Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, posle 18 godina, usvojilo je novi Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu.
U saradnji sa sajtom osiguranik.com za vas smo pripremili tekst o jednoj od važnih izmena u ovom zakonu – osiguranju zaposlenih od posledica nesrećnog slučaja, ili kako se stručno zove – osiguranje od povreda na radu i profesionalnih bolesti. Do sada je ovo osiguranje bilo obavezno za rizične poslove, ili određene projekte čiji izvođač to zahteva, a preporuka za sve druge, manje rizične delatnosti. Prema novom Zakonu, obavezno je za sve poslodavce.
Šta ono podrazumeva, od čega osiguravate svoje zaposlene, kolike su kazne ukoliko to ne uradite i sve što treba da znate, pročitajte u nastavku teksta!
Ko treba da osigura svoje zaposlene?
Svi poslodavci treba da osiguraju svoje zaposlene, bez obzira na delatnost kojom se bave.
Kako Zakon kaže – poslodavac je pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice koje zapošljava, odnosno radno angažuje jedno ili više lica, osim fizičkih lica koja posao obezbeđuju u domaćinstvu i nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koji obavlja posao sa članovima porodičnog poljoprivrednog domaćinstva u skladu sa propisima o poljoprivredi.
Ukoliko vam se do sada pravnik ili lice zaduženo za bezbednost i zdravlje na radu nisu obratili po ovom pitanju, predlažemo da ih kontaktirate i na vreme se informišete o vašim obavezama i novitetima iz pomenutog Zakona.
Kolike su kazne za poslodavce koji ne osiguraju svoje zaposlene?
Kazne zavise od toga kojoj grupi poslodavaca pripadate:
1. Poslodavac sa svojstvom pravnog lica će biti kažnjen kaznom u visini 1.000.000 – 1.500.000 dinara.
2. Novčanom kaznom od 200.000 – 400.000 dinara biće kažnjen poslodavac koji je preduzetnik.
3. Direktor, odnosno drugo odgovorno lice kod poslodavca kazniće se novčanom kaznom od 30.000 – 150.000 dinara.
4. Za poslodavca fizičko lice za ovaj prekršaj propisana je kazna od 30.000 – 150.000 dinara.
Kako je u zakonu istaknuto, poslodavci su dužni da organizuju svoje poslovanje u skladu sa zakonom u roku od 2 godine od dana stupanja na snagu.
Šta podrazumeva osiguranje zaposlenih od posledica nesrećnog slučaja?
Osiguranjem zaposlenih od nezgode ili od posledica nesrećnog slučaja svoje zaposlene osiguravate od:
– Smrti usled nesrećnog slučaja
– Invaliditeta
A izuzev toga, možete ih i dodatno osigurati od:
– Prolazne nesposobnosti za rad (dobijaju dnevnu naknadu)
– Narušavanja zdravlja koje zahteva lekarsku pomoć (troškovi lečenja i bolnički dani)
– Loma kostiju
Zaposleni moraju biti osigurani za vreme obavljanja posla, na radnom mestu i van njega. Dakle osigurani su i:
– Na putu od kuće do posla i nazad
– Na službenim putovanjima
Osim toga, poslodavci mogu osigurati zaposlene i van radnog vremena, što svakako zavisi od njihove dobre volje. Iz Osiguranik tima preporučuju da za svoje zaposlene ugovorite i osiguranje van radnog mesta, kao i pomenuta dodatna pokrića, s obzirom na to da se čak i sa njima, konačna cena ne menja značajno.
Da li je osiguranje zaposlenih od nezgode skupo?
S obzirom na to da se nalazimo u periodu turbulencija na tržištu rada, krize u zapošljavanju, periodu tihih otkaza i velike fluktuacije zaposlenih, mnogim kompanijama je budžet smanjen i vodi se računa o svim troškovima.
Stoga i logično pitanje – da li je osiguranje zaposlenih od nezgode skupo?
Čak i za firme od nekoliko stotina zaposlenih, ovaj proizvod osiguranja nije skup na godišnjem nivou, a njime dobijate mnogo.
Pre svega, postupate po zakonu.
Osim toga, vaši zaposleni osećaće se sigurnije i bezbrižnije na radnom mestu, pa samim tim i srećnije, što svakako doprinosi svakodnevnoj posvećenosti radnim zadacima.
Na sajtu osiguranik.com možete popuniti formular za osiguranje zaposlenih od nezgode, odgovoriti na nekoliko jednostavnih pitanja i neko iz tima stručnjaka će vas kontaktirati. Nakon razgovora, na mejl vam stiže uporedni pregled ponuda više osiguravajućih kuća. Poređenjem cena i paketa, sa lakoćom možete odabrati osiguranje i dobiti sve ključne informacije, potpuno transparentno – bez izostavljanja važnih informacija, stresa i čekanja redova na šalterima.
Iako je period od dve godine dugačak, preporučujemo da se već sada organizujete, upoznate sa ostalim izmenama zakona i konsultujete sa saradnicima ili zaposlenima zaduženim za bezbednost i zdravlje na radu.