem da unapredimo uslove rada zaposlenih kao i paket pogodnosti za zaposlene kroz multidisciplinarni pristup i međusektorsku saradnju u pet različitih oblasti:Compensation& Benefits, Internal Communication & Employer Branding, Training & Development, Rewards, Talent Acquisition).

Ovako je ukratko Jelena Novarlić, ekspert za brendiranje poslodavaca u kompaniji Delhaize u Srbiji, objasnila za HR Lab suštinu njihovog programa EVP – Tebi više, koji je pokrenut u junu 2021. godine.

Na naše pitanje, šta je bio motiv da se ovaj program osmisli, Novarlić kaže da su se u kompaniji Delhaize vodili time da povećaju zadovoljstvo kolega koje rade u njihovim prodavnicama i distributivnom centru.

Kad to kažem mislim na zadovoljstvo uslovima na radnom mestu, kao i na razumevanje procesa koji su se do sada činili netransparentnim ili na povezivanje sa kolegama i informisanje o dešavanjima u kompaniji. Iz ugla zaposlenih u HR-u, dodatni motiv je bilo unapređenje međusektorske saradnje, povezanosti oko istog cilja, uticaja na smanjenje silosa. Kolege koje investiraju svoje vreme u rad na projektu, na kraju dana osećaju zadovoljstvo jer su svoju kompaniju učinili poželjnijim poslodavcem, a za svoje kolege iz kor biznisa učinili kompaniju boljim mestom za rad. To je ono što nas svakodnevno motiviše, kao i jačanje funkcije HR-a, gde kor biznis naš sektor vidi kao strateškog partnera, a ne suportivnu funkciju – navodi Jelena Novarlić.

Sve više kolega je deo programa

Ona kaže da realizacija programa još nije gotova, odnosno da ni ne nameravaju da ga završe u bilo kom trenuku.

Svrha programa je da omogući dugoročno struktuirano osluškivanje potreba naših kolega, a potom i kreiranje incijativa koje će na najbolji način obezbediti odgovor na te potrebe. Zato broj učesnika samo raste. Pri samom pokretanju programa, tu je bilo skoro 20 posvećenih kolega iz različitih sektora i na sa različitim pozicijama. Potom je taj broj došao na skoro 50, a sada on svakodnevno raste. Sve više kolega prepoznaje značaj našeg programa i pronalazi način da da svoj doprinos – ističe Novarlić.

Veća snaga u privlačenju novozaposlenih

Prema njenom mišljenju, benefiti ovog programa su višestruki, kako iz HR, tako i iz biznis ugla.

Ako se fokusiramo samo na HR ugao, rad na unapređenju paketa pogodnosti i uslova rada za zaposlene nalazi se u redovnom portfoliju svakog HR sektora i svake uspešne kompanije. Naša kompanija na tome posvećeno radi godinama, i ovaj program nije doneo novinu u tom pogledu. Ovim programom smo želeli da kroz strukturiranu i snažnu multisektorsku saradnju – HR, Finansije, Operacije i lanac snabdevanja – dođemo do seta konkretnih unapređenja koji će da prodube zadovoljstvo naših zaposlenih u sektoru Operacija i Lanca snabdevanja, jer zajedno možemo više i bolje.

U tom svetlu, neke od najvažnijih prilika koje smo percipirali kroz ovaj program su unapređenje konkurentske prednosti na tržištu radne snage, veća snaga u privlačenju novozaposlenih, kreiranje posvećenih timova i zadovoljnih zaposlenih – smatra ona.

Ona kaže da se ideja o o pokretanju programa desila 2021, prilikom jedne velike multisektorske radionice na kojoj su zajedno radile kolege iz Operacija, Lanca snabdevanja, Ljudskih resursa, Finansija. Kako kaže naša sagovornica, sinergija, pregršt ideja i snažan timski duh iznedrili su više od 70 različitih inicijativa usmerenih na zaposlene, u najširem smislu.

Usledilo je pokretanje EVP programa, kreiranje organizacione strukture i postavke ciljeva. Program je struktuiran kroz pet glavnih pilara. Uz krovnu podršku sponzora programa, snažno vođenje i usmeravanje od strane projekt menadžera, najveći motor su lideri pilara koji su prvo zajedno sa svojim multisektorskim timovima definisali inicijative i akcione planove za realizaciju inicijativa, pa potom počeli posvećeno da rade na njima, prateci redovno statuse svih inicijativa i brinući da EVP mašina ne prestaje sa radom – objašnjava Jelena.

Kreiranje novih načina rada u prodavnicama

Naša sagovornica zaključuje da kada postoji posvećenost istom cilju na nivou svakog pojedinačnog člana tima svaki izazov na koji se naiđe rešava se prilično „glatko“.

Sa druge strane, ono što je možda bilo i najteže je baš prioretizacija inicijativa pri kreiranju redosleda realizacije. Od prvog trenutka smo želeli da što brže i što bolje odgovorimo na što veći broj potreba zaposlenih.

Ona dodaje da su povratne informacije kolega odlične.

Posebno smo ponosni na sve one već završene inicijative kao što su: revizija i nova segmentacija EVP poruke za prodavnice i distributivni centar, renoviranje kantine u našem distributivnom centru, proširenje kapaciteta i dostupnosti treninga i razvojnih programa, kreiranje novih načina rada koji će tek stupiti na snagu u našim prodavnicama, kao i reviziju onboardinga u prodavnicama i distributivnom centru…Pomenula bih i kreiranje viber zajednice za sve zaposlene, postavljanje ekrana u prodavnice u svrhu informisanja kolega o aktuelnostima u kompaniji, tablet uređaje u prodavnicama i distributivnom centru kako bi mogli da pristupe internom portalu i informacijama, ali i kreiranje naloga na društvenim mrežama kako bismo promovisali i eksterno život u našoj kompaniji. Unapredli smo i saradnju sa eksternim organizacijama, naročito školama i onim organizacijama koje brinu o osetljivim grupama.

 

vizual-sponzora

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]

Uspešne HR pričeDelhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.   “Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i […]

Uspešne HR pričeEB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta).  Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: TOP5 koje će se javno predstaviti

“Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja ove oblasti u našoj zemlji. […]