Pređi na glavni sadržaj

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

3. jul 2025.
·2 minuta za čitanje

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X koje kompanijama pruža dragocene uvide o tome kako izgledaju u očima kandidata.

Kako funkcioniše Talent X istraživanje?

Talent X simulira put kandidata kroz ključne korake u procesu traženja posla – od prvog prepoznavanja brenda, preko procene da se radi o idealnom poslodavcu, do konačne odluke da apliciraju za posao kompaniji.

Učešćem u istraživanju dobijaju se precizni uvidi o tome kako kandidati doživljavaju poslodavca i gde može dodatno da unapredi svoj employer branding.

Kako se meri atraktivnost brenda poslodavca?

1. Svest o poslodavcu (Awareness) – Da li vas kandidati prepoznaju?

Prvi korak u građenju snažnog brenda je prepoznatljivost. Kandidati dobijaju listu poslodavaca i biraju one koje poznaju. Ako niste na njihovom radaru – manja je verovatnoća da će razmatrati vašu kompaniju za sledeći korak u karijeri.

2. Interesovanje za poslodavca (Interest) – Da li su zainteresovani rade kod vas?

Poznavanje brenda je jedno, ali prava moć employer brandinga leži u stvaranju interesovanja za rad u vašoj kompaniji. Kandidati biraju poslodavce kod kojih bi bili spremni da rade, bez obzira na to da li ih smatraju idealnim za svoju karijeru.

3. Da li ste im poželjni – VRH Poslodavac (Desire)

Samo najatraktivniji poslodavci dobijaju prestižnu oznaku VRH Poslodavac. Kandidati biraju one poslodavce koje vide kao idealne za njihovu karijeru. Na osnovu ovih odgovora, 100 kompanija u opštem istraživanju i 50 IT kompanija se rangiraju, a top kompanije dobijaju posebne oznake:

· VRH1, VRH2 i VRH3 – tri najpoželjnija poslodavca

· VRH Poslodavac – kompanije rangirane od 4. do 20. mesta

· VRH IT Poslodavac – najatraktivniji IT poslodavci (mesta 4-10 u IT segmentu)

4. Apliciranje kod poslodavca (Action) – Da li se prijavljuju kod vas?

Na kraju, ključno pitanje – da li vas kandidati samo cene ili se samo prijavljuju na vaše oglase? Istraživanje meri stvarnu aktivnost kandidata, pružajući vam uvid u to koliko vaša atraktivnost kao poslodavca dovodi do konkretnih akcija.

Šta dobijate učešćem u Talent X istraživanju

· Precizan uvid u percepciju vašeg brenda – saznajte kako kandidati razmišljaju o vašoj kompaniji i gde stojite u odnosu na konkurenciju.

· Podatke za unapređenje vaše employer branding strategije – identifikujte ključne faktore koji mogu povećati vašu privlačnost na tržištu rada.

· Mogućnost da postanete VRH Poslodavac – steknite prestižnu titulu i istaknite se kao poželjan poslodavac u očima kandidata i zaposlenih.

Ako želite da privučete prave ljude, morate znati kako vas oni vide. Važno je da prepoznate gde ste jaki, a gde treba da se unapredite. To je prvi korak da postanete ili ostanete poslodavac koji se bira, ne slučajno, već s razlogom.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]

Kako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencijeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da se snađu u eri veštačke inteligencije

Uvođenje veštačke inteligencije u svakodnevni rad ne menja samo alate i procedure. Ono utiče na to kako zaposleni doživljavaju sebe, svoju ulogu i doprinos timu. Kada posao koji su godinama radili odgovorno i savesno odjednom mogu da obave algoritmi u samo nekoliko sekundi, javljaju se pitanja koja narušavaju sigurnost i samopouzdanje. „Da li moje znanje […]

Šta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišuEmployer brandingŠta vaš karijerni sajt (ne) govori kandidatima – i zašto ga ignorišu

Kada je u pitanju privlačenje odgovarajućih kandidata, poslodavcu su na raspolaganju mnogi izvori. Uživo događaji, oglasi za posao, društvene mreže… Ipak, u moru svih tih izvora informacije i vremena potrebnog da se oni kreiraju i održavaju, često se zanemari možda i najvažniji – karijerni sajt.   Karijerni sajt bi trebalo da bude glavni kanal za privlačenje […]

Neispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“Employer brandingNeispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“

Radni odnos se pokreće kroz „ugovor o radu“ gde su definisane mnoge formalne obaveze i prava: zarada, radno vreme, mesto rada, preduslovi za otkaz ugovora o radu i slično. U momentu potpisivanja ugovora o radu, novozaposleni ali i poslodavac kreiraju i jedan neformalan, nepotpisan psihološki ugovor kojim se kreiraju očekivanja obe strane. Ta očekivanja su […]