Pređi na glavni sadržaj

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

3. jul 2025.
·2 minuta za čitanje

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X koje kompanijama pruža dragocene uvide o tome kako izgledaju u očima kandidata.

Kako funkcioniše Talent X istraživanje?

Talent X simulira put kandidata kroz ključne korake u procesu traženja posla – od prvog prepoznavanja brenda, preko procene da se radi o idealnom poslodavcu, do konačne odluke da apliciraju za posao kompaniji.

Učešćem u istraživanju dobijaju se precizni uvidi o tome kako kandidati doživljavaju poslodavca i gde može dodatno da unapredi svoj employer branding.

Kako se meri atraktivnost brenda poslodavca?

1. Svest o poslodavcu (Awareness) – Da li vas kandidati prepoznaju?

Prvi korak u građenju snažnog brenda je prepoznatljivost. Kandidati dobijaju listu poslodavaca i biraju one koje poznaju. Ako niste na njihovom radaru – manja je verovatnoća da će razmatrati vašu kompaniju za sledeći korak u karijeri.

2. Interesovanje za poslodavca (Interest) – Da li su zainteresovani rade kod vas?

Poznavanje brenda je jedno, ali prava moć employer brandinga leži u stvaranju interesovanja za rad u vašoj kompaniji. Kandidati biraju poslodavce kod kojih bi bili spremni da rade, bez obzira na to da li ih smatraju idealnim za svoju karijeru.

3. Da li ste im poželjni – VRH Poslodavac (Desire)

Samo najatraktivniji poslodavci dobijaju prestižnu oznaku VRH Poslodavac. Kandidati biraju one poslodavce koje vide kao idealne za njihovu karijeru. Na osnovu ovih odgovora, 100 kompanija u opštem istraživanju i 50 IT kompanija se rangiraju, a top kompanije dobijaju posebne oznake:

· VRH1, VRH2 i VRH3 – tri najpoželjnija poslodavca

· VRH Poslodavac – kompanije rangirane od 4. do 20. mesta

· VRH IT Poslodavac – najatraktivniji IT poslodavci (mesta 4-10 u IT segmentu)

4. Apliciranje kod poslodavca (Action) – Da li se prijavljuju kod vas?

Na kraju, ključno pitanje – da li vas kandidati samo cene ili se zaista prijavljuju na vaše oglase? Istraživanje meri stvarnu aktivnost kandidata, pružajući vam uvid u to koliko vaša atraktivnost kao poslodavca dovodi do konkretnih akcija.

Šta dobijate učešćem u Talent X istraživanju

· Precizan uvid u percepciju vašeg brenda – saznajte kako kandidati razmišljaju o vašoj kompaniji i gde stojite u odnosu na konkurenciju.

· Podatke za unapređenje vaše employer branding strategije – identifikujte ključne faktore koji mogu povećati vašu privlačnost na tržištu rada.

· Mogućnost da postanete VRH Poslodavac – steknite prestižnu titulu i istaknite se kao poželjan poslodavac u očima kandidata i zaposlenih.

Ako želite da privučete prave ljude, morate znati kako vas oni vide. Važno je da prepoznate gde ste jaki, a gde treba da se unapredite. To je prvi korak da postanete ili ostanete poslodavac koji se bira, ne slučajno, već s razlogom.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]

Zašto je bitno da HR zna šta je „slow work“Employer BrandingZašto je bitno da HR zna šta je „slow work“

Do skoro su, u poslu, pokazatelji vrednosti bili užurbanost, preopterećnost, trčanje, jurcanje, stalno telefoniranje, „multitasking“. Smatralo se da su popunjeni kalendari i žongliranje velikim brojem obaveza simboli nečije produktivnosti i „važnosti“ za kompaniju. Ovaj koncept nazivaju čak i „presenteeism“- praksa da se bude fizički prisutan i vidljiv nevezano za realne rezultate i datu vrednost. Ovi […]

Šta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da  bude)Employer BrandingŠta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da bude)

Employer branding poslednjih godina doživljava veliku ekspanziju. Sve više kompanija ulaže trud da predstavi svoju kulturu, timove i vrednosti – što je sjajno. Ali u toj bujici sadržaja i ideja, sve češće se pitam: da li ponekad zaboravimo zašto smo uopšte počeli da se bavimo employer brandingom? Ne tvrdim da imam sve odgovore. Radeći na […]