Pređi na glavni sadržaj

Posao budućnosti: Employer Branding

6. mart 2023.
·3 minuta za čitanje

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina psihologije, o benefitima Employer Brandinga u kompanijama.

Konferencija je namenjena onima koji tek treba da zakorače u svet ljudskih resursa i koji žele više da se upoznaju sa Employer Brandingom.

Komunicirajte transparentno, jer ništa se ne podrazumeva

Aleksandra je istakla da prilikom komuniciranja vrednosti koje kompanija nudi svojim zaposlenima, budemo konkretni i jasni šta da očekuju od nas kao poslodavca i koje vrednosti pružamo. Takođe je neophodno iskomunicirati sve ono što bi kandidatima bilo od značaja da se odluče da konkurišu baš u njihovu kompaniju.

– Ukoliko je to prevoz nakon treće smene ili pomoć pri preseljenju – obavezno iskomunicirajte. Zaista se ništa ne podrazumeva. Na našem primeru u Inspira grupi, uvideli smo da smo nakon komuniciranja beneficije “Pomoć pri preseljenju” privukli pažnju i ljudi sa strane, što nam je donelo na desetine novih kolega iz gradova širom Srbije – kaže Aleksandra.

Istraživanja su temelj

Istraživanja, kako eksterna, tako i interna su baza. Uz pomoć njih radimo dijagnostiku, na osnovu kojih se radi strategija. A iz nje proizilaze interni problemi koje treba da rešimo: koja je ciljna grupa, šta je ono što treba da se komunicira, na koji način i kako.

-Sadržaj koji kreirate treba da bude jasan, realan i zanimljiv, prilagođen vašoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama. Bilo da se radi o oglasu, sajtu kompanije, karijernoj stranici, profilu na specijalizovanim sajtovima ili tekstu o kompaniji – objašnjava Aleksandra.

Svi kanali za komunikaciju rade posao ukoliko je vaša ciljna grupa tamo.

-Kada imamo sva potrebna saznanja, kada su stvari iznutra rešene, vreme je da se pređe na eksternu komunikaciju – kaže Aleksandra.

Aleksandra je istakla da treba biti slobodan u tome da se kanali testiraju i da se ne treba opredeliti za jedan, već za više njih. Takođe, ne bi trebalo da imamo predrasude da li je neki kanal za nas, već da gledamo rezultate koje donosi.

Iskustvo i korak sa tržištem rada donose rezultate

Kroz primer Regrutacione kampanje za kompaniju PepsiCo, Aleksandra je predstavila šta očekivati kada se sve uradi baš kako treba.

-Preko 20 godina rada Infostuda, iskustva i mnogobrojni projekti omogućili su da shvatimo sve ovo na vreme i počnemo da primenjujemo u praksi. Tako je nastala integrisana kampanja koja donosi rekordne rezultate – kaže Aleksandra.

Na konkretnom primeru PepsiCo kompanije postavljeni cilj je bio da se poveća broj prijava za poziciju merchandisera.

– Realizovali smo pravu integrisanu kampanju u čijoj je osnovi sadržaj, a on je jednostavan, iskren I zanimljiv. Rezultat je bio povećan broj prijava za 888%. U okviru kampanje pričali smo sa zaposlenima na poziciji merchandiser i njihovu priču pretočili smo u tekstove, koje smo plasirali ciljnoj grupi. Kampanja je obuhvatala promociju “Profila kompanija PepsiCo” na sajtu Poslovi Infostud, kao i promociju oglasa i pomenutih tekstova – objašnjava Aleksandra.

Zašto je Employer Branding posao budućnosti?

Na samom kraju, Aleksandra je zaključila da su Employer Branding jedne kompanije i njihov HR (koji je nekada prvi lični kontakt kandidata sa kompanijom), ujedino i kandidati i zaposleni. Kao što buduće zaposlene jedna kompanija procenjuje na osnovu CV-ja i intervjua, tako i budući zaposleni na osnovu toga kakvo iskustvo su imali prilikom razgovora sa HR-om, stiču određenu sliku o toj kompaniji.

-Bitno je da znamo da je stanje na tržištu takvo da kandidati biraju. Ukoliko želimo da biraju baš nas kao poslodavca, moramo biti aktuelni, atraktivni, na njihovom radaru i jači u borbi da izaberu nas, zato je Employer Branding posao budućnosti – ističe Aleksandra.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Meritokratija kao izazov i za HREmployer BrandingMeritokratija kao izazov i za HR

Uspeh se temelji na rezultatima, znanju i trudu. To stanovište se naziva meritokratija i smatra se pravednim stavom. U praksi, mnogo drugih faktora koji nemaju veze sa trudom i učinkom, utiču na nečije unapređenje ili napredovanje u karijeri. O tome se priča po hodnicima kompanija i na društvenim mrežama ali ne i formalno, u biznis […]

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vasEmployer BrandingZašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X […]

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]