Pređi na glavni sadržaj

Kako da HR najbolje sarađuje sa marketingom u sklopu EB strategije

Imidž poslodavca je sve značajnija moć kompanije. To je alat za borbu na tržištu rada ali i faktor ostvarenja strategije kompanije jer posredno i dugoročno, Employer branding utiče na kadrovski potencijal i kapital svake kompanije. Statistika je ubedljiva po tom pitanju.

Kolege iz marketinga su najbolji saradnici Ljudskim resursima u razumevanju važnosti kreiranja, lansiranja i širenja EB strategije. Zašto?

  • Shvataju da EB nije reklama nego da je to ogledalo kompanije i da zato mora biti istinito, živo unutar kompanije da bi se moglo proširiti kao priča eksterno
  • Znaju važnost percepcije targetirane publike
  • Razumeju apstraktne pojave poput “organizaciona kultura”, “kompanijske vrednosti”
  • Svesni su koliko je bitan princip: “walk the talk”
  • Kao što umeju da rade eksterna istraživanja, mogu da pomognu u internim istraživanjima i definisanju onoga što mi kao kompanija jesmo: koje su naše vrednosti, po čemu smo drugačiji, šta nudimo, šta je naša svrha i vizija, kakva je naša kultura, koji su naši etički principi..
  • Majstori su da složene poruke kompanije pretvore u efektne i tačne slogane, slike, infografike, vizuelne identitete, poruke

Spemnost da se prihvati tuđa perspektiva

Nije dovoljna jedna kafa sa kolegama iz marketinga da bi se napravila i ostvarila EB strategija. Kao i svi dugoročni i veliki poduhvati, i ovaj traži trud i ulaganje. Zahteva otvorenost za učenje od druge strane, aktivno slušanje, otvaranje prostora za slobodno izražavanje mišljenja. Kvalitet saradnje marketinga i HR-a zavisi i od toga koliko su obe strane spremne da ulože sebe da sagovorniku približe svoju perspektivu i ekspertizu i da je poštuju i prihvate.

Zvuči kao recept za kvalitet svake poslovne saradnje ali svi odnosi se uvek svode na jednostavne, ljudske principe.

Kada uključiti marketing u kreiranje i pokretanje EB strategije? OD STARTA.

Važno je da naši partneri iz marketinga čuju šta želimo da postignemo EB strategijom dok su ideje još sirove i nerazrađene. Neophodni su nam i dok interno prikupljamo informacije: intervjuišemo zaposlene, bivše zaposlene, menadžment, dok sagledavamo strategiju i vrednosti kompanije, dok merimo organizacionu kulturu… Sve ove informacije su zajednički alat da se napravi nešto fenomenalno.

Kada kompanija kreira svoju EB strategiju sigurno nije ideja da ona stoji zabeležena na nekom papiru, stavljena u fioku. Ideja je da se ona lansira, živi i unapređuje. Tu nam je tek potreban marketing: kako ćemo pristupiti publici, kako ćemo koordinisati poruke koje šaljemo, kako koristiti socijalne mreže, zašto nam je bitno da pratimo i beležimo sve što kao kompanija radimo, kako unapređujemo naš onboarding proces, šta nedostaje našem procesu selekcije, kako izgleda naš oglas, kako izgledamo u očima šire publike, kako promovisati aktivnosti naših zaposlenih.

Zaključak: Preporuka je sarađivati sa sektorom Marketinga na mnogim HR poljima ali je jedino za Employer Branding ova saradnja MUST.

 

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingHRExperience: Liderstvo kroz razumevanje sebe i drugih ljudi

Četvrta konferencija HR Experience, u organizaciji grupacije Poslovi Infostud, koja promoviše i predstavlja trendove iz ljudskih resursa kroz gostovanje svetski priznatih govornika, kao i uspešne HR priče i prakse, održana je juče u hotelu Metropol. Konferenciju je otvorila Sonja Ćetković, direktor Poslovi Infostud, naglasivši da se aktivnost poslodavaca u potrazi za talentima za otvorena radna […]

Employer BrandingŠta programeri pričaju o vašoj kompaniji na netu?

Evo zašto su recenzije zaposlenih moćan employer branding alat kada zapošljavate IT-jevce Deficit kandidata na IT tržištu zapošljavanja je sve veći i nema naznaka da će ovaj trend da se zaustavi. Istovremeno, sve je teže zadržati najbolje zaposlene, a seniori se odlučuju za promenu posla lakše nego ikada. U skladu sa tim kompanije sve više […]

Employer BrandingUSKORO: Treći ciklus najuspešnije obuke za employer branding stručnjake u Srbiji

HR Lab je ekskluzivni partner švedske kompanije Universum za teritoriju Srbije, koja je najveći globalni igrač na polju brendiranja poslodavaca. Nakon dva uspešna ciklusa, čuvena Employer Branding Akademija, nastavlja sa programom edukacije u oblasti koja se brzo razvija i u našoj privredi, iz razloga sve veće potražnje za radnom snagom. Kome je namenjena? Obuka je […]

Employer BrandingKo je na potezu na tržišnoj utakmici? Hmm.. Kandidati ili poslodavci?

Lagano smo već zagazili u 2022. pa je složićete se, vreme za malo brojeva i analiza. Istraživali smo šta se to promenilo u odnosu na prethodnu godinu i šta su novi trendovi na tržištu rada. Šta nam kaže statistika? Svedoci smo da se privreda oporavila nakon izbijanja pandemije. Tome u prilog svedoče i podaci portala […]