Pređi na glavni sadržaj

Firestarter Konferencija: Iskustvo zaposlenih kao ključ privlačnosti poslodavaca

3. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

U Beogradu, 31.10. i 1.11. u prostoru Skills Experience Centra, održana je prva Firestarter konferencija, koja je predstavljala prvu customer experience i employee experience konferenciju na našim prostorima. Učesnici konferenicije su u dva dana koliko je ona trajala, imali priliku da čuju od regionalnih i svetskih Customer experience i Employee experience lidera kakve su mogućnosti za kreiranje održive i profitabilne customer centric kompanije, zatim, oni su sa njima podelili najbolje prakse o nekim najaktuelnijim temama današnjice i upoznali ih sa najboljim pružaocima usluga vezanih za customer experience i employee experience.

Kao naročito zanimljiva se istakla panel diskusija „Kako da kreiramo najbolje iskustvo za zaposlene i kandidate?“ koju je moderirala Isidora Maksimović Stanković, specijalista za brendiranje poslodavaca iz kompanije Infostud. Na panelu su govorili Dušica Vuković, Customer success specialist takođe iz Infostuda, zatim Branko Vukovac, Head of People Operations iz Enlight Engineering i Vladimir Damnjanović, Country HR Head Serbia iz Continental Serbia.

Branko Vukovac je tokom diskusije naglasio važnost Employee experience-a i iskustvo zaposlenih označio kao percepciju interakcije odnosa kandidata i zaposlenih sa kompanijom u različtim fazama karijernog puta kandidata ili zaposlenog, kao i da je Employee experience centralna tačka svih aktivnosti koje se odvijaju unutar HR sektora jedne firme. Takođe, Branko dodaje da je kod Employee experience-a veoma važan način na koji tome pristupa menadžment kompanija, i istakao da odnos menadžmenta i zaposlenih treba da bude odnos međusobnog poverenja, kao i da je veoma važno da na otvoren način prihvataju ono šta su zaposleni izrazili kroz iskustvo, kako bi imali zlatan vredan materijal da ubuduće to iskustvo dodatno poboljšaju.

Vladimir Damnjanović tvrdi da se iskustvo zaposlenih kreira bez obzira na veličinu kompanije i da poslodavci treba da budu svesni na koji način ga kreiraju. Takođe, ističe da je iskustvo zaposlenih značajan faktor u određivanju privlačnosti poslodavaca na tržištu rada. Kao osnovne smernice za unapređenje iskustva kandidata navodi da kompanije ne bi nikako trebale da izostave feedback nakon razgovora za posao bez obzira na njegov ishod, jer je nedostatak povratne informacije naročito frustrirajući faktor za kandidate koji su u procesu traženja zaposlenja. Takođe, savetuje i da proces konkurisanja za posao treba maksimalno pojednostaviti i uskladiti sa ciljnom grupom kandidata koje poslodavac želi da privuče na otvorenu poziciju.

Dušica Vuković naglašava da je Employee experience nešto što je proces koji zahteva vreme i temeljnu izgradnju. Dušica ukazuje da bi poslodavci trebali da se stave u pozicije kandidata koji konkurišu za posao i da se prisete vlastitih očekivanja i zahteva koji su imali od kompanija kada su se zapošljavali. Savet koji pruža kandidatima jeste da bi vrednosti kompanija koja ih zanima promoviše trebale što više odgovarati njihovim ličnim vrednostima kako bi lakše mogli da procene da li će se dobro uklopiti u takvom radnom okruženju. Kao savet kompanijama Dušica ističe da treba da budu što transparentnije i otvorenije, da kandidatima daju što potpunije informacije o procesu selekcije, timu u kojem će raditi i samoj kulturi kompanije, kako bi kandidati mogli da steknu što jasniju sliku šta ih očekuje u toj kompaniji ukoliko se u njoj zaposle.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]