Pređi na glavni sadržaj

Posao budućnosti: Employer Branding

6. mart 2023.
·3 minuta za čitanje

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina psihologije, o benefitima Employer Brandinga u kompanijama.

Konferencija je namenjena onima koji tek treba da zakorače u svet ljudskih resursa i koji žele više da se upoznaju sa Employer Brandingom.

Komunicirajte transparentno, jer ništa se ne podrazumeva

Aleksandra je istakla da prilikom komuniciranja vrednosti koje kompanija nudi svojim zaposlenima, budemo konkretni i jasni šta da očekuju od nas kao poslodavca i koje vrednosti pružamo. Takođe je neophodno iskomunicirati sve ono što bi kandidatima bilo od značaja da se odluče da konkurišu baš u njihovu kompaniju.

– Ukoliko je to prevoz nakon treće smene ili pomoć pri preseljenju – obavezno iskomunicirajte. Zaista se ništa ne podrazumeva. Na našem primeru u Inspira grupi, uvideli smo da smo nakon komuniciranja beneficije “Pomoć pri preseljenju” privukli pažnju i ljudi sa strane, što nam je donelo na desetine novih kolega iz gradova širom Srbije – kaže Aleksandra.

Istraživanja su temelj

Istraživanja, kako eksterna, tako i interna su baza. Uz pomoć njih radimo dijagnostiku, na osnovu kojih se radi strategija. A iz nje proizilaze interni problemi koje treba da rešimo: koja je ciljna grupa, šta je ono što treba da se komunicira, na koji način i kako.

-Sadržaj koji kreirate treba da bude jasan, realan i zanimljiv, prilagođen vašoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama. Bilo da se radi o oglasu, sajtu kompanije, karijernoj stranici, profilu na specijalizovanim sajtovima ili tekstu o kompaniji – objašnjava Aleksandra.

Svi kanali za komunikaciju rade posao ukoliko je vaša ciljna grupa tamo.

-Kada imamo sva potrebna saznanja, kada su stvari iznutra rešene, vreme je da se pređe na eksternu komunikaciju – kaže Aleksandra.

Aleksandra je istakla da treba biti slobodan u tome da se kanali testiraju i da se ne treba opredeliti za jedan, već za više njih. Takođe, ne bi trebalo da imamo predrasude da li je neki kanal za nas, već da gledamo rezultate koje donosi.

Iskustvo i korak sa tržištem rada donose rezultate

Kroz primer Regrutacione kampanje za kompaniju PepsiCo, Aleksandra je predstavila šta očekivati kada se sve uradi baš kako treba.

-Preko 20 godina rada Infostuda, iskustva i mnogobrojni projekti omogućili su da shvatimo sve ovo na vreme i počnemo da primenjujemo u praksi. Tako je nastala integrisana kampanja koja donosi rekordne rezultate – kaže Aleksandra.

Na konkretnom primeru PepsiCo kompanije postavljeni cilj je bio da se poveća broj prijava za poziciju merchandisera.

– Realizovali smo pravu integrisanu kampanju u čijoj je osnovi sadržaj, a on je jednostavan, iskren I zanimljiv. Rezultat je bio povećan broj prijava za 888%. U okviru kampanje pričali smo sa zaposlenima na poziciji merchandiser i njihovu priču pretočili smo u tekstove, koje smo plasirali ciljnoj grupi. Kampanja je obuhvatala promociju “Profila kompanija PepsiCo” na sajtu Poslovi Infostud, kao i promociju oglasa i pomenutih tekstova – objašnjava Aleksandra.

Zašto je Employer Branding posao budućnosti?

Na samom kraju, Aleksandra je zaključila da su Employer Branding jedne kompanije i njihov HR (koji je nekada prvi lični kontakt kandidata sa kompanijom), ujedino i kandidati i zaposleni. Kao što buduće zaposlene jedna kompanija procenjuje na osnovu CV-ja i intervjua, tako i budući zaposleni na osnovu toga kakvo iskustvo su imali prilikom razgovora sa HR-om, stiču određenu sliku o toj kompaniji.

-Bitno je da znamo da je stanje na tržištu takvo da kandidati biraju. Ukoliko želimo da biraju baš nas kao poslodavca, moramo biti aktuelni, atraktivni, na njihovom radaru i jači u borbi da izaberu nas, zato je Employer Branding posao budućnosti – ističe Aleksandra.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingMiloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja.  Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao […]

Employer BrandingOsam pobedničkih strategija za lidere u sticanju talenata i brendiranju poslodavaca 

U ovom članku ćemo istražiti ključne strategije za efikasno pozicioniranje vaše organizacije i privlačenje vrhunskih talenata u 2024. godini.   Procenite i analizirajte svoj učinak u 2023. godini  Započnite sveobuhvatnim pregledom vaših marketinških strategija zapošljavanja, percepcije brenda poslodavca i ukupnog iskustva kandidata tokom prošle godine. Ova vežba će vam pomoći da identifikujete oblasti u kojima ste […]

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]

Employer BrandingtalentX MasterClass: Kako postati atraktivan poslodavac u Srbiji

U utorak 21. novembra održan je prvi talentX MasterClass, događaj koji je koncipiran kao poslovna simulacija u kojoj se kroz timski rad pronalazilo rešenje za pozicioniranje predstavljenog poslodavca kao atraktivnog na tržištu. Ova celodnevna radionica je okupila predstavnike HR-a i EB-a preko 30 najvećih kompanija u Srbiji. Svi prisutni su tokom dana imali priliku da […]