Pređi na glavni sadržaj

Kako efikasno zaštiti kompaniju od sve opasnijih pretnji sa interneta?

HR Lab
Autor
27. novembar 2019.
·2 minuta za čitanje

Postoje 2 tipa kompanija – one koje su bile mete hakera i one koje će tek postati.

Dakle, na internetu ama baš niko nije siguran. Samo je pitanje vremena kada će se ovaj najbrže rastući oblik modernog kriminala – sajber kriminal – obrušiti i na vašu kompaniju. I ugroziti ne samo njene resurse, već i reputaciju.

Takva su bar predviđanja i statistike. Prilično crne za praktično svaku firmu. I potpuno je nebitno da li ste veliki ili mali – jer sajber kriminal ne bira žrtve.

Hakeri mogu da ciljaju sve uređaje koje koristite (računare, telefone, tablete, rutere…) kako bi vam upali u sistem i napravili štetu, ukrali važne podatke i prodali konkurenciji, „očistili“ račun u banci, ucenjivali vas, hakovali mejl, sajt, društvene mreže…

Jednostavno, napašće sve ono što mogu da zloupotrebe za ličnu korist. Jer hakovanje je unosan posao.

Predviđa se da će do 2021. sajber napadi globalno koštati kompanije 6 biliona dolara na godišnjem nivou. A trenutni prosečni gubici kompanija svih veličina iznose 200.000 dolara.

Za firme su to gubici, ali za hakere premija. Zato su napadi sve češći, sve kompleksniji, a hakeri sve pametniji.

Da li je vaša kompanija stvarno zaštićena?

Ako se vodite mišlju da je dovoljno da vaša IT podrška zna šta radi, totalno ste neobezbeđeni. Jer, u realnosti, meta sajber napada može da bude bilo ko u kompaniji – od sekretarice, preko marketing menadžera, do finansijskih stručnjaka. Bukvalno bilo ko.

Ali da li će „bilo ko“ znati da prepozna opasnost i reaguje – pitanje je sad.

Začkoljica kod bezbednosti na internetu je ta što ni najskuplja tehnologija ne može 100% da vas zaštiti ukoliko ljudski faktor „zakaže“. Zato je ne samo najbitnija, već i poslednja linija odbrane, zapravo tim zaposlenih. Jer džaba sve ako radnici ne znaju koje internet pretnje uopšte postoje, kako da ih izbegnu i šta da rade ako se nešto desi.

Dugme „restart“ ovde jednostavno neće pomoći.

Ali edukacija zaposlenih hoće

Da bi se rizici smanjili na minimum, poznavanje sajber pretnji je neophodno. I ne samo to, potrebno je širiti svest o tome da je svaki zaposleni podjednako odgovoran za online bezbednost kompanije.

Pored IT sektora koji svakako brine o internet bezbednosti, HR sektor takođe ima važnu ulogu u tome, kao deo kompanije zadužen za edukaciju zaposlenih.

Kvalitetna, pravovremena i stalna edukacija zaposlenih na temu šta se sme, a šta ne sme, zapravo je mnogo delotvornija i isplativija od bilo kojih softverskih i hardverskih rešenja.

Svakako dobri načini da se to ostvari jesu različiti kursevi, radionice, seminari… gde se mogu dobiti pouzdane i aktuelne informacije, saveti iz prve ruke, čuti iskustva stručnjaka.

Seminar o bezbednosti na internetu - HR Lab

Jedan takav seminar održava se 13. decembra u Beogradu. U pitanju je seminar o sajber bezbednosti posebno namenjen firmama i njihovim zaposlenima. Na seminaru ćete imati mogućnost da slušate i pitate jednog od najvećih stručnjaka za oblast sajber bezbednosti, Adela Abusaru. A najbitnije od svega, saznaćete odakle sve danas dolaze sajber pretnje po biznis, koje su najčešće i najgore i kako se zaštiti od njih.

Da bi dobili svaku bitku, morate da poznajete i napadača i sebe. U suprotnom, poraz i gubici su neizbežni. Sebe verujemo poznajete, a na seminaru o internet bezbednosti – sajber bezbednosti imaćete priliku da jako dobro upoznate i napadača. I tako zaštite ne samo sebe, već i svoje poslovanje, svoje radno mesto od nepoželjnih, opasnih i sve učestalijih hakerskih napada.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]