Pređi na glavni sadržaj

Značaj internih komunikacija za employer branding

4. decembar 2020.
·3 minuta za čitanje

Danas se mnoge kompanije transformišu i pored „core” poslovanja kreću veću pažnju da obraćaju na svoje zaposlene. Dakle, imidž kompanije preko noći postao je alat za privlačenje ne samo poslovnih partnera ili krajnjih kupaca, već i ljudi koji će tu raditi. Oduvek su se zaposleni smatrali važnim resursom i desetinama godina unazad susretali smo se sa sloganima „kompanija jednako ljudi”, „ljudi su naš najvredniji resurs”. Međutim, tek se u poslednje vreme susrećemo sa stvarnim transformacijama koje, pre svega, stavljajući HR i marketing na sam vrh organizacije, menjaju i suštinski pristup ovoj temi.

Zadovoljstvo zaposlenih pre svega

Employer branding. Podrazumeva imidž i reputaciju kompanije kao poslodavca. Dakle, nije više samo važno raditi za dobro poznate i kompanije jer se, prema mnogim istraživanjima ispostavilo da novim generacijama prepoznatljivost i vezivanje za kompanijski brend nije toliko značajno kao što je to bilo pre 10 i više godina. Danas se mladi vezuju za vrlo konkretne benefite koji se pre svega uklapaju u njihova opšta uverenja, dakle misija i vizija kompanije, koja god ona bila, osnova je za deljenje kompanijskih vrednosti sa zaposlenima. Postoje mnogi benefiti koji su danas prepoznati od strane poslodavaca, kao što su rad na daljinu, osiguranja, kul mesta za rad… da ne nabrajam. Međutim, ono na šta mnogi danas zaboravljaju, a žele da se strateški bave EB, to je da ono kakva je kompanija iznutra i koliko su zaposleni zaista zadovoljni, to se uvek vidi i spolja. Benefiti su tu da upotpune celu priču, ali izuzetno je važno da se radi na zdravoj organizaciji. Zdrava organizacija direktno je uslovljena zadovoljstvom zaposlenih i po nekim istraživanjima, jedna od top 3 rangiranih stvari koje zaposleni žele je dobra informisanost.

Dobra informisanost je ključna

Dobra informisanost zaposlenih podrazumeva da se sa njima dele ne samo formalne informacije i saopštenja, već da postoji organizovani sistem toka informacija gde se na što transparentniji način zaposleni stavljaju u jedan komforan položaj, znajući u svakom trenutku šta se u kompaniji ili sa kompanijom dešava. Ovo je izuzetno zahtevna tema jer pre svega zavisi od volje top menadžmenta da na taj način pristupi.

Međutim, interne komunikacije i dalje se u većini slučajeva svode na podelu saopštenja, formalnih mailova od strane top menadžmenta, pre svega HR-a, u čemu nema ništa sporno, ukoliko se tim načinom komunicira transparentno.

Dobra informisanost pozitivno utiče na zaposlene i one će to svoje zadovoljstvo najprirodnijim putem deliti sa svojom užom i širom okolinom. Hoću reći da kompanije sa dobrom reputacijom poslodavca pre svega rade na tom imidžu interno, tako što upravljaju trendovima koji su u skladu sa onim u šta kompanija veruje, stalno balansirajući uz to i puls koji dobijaju od strane zaposlenih. Stoga je vrlo praktično da često komunicirate unutar kompanije.

Postoje mnogi savremeni načini prenosa odnosno podele informacija, od svakodnevnih sastanaka, preko newslettera, aplikacija,… ali pre svega morate znati koliko su zaposleni zadovoljni sadržajem koji im se plasira, jer tu zapravo leži suština internih komunikacija.

Evo kako možete da unapredite interne komunikacije

U nastavku navodim par saveta kako možete lako unaprediti interne komunikacije i samim tim ući u planiranje EB kampanja samouvereno i u skladu sa onim u šta veruju i vaši zaposleni:

1. Anonimne ankete – u toku svakog kvartala sprovedite anketu sa do 5 vama značajnih pitanja, koja će vam dati odgovore na to koliko su zaposleni obavešteni o svim benefitima koje kompanija omogućava i koliko su zadovoljni količinom informacija koja im se prenosi od strane nadređenog

2. U okviru anketa pokušajte da bar jedno pitanje postavite kao nešto što znate da moguće predstavlja izazov u smislu zadovoljstva vaših zaposlenih – dakle, slobodno so na ranu, brže će zarasti!

3. Analizirajte.

4. Prikazujte rezultate anketa. Uvodite promene, pokažite da slušate i da popunjavanje anketa ima smisla.

5. Izbegavajte opisna pitanja, to ljudi retko popunjavaju.

6. Na kraju svake godine prikažite šta je od preporuka zaposlenih urađeno, vodite računa da ne birate po svom nahođenju, već se uhvatite najzahtevnijih promena.

7. Imajte razumevanja, slušajte, delujte, menjajte. Svaka forma, samo da bi se ispunila, osuđena je na propast.

Nema uspeha bez iskrenosti i međusobnog razumevanja

Ne smem da propustim da još jednom naglasim važnost misije i vizije kompanije. One vode kompaniju kroz strateško planiranje osnovnih ciljeva i daju smernice za godišnje planove koji se onda prilagođavaju trenutnim uslovima na tržištu. Sa tim svaki zaposleni mora biti upoznat. Vodite računa da ne ulepšavate realnost, već da uvek budete što transparentniji u donošenju, nekad i manje lepih vesti. Zaposleni će to ceniti.

Ne obećavajte više nego što možete da ispunite. Kompanijski benefiti moraju biti vrlo jasno iskomunicirani i njihova primena treba da bude nedvosmislena. Prikazivanje benefita ka spolja dosta je popularno na tržištu u poslednje vreme, ali i bez toga (ako ste iskreni prema sebi), znaćete tri poslodavca iz glave koji imaju dobru reputaciju, a nikada ne komuniciraju ništa spolja. Kao što sam već navela u tekstu, ono što se dešava u kompaniji, uvek se reflektuje van kompanije. Ne postoji nijedna EB kampanja, ma koliko ona bila dobro osmišljena i plasirana, koja će prekriti nedostatke koje kompanija nosi u svom poslovanju ili odnosu ka zaposlenima. Jer, ovde su proizvod ljudi, vaši zaposleni, bez kojih kompanija ne bi bila to što jeste. Zato, negujte kulturu otvorenosti, transparentnosti i razumevanja i uspeh će zasigurno doći.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Neispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“Employer BrandingNeispunjena očekivanja zaposlenih – „psihološki ugovor“

Radni odnos se pokreće kroz „ugovor o radu“ gde su definisane mnoge formalne obaveze i prava: zarada, radno vreme, mesto rada, preduslovi za otkaz ugovora o radu i slično. U momentu potpisivanja ugovora o radu, novozaposleni ali i poslodavac kreiraju i jedan neformalan, nepotpisan psihološki ugovor kojim se kreiraju očekivanja obe strane. Ta očekivanja su […]

Meritokratija kao izazov i za HREmployer BrandingMeritokratija kao izazov i za HR

Uspeh se temelji na rezultatima, znanju i trudu. To stanovište se naziva meritokratija i smatra se pravednim stavom. U praksi, mnogo drugih faktora koji nemaju veze sa trudom i učinkom, utiču na nečije unapređenje ili napredovanje u karijeri. O tome se priča po hodnicima kompanija i na društvenim mrežama ali ne i formalno, u biznis […]

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vasEmployer BrandingZašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X […]

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]