Pređi na glavni sadržaj

30Hills – Kroz inovativnu praksu do kvalitetnih zaposlenih

Kako je do kvalitetnih zaposlenih sve teže doći, 30Hills, digitalni studio koji pomaže startapovima i korporacijama pri kreiranju inovativnih digitalnih rešenja, prepoznao je program prakse kao efikasan projekat koji ima više benefita, kako za kompaniju tako i za praktikante.

Pre nekoliko godina, sa novim razvojem startap ideja, javila se potreba za saradnjom velikih korporacija i manjih domaćih kompanija kao što je 30Hills. Korporacije imaju finansijsku stabilnost i veću prisutnost na tržistu zahvaljujući velikom broju klijenata. Sa druge strane, saradnjom sa manjim kompanijama, postaju agilniji, smanjuju R&D troškove i značajno skraćuju vreme od ideje do realizacije digitalnih rešenja, tzv. time to market.

-Verujemo da novi zaposleni direktno utiču na budućnost kompanija i razvoj inovacija. Zato smo u saradnji sa PricewaterhouseCoopers, razvili program zajedničke prakse Next Generation Internship. – poručuju iz 30Hills.

Polovina trenutno zaposlenih prošlo kroz program prakse

Do sada je organizovano 6 različitih praksi za programere, product ownere, dizajnere i QA inženjere. Čak 50% trenutno zaposlenih je prošlo kroz program. Posebna pažnja se posvećuje povratnim informacijama koje se dobijaju od praktikanata i zaposlenih koji učestvuju u programu praksi kako bi se one iz godine u godinu poboljšali.

Sticanje relevantnog praktičnog znanja u oblasti koja se brzo širi zbog stalnog napretka u tehnologiji jedan je od najboljih načina za pronalaženje stalnog posla. To je odlična prilika za testiranje teoretskih veština, uvid u sve faze projekta, ostvarivanje novih poznanstava i započinjanje karijere u IT industriji. Većina zaposlenih se obučava interno. Praktikanti mogu da saznaju više o 30Hills-u i PwC-u i budućim poslovnim mogućnostima kroz praksu, uz svakodnevno učenje kroz dalji rad na projektima. “Smatramo da je organizovanje prakse način da upoznate najvrednije ljude i doprinesete edukaciji mladih u Srbiji”, kažu u kompaniji.

Kako izgleda praksa

Jedan od najvrednijih aspekata prakse jeste da praktikanti rade na celom ciklusu projekata, od pisanja projektne dokumentacije i razvoja, do implementacije. Budući da se organizuju jednom ili dva puta godišnje, kreiraju se različiti projekti za svaku praksu. Praktikanti koji završe program, pre svega steknu praktično znanje i razumevanje tržista koje uključuje korporacije i startape.

Oni rade na stvarnom projektu uz mentorstvo zaposlenih, a projekat donosi poslovnu vrednost. Drugim rečima, praktikanti su uključeni u: planiranje, analizu, dizajn, razvoj, procenu, kontrolu kvaliteta, dokumentaciju i implementaciju.

U PricewaterhouseCoopers-u stiču dublje razumevanje:

Poslovnih procesa
IT sektora u korporacijama
Revizije
Excela
Konstruktivnih povratnih informacija
Kulture Big Four kompanija

Selekcija kandidata počinje razgovorom sa chatbotom

Pored same prakse, posebnu pažnja je usmerana na iskustvo kandidata koji apliciraju na program. Da bi se prijavili za praksu, kandidati prolaze kroz tri kruga selekcije:

Prvo, oni na sajtu razgovaraju sa Sofie, chatbotom, u trajanju od oko 10 minuta. Ova chatbot aplikacija je kreirana sa dobro osmišljenim pitanjima. Umesto primljenih 240 biografija, sve prijave stižu u jednom dokumentu (excel tabeli). Tako se dobijaju samo relevantne informacije i preskače se pregled i analiza biografija. Implementacijom chatbota HR menadžeri vreme koje bi koristili za pregled velikog broja biografija mogu da posvete razgovorima sa odabranim kandidatima. Chatbot sve prebacuje u excel tabelu, a HR menadžer ima mogućnost da na primer filtrira kandidate koji su odgovorili da nisu slobodni radnim danima od 9 do 5. Podaci se lako i brzo obrađuju i samim tim prvi krug selekcije postaje jako efikasan i jednostavan. Najbitnije, povratne informacije pokazuju da je iskustvo kandidata 100% pozitivno.

Kako se unapređuje iskustvo i kandidata i HR

Implementacijom selekcije u digitalnoj formi kandidati u interaktivnoj i jednostavnoj formi odgovaraju na pitanja. Uz pomoć chatbota, saznaje se više o njihovim veštinama, obrazovanju, budućim planovima, očekivanjima i još mnogo toga. Na prethodnoj praksi, 240 kandidata razgovaralo je sa Sofie, tako da je ovaj user-friendly chatbot pomogao u procesu skrininga, ne samo pri dobijanju informacija o budućim zaposlenima, već i da se na najefikasniji način dođe do odgovarajućih kandidata. Stoga je odlučeno da se u 2019. godini implementiraju botovi da bi se ceo proces digitalizovao i unapredilo iskustvo kandidata i ljudskih resursa. Instrukcije za apliciranje na praksu su u video formatu, u kom se Sofie obraća kandidatima.

