Pređi na glavni sadržaj

Vanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

13. septembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i upravljanje ljudskim resursima, Vanessa čvrsto veruje u kritičnu funkciju liderstva u stvaranju jedinstvene kulture i autentičnog brenda poslodavca.

Mnogi lideri su već svesni koliko je njihova uloga ključna u oblikovanju brenda poslodavca, ali samo razumevanje nije isto što i preduzimanje smislenih akcija u vezi sa tim. U svom uvodnom izlaganju deliću uvide iz svog iskustva, nudeći praktične strategije o tome kako timovi za brendiranje poslodavaca mogu da rade sa liderima da bi zaista živeli svrhu i osnovne vrednosti svoje organizacije”, rekla je Vanessa Camenzuli, sa kojom smo razgovarali u susret Empple festivalu.

U svom radu ističete da kombinujete svoje iskustvo u marketingu, komunikacijama i HR-u. Koliko je danas važno da neko ko radi u Employer Brandingu ima takva znanja i uvide?

Kako brendiranje poslodavaca sazreva kao polje, postaje sve očiglednije kako to nije samo marketinška i komunikacijska vrsta aktivnosti. Svako ko može da usavrši razumevanje ljudskih resursa i upravljanja talentima uvek će imati konkurentsku prednost. Mehanizmi HR funkcije jačaju brend poslodavca.

Koje korake treba preduzeti da bi zaposleni u potpunosti prihvatili svoju ulogu ambasadora brenda?

Pa, organizacija treba da bude u poziciji u kojoj je artikulisala ko je ona, i da to pojačava svojom kulturom liderstva, HR praksama i doslednom internom komunikacijom. Ako ovo nije postavljeno, nema osnova za bilo kakvo predstavljanje zaposlenih ili ambasadore brenda. Jedina poruka koju dajem zaposlenima je da razumeju svoje „zašto“ unutar organizacije. Nijedna organizacija nije savršena, ali važno je razumeti šta Vi doprinosite i šta dobijate od ove organizacije za period koji birate da budete tamo.

Kako se ukrštaju brendiranje poslodavca i korisničko iskustvo i kakav je njihov međusobni uticaj?

Glavna sličnost treba da bude u tome što uzimamo u obzir ljudske potrebe naše, bilo interne ili spoljne, publike. Snažan brend poslodavca ispunjava ove potrebe i stvara brendom vođena iskustva – kandidata i zaposlenog. Kao i u svakom odnosu, kada su potrebe zadovoljene, rezultat, tj. uticaj, ne može da se iskaže samo kvantifikacijom.

Kako prevazići situaciju kada su misija, vizija i vrednosti kompanije (MVV) samo reči na papiru? Kako da se one žive u praksi?

Mnogo toga počinje od osnovne ideje – koja to jednostavna ponašanja odražavaju vrednosti za koje se zalažemo i kako organizacija podržava lidere u modeliranju ovih ponašanja. Ako ne postoji mehanizam – bilo da se radi o komunikaciji, na primer, ili upravljanju performansama – da ova ponašanja koja su u skladu sa vrednostima budu živa u organizaciji, veoma je izazovno izgraditi jedinstvenu kulturu i živeti svoj MVV. Pored toga, svaka tačka kontakta, svaka komunikacija treba da bude povezana sa vrednostima organizacije. Od opisa posla, sastanka svih zaposlenih i Božićne zabave, do razgovora o učinku i obuke za liderstvo.

Kako stvaranje sredine koja neguje zdravo iskustvo zaposlenog utiče na profitabilnost kompanije?

Logika u vezi sa tim u teoriji je jednostavna. Kada neko oseća da pripada, kada dosledno razume kako doprinosi široj slici, onda je sklon da se više trudi. Stoga lideri igraju ključnu ulogu u podsećanju članova tima na njihov doprinos i na to šta se od njih očekuje. Ovo povećava performanse, što prirodno povećava profitabilnost. Bilo da je to kroz efikasnost ili smanjenje troškova fluktuacije zaposlenih.

Zašto je privlačenje i zadržavanje talenata prvenstveno “CEO pitanje”, odnosno pitanje prvog čoveka kompanije, najčešće izvršnog direktora? Koja je njihova uloga u rešavanju ovog globalno rasprostranjenog izazova?

Svaka odluka koju izvršni direktor donese ima neki oblik uticaja na reputaciju organizacije kao poslodavca. Često, ne nužno svesno, nedostaje osnovno razumevanje ove činjenice. Kada izvršni direktori shvate svoju ulogu u tome i poslovni rizik povezan sa lošom reputacijom poslodavca, onda mogu preduzeti korake da ublaže ovaj rizik. Izazov je što je toliko mnogo varijabli u igri. Ali početna tačka je imati jasan narativ o organizaciji kao poslodavcu i šta se očekuje od njenih lidera u svetlu misije, vizije i vrednosti.

Tim HR Lab je od srca zahvalan Vanessi na izdvojenom vremenu i volji da odgovori na najaktuelnija pitanja iz Employer Branding sveta.
A vi imate priliku da čujete predavanja HR, EB i Marketing stručnjaka, među kojima je naravno i Vanessa, na Empple festivalu koji se održava 3. i 4. Oktobra u Beogradu.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]