Pređi na glavni sadržaj

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

25. jun 2025.
·1 minuta za čitanje

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu.

Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga.

77% kandidata u Srbiji nikada ne dobije odgovor

Prema istraživanju sajta Poslovi.infostud, čak 77% kandidata nikada nije dobilo povratnu informaciju nakon prijave na oglas. Čak ni generičku odbijenicu.

Na globalnom nivou situacija je bolja, iako je i dalje daleko od idealnog. U proseku, oko 53% prijava dobije odgovor. To znači da domaće tržište rada još uvek ima veliki prostor za unapređenje kandidatskog iskustva.

Ćutanje kao rizik: negativan utisak se širi brže od pozitivnog

Nedostatak odgovora ne ostaje bez posledica. U istom istraživanju, više od 60% kandidata navelo je da više nikada ne bi konkurisalo na oglase kompanije koja im nije odgovorila, a njih 70% odvraća i druge od prijave na iste oglase.

Drugim rečima, jedan propušten mejl može značiti gubitak kandidata, sadašnjih i budućih.

Employer branding nije samo oglas, to je ceo proces

Kompanije investiraju u oglase, sadržaj, promocije i kampanje. Sve to gradi sliku poslodavca, ali nijedna kampanja ne može nadoknaditi loše kandidatsko iskustvo.

Povratna informacija, čak i negativna, signalizira profesionalnost, poštovanje i organizovanost. Ne šaljete poruku samo kandidatu već gradite poverenje u svoje interne procese.

Rešenje postoji i dostupno vam je na jedan klik

Korišćenjem HR Lab ATS asistenta, slanje povratnih informacija postaje tehnički jednostavnije:

  • Slanje poruka grupi kandidata u par klikova,
  • Različiti tipovi odgovora: odbijenica, poziv za intervju, zahvalnica,
  • Filtriranje i ocenjivanje kandidata po fazama selekcije,
  • Potpuna kontrola sadržaja poruke i tona komunikacije.

Bez izgovora, bez komplikacija. Alat je dostupan svakom poslodavcu koji koristi Infostud oglašavanje.

Na raspolaganju smo vam za sve dodatne informacije i savete.
Pozovite nas na 024 41 55 628, rado ćemo vas provesti kroz sve funkcionalnosti.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]

Kako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencijeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencije

Uvođenje veštačke inteligencije u svakodnevni rad ne menja samo alate i procedure. Ono utiče na to kako zaposleni doživljavaju sebe, svoju ulogu i doprinos timu. Kada posao koji su godinama radili odgovorno i savesno odjednom mogu da obave algoritmi u samo nekoliko sekundi, javljaju se pitanja koja narušavaju sigurnost i samopouzdanje. „Da li moje znanje […]

Šta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišuEmployer brandingŠta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišu

Kada je u pitanju privlačenje odgovarajućih kandidata, poslodavcu su na raspolaganju mnogi izvori. Uživo događaji, oglasi za posao, društvene mreže… Ipak, u moru svih tih izvora informacije i vremena potrebnog da se oni kreiraju i održavaju, često se zanemari možda i najvažniji – karijerni sajt.   Karijerni sajt bi trebalo da bude glavni kanal za privlačenje […]

Neispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“Employer brandingNeispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“

Radni odnos se pokreće kroz „ugovor o radu“ gde su definisane mnoge formalne obaveze i prava: zarada, radno vreme, mesto rada, preduslovi za otkaz ugovora o radu i slično. U momentu potpisivanja ugovora o radu, novozaposleni ali i poslodavac kreiraju i jedan neformalan, nepotpisan psihološki ugovor kojim se kreiraju očekivanja obe strane. Ta očekivanja su […]