Da biste ostvarili konkurentsku prednost u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih kandidata u odnosu na druge poslodavce, koji su vaši konkurenti, nemojte ih kopirati i raditi isto što i oni. Vaš pristup treba da bude drugačiji, različit od njihovog. Treba da radite upravo suprotno od onoga što oni rade.
1. Ako vaši konkurenti nude minimalac, vi ponudite nešto veću platu
Ako vaši konkurenti targetiraju kandidate koji pristaju na minimalnu cenu rada, kako bi snizili troškove radne snage i na taj način ostvarili konkurentsku prednost u odnosu na vas, nemojte i vi targetirati istu ciljnu grupu kandidata. Ponudite nešto veću zaradu znajući da će vam to doneti niz prednosti:
- manji broj zaposlenih koji napuštaju kompaniju,
- manje odsustvovanja s posla,
- manje zloupotreba,
- zadovoljnije zaposlene i
- zadovoljnije korisnike vaših proizvoda i usluga.
2. Ako vaši konkurenti zapošljavaju isključivo kandidate s iskustvom, vi pređite na one bez radnog iskustva
Skoro svi poslodavci žele kandidate s iskustvom jer takvi kandidati ne zahtevaju prethodnu obuku i brzo ulaze u posao. U tom slučaju period njihove orijentacije i uvođenja traje daleko kraće, a samim tim i vreme izgubljene produktivnosti.
Međutim, ukoliko se potrudite da što bolje osmislite proces uvođenja i orijantacije novih zaposlenih i vi možete postići da novi zaposleni, bez obzira što nemaju prethodno radno iskustvo, za kraće vreme uđu u posao i postignu punu produktivnost.
3. Ako vaši konkurenti koriste fleksibilnu radnu snagu vi ponudite stalni radni odnos
Fleksibilna radna snaga, kao što su rad na određeno, privremeni i povremeni poslovi, rad preko studentske zadruge ili iznajmljivanje zaposlenih preko profesionalnih poslodavaca je opcija koju poslodavci najčešće koriste kada se suočavaju sa velikim variranjem u obimu potražnje, odnosno proizvodnje.
Međutim, bez obzira na to vi možete primiti zaposlene u stalni radni odnos s tim da će zaposleni u periodima veće tražnje raditi prekovremeno.
4. Ako vaši konkurenti zapošljavaju preko društvenih mreža vi koristite sajtove za zapošljavanje
Pokušajte da pronađete koji je to izvor kandidata najbolji za vašu kompaniju. Da li je to određena baza biografija ili određeni sajt za zapošljavanje, neka društvena mreža ili agencija za zapošljavanje.
5. Ako se vaši konkurenti drže maksime „Kandidati će pronaći nas“ vi obrnite stvari tako što ćete vi pronaći kandidate
Ako se vaši konkurenti drže maksime „Kandidati će pronaći nas“ to znači da se oslanjaju na kandidate koji su u aktivnoj potrazi za poslom i kojima je relativno lako „prodati“ upražnjenu poziciju da li putem klasičnog oglašavanja na sajtovima za zapošljavanje, društvenim mrežama, ili tradicionalnih i onlajn sajmova zapošljavanja ili se naprosto kandidatima ostavljaju mogućnost da ostave svoj CV u prostorijama poslodavca ili da apliciraju preko kompanijskog sajta.
Odnosno, ako vaši konkurenti targetiraju aktivne kandidate vi targetirajte pasivne kandidate da li kroz uslugu targetiranja kandidata ili zapošljavanjem po preporuci zaposlenih ili vrbovanjem odgovarajućih kandidata na stručnim skupovima i konferencijama ili preko head hunting agencija.
6. Ako ste tržišni lider onda možete da idete na strategiju zapošljavanja najtalentovanijih i tu ćete biti van konkurencije
Kao tržišni lider možete da negujete prestiž i elitizam da u vašoj kompaniji rade samo odabrani, najbolji, najsposobniji, najpametniji, takozvani A-igrači.
Možete da targetirate magnet kandidate, odnosno veoma poznate i proslavljene ljude na ključnim pozicijama koji deluju poput magneta na ostale kandidate da prihvate posao u vašoj kompaniji.
Naravno da ćete u tom slučaju ujedno biti i tržišni lider u zaradama.
7. Ako konkurenti zapošljavaju s obzirom na sposobnosti vi zapošljavajte s obzirom na karakter
To je pitanje čemu dajete prednost, odnosno šta ide ispred čega, da li sposobnost ide ispred karaktera ili karakter ispred sposobnosti. Važno je i jedno i drugo, i da osoba ima određena znanja i sposobnosti, ali i da bude podobna s obzirom na svoj karakter.
Neke kompanije prvo očekuju da kandidat bude podoban u pogledu svog karaktera jer ako mu i fale određena znanja i veštine to je nešto što može da nauči, dok je promeniti nečiji karakter vrlo teško.
Međutim, oni koji regrutuju s obzirom na nečije sposobnosti tolerišu manjkavosti karaktera ukoliko osoba ima potrebna znanja i sposobnosti.
8. Zapošljavajte u kontra ciklusu od konkurencije
Kada konkurentske firme ne zapošljavaju vi zapošljavajte. Ili u periodu ekonomske krize kada većina ne zapošljava vi zapošljavajte. To je naročito efikasno ako imate nešto slabiji brend poslodavca ili ako je vaša industrija manje atraktivna ili neatraktivna.
Ponekad i mala promena u pristupu može da donese velike rezultate. Pišite nam u komentarima da li ste primenili neki od ovih saveta i koji vam je doneo najviše uspeha.