Pređi na glavni sadržaj

Vanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

HR Lab
Autor
13. septembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i upravljanje ljudskim resursima, Vanessa čvrsto veruje u kritičnu funkciju liderstva u stvaranju jedinstvene kulture i autentičnog brenda poslodavca.

Mnogi lideri su već svesni koliko je njihova uloga ključna u oblikovanju brenda poslodavca, ali samo razumevanje nije isto što i preduzimanje smislenih akcija u vezi sa tim. U svom uvodnom izlaganju deliću uvide iz svog iskustva, nudeći praktične strategije o tome kako timovi za brendiranje poslodavaca mogu da rade sa liderima da bi zaista živeli svrhu i osnovne vrednosti svoje organizacije”, rekla je Vanessa Camenzuli, sa kojom smo razgovarali u susret Empple festivalu.

U svom radu ističete da kombinujete svoje iskustvo u marketingu, komunikacijama i HR-u. Koliko je danas važno da neko ko radi u Employer Brandingu ima takva znanja i uvide?

Kako brendiranje poslodavaca sazreva kao polje, postaje sve očiglednije kako to nije samo marketinška i komunikacijska vrsta aktivnosti. Svako ko može da usavrši razumevanje ljudskih resursa i upravljanja talentima uvek će imati konkurentsku prednost. Mehanizmi HR funkcije jačaju brend poslodavca.

Koje korake treba preduzeti da bi zaposleni u potpunosti prihvatili svoju ulogu ambasadora brenda?

Pa, organizacija treba da bude u poziciji u kojoj je artikulisala ko je ona, i da to pojačava svojom kulturom liderstva, HR praksama i doslednom internom komunikacijom. Ako ovo nije postavljeno, nema osnova za bilo kakvo predstavljanje zaposlenih ili ambasadore brenda. Jedina poruka koju dajem zaposlenima je da razumeju svoje „zašto“ unutar organizacije. Nijedna organizacija nije savršena, ali važno je razumeti šta Vi doprinosite i šta dobijate od ove organizacije za period koji birate da budete tamo.

Kako se ukrštaju brendiranje poslodavca i korisničko iskustvo i kakav je njihov međusobni uticaj?

Glavna sličnost treba da bude u tome što uzimamo u obzir ljudske potrebe naše, bilo interne ili spoljne, publike. Snažan brend poslodavca ispunjava ove potrebe i stvara brendom vođena iskustva – kandidata i zaposlenog. Kao i u svakom odnosu, kada su potrebe zadovoljene, rezultat, tj. uticaj, ne može da se iskaže samo kvantifikacijom.

Kako prevazići situaciju kada su misija, vizija i vrednosti kompanije (MVV) samo reči na papiru? Kako da se one žive u praksi?

Mnogo toga počinje od osnovne ideje – koja to jednostavna ponašanja odražavaju vrednosti za koje se zalažemo i kako organizacija podržava lidere u modeliranju ovih ponašanja. Ako ne postoji mehanizam – bilo da se radi o komunikaciji, na primer, ili upravljanju performansama – da ova ponašanja koja su u skladu sa vrednostima budu živa u organizaciji, veoma je izazovno izgraditi jedinstvenu kulturu i živeti svoj MVV. Pored toga, svaka tačka kontakta, svaka komunikacija treba da bude povezana sa vrednostima organizacije. Od opisa posla, sastanka svih zaposlenih i Božićne zabave, do razgovora o učinku i obuke za liderstvo.

Kako stvaranje sredine koja neguje zdravo iskustvo zaposlenog utiče na profitabilnost kompanije?

Logika u vezi sa tim u teoriji je jednostavna. Kada neko oseća da pripada, kada dosledno razume kako doprinosi široj slici, onda je sklon da se više trudi. Stoga lideri igraju ključnu ulogu u podsećanju članova tima na njihov doprinos i na to šta se od njih očekuje. Ovo povećava performanse, što prirodno povećava profitabilnost. Bilo da je to kroz efikasnost ili smanjenje troškova fluktuacije zaposlenih.

Zašto je privlačenje i zadržavanje talenata prvenstveno “CEO pitanje”, odnosno pitanje prvog čoveka kompanije, najčešće izvršnog direktora? Koja je njihova uloga u rešavanju ovog globalno rasprostranjenog izazova?

Svaka odluka koju izvršni direktor donese ima neki oblik uticaja na reputaciju organizacije kao poslodavca. Često, ne nužno svesno, nedostaje osnovno razumevanje ove činjenice. Kada izvršni direktori shvate svoju ulogu u tome i poslovni rizik povezan sa lošom reputacijom poslodavca, onda mogu preduzeti korake da ublaže ovaj rizik. Izazov je što je toliko mnogo varijabli u igri. Ali početna tačka je imati jasan narativ o organizaciji kao poslodavcu i šta se očekuje od njenih lidera u svetlu misije, vizije i vrednosti.

Tim HR Lab je od srca zahvalan Vanessi na izdvojenom vremenu i volji da odgovori na najaktuelnija pitanja iz Employer Branding sveta.
A vi imate priliku da čujete predavanja HR, EB i Marketing stručnjaka, među kojima je naravno i Vanessa, na Empple festivalu koji se održava 3. i 4. Oktobra u Beogradu.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]