Pređi na glavni sadržaj

Uspešne HR priče: Telesign – Kako kolegama lako i rado davati priznanja za postignuća

6. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Na Petoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, među 5 najuspešnijih praksi pristiglih na konkurs za HR Priče, bila je i kompanija Telesign koja se predstavila projektom priznanja i uključivanja zaposlenih – „Achievers Club”.

’Achievers Club’ je deo našeg programa priznavanja zaposlenih. Stvaramo kulturu u kojoj zaposleni lako i rado jedni drugima odaju priznanje za postignuća“, rekao je Gojko Radišić, koji je u kompaniji Telesign zadužen za brendiranje poslodavca (EB). „Telesign se bavi zaštitom korisnika na internetu i sprečavanjem bilo kakve prevare, krađe i zloupotrebe. Dvadesetak najvećih tehnoloških kompanija u svetu su klijenti Telesigna“, rekao je Radišić.

Priznanje i zahvalnost su svakodnevna praksa

Program priznanja zaposlenima u Telesignu sastoji se iz dva dela: jedan obuhvata odavanje priznanja među kolegama u realnom vremenu (Peer2Peer) a drugi odabir 20 kolega i koleginica koji se proglašavaju za osobe sa visokim postignućima, “Top Achievers” za tu godinu. Obe vrste procesa idu preko alata Motivosity.

“’Peer2Peer’ podrazumeva da menadžeri i svi članovi tima imaju mogućnost da javno prepoznaju, pohvale ili se zahvale kolegama u realnom vremenu i tako stavljaju do znanja da cene nečiji trud i rezultat. Svako ima na raspolaganju $5 mesečno koje koristi da nekog pohvali ili da se zahvali na ukazanoj pomoći ili podršci, u pitanju su stvarni dolari i mogu služiti za online plaćanje ili se donirati”, rekao je Gojko Radišić.

Dakle, „Peer2Peer“ deo programa priznanja zaposlenih u Telesignu podstiče se međusobno davanje priznanja i/ili zahvalnosti za svakodnevne male i velike uspehe, a veći, anualni događaj, koji je Gojko Radišić nazvao krunom programa priznanja zaposlenih je izbor za „Achiever club“, odnosno izbor za one sa najvećim postignućima, najuspešnije ne samo po rezultatima već i vrednostima koje žive.

“Achievers club” je mogućnost da svako od zaposlenih nominuje ili bude nominovan kao neko ko ima uslova da bude Achiever, ali su to nominacije koje su otvorene jednom godišnje. Telesign je počeo sa ovom praksom 2019. godine.

hre23-telesign-uhrp

Klub visokih postignuća

“Početkom svake godine pozivamo zaposlene da u toku dve nedelje nominuju nekog za kojeg smatra da je pravi predstavnik naših vrednosti, iz svog ili drugih timova. Popunjavanjem forme zaposleni obrazlažu zašto su nekog nominovali navodeći što više informacija i primera gde je osoba demonstrirala neku od vrednosti i kakve je rezultate ili uticaj ostvarila. Dakle, nije dovoljno reći: on je super, potrebno je zaista opisati vrednost koju je ta osoba demonstrirala i uspeh koji je postigla.
Sve nominacije prikupljamo direktno putem Motivosity alata. Motivosity je alat koji služi i za svakodnevno prepoznavanje/nagrađivanje zaposlenih od strane drugih zaposlenih (Peer2Peer)”, rekao je Gojko Radišić.

On je posebno naglasio da je vrednost ovog projekta višestruka: „Zaposleni nisu pasivni u procesu već aktivno učestvuju i samim tim proces pripada svima nama – nije jednostrana odluka”, istakao je Gojko Radišić.

Cilj programa je da istakne pojedince koji svakodnevno promovišu Telesign vrednosti (Commited-posvećeni, Authentic-autentični, Growth-minded – razvojno orijentisani, Trusted – od poverenja), i koji svojim radom ostvaruju izuzetne rezultate. Izabrane kolege se pridružuju Achievers klubu, a program se sprovodi na globalnom nivou.

