Pređi na glavni sadržaj

Povratna informacija kandidatima u dva koraka – ostavite dobar utisak i za buduće konkurse

Svi mi ponekada zaboravimo da smo bili u ulozi tražioca posla i tek povremeno, kroz maglu, setimo se stresa i osećanja razočarenja koje je taj zadatak umeo da nam pruži.

Najčešći komentar koji čujemo od kandidata u vezi sa kompanijama kod kojih su konkurisali je: “Ma pusti, neozbiljni su, ne obaveštavaju ni o ishodu konkursa”.

Svaka priča ima dve strane. Vi, kao poslodavac, reći ćete: “vrlo često nam se prijavljuju kandidati koji ne ispunjavaju ni osnovne uslove konkursa”.

A šta je sa kvalitetnim kandidatima i njihovom mrežom kontakata?

Zanemarimo sada na momenat, kandidate koji konkurišu na sve moguće oglase, najčešće ne čitajući uslove navedene u konkursu, zatim one koji u propratnom pismu vašu kompaniju oslovljavaju imenom druge kompanije jer ga pre slanja nisu ni pogledali i sve slične primere.

Zamislimo kandidata sa određenim kvalitetima, iskustvom i željom da radi za vašu kompaniju, koji je aplicirao za poziciju i nikada nije dobio nikakav odgovor.

Hajde, preživeće jednom ili dva puta.

Međutim, određenog momenta, frustracija koju kandidati doživljavaju zbog ovakvog kolektivnog ponašanja poslodavaca može prerasti u ozbiljniji problem.

Samim tim što će se (potencijalno dobar kandidat Aleksandar) požaliti svojim prijateljima kako nije dobio odgovor nakon apliciranja (ili, još gore, nakon prvog intervjua!), verovatnoća da će se neki njegov/njen prijatelj (potencijalno kvalitetan kandidat Jovana) prijaviti na neki od vaših sledećih konkursa je eksponencijalno opala.

Sa druge strane, odgovaranje na ishod konkursa je sastavni deo procesa zapošljavanja, pa je to i vaša obaveza.

Sticanje reputacije kompanije koja kandidatima ne odgovara na konkurs i ne obaveštava ih o ishodu konkursa je nešto što vam može naneti samo štetu, a da se rešiti vrlo lako  – slanjem povratnih informacija kandidatima.

Slanje odgovora kandidatima je mnogo jednostavnije nego što mislite

Zvuči strašno, ali smo vam iz tog razloga omogućili da u svega par koraka pošaljete povratnu informaciju svim kandidatima kojima želite.

Zašto ne biste u oglasima za posao imali markicu “Ovaj poslodavac odgovara na prijave kandidata”?

 

Ovaj poslodavac odgovara na vaše prijave

 

Na ovakve konkurse prijavljuje se i do 40% više kandidata, među kojima vrlo često ima i onih pasivnih, koji ujedno vrede kao suvo zlato na tržištu zapošljavanja.

 

Pojedinačno slanje povratne informacije kandidatima

Prilikom pregleda biografije, izaberite opciju za slanje mejla kandidatu i izaberite koji tip mejla želite da pošaljete kandidatu.

Slanje pojedinačnih odbijenica kandidatima - HR Blog - HR Lab

Nakon toga, možete izmeniti tekst u skladu sa vašim željama i poslati mejl kandidatu.

 

Grupno slanje povratne informacije kandidatima

Naš savet je da prilikom pregledanja biografije, svaku pojedinačno ocenite sa ocenom 1-5, pomoću zvezdica koje se nalaze odmah pored imena kandidata.

Ocenite kandidata - HR Blog - HR Lab

 

Nakon pregleda svih biografija o kada ste sigurni koga želite ili ne želite da pozovete na intervju, iskoristite filter “pretraži po oceni” da vam se prikažu kandidati koje ste ocenili sa slabijim ocenama

Pretraži po oceni kandidata - HR Blog - HR Lab

Da biste obeležili sve kandidate,
1. kliknite na kvadratić pored imena jednog od kandidata,
2. zatim na kvadratić u zaglavlju ekrana koji stoji pored oznake “Označeno kandidata”. Ovako ste obeležili sve kandidate iz liste
3.  sada izaberite opciju “Pošalji email kandidatima” – i izaberite neki od šablona (odbijenica, poziv na intervju, zahvalnica…)

Obeležite sve kandidate - HR Blog - HR Lab

Nakon uspešnog slanja, u “istoriji aktivnosti” će se pojaviti obaveštenje da je mejl poslat kandidatu.

Ako ste odabrali šablon odbijenice, kandidati koji su dobili ovaj mejl, imena u listi će biti precrtana te ćete ih na ovaj način lakše razlikovati.

Šta ako ne pošaljete povratnu informaciju kandidatima

Često smo u razgovoru sa kandidatima čuli rečenicu “ako nisu u stanju da odgovore na poslatu prijavu, mogu misliti kakvo je tek stanje u kompaniji i kako se ponašaju prema zaposlenima“. Možda je zapravo baš super, ali ste u startu napravili grešku pa niste ni dali priliku nekome da to sazna.

Da li neko želi da radi za neozbiljnu kompaniju? Pa ne baš, ako ne mora… a vama je svakako važno da dođete do kvalitetnog zaposlenog.

Stoga, slanje povratnih informacija ne radite zbog 50 kandidata koji uopšte ne ispunjavaju uslove, već zbog onih 5 koji možda nisu uspeli da se prikažu u najboljem svetlu kroz CV-a, a možda bi zaista bili dobri.

A i ljudski je.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaZatišje u zapošljavanju kao šansa za dolazak do kvalitetnih ljudi

– Kada je ponuda poslova manja, tada je pravo vreme za oglašavanje! – Otkud sad to? – Pa, vanredno stanje je gotovo, a konkurencija je još uvek manje aktivna, što je dobar trenutak da za oglašavanje i ostvarivanje konkurentske prednosti bez dodatnih ulaganja. Zapošljavajte dok još ima onih koji oklevaju Ukoliko se oglasite u periodu […]

Regrutacija i selekcijaDa li oglasi rade posao za IT industriju

Od početka vanrednog stanja 16.marta pa sve do danas od svih industrija upravo je IT beležio najmanje oscilacije u broju objavljenih oglasa. Analizirajući podatke sa sajta Poslovi.infostud.com za ova dva meseca, IT pozicije su učestvovale sa  čak 22% u ukupnom broju raspisanih konkursa. Oglasi za posao su jedan od neizostavnih načina da IT kompanije privuku […]

Regrutacija i selekcija7 načina da izgubite zainteresovanost kvalitetnih kandidata

Nervira vas, verujem, to što više nije ni blizu lako kao nekada zaposliti dobre (pa čak i manje dobre) kandidate. Razumljivo. To se dešava zato što su se u zapošljavanju pravila promenila. I od toga ne možemo da pobegnemo. Možemo jedino da pokušamo sebi samima da pomognemo. I što pre se pomirimo sa tim, pre […]

Regrutacija i selekcijaGDPR (ZZPL) i nove uloge u procesu selekcije

Selekcija podrazumeva deljenje ličnih podataka između kandidata i vas. Zbog toga je bitno pomenuti da je 21. avgusta 2019. počeo da se primenjuje novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (ZZPL) koji je sličan evropskom GDPR-u.  Korisno je da rezimiramo uloge zakona o zaštiti ličnih podataka kroz prizmu selekcije kandidata, a to su: lice čiji […]