Pređi na glavni sadržaj

Oglas za posao kao „employer branding“ kampanja

10. jun 2019.
·3 minuta za čitanje

Svaki oglas za posao, kakav god bio, gde god bio objavljen, kampanja je za sebe. Da li su poslodavci toga dovoljno svesni? Drugim rečima, svaki oglas ostaviće nekakav ustisak na ljude koji ga pročitaju, na potencijalne kandidate. Taj utisak može biti negativan, nezainteresovan, ili pak utisak oduševljenja.

Mnogo je načina na koje potencijalni kandidat prvi put može čuti za određenu kompaniju. Najčešće – preko proizvoda. Svi znamo za Majkrosoft, Boš, Simens, NIS – naš prvi kontakt desio se kada smo kupili neku njihovu uslugu ili proizvod koju ta kompanija nudi, ili videli reklamu za isti. Zatim, preko poznanika koji rade u određenim kompanijama i na taj način iz prve ruke saznajemo ko je kakav poslodavac. Tu su i mediji i kampanje koje kompanija sprovodi. Oglas najčešće nije prvi „kontakt“ kompanije i potencijalnog kandidata, ali svakako utiče, pozitivno ili negativno na mišljenje koje kandidat gradi o datoj kompaniji kao mogućem poslodavcu.

A šta kada većina ljudi za kompaniju sazna preko oglasa za radnu poziciju?

Dva dobra primera pažljivo kreiranih oglasa

Tražimo matorog Java Developera! Tako je glasio oglas mlade IT kompanije Hooloovoo koja je na ovaj način privukla pažnju IT zajednice u Srbiji. Matori nije nastao slučajno. Plod je zajedničkog truda dotične kompanije i kreativne agencije. Trebalo je osmisliti priču, napraviti dobar sadržaj, naći čoveka koji će biti matori. Pažljivo je birana poruka koja će se kroz oglas poslati ciljnoj grupi (senior programeri). Promislili su šta programere u Srbiji zna da zaboli (osim leđa) pa su im u oglasu upravo komunicirani benefiti koji taj “bol” otklanjaju ili ublažuju. I to sve na jedan duhovit i autentičan način a ovaj oglas je autentičan baš kao i lik koji se na njemu pojavljuje.

Upravo to je bila strategija mlade IT kompanije Hooloovoo koja je od oglasa napravila pravu employer brending kampanju. Na ovaj način su mnogi saznali, a i zainteresovali se, ko se krije iza „matorog“, i šta se tu nudi. Upravo ova kampanja koju je na prošlogodišnjem HR Vivaldi forumu predstavio Predrag Spasojević, pokazala je koliko jedan oglas može biti informativan, a ujedno i drugačiji. Osim što je preko ove oglasme kampanje kompanija dobila i kvalitetne prijave, prevashodno je na sebe skrenula pažnju IT zajednice, što im može doneti samo dobro pri zapošljavanju u budućnosti.

Na jednom od kvalitetnih predavanja tokom foruma, važnost sadržaja oglasa istakao je i Vladimir Damjanović iz Contitech-a. Prilikom oglašavanja praktikantskih pozicija za mlade koji tek ulaze na tržište rada, pitali su kandidate šta ih je motivisalo da se prijave, kao i šta im je u oglasu nedostajalo. Zaključak je bio da oglas nije bio dovoljno informativan, nakon čega su u sledećem ciklusu znatno povećali informativnost oglasa i dobili veći broj prijava. Dodate su sve informacije koje bi mladog čoveka koji tek ulazi na tržište rada mogle da zanimaju. Tu se misli na više podataka o kompaniji, samom programu, radnom okruženju i zaduženjima koja ih očekuju. Istu praksu usvojili su i u oglasima za druge pozicije što im je omogućilo da zadrže isti broj prijava u kontinuitetu, u periodu kada broj prijava opada zbog promena na domaćem tržištu rada.

Sve češće čujemo da kompanija mora (i moraće sve bolje) da „proda“ radnu poziciju kandidatu, odnosno da ga motiviše da se prijavi i dođe, najzad i ostane u kompaniji neki duži period. Zašto onda i dalje vidimo da se u tekstu većine oglasa 80% stavki odnosi na to šta kandidat treba da poseduje, šta mora da radi, šta treba da ispoštuje? Obično, tek na kraju oglasa, u rečenici ili dve možemo videti i šta kompanija nudi potencijalnom kandidatu. Sada zamislite da preko interneta kupujete neki proizvod, i da prvih 80% opisa proizvoda čitate o načinu plaćanja, obavezama kupca, zakonskim regulativama, a tek na kraju o tome šta će vam taj proizvod doneti.

„Matori“ je pokazao da se od oglasa može napraviti umetničko delo koje će celu kompaniju predstaviti javnosti na najbolji mogući način. Ko će biti sledeći?

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingVanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i […]

Employer BrandingBrendiranje poslodavaca u posthumanizmu

Mnoge multinacionalne kompanije svoj brend danas grade oko vrednosti različitosti, jednakosti i inkluzije. Iako date vrednosti zvuče veoma humanistički one su zapravo odraz potpuno suprotnih tzv. posthumanističkih težnji. Posthumanizam je poziv da se razmišlja izvan tradicionalnih vrednosti i prirodnih podela, recimo na muškarce i žene, koje daju crno-beli ili dihotomni pogled na svet. U posthumanizmu […]

Employer BrandingEmpple Festival 2024: Zajednica koja okuplja najbolje u Employer Brandingu

U vremenu promena, Empple Festival je konstanta kojoj se uvek vraćamo. Već četiri godine zaredom, tim koji stoji iza ove zajednice okuplja stručnjake iz Employer Branding-a, TA-a, internih komunikacija, HR-a i pre svega one koji se bave ljudima, lokalno, regionalno i globalno. Zato se radujemo da zvanično najavimo i četvrti po redu Empple Festival koji […]

Employer BrandingSve ono što vaši zaposleni govore o vama

Kada je u pitanju employer branding malo koja kampanja, inicjativa ili projekat vrede koliko živa reč vaših zaposlenih. Ne postoje savršene firme, niti savršeni zaposleni, i realnost svakog iskustva je mešovita – uvek postoje oni koji su zadovoljni, kao i oni koji nisu. Suština svakog brenda poslodavca jeste da može da se pozove na autentično, […]