Pređi na glavni sadržaj

Kako da HR najbolje sarađuje sa marketingom u sklopu EB strategije

HR Direktor, Wint - Wagen International
26. april 2022.
·2 minuta za čitanje

Imidž poslodavca je sve značajnija moć kompanije. To je alat za borbu na tržištu rada ali i faktor ostvarenja strategije kompanije jer posredno i dugoročno, Employer branding utiče na kadrovski potencijal i kapital svake kompanije. Statistika je ubedljiva po tom pitanju.

Kolege iz marketinga su najbolji saradnici Ljudskim resursima u razumevanju važnosti kreiranja, lansiranja i širenja EB strategije. Zašto?

  • Shvataju da EB nije reklama nego da je to ogledalo kompanije i da zato mora biti istinito, živo unutar kompanije da bi se moglo proširiti kao priča eksterno
  • Znaju važnost percepcije targetirane publike
  • Razumeju apstraktne pojave poput “organizaciona kultura”, “kompanijske vrednosti”
  • Svesni su koliko je bitan princip: “walk the talk”
  • Kao što umeju da rade eksterna istraživanja, mogu da pomognu u internim istraživanjima i definisanju onoga što mi kao kompanija jesmo: koje su naše vrednosti, po čemu smo drugačiji, šta nudimo, šta je naša svrha i vizija, kakva je naša kultura, koji su naši etički principi..
  • Majstori su da složene poruke kompanije pretvore u efektne i tačne slogane, slike, infografike, vizuelne identitete, poruke

Spemnost da se prihvati tuđa perspektiva

Nije dovoljna jedna kafa sa kolegama iz marketinga da bi se napravila i ostvarila EB strategija. Kao i svi dugoročni i veliki poduhvati, i ovaj traži trud i ulaganje. Zahteva otvorenost za učenje od druge strane, aktivno slušanje, otvaranje prostora za slobodno izražavanje mišljenja. Kvalitet saradnje marketinga i HR-a zavisi i od toga koliko su obe strane spremne da ulože sebe da sagovorniku približe svoju perspektivu i ekspertizu i da je poštuju i prihvate.

Zvuči kao recept za kvalitet svake poslovne saradnje ali svi odnosi se uvek svode na jednostavne, ljudske principe.

Kada uključiti marketing u kreiranje i pokretanje EB strategije? OD STARTA.

Važno je da naši partneri iz marketinga čuju šta želimo da postignemo EB strategijom dok su ideje još sirove i nerazrađene. Neophodni su nam i dok interno prikupljamo informacije: intervjuišemo zaposlene, bivše zaposlene, menadžment, dok sagledavamo strategiju i vrednosti kompanije, dok merimo organizacionu kulturu… Sve ove informacije su zajednički alat da se napravi nešto fenomenalno.

Kada kompanija kreira svoju EB strategiju sigurno nije ideja da ona stoji zabeležena na nekom papiru, stavljena u fioku. Ideja je da se ona lansira, živi i unapređuje. Tu nam je tek potreban marketing: kako ćemo pristupiti publici, kako ćemo koordinisati poruke koje šaljemo, kako koristiti socijalne mreže, zašto nam je bitno da pratimo i beležimo sve što kao kompanija radimo, kako unapređujemo naš onboarding proces, šta nedostaje našem procesu selekcije, kako izgleda naš oglas, kako izgledamo u očima šire publike, kako promovisati aktivnosti naših zaposlenih.

Zaključak: Preporuka je sarađivati sa sektorom Marketinga na mnogim HR poljima ali je jedino za Employer Branding ova saradnja MUST.

 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]