Pređi na glavni sadržaj

Koje boje su odgovarajuće za brend poslodavca

Nataša Šovljanski3 minuta za čitanje

I boje su nešto što daje lični pečat vašem brendu pa je potrebno da napravite pravi izbor. Kako ljudi reaguju na različite boje? Da li postoje univerzalna pravila ili to zavisi od  ličnih sklonosti posmatrača, njegovog specifičnog životnog iskustva ili trenutnog raspoloženja, konteksta? Da li je žuta boja zaista simbol sreće, crvena uzbuđenja, zelena mira, a plava poverenja?

Najvažniji je kontekst

Vaš brend treba da stvori određeni osećaj i raspoloženje koji su u skladu s vašim poslovnim okruženjem.

Zapitajte se da li su određene boje prikladne s obzirom na ono čime se bavite i s obzirom na vrednosti koje negujete, ali i osećanja i raspoloženja koja želite da pokažete i pokrenete.

Ali da vidimo šta koja boja simbolizuje.

Crvena

Crvena je boja vatre i krvi pa je povezana sa energijom, snagom, odlučnošću, strašću, uzbuđenjem, željama i ljubavlju, ali i s opasnošću.

Međutim, crvena boja je i boja urgentnosti koja poziva ljude na brze odluke i akcije.

Emotivno gledano to je vrlo intenzivna boja. Ima visoku vidljivost pa su zbog toga znakovi upozorenja obojeni crveno. Crvena je i simbol hrabrosti pa je ta boja često prisutna na nacionalnim zastavama.

Narandžasta

Narandžasta je povezana sa radošću i toplinom. Predstavlja optimizam, entuzijazam, fascinaciju, radost, kreativnost, odlučnost, privlačnost, uspeh, ohrabrenje, stimulaciju, poštovanje drugih i samopoštovanje.

Žuta

Žuta je boja sunca i simbolizuje uživanje, sreću, intelekt i energiju.

Ali istovremeno simbolizuje nestalnost, spontanost pa je treba izbegavati ukoliko želite da sugerišete stabilnost i sigurnost.

Kao i crvena i ova boja je dobra boja za privlačenje pažnje.

Zelena

Zelena je boja prirode. Simboliše rast, sklad, lekovitost, obnavljanje i svežinu. Daje osećaj sigurnosti i mira.

Kao tamno zelena povezuje se s novcem, finansijskim svetom i bankarstvom, ali i s ambicijom i pohlepom.

Plava

Boja neba i mora. Često je povezana s dubinom i stabilnošću. Simbolizuje poverenje, odanost, mudrost, pouzdanje, inteligenciju, veru, istinu.

Za razliku od emocionalno toplih boja poput crvene, narandžaste i žute plava je povezana sa svešću i intelektom. Smatra se muškom bojom zbog čega se dečaci oblače u plavo, a devojčice u roze.

Tamnoplava boja povezana je s dubinom, stručnošću i stabilnošću. Simbolizuje znanje, moć, integritet i ozbiljnost.

Ljubičasta

Ljubičasta kombinuje stabilnost plave boje i energiju crvene. Ljubičasta je simbol ekstravagancije, bogatstva, prestiža, otmenosti, luksuza i ambicije. Ali isto tako povezana je i s mudrošću, dostojanstvom, nezavisnosću, kreativnošću, misterijom i magijom.

Svetlo ljubičasta evocira romantična i nostalgična osećanja dok se tamno ljubičasta vezuje za tugu.

Bela

Bela je povezana sa svetlošću, dobrotom, nevinošću, čistotom i devičanstvom. Smatra se da je to boja savršenstva.

Bela znači sigurnost, čistotu i čistoću. Za razliku od crne, bela obično ima pozitivnu konotaciju. Bela predstavlja uspešan početak i veru u viši smisao.

U oglašavanju se bela boja povezuje s hladnoćom i čistoćom jer je boja snega. Može da ukazuje na jednostavnost.

Bela je prikladna boja za dobrotvorne organizacije jer i anđeli se obično zamišljaju kako nose bele haljine. Povezuje se i s bolnicama, lekarima i sterilnošću, tako da se bela može koristiti kako bi se ukazalo na to da je nešto bezbedno.

Crna

Crna je simbol moći, elegancije, formalnosti, smrti, zla i misterioznosti.

Dovodi se u vezu s tajanstvenošću, budi strah od nepoznatog i skivenog. Obično ima negativnu konotaciju, kao na primer crna lista, crni humor.

Isto tako označava snagu i autoritet. Smatra se vrlo formalnom, elegantnom i prestižnom bojom.

S obzirom da u žalosti nosimo crninu ujedno je i simbol tuge.

Kako kombinacija različitih vrednosti jača brend poslodavca tako i kombinacija različitih boja koje simbolizuju različite vrednosti doprinosi snazi brenda.

Znajući koliko je važna simbolička uloga boja u uspostavljanju i čuvanju brenda, ne čudi što kompanije imaju knjige grafičkih standarda i ne dozvoljavaju ni najmanja odstupanja od propisanih nijansi koje se koriste u svakodnevnoj upotrebi.

Ali kako jedna slika govori više od hiljadu reči pogledajte to mnoštvo boja na Lorealovoj karijernoj stranici. Možda ćete ih sad posmatrati potpuno drugim očima.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingKEJT KAVANA na konferenciji HR EXPERIENCE: Da li je za srpske talente poželjnije da rade u inostranstvu ili od kuće?

Na trećoj konferenciji HR EXPERIENCE, Kejt Kavana (Kate Kavanagh), direktor globalnog udruženja vodećih vebsajtova za povezivanje talenata i poslodavaca The Network, govorila je o trendovima u oblasti mobilnosti rada, na osnovu istraživanja koje je su sproveli sa Boston Consulting Group (BCG). Kako je pandemija Covid-19 preoblikovala svet rada i naše preferencije u vezi sa migracijom, […]

Employer BrandingEMPLOYER BRANDING AKADEMIJA: Sertifikate dobila prva generacija stručnjaka za brendiranje poslodavaca u Srbiji

U martu ove godine startovala je prva domaća generacija polaznika čuvene Universum Employer Branding Akademije (EBA) kao plod saradnje švedske kompanije Universum i srpskog Employer Branding Studija u okviru kompanije Infostud. Čak 16 polaznika iskoristilo je priliku da istovremeno pohađa ovu akademiju i prođe kroz 5 modula značajnih za svakoga ko želi da se profesionalno […]

Employer BrandingHR EXPERIENCE: Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?

Pandemija COVID -19 uticala je na celo tržište rada, što je zahtevalo razne promene unutar timova, kompanija i organizacije rada u celini. Jedno od ključnih pitanja koje se postavljalo kroz sve ovo vreme jeste: „Kako motivisati zaposlene u krizno vreme?“. Ovo je bila i tema panel diskusije na konferenciji HR EXPERIENCE u kojoj su učestvovale: […]

Employer BrandingLARS ŠMIT na konferenciji HR EXPERIENCE: HR konačno dobio mesto za upravljačkim stolom!

“Kako ste nekada odgovarali na pitanje ko ste i šta radite? Pre pandemije uglavnom se sve što drugima prvo kažemo o sebi ticalo našeg profesionalnog života. Sada, u 2021. godini promenilo se kako se prikazujemo i šta vrednujemo u ovim konverzacijama” – rekao je Lars Šmit (Schmidt), jedan od glavnih govornika na startu svog obraćanja […]