Pređi na glavni sadržaj

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

HR Lab
Autor
25. jun 2025.
·1 minuta za čitanje

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu.

Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga.

77% kandidata u Srbiji nikada ne dobije odgovor

Prema istraživanju sajta Poslovi.infostud, čak 77% kandidata nikada nije dobilo povratnu informaciju nakon prijave na oglas. Čak ni generičku odbijenicu.

Na globalnom nivou situacija je bolja, iako je i dalje daleko od idealnog. U proseku, oko 53% prijava dobije odgovor. To znači da domaće tržište rada još uvek ima veliki prostor za unapređenje kandidatskog iskustva.

Ćutanje kao rizik: negativan utisak se širi brže od pozitivnog

Nedostatak odgovora ne ostaje bez posledica. U istom istraživanju, više od 60% kandidata navelo je da više nikada ne bi konkurisalo na oglase kompanije koja im nije odgovorila, a njih 70% odvraća i druge od prijave na iste oglase.

Drugim rečima, jedan propušten mejl može značiti gubitak kandidata, sadašnjih i budućih.

Employer branding nije samo oglas, to je ceo proces

Kompanije investiraju u oglase, sadržaj, promocije i kampanje. Sve to gradi sliku poslodavca, ali nijedna kampanja ne može nadoknaditi loše kandidatsko iskustvo.

Povratna informacija, čak i negativna, signalizira profesionalnost, poštovanje i organizovanost. Ne šaljete poruku samo kandidatu već gradite poverenje u svoje interne procese.

Rešenje postoji i dostupno vam je na jedan klik

Korišćenjem HR Lab ATS asistenta, slanje povratnih informacija postaje tehnički jednostavnije:

  • Slanje poruka grupi kandidata u par klikova,
  • Različiti tipovi odgovora: odbijenica, poziv za intervju, zahvalnica,
  • Filtriranje i ocenjivanje kandidata po fazama selekcije,
  • Potpuna kontrola sadržaja poruke i tona komunikacije.

Bez izgovora, bez komplikacija. Alat je dostupan svakom poslodavcu koji koristi Infostud oglašavanje.

Na raspolaganju smo vam za sve dodatne informacije i savete.
Pozovite nas na 024 41 55 628, rado ćemo vas provesti kroz sve funkcionalnosti.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Aleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizacijiEmployer brandingAleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizaciji

U susret novom izdanju Empple festivala (30. septembra i 1. oktobra u Ložionici u Beogradu), razgovarao sam sa Aleksandrom Vuković, osnivačicom i direktorkom agencije nura* digital. Aleksandra je preduzetnica i autorka Singular Advantage Framework-a, sa bogatim iskustvom u radu sa startapovima i scale-up kompanijama. Na Empple festivalu predstaviće se predavanjem Before You Pivot, Reframe, u […]

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]