Pređi na glavni sadržaj

Zatišje u zapošljavanju kao šansa za dolazak do kvalitetnih ljudi

– Kada je ponuda poslova manja, tada je pravo vreme za oglašavanje!
– Otkud sad to?
– Pa, vanredno stanje je gotovo, a konkurencija je još uvek manje aktivna, što je dobar trenutak da za oglašavanje i ostvarivanje konkurentske prednosti bez dodatnih ulaganja.

Zapošljavajte dok još ima onih koji oklevaju

Ukoliko se oglasite u periodu kada je nadmetanje za kandidate slabije izraženo, kao što je sada slučaj, uspećete da privučete i zaposlite bolje kandidate nego kada je ponuda poslova najveća. Čak i ako ste slabije brendirani  kao poslodavac i manje poznati na tržištu možete biti mnogo uspešniji u periodu kada vlada zatišje i doći do kvalitetnijih kandidata nego inače.

Radi se o posebnoj strategiji regrutacije koja podrazumeva zapošljavanje u kontra ciklusu od konkurencije, a koju sada imate priliku da s uspehom primenite.

Prvo ispratite šta se dešava sa konkurencijom

Saznajte šta se trenutno dešava s konkurencijom. Ko je zamrzao dalja zapošljavanja? Ko smanjuje broj zaposlenih? Ko je slao zaposlene na prinudni odmor? Pronađite odgovor na ta i slična pitanja.

Pogledajte broj sličnih oglasa za posao koji biste da oglasite, ako ponuda nije velika, vaš oglas može da bude dobitna kombinacija i za vas i za budućeg zaposlenog.

Pretražite Profile poslodavaca konkurentskih firmi kako biste videli koliko otvorenih pozicija imaju. Nije zgoreg da posetite i karijerne stranice na njihovim korporativnim sajtovima i proveriti da li imaju otvorene pozicije ili su stali sa zapošljavanjem.

Ako ne znate ko su konkurentske firme s kojima se nadmećete za kandidate onda pitajte kandidate tokom intervjua kod kojih još poslodavaca su konkurisali. Ili naprosto proverite gde su se kandidati od kojih ste odustali, a koji su bili finalisti na ranije oglašenim pozicijama, zaposlili.

Zatim, period zatišja može biti vrlo interesantan ne samo zbog toga što su drugi poslodavci manje aktivni, već i zbog toga što kandidati u istom tom periodu mogu biti mnogo aktivniji nego inače.

Kandidati aktivniji nego ikad

Po pravilu kandidati su aktivniji nego inače, odnosno otvoreniji za nove mogućnosti onda kada se nađu u kriznim situacijama.

Zbog ekonomske krize do koje će doći usled  pandemije neke kompanije će morati da optimizuju broj zaposlenih što će definitivno biti neprijatno iskustvo za zaposlene bez obzira na način sprovođenja.

Zatim, neki kandidati zbog novonastale situacije neće dobiti očekivano unapređenje ili povišicu već smanjenje plate umesto toga, nekima će biti stopirani projekti na kojima su radili ili njihove ideje više neće nailaziti na odobravanje što sve mogu biti razlozi da požele da krenu dalje.

A kako fluktuacija nekada znači odlazak pretpostavljenog ili bliskih kolega to može uticati i na druge zaposlene da razmatraju odlazak iz firme.

Osim oglašavanja upražnjene pozicije u ovom trenutku vam možete biti posebno interesantno i  targetiranje kandidata jer na taj način možete doći baš do onih kandidata koji razmišljaju o promeni posla. Mi smo stalno u kontaktu sa njima i pažljivo pratimo njihove potrebe, pa smo tako među prvima koji saznaju i kada je vreme za promene.

Osim u periodu recesije, kada značajan broj kompanija smanjuje broj novih zapošljavanja, dok neke kompanije moraju da idu i na smanjenje broja trenutno zaposlenih, do zatišja dolazi i u uobičajenim okolnostima i to više puta godišnje. To je uglavnom  vreme godišnjih odmora, kao i vreme pri kraju fiskalne godine kada je budžet predviđen za potrebe zapošljavanja potrošen. Ovo je i period kada su u nekim branšama ili profesijama veliki poslovi završeni, kao što je, recimo, u računovodstvu predaja završnog računa i slično.

Ono što se može zaključiti jeste to da iako je ponuda poslova iz dana u dan sve bolja, situacija nije još na onom nivou kao pre uvođenja vanrednog stanja. Sa druge strane, kandidati su aktivniji nego inače i veće je interesovanje za pronalaskom novog odnosno promenom postojećeg posla. Zato je bitno iskoristiti trenutak. Možda je ovo dobra šansa za vas da dođete do onih ljudi koje na tržištu inače nije lako naći.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaDa li oglasi rade posao za IT industriju

Od početka vanrednog stanja 16.marta pa sve do danas od svih industrija upravo je IT beležio najmanje oscilacije u broju objavljenih oglasa. Analizirajući podatke sa sajta Poslovi.infostud.com za ova dva meseca, IT pozicije su učestvovale sa  čak 22% u ukupnom broju raspisanih konkursa. Oglasi za posao su jedan od neizostavnih načina da IT kompanije privuku […]

Regrutacija i selekcijaPovratna informacija kandidatima u dva koraka – ostavite dobar utisak i za buduće konkurse

Svi mi ponekada zaboravimo da smo bili u ulozi tražioca posla i tek povremeno, kroz maglu, setimo se stresa i osećanja razočarenja koje je taj zadatak umeo da nam pruži. Najčešći komentar koji čujemo od kandidata u vezi sa kompanijama kod kojih su konkurisali je: “Ma pusti, neozbiljni su, ne obaveštavaju ni o ishodu konkursa”. […]

Regrutacija i selekcija7 načina da izgubite zainteresovanost kvalitetnih kandidata

Nervira vas, verujem, to što više nije ni blizu lako kao nekada zaposliti dobre (pa čak i manje dobre) kandidate. Razumljivo. To se dešava zato što su se u zapošljavanju pravila promenila. I od toga ne možemo da pobegnemo. Možemo jedino da pokušamo sebi samima da pomognemo. I što pre se pomirimo sa tim, pre […]

Regrutacija i selekcijaGDPR (ZZPL) i nove uloge u procesu selekcije

Selekcija podrazumeva deljenje ličnih podataka između kandidata i vas. Zbog toga je bitno pomenuti da je 21. avgusta 2019. počeo da se primenjuje novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (ZZPL) koji je sličan evropskom GDPR-u.  Korisno je da rezimiramo uloge zakona o zaštiti ličnih podataka kroz prizmu selekcije kandidata, a to su: lice čiji […]