Da su zaposleni u Telesignu zainteresovani i uključeni u ovaj program u kojem međusobno jedni drugima odaju i primaju priznanje, govore i podaci koje je izneo Gojko Radišić: “Za poslednja tri meseca imali smo 3.515 prepoznavanja zaposlenih od strane zaposlenih. U poslednja tri meseca 70% zaposlenih se zahvalilo nekome od kolega, a 84% zaposlenih je u poslednja tri meseca primilo zahvalnost od kolega.”

“Kolegama možemo da se zahvalimo javno ili anonimno, ali većina bira da to uradi javno, jer u tom slučaju i svi drugi zaposleni imaju priliku da vide ko se kome zahvalio i za šta. Novac se sakuplja i kada se sakupi određeni iznos osoba može da podigne neki od vaučera koji su na raspolaganju. Ono što je dodatna vrednost jeste da svako od nas ima priliku da novac donira i u humanitarne svrhe. Donacije prikupljamo i doniramo kvartalno, kako bi iznos bio značajniji. Dakle, nominacije se vrše putem Motivosity alata u trajanju od dve nedelje. Za dve nedelje uglavnom od strane kolega pristigne između 150-200 nominacija”, rekao je Radišić.

Kriterijumi za nominaciju i uloga HR-a

Da bismo nekoga nominovali, potrebno je da svaki zaposleni ispunjava određene kriterijume: Osoba je zaposlena na puno radno vreme u Telesignu, minimum 3 kvartala, zaposleni iz Sales timova koji su ostvarili 125% svoje kvote ili više direktno se kvalifikuju, Achieveri se 100% biraju na osnovu zasluga i dostignuća prema dobijenim nominacijama.

Ne postoji unapred određen broj ljudi koji treba da je iz određenih odeljenja ili sa geografskih lokacija. Ne postoji limit što se tiče broja nominacija. Svako može da nominuje onoliko kolega za koje smatra da ispunjavaju kriterijume.

HR iz Motivosity alata putem kojeg su vršene nominacije, generiše izveštaj u kojem se nalaze sve nominacije. HR u saradnji sa najvišim vođstvom kompanije i rukovodiocima odeljenja radi kalibraciju, a svako je zadužen za svoj sektor. HR posmatra proces iz ugla svih timova i organizacije i osigurava transparentan proces u kojem se svaki glas čuje. Na osnovu kriterijuma doprinosa i godišnjih ostvarenja odlučuje se ko će biti proglašen Top Achieverom. HR i leadership tim su vlasnici procesa.

“Vrednost ovog projekta je višestruka jer svako ima priliku da sam nominuje nekoga i tako direktno učestvuje u odabiru Achivera, a i da sam bude nominovan. Prilikom objave ko je u top 20, navode se njihova ostvarenja i doprinos ostvarivanju kompanijskih ciljeva, što podstiče motivaciju svih zaposlenih. Stvara se transparentna kultura u kojoj se podstiče produktivnost i vrednovanje za ostvarene rezultate, što dodatno doprinosi dobroj atmosferi unutar timova i kompanije. Podiže se svest o važnosti naših vrednosti, a sa druge strane pojašnjava šta svaka vrednost zapravo podrazumeva u praksi.
Nagrada je uglavnom, mada je zbog pandemije bilo izmena, egzotično putovanje (poput Islanda, Tahitija), takozvani Achievers Trip. To putovanje je u trajanju od oko 5 dana i zaposleni imaju priliku da se dodatno upoznaju i povežu sa kolegama sa različitih lokacija. CEO takođe zajedno sa zaposlenima ide na putovanje i to je dodatna prilika da se upozna sa zaposlenima”, rekao je Gojko Radišić.

 

partneri-hre-2023

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]