Pređi na glavni sadržaj

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

HR Lab
Autor
3. jul 2025.
·2 minuta za čitanje

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X koje kompanijama pruža dragocene uvide o tome kako izgledaju u očima kandidata.

Kako funkcioniše Talent X istraživanje?

Talent X simulira put kandidata kroz ključne korake u procesu traženja posla – od prvog prepoznavanja brenda, preko procene da se radi o idealnom poslodavcu, do konačne odluke da apliciraju za posao kompaniji.

Učešćem u istraživanju dobijaju se precizni uvidi o tome kako kandidati doživljavaju poslodavca i gde može dodatno da unapredi svoj employer branding.

Kako se meri atraktivnost brenda poslodavca?

1. Svest o poslodavcu (Awareness) – Da li vas kandidati prepoznaju?

Prvi korak u građenju snažnog brenda je prepoznatljivost. Kandidati dobijaju listu poslodavaca i biraju one koje poznaju. Ako niste na njihovom radaru – manja je verovatnoća da će razmatrati vašu kompaniju za sledeći korak u karijeri.

2. Interesovanje za poslodavca (Interest) – Da li su zainteresovani rade kod vas?

Poznavanje brenda je jedno, ali prava moć employer brandinga leži u stvaranju interesovanja za rad u vašoj kompaniji. Kandidati biraju poslodavce kod kojih bi bili spremni da rade, bez obzira na to da li ih smatraju idealnim za svoju karijeru.

3. Da li ste im poželjni – VRH Poslodavac (Desire)

Samo najatraktivniji poslodavci dobijaju prestižnu oznaku VRH Poslodavac. Kandidati biraju one poslodavce koje vide kao idealne za njihovu karijeru. Na osnovu ovih odgovora, 100 kompanija u opštem istraživanju i 50 IT kompanija se rangiraju, a top kompanije dobijaju posebne oznake:

· VRH1, VRH2 i VRH3 – tri najpoželjnija poslodavca

· VRH Poslodavac – kompanije rangirane od 4. do 20. mesta

· VRH IT Poslodavac – najatraktivniji IT poslodavci (mesta 4-10 u IT segmentu)

4. Apliciranje kod poslodavca (Action) – Da li se prijavljuju kod vas?

Na kraju, ključno pitanje – da li vas kandidati samo cene ili se samo prijavljuju na vaše oglase? Istraživanje meri stvarnu aktivnost kandidata, pružajući vam uvid u to koliko vaša atraktivnost kao poslodavca dovodi do konkretnih akcija.

Šta dobijate učešćem u Talent X istraživanju

· Precizan uvid u percepciju vašeg brenda – saznajte kako kandidati razmišljaju o vašoj kompaniji i gde stojite u odnosu na konkurenciju.

· Podatke za unapređenje vaše employer branding strategije – identifikujte ključne faktore koji mogu povećati vašu privlačnost na tržištu rada.

· Mogućnost da postanete VRH Poslodavac – steknite prestižnu titulu i istaknite se kao poželjan poslodavac u očima kandidata i zaposlenih.

Ako želite da privučete prave ljude, morate znati kako vas oni vide. Važno je da prepoznate gde ste jaki, a gde treba da se unapredite. To je prvi korak da postanete ili ostanete poslodavac koji se bira, ne slučajno, već s razlogom.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]

Da li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošakEmployer brandingDa li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošak

Koliko puta ste čuli frazu da je HR sektor koji samo troši novac, dok ga ne zarađuje? Ako uprostimo stvari, to zaista i deluje tako. HR neretko ima velika ulaganja, a jedno od najvećih je u edukaciju zaposlenih. Od one obavezne, do one koju svi žele, do onih koje niko ne presluša… Neminovno je da […]

Fleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogoEmployer brandingFleksibilnost bez troškova: 4 benefita koji ne koštaju a znače mnogo

Kada poslodavac želi da uvede benefite za zaposlene i da poboljša uslove rada zaposlenima, čestu objektivnu prepreku prave budžet i finansijske mogućnosti. Poslovanje kompanije nekad u datom momentu ne omogućava dodatne troškove, posebno one koji nisu neophodni. To jeste objektivna okolnost, ali ne mora da bude razlog da se ne nađu drugi načini da se […]

5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenjaEmployer branding5 načina kako da izgradite kulturu kontinuiranog učenja

Pojam i koncept kontinuiranog učenja relativno je nov na tržištu rada, ali to mu ne smeta da bude izuzetno relevantan. Osim što pomaže zaposlenom da razvije svoje veštine, primena kontinuiranog učenja u firmi omogućava da čitava firma bude rezilijentija na promene, uspešnija u savladavanju novih trendova i fleksibilnija pred svim nadolazećim izazovima. Ovo je posebno […]