Pređi na glavni sadržaj

Kako da HR najbolje sarađuje sa marketingom u sklopu EB strategije

HR Direktor, Wint - Wagen International
26. april 2022.
·2 minuta za čitanje

Imidž poslodavca je sve značajnija moć kompanije. To je alat za borbu na tržištu rada ali i faktor ostvarenja strategije kompanije jer posredno i dugoročno, Employer branding utiče na kadrovski potencijal i kapital svake kompanije. Statistika je ubedljiva po tom pitanju.

Kolege iz marketinga su najbolji saradnici Ljudskim resursima u razumevanju važnosti kreiranja, lansiranja i širenja EB strategije. Zašto?

  • Shvataju da EB nije reklama nego da je to ogledalo kompanije i da zato mora biti istinito, živo unutar kompanije da bi se moglo proširiti kao priča eksterno
  • Znaju važnost percepcije targetirane publike
  • Razumeju apstraktne pojave poput “organizaciona kultura”, “kompanijske vrednosti”
  • Svesni su koliko je bitan princip: “walk the talk”
  • Kao što umeju da rade eksterna istraživanja, mogu da pomognu u internim istraživanjima i definisanju onoga što mi kao kompanija jesmo: koje su naše vrednosti, po čemu smo drugačiji, šta nudimo, šta je naša svrha i vizija, kakva je naša kultura, koji su naši etički principi..
  • Majstori su da složene poruke kompanije pretvore u efektne i tačne slogane, slike, infografike, vizuelne identitete, poruke

Spemnost da se prihvati tuđa perspektiva

Nije dovoljna jedna kafa sa kolegama iz marketinga da bi se napravila i ostvarila EB strategija. Kao i svi dugoročni i veliki poduhvati, i ovaj traži trud i ulaganje. Zahteva otvorenost za učenje od druge strane, aktivno slušanje, otvaranje prostora za slobodno izražavanje mišljenja. Kvalitet saradnje marketinga i HR-a zavisi i od toga koliko su obe strane spremne da ulože sebe da sagovorniku približe svoju perspektivu i ekspertizu i da je poštuju i prihvate.

Zvuči kao recept za kvalitet svake poslovne saradnje ali svi odnosi se uvek svode na jednostavne, ljudske principe.

Kada uključiti marketing u kreiranje i pokretanje EB strategije? OD STARTA.

Važno je da naši partneri iz marketinga čuju šta želimo da postignemo EB strategijom dok su ideje još sirove i nerazrađene. Neophodni su nam i dok interno prikupljamo informacije: intervjuišemo zaposlene, bivše zaposlene, menadžment, dok sagledavamo strategiju i vrednosti kompanije, dok merimo organizacionu kulturu… Sve ove informacije su zajednički alat da se napravi nešto fenomenalno.

Kada kompanija kreira svoju EB strategiju sigurno nije ideja da ona stoji zabeležena na nekom papiru, stavljena u fioku. Ideja je da se ona lansira, živi i unapređuje. Tu nam je tek potreban marketing: kako ćemo pristupiti publici, kako ćemo koordinisati poruke koje šaljemo, kako koristiti socijalne mreže, zašto nam je bitno da pratimo i beležimo sve što kao kompanija radimo, kako unapređujemo naš onboarding proces, šta nedostaje našem procesu selekcije, kako izgleda naš oglas, kako izgledamo u očima šire publike, kako promovisati aktivnosti naših zaposlenih.

Zaključak: Preporuka je sarađivati sa sektorom Marketinga na mnogim HR poljima ali je jedino za Employer Branding ova saradnja MUST.

 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]

Zašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanostiEmployer brandingZašto psihološka sigurnost postaje ključ lojalnosti i angažovanosti

Psihološka sigurnost na poslu nije „ušuškanost“ nego rad bez straha, u slobodi.  Pandemija Covid-a je podigla na sto važnost kvaliteta života. Generacija Z je pristupila tržištu rada i glasno rekla da ne pristaje na toksičnost na radnom mestu. Digitalizacija je unela šumove u komunikaciju pa su otvorenost i dobro razumevanje postali važniji nego ikada. Jedna […]

Kako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulomEmployer brandingKako podržati menadžere da postanu bolji mentori, a ne samo ljudi sa titulom

Za početak, da nešto razjasnimo – Svi menadžeri jedne kompanije treba da budu mentori. Svako ko je u poziciji da vodi ljude i da njima upravlja, treba da poseduje mentorske veštine da to i uradi na odgovarajući način. Ali, ako nije tako, ako znate iz iskustva u vašoj kompaniji, da nije tako, ne treba da […]