Pređi na glavni sadržaj

Posao budućnosti: Employer Branding

HR Lab
Autor
6. mart 2023.
·3 minuta za čitanje

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina psihologije, o benefitima Employer Brandinga u kompanijama.

Konferencija je namenjena onima koji tek treba da zakorače u svet ljudskih resursa i koji žele više da se upoznaju sa Employer Brandingom.

Komunicirajte transparentno, jer ništa se ne podrazumeva

Aleksandra je istakla da prilikom komuniciranja vrednosti koje kompanija nudi svojim zaposlenima, budemo konkretni i jasni šta da očekuju od nas kao poslodavca i koje vrednosti pružamo. Takođe je neophodno iskomunicirati sve ono što bi kandidatima bilo od značaja da se odluče da konkurišu baš u njihovu kompaniju.

– Ukoliko je to prevoz nakon treće smene ili pomoć pri preseljenju – obavezno iskomunicirajte. Zaista se ništa ne podrazumeva. Na našem primeru u Inspira grupi, uvideli smo da smo nakon komuniciranja beneficije “Pomoć pri preseljenju” privukli pažnju i ljudi sa strane, što nam je donelo na desetine novih kolega iz gradova širom Srbije – kaže Aleksandra.

Istraživanja su temelj

Istraživanja, kako eksterna, tako i interna su baza. Uz pomoć njih radimo dijagnostiku, na osnovu kojih se radi strategija. A iz nje proizilaze interni problemi koje treba da rešimo: koja je ciljna grupa, šta je ono što treba da se komunicira, na koji način i kako.

-Sadržaj koji kreirate treba da bude jasan, realan i zanimljiv, prilagođen vašoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama. Bilo da se radi o oglasu, sajtu kompanije, karijernoj stranici, profilu na specijalizovanim sajtovima ili tekstu o kompaniji – objašnjava Aleksandra.

Svi kanali za komunikaciju rade posao ukoliko je vaša ciljna grupa tamo.

-Kada imamo sva potrebna saznanja, kada su stvari iznutra rešene, vreme je da se pređe na eksternu komunikaciju – kaže Aleksandra.

Aleksandra je istakla da treba biti slobodan u tome da se kanali testiraju i da se ne treba opredeliti za jedan, već za više njih. Takođe, ne bi trebalo da imamo predrasude da li je neki kanal za nas, već da gledamo rezultate koje donosi.

Iskustvo i korak sa tržištem rada donose rezultate

Kroz primer Regrutacione kampanje za kompaniju PepsiCo, Aleksandra je predstavila šta očekivati kada se sve uradi baš kako treba.

-Preko 20 godina rada Infostuda, iskustva i mnogobrojni projekti omogućili su da shvatimo sve ovo na vreme i počnemo da primenjujemo u praksi. Tako je nastala integrisana kampanja koja donosi rekordne rezultate – kaže Aleksandra.

Na konkretnom primeru PepsiCo kompanije postavljeni cilj je bio da se poveća broj prijava za poziciju merchandisera.

– Realizovali smo pravu integrisanu kampanju u čijoj je osnovi sadržaj, a on je jednostavan, iskren I zanimljiv. Rezultat je bio povećan broj prijava za 888%. U okviru kampanje pričali smo sa zaposlenima na poziciji merchandiser i njihovu priču pretočili smo u tekstove, koje smo plasirali ciljnoj grupi. Kampanja je obuhvatala promociju “Profila kompanija PepsiCo” na sajtu Poslovi Infostud, kao i promociju oglasa i pomenutih tekstova – objašnjava Aleksandra.

Zašto je Employer Branding posao budućnosti?

Na samom kraju, Aleksandra je zaključila da su Employer Branding jedne kompanije i njihov HR (koji je nekada prvi lični kontakt kandidata sa kompanijom), ujedino i kandidati i zaposleni. Kao što buduće zaposlene jedna kompanija procenjuje na osnovu CV-ja i intervjua, tako i budući zaposleni na osnovu toga kakvo iskustvo su imali prilikom razgovora sa HR-om, stiču određenu sliku o toj kompaniji.

-Bitno je da znamo da je stanje na tržištu takvo da kandidati biraju. Ukoliko želimo da biraju baš nas kao poslodavca, moramo biti aktuelni, atraktivni, na njihovom radaru i jači u borbi da izaberu nas, zato je Employer Branding posao budućnosti – ističe Aleksandra.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]