Pređi na glavni sadržaj

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

HR Lab
Autor
3. jul 2025.
·2 minuta za čitanje

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X koje kompanijama pruža dragocene uvide o tome kako izgledaju u očima kandidata.

Kako funkcioniše Talent X istraživanje?

Talent X simulira put kandidata kroz ključne korake u procesu traženja posla – od prvog prepoznavanja brenda, preko procene da se radi o idealnom poslodavcu, do konačne odluke da apliciraju za posao kompaniji.

Učešćem u istraživanju dobijaju se precizni uvidi o tome kako kandidati doživljavaju poslodavca i gde može dodatno da unapredi svoj employer branding.

Kako se meri atraktivnost brenda poslodavca?

1. Svest o poslodavcu (Awareness) – Da li vas kandidati prepoznaju?

Prvi korak u građenju snažnog brenda je prepoznatljivost. Kandidati dobijaju listu poslodavaca i biraju one koje poznaju. Ako niste na njihovom radaru – manja je verovatnoća da će razmatrati vašu kompaniju za sledeći korak u karijeri.

2. Interesovanje za poslodavca (Interest) – Da li su zainteresovani rade kod vas?

Poznavanje brenda je jedno, ali prava moć employer brandinga leži u stvaranju interesovanja za rad u vašoj kompaniji. Kandidati biraju poslodavce kod kojih bi bili spremni da rade, bez obzira na to da li ih smatraju idealnim za svoju karijeru.

3. Da li ste im poželjni – VRH Poslodavac (Desire)

Samo najatraktivniji poslodavci dobijaju prestižnu oznaku VRH Poslodavac. Kandidati biraju one poslodavce koje vide kao idealne za njihovu karijeru. Na osnovu ovih odgovora, 100 kompanija u opštem istraživanju i 50 IT kompanija se rangiraju, a top kompanije dobijaju posebne oznake:

· VRH1, VRH2 i VRH3 – tri najpoželjnija poslodavca

· VRH Poslodavac – kompanije rangirane od 4. do 20. mesta

· VRH IT Poslodavac – najatraktivniji IT poslodavci (mesta 4-10 u IT segmentu)

4. Apliciranje kod poslodavca (Action) – Da li se prijavljuju kod vas?

Na kraju, ključno pitanje – da li vas kandidati samo cene ili se samo prijavljuju na vaše oglase? Istraživanje meri stvarnu aktivnost kandidata, pružajući vam uvid u to koliko vaša atraktivnost kao poslodavca dovodi do konkretnih akcija.

Šta dobijate učešćem u Talent X istraživanju

· Precizan uvid u percepciju vašeg brenda – saznajte kako kandidati razmišljaju o vašoj kompaniji i gde stojite u odnosu na konkurenciju.

· Podatke za unapređenje vaše employer branding strategije – identifikujte ključne faktore koji mogu povećati vašu privlačnost na tržištu rada.

· Mogućnost da postanete VRH Poslodavac – steknite prestižnu titulu i istaknite se kao poželjan poslodavac u očima kandidata i zaposlenih.

Ako želite da privučete prave ljude, morate znati kako vas oni vide. Važno je da prepoznate gde ste jaki, a gde treba da se unapredite. To je prvi korak da postanete ili ostanete poslodavac koji se bira, ne slučajno, već s razlogom.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Aleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizacijiEmployer brandingAleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizaciji

U susret novom izdanju Empple festivala (30. septembra i 1. oktobra u Ložionici u Beogradu), razgovarao sam sa Aleksandrom Vuković, osnivačicom i direktorkom agencije nura* digital. Aleksandra je preduzetnica i autorka Singular Advantage Framework-a, sa bogatim iskustvom u radu sa startapovima i scale-up kompanijama. Na Empple festivalu predstaviće se predavanjem Before You Pivot, Reframe, u […]

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]