Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj kampanji, to što oni govore je presudno. Ipak, čak i kada imaju najbolju nameru, i daju sve da doprinesu brendu poslodavca, može često doći do potpuno suprotnog efekta. Šta možemo da radimo u tom slučaju?
Na HR tim, kao i na interne komunikacije i marketing, pada odgovornost obuke zaposlenih koji imaju najbolju nameru, ali ne i najbolju realizaciju. Iako treba ceniti entuzijazam, dobru volju i želju za doprinosom, ako nije odgovarajuće usmeren, ne samo što će rezultati izostati, već može doći i problema. Čemu je sve potrebno učiti zaposlene?
Krenite od osnova – šta je dozvoljeno deliti van firme
Jedna od najčešćih grešaka u osnaživanju zaposlenih da grade brend poslodavca jesu nejasne granice oko toga šta je dozvoljeno podeliti, u smislu zakonom dozvoljeno, ali i toga šta je dozvoljeno i zabranjeno internim politikama firme.
Iako svi zaposleni uredno potpišu papire kojima je ovo propisano, slobodno možemo reći da ih većina ne pročita. Deljenje podrobnijih informacija o tome šta jeste i nije dozvoljeno je dragoceno ulaganje koje se može višestruko isplatiti.
Ne samo što će podsetiti one koje pravila krše, već će poslužiti kao prevencija da uopšte i dođe do kršenja pravila. Mnogi zaposleni mogu nehotice prekršiti pravila jer ih nisu svesni, i iz najbolje namere napraviti problem i sebi i firmi. Zato je prevencija ključna!
Nastavite sa treninzima komunikacije – opšteg i specifičnog tipa
Pričati javno, pred drugima, kreirati sadržaj, sve ovo se uči ili makar usavršava kroz vežbu i treninge. Sigurno je da postoje zaposleni koji bi mogli značajno da doprinesu širenju brenda poslodavca, ali prosto ne znaju kako.
Trening komunikacije može biti usmeren na to na koji način mogu da šire brend poslodavca, ali im svakako može pomoći sa veštinama komunikacije uopšteno. Takođe može da doprinese da se introvertniji zaposleni više otvore za aktivnije angažmane u kampanji, što može biti jako značajno za građenje brenda.
Podelite sa zaposlenima šta je ono što zaista želite da bude deo brenda
Onda kada zaposleni znaju šta smeju da dele, i kada znaju kako, vreme je da dobiju informacije o tome šta bi bilo najznačajnije da podele.
Informacije treba da dođu iz dva izvora – jedan je šta je važno menadžmentu, a drugi je šta je HR zaključio da je važno kandidatima.
To se može odnositi na projekte, klijente, inicijative, ali i uslove rada, atmosferu, kulturu i udobnost kancelarije. Kada neko bira svog budućeg poslodavca, nijedna informacija nije beznačajna.
Ovde treba poseban naglasak staviti na informacije koje možda neće tako lako biti podeljene u pisanoj formi, ali bi bile sjajne za deljenje u neformalnim razgovorima – koje planove ima firma, šta je njen naredni korak, i šta kandidati mogu da očekuju.
Omogućite im prostor i platformu za vežbanje
Sam trening nikada nije dovoljan i zato je važno teoriju provući kroz praksu. Ako je zaposlenima neprijatno da rade role play pred kolegama, onda će im biti još teže da u nekim drugim socijalnim okruženjima šire brend poslodavca.
Trening može uključiti i obuku o pisanju objava, gostovanje u emisijama, ali i neformalne razgovore. Sve ono što doprinosi tome da zaposleni lakše deli informacije, oseća manje teskobe i bude što prirodniji treba da bude deo obuke!
Pustite ih u svet i nagradite ih zbog toga!
Kada ste ih opremili svim neophodnim informacijama, znanjima i veštinama, vreme je da “pustite” zaposlene da ih koriste. Od odlaženja na događaje u industriji, razgovora sa studentima o praksama, aktiviranja na mrežama ili snimanja videa za kampanje, mogućnosti je mnogo!
Ipak, sve ovo nije deo opisa posla zaposlenih, već je dodata aktivnost, koja možda zahteva značajna ulaganja i izlaženje iz zone komfora. Na to nije spreman svako i zato ovakvo angažovanje može da vuče sa sobom i dodatnu zaradu, benefite ili bonuse.
To što su zaposleni najjači adut svakog brenda poslodavca može biti mač sa dve oštrice. Ako nisu sigurni šta smeju da dele, ako imaju anksioznost od situacija u kojima se nalaze, i ako ne vide značaj i vrednost ovoga za njihovu širu karijeru, onda nećete postići mnogo. Ali uz malo ulaganja, investicija se može višestruko isplatiti!