Pređi na glavni sadržaj

Povećajte konverziju kandidata

20. jun 2019.
·4 minuta za čitanje

Iako je vaš oglas videlo puno ljudi relativno malo ih se prijavilo. Ako se pitate šta treba da uradite u tom slučaju odgovor je: povećajte konverziju kandidata. Naime, radi se o tome da preobratite nekoga ko je možda i slučajno nabasao na vaš  karijerni sadržaj ili oglas za posao u nekoga ko će zapratiti vaš karijerni sadržaj i pozicije koje oglašavate, a na kraju krajeva možda i konkurisati ili će proslediti informaciju do onih koji će konkurisati umesto njega. Ali da biste mogli da povećate konverziju potrebno je da poznajete ponašanje potencijalnih kandidata.

Šta je to što treba da znate o kandidatima

To više nisu samo informacije sadržane u njihovim biografijama već i one koje se odnose na njihovo onlajn ponašanje, kao recimo kada su poslednji put posetili sajt za zapošljavanje, kada su konkurisali i na koje pozicije, šta preferiraju u pogledu posla, da li su usput nešto pročitali i slično.

Kako se kandidati ponašaju onlajn

Ako je kandidat u skorije vreme posećivao sajt za zapošljavanje, ali nije nigde konkurisao, to može da znači da tu i tamo prati poslove koji su u ponudi i da možda razmišlja o eventualnoj promeni posla.

S druge strane ako je kandidat dosta davno pre godinu ili više dana poslednji put posetio sajt za zapošljavanje onda je to znak da kandidat ne traži posao, da je verovatno negde zaposlen, da je zadovoljan svojim poslom i da ne razmišlja o promeni.

Gledajući ove dve grupe kandidata naravno da ćemo veću konverziju postići kod kandidata koji su nedavno posetili sajt za zapošljavanje nego kod onih koji to godinama ne čine.

Ako je pak kandidat nedavno ne samo posetio sajt za zapošljavanje već je i konkurisao onda je to znak da je u aktivnoj potrazi za poslom i kod tih kandidata je najlakše doći do veće konverzije.

Ako kandidat konkuriše na raznorazne pozicije znači da se nije jasno karijerno isprofilisao. Verovatno kandidat još uvek ne zna šta tačno želi da radi ili mu nije bitno šta radi ili kada je bez posla onda nekritički konkuriše na sve i svašta. Po pravilu takvi kandidati nisu toliko zanimljivi poslodavcima.

Ako kandidat nema iskustva na rukovodećoj poziciji, a konkuriše na rukovodeće pozicije onda je to znak da kandidat veruje da je stekao dovoljno radnog iskustva da bi mogao da bude unapređen, ali kod trenutnog poslodavca očigledno ne postoji mogućnost za tako nešto zbog čega kandidat i želi da promeni posao. Proslediti takvim kandidatima informaciju o upražnjenim rukovodećim pozicijama garantuje visoku konverziju.

Ako kandidat ima dugogodišnje iskustvo na rukovodećoj poziciji i konkuriše isključivo na rukovodeće pozicije onda je to siguran znak da mu treba prosleđivati samo tu vrstu informacija jer ako bismo mu prosledili informaciju o nerukovodećoj poziciji u tom slučaju ne samo da bi izostao odziv već bi kandidat to mogao da doživi i kao uvredu i da se odjavi sa naše mejling liste ili iz baze kandidata.

Ako pak kandidat ima dugogodišnje iskustvo kao rukovodilac, a konkuriše i na niže pozicije onda znamo da možemo da mu šaljemo i informacije vezane za nerukovodeća radna mesta i da ga nećemo time uvrediti.

Ako je kandidat dosledan u pogledu pozicija za koje konkuriše onda je jasno koju vrstu posla kandidat preferira i koju vrstu informacija mu treba slati da bi se osigurala veća konverzija.

Kao što se može videti, na osnovu informacija koje se prikupljaju o kandidatima moguće je doći do veće konverzije koja će se pozitivno odraziti ne samo na broj onih koji će se prijaviti na vašu mejling listu ili posetiti određeni događaj koji organizujete već i na one koji će se, na kraju krajeva, javiti na vaš oglas za posao.

I u okviru Infostudove usluge targetiranja kandidati se biraju ne samo na osnovu vaših kriterijuma, već i na osnovu prethodno opisanih informacija o kandidatima koje utiču na veću konverziju.

