Pređi na glavni sadržaj

Posao budućnosti: Employer Branding

HR Lab
Autor
6. mart 2023.
·3 minuta za čitanje

Veoma često možemo čuti da je danas teško pronaći dobre kandidate, privući kvalitetan radni kadar i zadržati ih što duže unutar kompanije. Kako je ovo jedan od novijih izazova sa kojim se kompanije danas suočavaju Aleksandra Vukadinović, saradnik u marketingu u Infostudu, na prvoj HR Boost konferenciji u Kragujevcu razgovarala je sa studentima završnih godina psihologije, o benefitima Employer Brandinga u kompanijama.

Konferencija je namenjena onima koji tek treba da zakorače u svet ljudskih resursa i koji žele više da se upoznaju sa Employer Brandingom.

Komunicirajte transparentno, jer ništa se ne podrazumeva

Aleksandra je istakla da prilikom komuniciranja vrednosti koje kompanija nudi svojim zaposlenima, budemo konkretni i jasni šta da očekuju od nas kao poslodavca i koje vrednosti pružamo. Takođe je neophodno iskomunicirati sve ono što bi kandidatima bilo od značaja da se odluče da konkurišu baš u njihovu kompaniju.

– Ukoliko je to prevoz nakon treće smene ili pomoć pri preseljenju – obavezno iskomunicirajte. Zaista se ništa ne podrazumeva. Na našem primeru u Inspira grupi, uvideli smo da smo nakon komuniciranja beneficije “Pomoć pri preseljenju” privukli pažnju i ljudi sa strane, što nam je donelo na desetine novih kolega iz gradova širom Srbije – kaže Aleksandra.

Istraživanja su temelj

Istraživanja, kako eksterna, tako i interna su baza. Uz pomoć njih radimo dijagnostiku, na osnovu kojih se radi strategija. A iz nje proizilaze interni problemi koje treba da rešimo: koja je ciljna grupa, šta je ono što treba da se komunicira, na koji način i kako.

-Sadržaj koji kreirate treba da bude jasan, realan i zanimljiv, prilagođen vašoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama. Bilo da se radi o oglasu, sajtu kompanije, karijernoj stranici, profilu na specijalizovanim sajtovima ili tekstu o kompaniji – objašnjava Aleksandra.

Svi kanali za komunikaciju rade posao ukoliko je vaša ciljna grupa tamo.

-Kada imamo sva potrebna saznanja, kada su stvari iznutra rešene, vreme je da se pređe na eksternu komunikaciju – kaže Aleksandra.

Aleksandra je istakla da treba biti slobodan u tome da se kanali testiraju i da se ne treba opredeliti za jedan, već za više njih. Takođe, ne bi trebalo da imamo predrasude da li je neki kanal za nas, već da gledamo rezultate koje donosi.

Iskustvo i korak sa tržištem rada donose rezultate

Kroz primer Regrutacione kampanje za kompaniju PepsiCo, Aleksandra je predstavila šta očekivati kada se sve uradi baš kako treba.

-Preko 20 godina rada Infostuda, iskustva i mnogobrojni projekti omogućili su da shvatimo sve ovo na vreme i počnemo da primenjujemo u praksi. Tako je nastala integrisana kampanja koja donosi rekordne rezultate – kaže Aleksandra.

Na konkretnom primeru PepsiCo kompanije postavljeni cilj je bio da se poveća broj prijava za poziciju merchandisera.

– Realizovali smo pravu integrisanu kampanju u čijoj je osnovi sadržaj, a on je jednostavan, iskren I zanimljiv. Rezultat je bio povećan broj prijava za 888%. U okviru kampanje pričali smo sa zaposlenima na poziciji merchandiser i njihovu priču pretočili smo u tekstove, koje smo plasirali ciljnoj grupi. Kampanja je obuhvatala promociju “Profila kompanija PepsiCo” na sajtu Poslovi Infostud, kao i promociju oglasa i pomenutih tekstova – objašnjava Aleksandra.

Zašto je Employer Branding posao budućnosti?

Na samom kraju, Aleksandra je zaključila da su Employer Branding jedne kompanije i njihov HR (koji je nekada prvi lični kontakt kandidata sa kompanijom), ujedino i kandidati i zaposleni. Kao što buduće zaposlene jedna kompanija procenjuje na osnovu CV-ja i intervjua, tako i budući zaposleni na osnovu toga kakvo iskustvo su imali prilikom razgovora sa HR-om, stiču određenu sliku o toj kompaniji.

-Bitno je da znamo da je stanje na tržištu takvo da kandidati biraju. Ukoliko želimo da biraju baš nas kao poslodavca, moramo biti aktuelni, atraktivni, na njihovom radaru i jači u borbi da izaberu nas, zato je Employer Branding posao budućnosti – ističe Aleksandra.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]