Pređi na glavni sadržaj

Posao budućnosti: Employer Branding

HR Lab
Autor
6. mart 2023.
·3 minuta za čitanje

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina psihologije, o benefitima Employer Brandinga u kompanijama.

Konferencija je namenjena onima koji tek treba da zakorače u svet ljudskih resursa i koji žele više da se upoznaju sa Employer Brandingom.

Komunicirajte transparentno, jer ništa se ne podrazumeva

Aleksandra je istakla da prilikom komuniciranja vrednosti koje kompanija nudi svojim zaposlenima, budemo konkretni i jasni šta da očekuju od nas kao poslodavca i koje vrednosti pružamo. Takođe je neophodno iskomunicirati sve ono što bi kandidatima bilo od značaja da se odluče da konkurišu baš u njihovu kompaniju.

– Ukoliko je to prevoz nakon treće smene ili pomoć pri preseljenju – obavezno iskomunicirajte. Zaista se ništa ne podrazumeva. Na našem primeru u Inspira grupi, uvideli smo da smo nakon komuniciranja beneficije “Pomoć pri preseljenju” privukli pažnju i ljudi sa strane, što nam je donelo na desetine novih kolega iz gradova širom Srbije – kaže Aleksandra.

Istraživanja su temelj

Istraživanja, kako eksterna, tako i interna su baza. Uz pomoć njih radimo dijagnostiku, na osnovu kojih se radi strategija. A iz nje proizilaze interni problemi koje treba da rešimo: koja je ciljna grupa, šta je ono što treba da se komunicira, na koji način i kako.

-Sadržaj koji kreirate treba da bude jasan, realan i zanimljiv, prilagođen vašoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama. Bilo da se radi o oglasu, sajtu kompanije, karijernoj stranici, profilu na specijalizovanim sajtovima ili tekstu o kompaniji – objašnjava Aleksandra.

Svi kanali za komunikaciju rade posao ukoliko je vaša ciljna grupa tamo.

-Kada imamo sva potrebna saznanja, kada su stvari iznutra rešene, vreme je da se pređe na eksternu komunikaciju – kaže Aleksandra.

Aleksandra je istakla da treba biti slobodan u tome da se kanali testiraju i da se ne treba opredeliti za jedan, već za više njih. Takođe, ne bi trebalo da imamo predrasude da li je neki kanal za nas, već da gledamo rezultate koje donosi.

Iskustvo i korak sa tržištem rada donose rezultate

Kroz primer Regrutacione kampanje za kompaniju PepsiCo, Aleksandra je predstavila šta očekivati kada se sve uradi baš kako treba.

-Preko 20 godina rada Infostuda, iskustva i mnogobrojni projekti omogućili su da shvatimo sve ovo na vreme i počnemo da primenjujemo u praksi. Tako je nastala integrisana kampanja koja donosi rekordne rezultate – kaže Aleksandra.

Na konkretnom primeru PepsiCo kompanije postavljeni cilj je bio da se poveća broj prijava za poziciju merchandisera.

– Realizovali smo pravu integrisanu kampanju u čijoj je osnovi sadržaj, a on je jednostavan, iskren I zanimljiv. Rezultat je bio povećan broj prijava za 888%. U okviru kampanje pričali smo sa zaposlenima na poziciji merchandiser i njihovu priču pretočili smo u tekstove, koje smo plasirali ciljnoj grupi. Kampanja je obuhvatala promociju “Profila kompanija PepsiCo” na sajtu Poslovi Infostud, kao i promociju oglasa i pomenutih tekstova – objašnjava Aleksandra.

Zašto je Employer Branding posao budućnosti?

Na samom kraju, Aleksandra je zaključila da su Employer Branding jedne kompanije i njihov HR (koji je nekada prvi lični kontakt kandidata sa kompanijom), ujedino i kandidati i zaposleni. Kao što buduće zaposlene jedna kompanija procenjuje na osnovu CV-ja i intervjua, tako i budući zaposleni na osnovu toga kakvo iskustvo su imali prilikom razgovora sa HR-om, stiču određenu sliku o toj kompaniji.

-Bitno je da znamo da je stanje na tržištu takvo da kandidati biraju. Ukoliko želimo da biraju baš nas kao poslodavca, moramo biti aktuelni, atraktivni, na njihovom radaru i jači u borbi da izaberu nas, zato je Employer Branding posao budućnosti – ističe Aleksandra.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]