Pređi na glavni sadržaj

Talent X 2025: Ko je poneo priznanja VRH IT POSLODAVAC u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

HR Lab
Autor
21. novembar 2025.
·4 minuta za čitanje

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje lidera, odlike posla, mogućnosti razvoja karijere i sistem nagrađivanja.

Rezultati istraživanja predstavljeni su 20. novembra u Beogradu, na događaju koji je okupio predstavnike više od dvadeset IT kompanija koje su se našle u najužem izboru. Tokom programa prikazani su ključni nalazi ovogodišnjeg Talent X-a, nakon čega su i zvanično dodeljena priznanja VRH IT POSLODAVAC za 2025. godinu.

Prema glasovima ispitanika, prvo mesto ove godine zauzeo je Microsoft, iza kojeg slede Nordeus i Bosch. Priznanja su preuzeli:

Microsoft: Dražen Šumić, Direktor Microsoft Serbia, i Milena Milojević, Employee Engagement Manager

Nordeus: Jelica Milisavljević, Director of Employer Brand & Comms

Bosch: Dunja Dragić, Employer Branding and Internal Communication Coordinator

Među ovogodišnjih TOP 10, uz tri najbolje rangirane kompanije, našle su se i sledeće (abecednim redom): AMD, Cisco, Databricks, Fishingbooker, Levi9, Rivian i Ubisoft.

Nakon uručenja nagrade obratio se Dražen Šumić, Direktor Microsoft Serbia, koji je istakao promene koje su obeležile prethodne godine:

„Istraživanje Talent X je za zajednicu jako bitno, jer vremena se menjaju, zahtevi se menjaju i bilo je jasno da moramo da promenimo pristup. Recepti od pre tri ili četiri godine više nisu davali iste rezultate – tržište se u međuvremenu transformisalo.

Zato smo morali da menjamo modele rada, ali uz zadržavanje onog jezgra koje čini kulturu i identitet našeg Razvojnog centra u Srbiji.

Kada je reč o AI-ju, on je pre svega alat. Ljudi su ti koji su na kraju bitni. Ako AI posmatramo kao podršku koja povećava efikasnost, to ima smisla. Ako mu priđemo kao hajpu ili zameni, onda postaje beskoristan.

Iznenadilo me je koliko su ove godine teme o AI-ju bile snažno prisutne u istraživanju, ali je to istovremeno prilika da zajedno naučimo nešto novo.“

foto: Đorđe Kojadinović

 

Ovogodišnji rezultati jasno ukazuju da se očekivanja IT stručnjaka ubrzano menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali i da tehnologija dobija vrednost tek kada je praćena etikom, odgovornošću i stabilnim odnosom prema zaposlenima. Iako 46% učesnika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje osetljiva kategorija – 61% bi promenilo mišljenje ukoliko bi se pojavila i najmanja sumnja u zloupotrebu, od nepravilnog korišćenja podataka do pristrasnih algoritama u zapošljavanju.

Uprkos snažnom uticaju tehnologije, ljudska dimenzija ostaje centralna. Stručnjaci ističu važnost okruženja koje podstiče eksperimentisanje, otvorenost i prihvatanje grešaka kao deo procesa razvoja. Prema njihovim odgovorima, kompanije koje aktivno rade na smanjenju stresa i neizvesnosti koje donose nove tehnologije izgrađuju značajno viši nivo poverenja – tako smatra 67% ispitanih.

Posebno se izdvaja uloga lidera. Za 79% učesnika istraživanja etičko odlučivanje o primeni AI-ja predstavlja ključni deo percepcije poslodavca, a većina očekuje da upravo lideri inspirišu timove da istražuju mogućnosti koje tehnologija donosi i podstiču napredovanje veština kao prirodan deo rada.

Veštačka inteligencija za većinu ispitanika ima i praktičnu vrednost u svakodnevnom radu: 74% navodi da im AI smanjuje vreme provedeno na rutinskim zadacima, 59% se oseća sigurnije nakon usvajanja novih AI veština, a 73% veruje da im ove kompetencije ubrzavaju napredovanje. Istovremeno, deo njih oseća određenu dozu zabrinutosti – 23% priznaje strah da bi AI mogla da zastari njihove postojeće veštine, što dodatno naglašava očekivanje ulaganja u razvoj zaposlenih.

Istraživanje ukazuje i na to da kultura nagrađivanja inovacija ulazi u novu fazu. Kompanije koje prepoznaju i vrednuju korišćenje AI alata među zaposlenima grade snažniji imidž, dok IT stručnjaci sve jasnije očekuju da njihov doprinos razvoju AI rešenja bude vidljiv i adekvatno nagrađen.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]

Da li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošakEmployer brandingDa li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošak

Koliko puta ste čuli frazu da je HR sektor koji samo troši novac, dok ga ne zarađuje? Ako uprostimo stvari, to zaista i deluje tako. HR neretko ima velika ulaganja, a jedno od najvećih je u edukaciju zaposlenih. Od one obavezne, do one koju svi žele, do onih koje niko ne presluša… Neminovno je da […]

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]