Pređi na glavni sadržaj

Uspešne HR priče u doba pandemije: Kompanija Vip mobile

4. maj 2020.
·3 minuta za čitanje

Ekipa iz sektora ljudskih resursa kompanije Vip mobile podelila je sa nama svoja pozitivna iskustva iz organizacije rada u vreme pandemije

Vanredna situacija u zemlji uzrokovana koronavirusom zahteva i vanredne mere organizacije poslovanja, a i naših života kao pojedinaca. Svaki dan se suočavamo sa potrebom za novim odlukama i raznim promenama, velikim brojem pitanja na koje nemamo odgovore, zahtevima da reagujemo brzo i pametno.

Za nas ključno pitanje, u kome se ogledaju i naši ciljevi, jeste kako da našim korisnicima omogućimo kvalitetnu uslugu i povezanost sa prijateljima i porodicom, a našim zaposlenima uslove da svoj posao obavljaju nesmetano i uz maksimalnu zaštitu sopstvenog zdravlja. Svi naši napori u vanrednoj situaciji usmereni su ka ostvarenju ovog cilja.

Izazovi su brojni! Odjednom rad od kuće nije više tako idealan kao kada možemo sami da odaberemo kada želimo da radimo van kancelarije, a kada ne; šta je sve potrebno kolegama na prodajnim mestima i kako to da što pre obezbedimo; kako organizovati korisničku podršku; kako biti dobar lider ako nisi fizički sa svojim timom…

Evo nekoliko važnih tema kojima smo se temeljno posvetili u cilju da kolegama bar malo olakšamo rad u novonastalim okolnostima:

1. Kolege na prodajnim mestima i kolege iz tehničke podrške svakodnevno su na terenu i našim korisnicima pružaju najbolju uslugu. Da bi se maksimalno zaštitili poštujemo sve preporučene mere zaštite i obezbeđujemo dodatna higijenska sredstva. Kolege koji se ne osećaju bezbedno ili ne žele da rade tokom trajanja epidemije imaju mogućnost da koriste odmor ili neplaćeno odsustvo.

2. Rad od kuće nije lako organizovati u uslovima vanrednog stanja. Većina kolega ima nekoga o kome brinu, bilo da su roditelji, bake, deke ili deca, a kojima je potrebno da posvete svoje vreme. Zbog toga kolege svoj rad mogu da oranizuju fleksibilno u periodu od 6.00 do 22.00h, a u dogovoru sa svojim timovima i liderom.

Izazovi koje lideri imaju uz ovakvu organizaciju su brojni, a jedna od naših koleginica je podelila šta je za nju lično, kao lidera, najveći izazov:

„Najveći izazov u kreiranju novih modela rada jeste osećaj pripadnosti i socijalizacija. Šta je prava mera? Kako osigurati osećaj da priradaš timu, da delimo i neke lične price, a da se svi članovi osete sigurno? Najveći izazov jeste održavanje kruga poverenja.“

VIP Mobile 2 - HR Lab

3. Okolnosti u kojima se nalazimo menjaju se iz sata u sat, pa tako i mi iz sata u sat iznova pravimo planove kako im se prilagoditi. U ovakvim situacijama ključna je komunikacija sa zaposlenima! Svakodnevno komuniciramo sa kolegama o dešavanjima i njihovom uticaju na poslovanje, bilo putem mejla bilo putem drugih internih kanala komunikacije.

Ne delimo samo servisne informacije, već delimo sa sa kolegama i našu svakodnevnicu, razmenjujemo savete za uspešnije funkcionisanje i prilagođavanje novonastalim okolnostima, šaljive priče, a nedavno je i naš interni „krizni bend“ izveo kratku svirku za sve kolege.

VIP Mobile 3 - HR Lab4. Vanredna situacija je uticala na to da se u nekim timovima smanji obim posla što nam je ostavilo dosta prostora za učenje i lični razvoj. Obezbedili smo zaposlenima pristup raznim platformama za učenje, posvetili se organizaciji vebinara sa temama relevantnim za trenutne uslove i ponudili im savete i psihološku podršku, kako bi se bolje nosili sa mogućim psihološkim problemima.

Uticaj vanrednih uslova na organizaciju rada je ogroman i promene koje je bilo potrebno da uvedemo i prilagodimo im se su brojne. Verujemo da će sve te promene imati veliki uticaj na organizaciju rada i u budućnosti. Kakva će biti očekivanja zaposlenih po pitanju organizacije posla? Koje su to nove navike stekli? Kako su se potrebe zaposlenih promenile? Ovo su neka su od pitanja koja će se verovatno otvoriti pred poslodavcima.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]

Uspešne HR pričeAtlantic Grupa: Edukacija koju inicira biznis

Znate onu situaciju kada u HR-u imate ideju i predložite je biznisu, a oni kažu super je ali nemamo vremena, upitala je Danijela Tomić iz Atlantic Grupe, prisutne na Petoj konferenciji HR Experience, kada je u okviru pet najuspešnijih HR priča predstavljala HR praksu koju Atlantic Grupa sprovodi od 2014. godine. U pitanju je projekat […]

Uspešne HR pričeLuxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti. Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom […]