Pređi na glavni sadržaj

Ko je Hegel u vašoj firmi?

HR Direktor, Wint - Wagen International
7. jun 2023.
·2 minuta za čitanje

Blizu moje kuće postoji visoka, tipična novobeogradska zgrada čiji stanari su uložili mnogo truda da naprave lep ulaz i dvorište. U prizemlju je deo sa stolom i stolicama, na raspolaganju je mini biblioteka i društvene igre, za praznike je u ulazu okićena jelka, zgrada se svake srede čisti….
Jednom prilikom, upravnik te zgrade se ispred prodavnice sreo sa komšijom koji mu je ispričao da u susednom bloku postoji lepši ulaz od njihovog.
Upravnik: „Živim u ovom kraju 40 godina i znao bih za to“.
Komšija: „Veruj mi. U tom ulazu su napravili prilaz za osobe sa invaliditetom, a mi to nemamo. Taj prilaz nije samo pogodan za sve one koji su u invalidskim kolicima, nego i za majke koje guraju kolica sa decom. Širi im je krug oko zgrade pa su uspeli da naprave fenomenalan vrt sa više klupa i tendom“.
Upravnik je bio ljut. Ne zato što njegov ulaz nije najlepši nego je pomislio: „Šta god čovek da uradi, nikad nisu svi zadovoljni“.
Upravnik zgrade u tom momentu nije bio svestan da je dobro da je tako.
Sledeće godine i njegov ulaz dobio je prilaz za osobe sa invalididetom i time je ovaj ulaz postao za korak bolji i funkcionalniji. Zašto je upravnik odlučio da učini promenu?

Korak napred – sinteza

Šta se desilo ovde, po Hegelu?
Naime, Hegel je smatrao da i iz kontroverznih ideja, a posebno iz sučeljavanja mišljenja, možemo da naučimo nešto, a pre svega da poboljšamo svoju osnovnu ideju. Zato, kada postoji otvorenost za konstruktivno suočavanje mišljenja, napreduju obe strane.
Mi zastupamo neku TEZU, kao na primer upravnik o svom ulazu.
Kada nam se neko suprotstavi i iznese svoju ANTITEZU, to dovodi do određenog sukoba jer osećamo da nas negira.
Ali lepota nastaje u trećem koraku – SINTEZI – kada želeći da otklonimo taj nemir, tu negaciju, mi pomeramo stvari korak napred, uvažavamo sukob i kreiramo nešto bolje.

Negujte ih u kolektivima

Danas su mnogi lideri svesni (ili makar deklarativno) koliko je važno negovati Hegelovu dijalektiku, odnosno zaposlene koji se suprotstavljaju, iznose antiteze ili kako danas kažemo „izazivaju“ zonu komfora.
Negovanje atmosfere otvorenosti zvuči kao nešto što se podrazumeva i što je, u najmanju ruku, ljudski a ne samo liderski. Uprkos tome, u praksi, nije svima i uvek ugodno da čuju antitezu ili kritiku svoje ideje. Zato se i američki čaopis Forbs bavio ovom temom dajući savete liderima kako da neguju kritičko razmišljanje, kako da prihvataju kritike svojih ideja, uz isticanje benefita koji iz toga proizilaze.
I Google i TedTalks su puni materijala na temu važnosti izazivanja statusa quo kao jedinog načina da organizacija krene ka inovacijama, kreativnosti, većoj produktivnosti. Naglašava se važnost kulture u kojoj se promoviše preuzimanje rizika i učenje iz grešaka.

Ego na off, sposobnost da se nešto poboljša na on

Hegel je kroz jednostavne principe i tri koraka svoje dijalektike objasnio i značaj suočavanja sa drugačijim i različitim viđenjem, ali i samu težinu tog zadatka.
Kada se suočimo sa antitezom na scenu stupa naš ego koji se oseća ugroženim. Sva teškoća konstruktivnog prihvatanja drugačijeg mišljenja je upravo u egu. Tada svoje teze branimo ljutnjom, podizanjem glasa, izbegavanjem teme, ignorisanjem sagovornika.
A Hegel nam je, pre skoro dvesta godina, dao recept: ako dovoljno volimo sebe, težićemo da opovrgnemo antitezu kroz poboljšanje, unapređenje, dokazivanje da možemo, sposobnost da učinimo još više.
Pobediti možemo na razne načine. Neko smatra da je pobedio u konfliktu ako je glasniji ili ako je druga strana odustala. Pobeda pomoću Hegelove dijalektike je jedan od boljih načina: poboljšava ne samo nas, nego i svet.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Preventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na raduNovostiPreventivne mere za osiguravanje bezbednosti i zdravlja na radu

Bezbednost i zaštita zdravlja na radu predstavljaju jedno od najznačajnijih prava zaposlenih i ono podrazumeva obavezu poslodavca da obezbedi takve uslove na radu koji imaju za cilj da u najvećoj mogućoj meri smanje ili spreče nastanak povreda na radu i profesionalnih oboljenja. Zakon o radu propisuje da zaposleni ima pravo na bezbednost i zaštitu života […]

Kako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetomNovostiKako izgleda rad u preduzeću gde dve trećine zaposlenih čine osobe sa invaliditetom

Kragujevački Grafopromet jedno je od 50-ak preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koja imaju dozvolu za rad nadležnog Ministarstva za rad i zapošljavanje.   Ova firma bavi se štampom, odnosno izradom reklamno-propagandnog materijala i prodajom kancelarijskog materijala, a od ukupno 23 zaposlena njih 17 su osobe sa invaliditetom.   Milica Anđelković, iz Grafoprometa kaže za Infostud da među njihovim zaposlenim […]

Istraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudniNovostiIstraživanje na Regionalnom sajmu poslova: Fer plata i dobri međuljudski odnosi presudni

Tokom Regionalnog sajma poslova, održanog od 14. do 21. oktobra, sprovedeno je veliko regionalno istraživanje među učesnicima iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. U Srbiji je u istraživanju učestvovalo 3.273 ispitanika, što nam daje pouzdanu sliku o tome kako domaći radnici vide svoje radno okruženje, koje faktore smatraju presudnim i kakva su im […]

Učešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025NovostiUčešće Infostuda na panelu „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ – CORE Days 2025

Na regionalnoj konferenciji CORE Days 2025 – „Više od profita: Društveni uticaj ESG“, koju je organizovao NALED, Infostud je učestvovao u uvodnoj panel diskusiji posvećenoj društvenoj dimenziji ESG-ja. Panel „Dimenzija društvene odgovornosti kao aspekta ESG standarda“ održan je 27. novembra u Ložionici u Beogradu. Infostud je predstavljao Marko Živković, šef marketinga i PR-a, koji je […]