Pređi na glavni sadržaj

Firestarter Konferencija: Iskustvo zaposlenih kao ključ privlačnosti poslodavaca

3. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

U Beogradu, 31.10. i 1.11. u prostoru Skills Experience Centra, održana je prva Firestarter konferencija, koja je predstavljala prvu customer experience i employee experience konferenciju na našim prostorima. Učesnici konferenicije su u dva dana koliko je ona trajala, imali priliku da čuju od regionalnih i svetskih Customer experience i Employee experience lidera kakve su mogućnosti za kreiranje održive i profitabilne customer centric kompanije, zatim, oni su sa njima podelili najbolje prakse o nekim najaktuelnijim temama današnjice i upoznali ih sa najboljim pružaocima usluga vezanih za customer experience i employee experience.

Kao naročito zanimljiva se istakla panel diskusija „Kako da kreiramo najbolje iskustvo za zaposlene i kandidate?“ koju je moderirala Isidora Maksimović Stanković, specijalista za brendiranje poslodavaca iz kompanije Infostud. Na panelu su govorili Dušica Vuković, Customer success specialist takođe iz Infostuda, zatim Branko Vukovac, Head of People Operations iz Enlight Engineering i Vladimir Damnjanović, Country HR Head Serbia iz Continental Serbia.

Branko Vukovac je tokom diskusije naglasio važnost Employee experience-a i iskustvo zaposlenih označio kao percepciju interakcije odnosa kandidata i zaposlenih sa kompanijom u različtim fazama karijernog puta kandidata ili zaposlenog, kao i da je Employee experience centralna tačka svih aktivnosti koje se odvijaju unutar HR sektora jedne firme. Takođe, Branko dodaje da je kod Employee experience-a veoma važan način na koji tome pristupa menadžment kompanija, i istakao da odnos menadžmenta i zaposlenih treba da bude odnos međusobnog poverenja, kao i da je veoma važno da na otvoren način prihvataju ono šta su zaposleni izrazili kroz iskustvo, kako bi imali zlatan vredan materijal da ubuduće to iskustvo dodatno poboljšaju.

Vladimir Damnjanović tvrdi da se iskustvo zaposlenih kreira bez obzira na veličinu kompanije i da poslodavci treba da budu svesni na koji način ga kreiraju. Takođe, ističe da je iskustvo zaposlenih značajan faktor u određivanju privlačnosti poslodavaca na tržištu rada. Kao osnovne smernice za unapređenje iskustva kandidata navodi da kompanije ne bi nikako trebale da izostave feedback nakon razgovora za posao bez obzira na njegov ishod, jer je nedostatak povratne informacije naročito frustrirajući faktor za kandidate koji su u procesu traženja zaposlenja. Takođe, savetuje i da proces konkurisanja za posao treba maksimalno pojednostaviti i uskladiti sa ciljnom grupom kandidata koje poslodavac želi da privuče na otvorenu poziciju.

Dušica Vuković naglašava da je Employee experience nešto što je proces koji zahteva vreme i temeljnu izgradnju. Dušica ukazuje da bi poslodavci trebali da se stave u pozicije kandidata koji konkurišu za posao i da se prisete vlastitih očekivanja i zahteva koji su imali od kompanija kada su se zapošljavali. Savet koji pruža kandidatima jeste da bi vrednosti kompanija koja ih zanima promoviše trebale što više odgovarati njihovim ličnim vrednostima kako bi lakše mogli da procene da li će se dobro uklopiti u takvom radnom okruženju. Kao savet kompanijama Dušica ističe da treba da budu što transparentnije i otvorenije, da kandidatima daju što potpunije informacije o procesu selekcije, timu u kojem će raditi i samoj kulturi kompanije, kako bi kandidati mogli da steknu što jasniju sliku šta ih očekuje u toj kompaniji ukoliko se u njoj zaposle.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer Partner – zašto ovaj sertifikat ima sve više kompanija u Srbiji?

U Srbiji desetak poslodavaca ima sertifikat Employer Partner, i to su : Addiko Bank, Atlantic Grupa, Delhaize Serbia, Dijamant DOO, ERSTE & STEIERMÄRKISCHE BANK, Lidl, Mercator, Mg Mivela, OTP Bank Serbia. A, šta to u stvari znači? Šta su to ove kompanije uradile što druge nisu? Koje su to uslove ispunile kako bi dobile ovaj […]

Employer BrandingVanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i […]

Employer BrandingBrendiranje poslodavaca u posthumanizmu

Mnoge multinacionalne kompanije svoj brend danas grade oko vrednosti različitosti, jednakosti i inkluzije. Iako date vrednosti zvuče veoma humanistički one su zapravo odraz potpuno suprotnih tzv. posthumanističkih težnji. Posthumanizam je poziv da se razmišlja izvan tradicionalnih vrednosti i prirodnih podela, recimo na muškarce i žene, koje daju crno-beli ili dihotomni pogled na svet. U posthumanizmu […]

Employer BrandingEmpple Festival 2024: Zajednica koja okuplja najbolje u Employer Brandingu

U vremenu promena, Empple Festival je konstanta kojoj se uvek vraćamo. Već četiri godine zaredom, tim koji stoji iza ove zajednice okuplja stručnjake iz Employer Branding-a, TA-a, internih komunikacija, HR-a i pre svega one koji se bave ljudima, lokalno, regionalno i globalno. Zato se radujemo da zvanično najavimo i četvrti po redu Empple Festival koji […]