Pređi na glavni sadržaj

Kako izdvojiti novac za obuke ako ste malo ili srednje preduzeće

HR Lab
Autor
20. mart 2025.
·2 minuta za čitanje

U utorak 18. marta putem Zoom platforme u organizaciji Krojačeve škole i Infostuda, održan je vebinar na temu: “Od malog tima do velikih rezultata: Kako obuke donose rast malim i srednjim preduzećima“.

Moderator ovog panela bila je Bojana Salatić, Learning specialist iz Krojačeve škole, a njeni gosti su bili:

Ana Jovanović, CEO Krojač i Partner za razvoj programa motivacije
Cvijo Mrđen, Direktor, Sanus M
Ana Šegrt Blagotić, Menadžerka odeljenja za ljudske resurse, SOS dečija sela Srbija

U savremenom poslovnom okruženju, obuke i kontinuirani razvoj zaposlenih postaju ključni faktori za uspeh i konkurentnost.

Jedan od bitnijih aspekata koji se istakao tokom diskusije jeste značaj individualnog pristupa svakom zaposlenom. Kada se govori o obukama, važno je prepoznati koje veštine su zaposleni već usavršili, a koje bi trebalo dalje razvijati.
Prvi korak je razgovor sa zaposlenima – važno je razumeti njihove potrebe i motivaciju pre nego što se odlučimo na konkretnu obuku, navodi Ana Jovanović.

U procesu selekcije obuka, istaknuto je da je ključno pratiti poslovne ciljeve kompanije i prepoznati koje veštine su najpotrebnije za dalji rast. U malim i srednjim preduzećima, gde je timski rad i međusobno poverenje često jače, menadžeri imaju privilegiju da bolje poznaju svoje zaposlene, te je obuka u tim okolnostima često efikasnija.
Ono što je dobro u malim firmama jeste što svi znamo jedni druge, a upravo zbog toga lakše je prepoznati kome treba koja obuka, kaže Cvijo Mrđen.

Međutim, problem sa kojim se mnogi HR menadžeri susreću jeste motivacija zaposlenih koji, naročito u tehničkim sektorima, veruju da su njihove veštine dovoljne. Često je teško ubediti zaposlene koji tako razmišljaju, da je razvoj “mekih” veština jednako važan.
Veoma je bitno naglasiti im da razvoj ovih veština nije samo koristan za njihov lični napredak, već i za uspeh celokupnog tima i kompanije, istakla je Ana Šegrt Blagotić.

Za sve kompanije koje žele da ojačaju svoju unutrašnju kulturu i timski rad, ulaganje u edukaciju i razvoj zaposlenih ostaje jedan od najsigurnijih puteva ka uspehu.

Na samom kraju vebinara, učesnici su odgovarali na pitanja publike, a jedno od pitanja se odnosilo na to kako se može osigurati da znanja stečena edukacijama nađu primenu u svakodnevnom radu.

Pored radionica koje mogu pomoći u primeni znanja sa edukacija, Cvijo Mrđen naglašava da se kod njih u kompaniji svakodnevno primenjuje naučeno i da se zaposleni, pošto ih nema mnogo, introspekcijom i zahvaljujući tome što se veoma dobro međusobno poznaju, olakšavaju posao menadžmentu da donese pravu odluku o tome koja je edukacija kom zaposlenom potrebna.

Kao jasan zaključak ovog vebinara, izdvaja se činjenica da kontinuirano ulaganje u razvoj zaposlenih donosi višestruke benefite i to ne samo pojedincima, već i celokupnoj organizaciji. Mala i srednja preduzeća, zahvaljujući bližem odnosu sa zaposlenima, mogu dodatno personalizovati obuke i usmeriti ih tamo gde je to najpotrebnije. Samo kroz kontinuiranu edukaciju i podršku zaposlenima, organizacije mogu graditi stabilne i uspešne timove spremne za izazove budućnosti.

 

Pogledajte ceo vebinar:

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]