Pređi na glavni sadržaj

Firestarter Konferencija: Iskustvo zaposlenih kao ključ privlačnosti poslodavaca

HR Lab
Autor
3. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

U Beogradu, 31.10. i 1.11. u prostoru Skills Experience Centra, održana je prva Firestarter konferencija, koja je predstavljala prvu customer experience i employee experience konferenciju na našim prostorima. Učesnici konferenicije su u dva dana koliko je ona trajala, imali priliku da čuju od regionalnih i svetskih Customer experience i Employee experience lidera kakve su mogućnosti za kreiranje održive i profitabilne customer centric kompanije, zatim, oni su sa njima podelili najbolje prakse o nekim najaktuelnijim temama današnjice i upoznali ih sa najboljim pružaocima usluga vezanih za customer experience i employee experience.

Kao naročito zanimljiva se istakla panel diskusija „Kako da kreiramo najbolje iskustvo za zaposlene i kandidate?“ koju je moderirala Isidora Maksimović Stanković, specijalista za brendiranje poslodavaca iz kompanije Infostud. Na panelu su govorili Dušica Vuković, Customer success specialist takođe iz Infostuda, zatim Branko Vukovac, Head of People Operations iz Enlight Engineering i Vladimir Damnjanović, Country HR Head Serbia iz Continental Serbia.

Branko Vukovac je tokom diskusije naglasio važnost Employee experience-a i iskustvo zaposlenih označio kao percepciju interakcije odnosa kandidata i zaposlenih sa kompanijom u različtim fazama karijernog puta kandidata ili zaposlenog, kao i da je Employee experience centralna tačka svih aktivnosti koje se odvijaju unutar HR sektora jedne firme. Takođe, Branko dodaje da je kod Employee experience-a veoma važan način na koji tome pristupa menadžment kompanija, i istakao da odnos menadžmenta i zaposlenih treba da bude odnos međusobnog poverenja, kao i da je veoma važno da na otvoren način prihvataju ono šta su zaposleni izrazili kroz iskustvo, kako bi imali zlatan vredan materijal da ubuduće to iskustvo dodatno poboljšaju.

Vladimir Damnjanović tvrdi da se iskustvo zaposlenih kreira bez obzira na veličinu kompanije i da poslodavci treba da budu svesni na koji način ga kreiraju. Takođe, ističe da je iskustvo zaposlenih značajan faktor u određivanju privlačnosti poslodavaca na tržištu rada. Kao osnovne smernice za unapređenje iskustva kandidata navodi da kompanije ne bi nikako trebale da izostave feedback nakon razgovora za posao bez obzira na njegov ishod, jer je nedostatak povratne informacije naročito frustrirajući faktor za kandidate koji su u procesu traženja zaposlenja. Takođe, savetuje i da proces konkurisanja za posao treba maksimalno pojednostaviti i uskladiti sa ciljnom grupom kandidata koje poslodavac želi da privuče na otvorenu poziciju.

Dušica Vuković naglašava da je Employee experience nešto što je proces koji zahteva vreme i temeljnu izgradnju. Dušica ukazuje da bi poslodavci trebali da se stave u pozicije kandidata koji konkurišu za posao i da se prisete vlastitih očekivanja i zahteva koji su imali od kompanija kada su se zapošljavali. Savet koji pruža kandidatima jeste da bi vrednosti kompanija koja ih zanima promoviše trebale što više odgovarati njihovim ličnim vrednostima kako bi lakše mogli da procene da li će se dobro uklopiti u takvom radnom okruženju. Kao savet kompanijama Dušica ističe da treba da budu što transparentnije i otvorenije, da kandidatima daju što potpunije informacije o procesu selekcije, timu u kojem će raditi i samoj kulturi kompanije, kako bi kandidati mogli da steknu što jasniju sliku šta ih očekuje u toj kompaniji ukoliko se u njoj zaposle.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]