Pređi na glavni sadržaj

Veća plata presudna za promenu radnog mesta – pokazalo istraživanje “Budućnost zapošljavanja u Srbiji”

23. februar 2023.
·3 minuta za čitanje

mit-o-regrutaciji

Samo 23% ispitanika aktivno traži posao (što je dosta manje od svetskog proseka) i to rade najviše iz razloga što žele neku zanimljiviju ili seniorniju poziciju, kao i zbog želje za većom zaradom. Ovde kompanije treba da prepoznaju priliku da osim adekvatnom politikom zarada, mogu u velikoj meri da utiču na zadržavanjem zaposlenih i time što će brinuti o njihovom karijernom razvoju koji treba da bude u skladu sa njihovim preferencijama.

Preko 50% ispitanika ne traži posao aktivno ali je otvoreno da razmotri dobru ponudu ako se pojavi. Ponude koje bi najlakše pobudile njihovo interesovanje su one koje podrazumevaju veće plate, karijerno napredovanje ili interesantnije/izazovnije pozicije. 14 % ispitanika ne traži novi posao već nove prilike kod postojećeg poslodavca, 8% ne traži novi posao uopšte I ne bi prihvatilo ni bolju bonudu, dok 5% planira da napusti trenutnog poslodavca.

Ova velika svetska analiza sprovedena je među čak 90.000 ljudi, u saradnji Boston Consulting Group (BCG), globalnog udruženja portala za zapošljavanje The Network i sajta Infostud.

Kada je reč o motivima za promenu radnog mesta, 71% ispitanika smatra da je veća plata presudna, dok 42% navodi bolje uslove za razvoj karijere, dok je 35% njih reklo da bi poslodavca promenilo kada bi posao bio sadržajno zanimljiviji.

Ako se kao parametar uzme pronalaženje posla, čak 66% anketiranih najviše veruje preporukama prijatelja, a 60% želi da vidi svoje buduće radno mesto pre nego što se pridruži kompaniji.

karijerni-napredak

Manje nam je važno napredovanje

Prema istraživanju, ulazak u uspešnu kompaniju i napredovanje na rukovodeću poziciju je manje važno građanima Srbije (28%) u odnosu na kandidate širom sveta (41%).

Kada je reč o željenom modelu rada, samo 39% ispitanika u Srbiji bi više volelo hibridni model (54% globalno), dok bi 51% naših ljudi želelo da radi u potpunosti na radnom mestu (za razliku od 35% u svetu).

U anketi je 69% ispitanika istaklo da pre svega želi stabilan posao sa dobrim balansom između rada i privatnog života, što je dominantan trend zastupljen svuda, bez obzira na starosnu grupu zaposlenih. Napredovanje u karijeri u dobroj kompaniji je na drugom mestu, a rad na uzbudljivim proizvodima, temama i tehnologijama je na trećem.

Ipak, finansijska kompenzacija ostaje odlučujući faktor u prihvatanju ili odbijanju poslovnih ponuda. Kako globalno tržište rada pokazuje, uprkos trenutnom usporavanju ekonomije i recesije u svetu, nezaposlenost je na niskom nivou, a poslodavci žele da pridobiju vrhunske talente, posebno u sektorima sa velikom potražnjom.

Nedostatak kvalifikovanih radnika sve više postaje prepreka poslovanju i rastu kompanija. Problem leži u načinu na koji se poslodavci i kandidati za posao povezuju, komuniciraju, postavljaju očekivanja i donose odluke u procesu zapošljavanja. Poslodavci često nisu svesni koje politike i aktivnosti će privući nove zaposlene, a koje će ih odbiti, niti su uvek sigurni kako da pronađu i regrutuju nove talente.

Sagledati individualne potrebe zaposlenih

U istraživanju stavova potencijalnih zaposlenih o njihovoj poziciji na tržištu rada, motivaciji i idealnom procesu zapošljavanja, pokazalo se da je dobar balans između posla i privatnog života jedan od ključnih elemenata koji privlači kandidate. Međutim, ovaj balans mora biti zasnovan na posmatranju zaposlenog kao celovite ličnosti, a ne samo kao radnika. Individualne potrebe zaposlenih treba uzeti u obzir kako bi se pronašla rešenja koja odgovaraju svakom zaposlenom pojedinačno, što bi imalo pozitivan uticaj i na poslovni i na privatni život.

Zaključak istraživanja je da većina ljudi ne želi da živi samo da bi radila, već želi da radi kako bi živela. To ukazuje na važnost prilagođavanja procesa zapošljavanja individualnim potrebama i željama radnika, kako bi se stvorilo pozitivno okruženje koje podstiče ravnotežu između poslovnog i privatnog života.

Rezultate ovog istraživanja juče su na vebinaru predstavili Orsolja Kovač – Ondrejković – Boston Consulting Grupa, Bojan Divčić – The Network, Jelena Bajčetić – Infostud, a razgovor je vodila Isidora Maksimović Stanković – Infostud. Vebinar možete pogledati u nastavku:

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]

Employer BrandingtalentX MasterClass: Kako postati atraktivan poslodavac u Srbiji

U utorak 21. novembra održan je prvi talentX MasterClass, događaj koji je koncipiran kao poslovna simulacija u kojoj se kroz timski rad pronalazilo rešenje za pozicioniranje predstavljenog poslodavca kao atraktivnog na tržištu. Ova celodnevna radionica je okupila predstavnike HR-a i EB-a preko 30 najvećih kompanija u Srbiji. Svi prisutni su tokom dana imali priliku da […]

Employer BrandingEmployer Branding trougao: Glavne poruke sa nedavno održane konferencije World employer branding Day

Jedno od najznačajnijih globalnih okupljanja na temu Employer Brandinga “World employer branding Day” u organizaciji portala Indeed, jednog od najvećih sajtova za zapošljavanje, nedavno se završio u Amsterdamu. Svoja zapažanja i utiske o gorućim problemima, trendovima i praksama na ovom događaju prenele su nam Iva Marinković, Employer Branding specijalista iz kompanije Smallpdf, Isidora Maksimović Stanković, […]

Employer BrandingRaste važnost brendiranja poslodavca i u 2023.

Brendiranje poslodavca je postalo još kritičnije u 2023. godini, i sve je veći broj kompanija koje prepoznaju njegovu važnost u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata. Universumov izveštaj Employer Branding NOW 2023 ističe kontinuirani naglasak na tome da brendiranje poslodavaca postane glavni prioritet. Prema rezultatima Universumove ankete o najatraktivnijim poslodavcima na svetu –The World’s Most Attractive […]