Pređi na glavni sadržaj

Firestarter Konferencija: Iskustvo zaposlenih kao ključ privlačnosti poslodavaca

3. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

U Beogradu, 31.10. i 1.11. u prostoru Skills Experience Centra, održana je prva Firestarter konferencija, koja je predstavljala prvu customer experience i employee experience konferenciju na našim prostorima. Učesnici konferenicije su u dva dana koliko je ona trajala, imali priliku da čuju od regionalnih i svetskih Customer experience i Employee experience lidera kakve su mogućnosti za kreiranje održive i profitabilne customer centric kompanije, zatim, oni su sa njima podelili najbolje prakse o nekim najaktuelnijim temama današnjice i upoznali ih sa najboljim pružaocima usluga vezanih za customer experience i employee experience.

Kao naročito zanimljiva se istakla panel diskusija „Kako da kreiramo najbolje iskustvo za zaposlene i kandidate?“ koju je moderirala Isidora Maksimović Stanković, specijalista za brendiranje poslodavaca iz kompanije Infostud. Na panelu su govorili Dušica Vuković, Customer success specialist takođe iz Infostuda, zatim Branko Vukovac, Head of People Operations iz Enlight Engineering i Vladimir Damnjanović, Country HR Head Serbia iz Continental Serbia.

Branko Vukovac je tokom diskusije naglasio važnost Employee experience-a i iskustvo zaposlenih označio kao percepciju interakcije odnosa kandidata i zaposlenih sa kompanijom u različtim fazama karijernog puta kandidata ili zaposlenog, kao i da je Employee experience centralna tačka svih aktivnosti koje se odvijaju unutar HR sektora jedne firme. Takođe, Branko dodaje da je kod Employee experience-a veoma važan način na koji tome pristupa menadžment kompanija, i istakao da odnos menadžmenta i zaposlenih treba da bude odnos međusobnog poverenja, kao i da je veoma važno da na otvoren način prihvataju ono šta su zaposleni izrazili kroz iskustvo, kako bi imali zlatan vredan materijal da ubuduće to iskustvo dodatno poboljšaju.

Vladimir Damnjanović tvrdi da se iskustvo zaposlenih kreira bez obzira na veličinu kompanije i da poslodavci treba da budu svesni na koji način ga kreiraju. Takođe, ističe da je iskustvo zaposlenih značajan faktor u određivanju privlačnosti poslodavaca na tržištu rada. Kao osnovne smernice za unapređenje iskustva kandidata navodi da kompanije ne bi nikako trebale da izostave feedback nakon razgovora za posao bez obzira na njegov ishod, jer je nedostatak povratne informacije naročito frustrirajući faktor za kandidate koji su u procesu traženja zaposlenja. Takođe, savetuje i da proces konkurisanja za posao treba maksimalno pojednostaviti i uskladiti sa ciljnom grupom kandidata koje poslodavac želi da privuče na otvorenu poziciju.

Dušica Vuković naglašava da je Employee experience nešto što je proces koji zahteva vreme i temeljnu izgradnju. Dušica ukazuje da bi poslodavci trebali da se stave u pozicije kandidata koji konkurišu za posao i da se prisete vlastitih očekivanja i zahteva koji su imali od kompanija kada su se zapošljavali. Savet koji pruža kandidatima jeste da bi vrednosti kompanija koja ih zanima promoviše trebale što više odgovarati njihovim ličnim vrednostima kako bi lakše mogli da procene da li će se dobro uklopiti u takvom radnom okruženju. Kao savet kompanijama Dušica ističe da treba da budu što transparentnije i otvorenije, da kandidatima daju što potpunije informacije o procesu selekcije, timu u kojem će raditi i samoj kulturi kompanije, kako bi kandidati mogli da steknu što jasniju sliku šta ih očekuje u toj kompaniji ukoliko se u njoj zaposle.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingSonja Grčić: Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam govori da to što Coca-Cola HBC radi ima smisla

Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam je posebno srcu draga. Ovo je već drugi put zaredom da nam je pripala i ona nam dosta govori u prilog tome da sve zajedničke aktivnosti koje imamo sa mladima imaju smisla i postoje na obostrano zadovoljstvo. Ovako je Sonja Grčić, Employer brand menadžer kompanije Coca-Cola HBC […]

Employer BrandingAlisa Evsina, HR direktorka NIS-a: Trudimo se da naši zaposleni budu zadovoljni

Kompanija NIS osvojila je visoko drugo mesto na listi najpoželjnijih – VRH poslodavaca u Srbiji! Da je jedna od najvećih energetskih kompanija u jugoistočnoj Evropi i vrhunsko mesto za rad, smatra oko 11.000 ispitanika koji su učestvovali u istraživanju Talent X. Tradicionalno ga sprovodi najveća platforma za zapošljavanje Infostud, a kao najatraktivnije kompanije, po mišljenju ispitanika, […]

Employer BrandingNevena Savić, Bosch Srbija: Na posao odlazimo sa idejom da radimo nešto što poboljšava kvalitet života mnogih ljudi

Kompanija Bosch Srbija treći je najpoželjniji poslodavac u Srbiji, po mišljenju čak 11.000 kandidata koji su učestvovali u istraživanju Talent X! Ova kompanija se već dugo nalazi u samom vrhu najpoželjnijih poslodavaca na domaćem tržištu, a ove godine se po tom kriterijumu po prvi put našla u Top tri omiljenih radnih sredina u Srbiji. Istraživanje […]

Employer BrandingNova tema a stara potreba: onboarding za porodilje

Nedavno sam primetila na LinkedIn mreži inicijativu da se uvede onboarding za zaposlene koje se vraćaju sa porodiljskog i pokušala da se setim sopstvenog povratka na posao. Sećam se samo toga da je kompanija bila ista, a opet nekako drugačija. Možda pomenuta inicijativa i ima smisla.   Naravno da onboarding za porodilje koje su se vratile […]