Ali na veću konverziju utiče i to kako vas kandidati vide i kako ocenjuju vaš proces selekcije.

Kako stvari izgledaju iz ugla kandidata

Ako ne znate kako stvari izgledaju iz perspektive kandidata i ako kao poslodavac razmišljate samo o tome kako da sebi olakšate život u procesu regrutacije i selekcije, a ne i kandidatima može vam se desiti da napravite brojne greške koje će se negativno odraziti na konverziju, kao na primer:

  • zatrpate kandidata suvišnim informacijama zbog čega kandidatu treba više vremena da bi došao do najvažnijih informacija, pa umesto uzbuđenja oseća umor, dosadu i gubi interesovanje
  • izostavite neke važne informacije, kao na primer kada će kandidat znati da li je ušao u uži izbor čime otežavate kandidatu da isplanira svoje vreme
  • ne vidite da kandidat prolazi kroz nepotrebne korake:
    • ne može da se prijavi bez korisničkog imena i lozinke
    • tražite mu da popuni gomilu praznih polja i ostavi brojne podatke o sebi, koji su vama potrebni za kasniju pretragu, a ceo posao prebacujete na  kandidata
  • ne vidite da neki koraci nedostaju:
    • kandidat nema mogućnost da se prijavi sa nekog od svojih profila na društvenim mrežama
    • kandidat ne može da pošalje link za šerovanje svoje biografije sa neke od cloud platformi (DropBox, GoogleDrive)
    • kandidatu se ne nudi opcija da se prijavi na mejling listu za dobijanja poslova na mejl što je najjednostavniji vid remarketinga
    • kandidat nema mogućnost da pretragom na Google dođe do oglašene pozicije

Što više znate o tome kako stvari izgledaju iz ugla kandidata lakše ćete moći da  kreirate prijatno iskustvo za kandidate u procesu regrutacije i selekcije, a to će se pozitivno odraziti ne samo na broj već i na kvalitet onih koji se odazivaju na vaše pozive bilo da konkurišu ili da se prijave na mejling listu, otvore mejl koji im šaljete, pročitaju sms poruku, posete vaš profil poslodavca ili karijernu stranicu na vašem korporativnom sajtu.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto kandidati „goustuju“ poslodavce – i kako tome stati na putRegrutacija i selekcijaZašto kandidati „goustuju“ poslodavce – i kako tome stati na put

Kao regruteru, ovaj scenario vam je sigurno poznat. Otvoren je proces selekcije, uveliko se promoviše pozicija, pregledaju  biografije, zakazuju intervjui i dan po dan proces se privodi kraju. Vi i regruter ste izabrali nekoliko kandidata kojima biste prosledili ponudu, ali imate još jedan korak. Ipak, ne možete da dođete do njega jer vam se kandidat […]

Da li su intervjui stvarno merodavni? Alternativne metode procene kandidataRegrutacija i selekcijaDa li su intervjui stvarno merodavni? Alternativne metode procene kandidata

Još pre skoro dvadeset godina, nauka je rekla da nisu. Studija objavljena u časopisu Journal of Applied Psychology još 1996,  pokazuje da nestrukturisani intervjui imaju nisku prediktivnu validnost, sa koeficijentom korelacije od samo 0,20. Prosto rečeno – nestruktuirani intervjui su jedva bolji od slučajnog izbora prilikom odabira kandidata.  Nauka kaže da nisu merodavni. Ali čak […]

Prolećno čišćenje: Koje prakse je vreme da izbacimo iz procesa regrutacije i selekcije?Regrutacija i selekcijaProlećno čišćenje: Koje prakse je vreme da izbacimo iz procesa regrutacije i selekcije?

S vremena na vreme neophodno je osvežiti – što ostavu, što ormar, što ono što se decenijama koristi kao praksa u regrutaciji i selekciji. Tradicija ima svoju korist samo ako je u stanju da isprati promene koje je okružuju, i samo zato što se nešto radilo oduvek ne znači da treba da se radi zauvek. […]

Remote regrutacija: Izazovi i prednosti rada na daljinuRegrutacija i selekcijaRemote regrutacija: Izazovi i prednosti rada na daljinu

Iako je prošlo punih pet godina od pandemije koja je rad na daljinu uvela u skoro pa svaku industriju i poziciju, realnost je da se mnoge firme i dalje bore sa time kako da svoje procese učine podjednako učinkovitim, čak i kada se obavljaju van kancelarije. Regrutacija je jedan od tih procesa – da li […]