Rezultati projekta

Praksa se pokazala kao efikasan kanal zapošljavanja zato što se u okviru 3 meseca, koliko traje program, stiče jasna slika o kandidatu. U finalnom krugu selekcije učestvuju i product owneri i programeri, jer su praktikanti neko ko će sutra biti deo njihovog tima, sa kim će neposredno sarađivati.

Po završetku programa, kandidati stiču praktično iskustvo sa najsavremenijim tehnologijama za razvoj proizvoda i softvera i upoznaju se sa agilnom metodologijom upravljanja projektima (Scrum). Pored toga, praktikanti učestvuju u zajedničkom programu sa PwC-om i dolaze u kontakt sa korporativnom kulturom i strukturom, koja im pomaže da steknu bolje razumevanje domaćeg tržišta.

S obzirom na to da rade na projektu, vrlo je lako izmeriti njihovu uspešnost. Na kraju svake prakse, praktikanti imaju demo prezentaciju web i mobilne aplikacije na kojoj su radili. U okviru prezentacije, uključena je statistika uspešnosti (broj završenih taskova, broj utrošenih sati, itd.). Pored toga, u proseku 75% učesnika dobija ponudu za posao, što je još jedan pokazatelj uspešnosti zajedničke prakse.

Vrednost

Program prakse neguje kulturu prenošenja znanja jer 30% nekadašnjih praktikanata danas radi na seniorskim pozicijama. Praktično znanje koje kandidati steknu je ogromno, neprocenjivo i ne može se dobiti tokom studija, čineći ovo jednom od najvažnijih prednosti prakse. Osim toga, radi se na razvoju njihovih profesionalnih veština i kompetencija kako bi sutra bili profesionalni u svom poslu.

-Najbolji kandidati počinju sa radom odmah nakon završene prakse, jer smo se uverili da osnaživanje naših zaposlenih donosi stratešku vrednost. Zato se praksa pokazala kao jedan od najuspešnijih načina za pronalazak kvalitetnih ljudi.- zaključuju iz 30Hills.

HR Experience - Uspesne HR Price 2019

Ova studija slučaja iz kompanije 30Hills izabrana je od strane domaće HR zajednice za jednu od najboljih na našem godišnjem izboru Uspešne HR Priče. Ukoliko ste u poslednje dve godine sproveli HR proces ili aktivnost koji su unapredili rad sa ljudima, poslovanje ili rad HR sektora, iskoristite priliku da predstavite vaš projekat kolegama i široj javnosti. Prijave za novi ciklus Uspešnih HR  priča su u toku, a otvorene su do 31. marta na linku ispod.

PRIJAVA ZA USPEŠNE HR PRIČE

Nezavisni stručni žiri sastavljen od HR stručnjaka će izabrati 5 najboljih praksi koje će biti predstavljene na našoj konferenciji HR Experience 20. maja u Beogradu. Prijavite se da zajedno doprinesemo promociji aktivnosti koje unaređuju položaj zaposlenih i efikasnost poslovanja.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeUspešne HR priče u doba pandemije: Kompanija Vip mobile

Ekipa iz sektora ljudskih resursa kompanije Vip mobile podelila je sa nama svoja pozitivna iskustva iz organizacije rada u vreme pandemije Vanredna situacija u zemlji uzrokovana koronavirusom zahteva i vanredne mere organizacije poslovanja, a i naših života kao pojedinaca. Svaki dan se suočavamo sa potrebom za novim odlukama i raznim promenama, velikim brojem pitanja na […]

Uspešne HR pričeRecept za uspeh – regrutaciona kampanja skrojena po meri čoveka

Da li postoji recept za uspeh kada je u pitanju zapošljavanje deficitarnih kandidata? U poslednje vreme, kao partner koji pomaže kompanijama da zaposle najbolje ljude, sretali smo se sa različitim reakcijama sa druge strane. Od kompanija koje još nisu spremne da se suoče sa novim procesima, preko onih koje znaju da je važno upravljati svojim […]

Uspešne HR pričeKandidati nikad ne zaboravljaju kako su se osećali na razgovoru za posao!

Intervju sa Majom Mrkalj, HR menadžerom i Milicom Ostojić, HR biznis partnerom u kompaniji Dr. Oetker, najbolje ocenjenom kompanijom u istraživanju „Oceni put do posla“ „Davno su prošla vremena kada su kompanije mogle da dozvole sebi da se postavljaju kao da je samo kandidatima u interesu da se kod njih zaposle.“ Upravo zahvaljujući ovakvim i […]

Uspešne HR pričeMi biramo kandidate, ali i kandidati biraju nas!

INTERVJU sa Vanjom Čortan, HR Generalist kompanije ’’Codeplicity’’, najbolje ocenjom IT kompanijom u istraživanju ’’Oceni put do posla’’ Nije lako danas doći do dobrog posla u Srbiji, a nije jednostavno ni kompanijama da brzo pronađu kvalitetnog kandidata za određenju poziciju. U toj potrazi za poslom često se ’sapletu’ i oni koji traže zaposlenje, ali i […]