Pređi na glavni sadržaj

Oglas za posao kao „employer branding“ kampanja

Projektni menadžer
10. jun 2019.
·3 minuta za čitanje

Svaki oglas za posao, kakav god bio, gde god bio objavljen, kampanja je za sebe. Da li su poslodavci toga dovoljno svesni? Drugim rečima, svaki oglas ostaviće nekakav ustisak na ljude koji ga pročitaju, na potencijalne kandidate. Taj utisak može biti negativan, nezainteresovan, ili pak utisak oduševljenja.

Mnogo je načina na koje potencijalni kandidat prvi put može čuti za određenu kompaniju. Najčešće – preko proizvoda. Svi znamo za Majkrosoft, Boš, Simens, NIS – naš prvi kontakt desio se kada smo kupili neku njihovu uslugu ili proizvod koju ta kompanija nudi, ili videli reklamu za isti. Zatim, preko poznanika koji rade u određenim kompanijama i na taj način iz prve ruke saznajemo ko je kakav poslodavac. Tu su i mediji i kampanje koje kompanija sprovodi. Oglas najčešće nije prvi „kontakt“ kompanije i potencijalnog kandidata, ali svakako utiče, pozitivno ili negativno na mišljenje koje kandidat gradi o datoj kompaniji kao mogućem poslodavcu.

A šta kada većina ljudi za kompaniju sazna preko oglasa za radnu poziciju?

Dva dobra primera pažljivo kreiranih oglasa

Tražimo matorog Java Developera! Tako je glasio oglas mlade IT kompanije Hooloovoo koja je na ovaj način privukla pažnju IT zajednice u Srbiji. Matori nije nastao slučajno. Plod je zajedničkog truda dotične kompanije i kreativne agencije. Trebalo je osmisliti priču, napraviti dobar sadržaj, naći čoveka koji će biti matori. Pažljivo je birana poruka koja će se kroz oglas poslati ciljnoj grupi (senior programeri). Promislili su šta programere u Srbiji zna da zaboli (osim leđa) pa su im u oglasu upravo komunicirani benefiti koji taj “bol” otklanjaju ili ublažuju. I to sve na jedan duhovit i autentičan način a ovaj oglas je autentičan baš kao i lik koji se na njemu pojavljuje.

Upravo to je bila strategija mlade IT kompanije Hooloovoo koja je od oglasa napravila pravu employer brending kampanju. Na ovaj način su mnogi saznali, a i zainteresovali se, ko se krije iza „matorog“, i šta se tu nudi. Upravo ova kampanja koju je na prošlogodišnjem HR Vivaldi forumu predstavio Predrag Spasojević, pokazala je koliko jedan oglas može biti informativan, a ujedno i drugačiji. Osim što je preko ove oglasme kampanje kompanija dobila i kvalitetne prijave, prevashodno je na sebe skrenula pažnju IT zajednice, što im može doneti samo dobro pri zapošljavanju u budućnosti.

Na jednom od kvalitetnih predavanja tokom foruma, važnost sadržaja oglasa istakao je i Vladimir Damjanović iz Contitech-a. Prilikom oglašavanja praktikantskih pozicija za mlade koji tek ulaze na tržište rada, pitali su kandidate šta ih je motivisalo da se prijave, kao i šta im je u oglasu nedostajalo. Zaključak je bio da oglas nije bio dovoljno informativan, nakon čega su u sledećem ciklusu znatno povećali informativnost oglasa i dobili veći broj prijava. Dodate su sve informacije koje bi mladog čoveka koji tek ulazi na tržište rada mogle da zanimaju. Tu se misli na više podataka o kompaniji, samom programu, radnom okruženju i zaduženjima koja ih očekuju. Istu praksu usvojili su i u oglasima za druge pozicije što im je omogućilo da zadrže isti broj prijava u kontinuitetu, u periodu kada broj prijava opada zbog promena na domaćem tržištu rada.

Sve češće čujemo da kompanija mora (i moraće sve bolje) da „proda“ radnu poziciju kandidatu, odnosno da ga motiviše da se prijavi i dođe, najzad i ostane u kompaniji neki duži period. Zašto onda i dalje vidimo da se u tekstu većine oglasa 80% stavki odnosi na to šta kandidat treba da poseduje, šta mora da radi, šta treba da ispoštuje? Obično, tek na kraju oglasa, u rečenici ili dve možemo videti i šta kompanija nudi potencijalnom kandidatu. Sada zamislite da preko interneta kupujete neki proizvod, i da prvih 80% opisa proizvoda čitate o načinu plaćanja, obavezama kupca, zakonskim regulativama, a tek na kraju o tome šta će vam taj proizvod doneti.

„Matori“ je pokazao da se od oglasa može napraviti umetničko delo koje će celu kompaniju predstaviti javnosti na najbolji mogući način. Ko će biti sledeći?

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Da li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeriEmployer brandingDa li vaši menadžeri zaista žele da budu menadžeri

Došlo je i to vreme: sve manje ljudi vidi sebe na menadžerskoj poziciji. Do sada se podrazumevalo da karijerni put i ostvarenje u poslu ide uz hijerarhijske stepenice ali to više nije slučaj. Randstad je uradio istraživanje po kom trećina onih ambicioznih zaposlenih ne želi da bude menadžer. Šta se to desilo? Desila se promena […]

Ljudi su naš najveći resurs, ali samo na papiruEmployer brandingLjudi su naš najveći resurs, ali samo na papiru

Care washing – čak 69% zaposlenih smatra da se njihove kompanije drže carewashing principa Mi smo ovde kao porodica. Brinemo da se svaki zaposleni oseti cenjeno. Ljudi su naš najveći resurs! Kandidati se često naroguše nad ovakvim izjavama kompanija – smatraju ih ispraznim frazama, neiskrenim maskiranjem prave slike i na kraju dana, klasičnim PR-om koji […]

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]