Pređi na glavni sadržaj

Nova tema a stara potreba: onboarding za porodilje

HR Direktor, Wint - Wagen International
20. jun 2024.
·2 minuta za čitanje

Nedavno sam primetila na LinkedIn mreži inicijativu da se uvede onboarding za zaposlene koje se vraćaju sa porodiljskog i pokušala da se setim sopstvenog povratka na posao. Sećam se samo toga da je kompanija bila ista, a opet nekako drugačija. Možda pomenuta inicijativa i ima smisla.  

Naravno da onboarding za porodilje koje su se vratile ne treba da obuhvati upoznavanje sa kompanijom, organizacionom strukturom i vrednostima kao u klasičnom tipu onboardinga, ali bi bila poželjna neka vrsta prilagođavanja i upoznavanja sa promenama koje su se desile u međuvremenu.  

Mnogo toga se promeni za godinu dana 

Mada je u Srbiji porodiljsko bolovanje duže nego u mnogim zemljama Evrope, potrebe žena u ovoj novoj ulozi se ne razlikuju mnogo kada se vrate na posao. Zbog toga je sve češći slučaj uvođenja faznog povratka na posao i fleksibilnosti u broju radnih sati nakon što porodilja ponovo počne da radi. Pored ovih benefita, trebalo bi razmotriti i poseban pristup ka porodiljama ne samo iz humanih razloga nego i zbog očekivanja koja se tiču ostvarenja rezultata i biznis planova. Pauza od godinu dana je napravljena, a za to vreme, mnogo toga na tržištu i u kompaniji može da se promeni. Porodilja koja se, na primer, vraća na poziciju agenta prodaje treba da bude ponovo upoznata sa situacijom na tržištu: aktivnostima konkurencije, situacijom kod kupaca, promenom u ciljevima, eventualnim izmenama u obračunu rezultata i slično. Ovakvim specifičnim onbaordingom, porodilja će se lakše navići na nove okolnosti u svom poslu a to znači da će brže moći da doprinese i ostvari tražene rezultate.  

U jednoj godini može da se promeni i zakonska regulativa u mnogim oblastima, tehnologije rada, sastav tima, taktika sektora ili kompanije, fokusi u biznisu i slično. Stanje koje je porodilja ostavila za sobom pre bolovanja često nije ono koje zatiče kada se vrati i neminovno je da zaposlena tada ima osećaj da je mnogo toga propustila i da je sve to teško nadoknadivo. Onboarding koji bi je osnažio sa svim novim informacijama bi joj pružio osećaj da može da ”drži korak” i nakon ovako duge pauze. 

Podrška pri povratku na posao direktno utiče i na motivaciju zaposlene 

Prirodno je da ”novopečena mama” razmišlja o bebi koju je ostavila kod kuće ili u vrtiću. Ne samo da brine, svaka mama, nakon porodiljskog, oseća fizičko nedostajanje zbog razdvajanja od deteta. To stanje je već dovoljno stresno i teško čak i ne ulazeći u ostale potencijalne teškoće koje kod kuće može da ima, a koje poslodavac ne zna, niti ih uvažava: zdravstvene, porodične, logističke, socijalne, finansijske itd. Teškoće u privikavanju na povratak poslu otežavaju kompletnu situaciju za majku i čine je stresnom i  još težom.  

Podrška kroz mini onboarding u kom bi se zaposlenoj majci komunicirale sve novine i očekivanja ali i otvorio prostor za podršku i pomoć, umnogome bi olakšao situaciju za zaposlenu. Značaj ovakvog pristupa je nemerljiv, a pošto je reč o ”mini onboardingu”, on ne bi zahtevao ni mnogo vremena. U najskromnijem scenariju, jedan takav dan bi možda bio dovoljan da se napravi velika promena u motivaciji zaposlene, a sve to bi uticalo i na njenu lojalnost i zahvalnost prema kompaniji a dugoročno, i na imidž samog poslodavca. 

Tema je nova ali je potreba stara: onboarding za porodilje. Kako se toga nismo pre setili? Kako ovu potrebu odavno nismo pretvorili u proces koji kompanije imaju kao deo paketa za porodilje? U svakom slučaju, nikad nije kasno pokrenuti dobre prakse i osmisliti nove načine kreiranja humanog radnog okruženja za zaposlene.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]