Nije da je Design Thinking tek sada „zavirio“ u A1 prostor, ali smo možda tek prošle godine uspešno prvi put „prohodali Design Thinking korake bez držanja za ruku” 😊! Baš zato nam je bilo važno da podelimo ovo iskustvo sa svima kojima je cilj da dizajniraju bolja iskustva za svoje zaposlene i to koristeći metodologiju čiji je jedan od glavnih principa da je čovek uvek u centru svega!
Pre oko 5 godina smo imali prvi pravi susret sa ovom metodologijom…ali smo kao kompanija u proteklom periodu pomalo oprezno i sa različitim stepenom uspeha koristili Design Thinking.
Ipak, mogli bismo reći da je protekla godina bila prekretnica i period rasta u kojem smo stekli znatno više samopouzdanja u korišćenju celog procesa, njegovih alata, ne samo za dizajn proizvoda, već i za dizajniranje boljeg iskustva zaposlenih i HR procesa kao što je npr. proces selekcije i regrutacije.
Kada smo razmišljali koji od HR proces bismo mogli da “pročeprkamo” shvatili smo da bi bilo smisleno da krenemo od procesa selekcije kao prvog u nizu HR procesa gde se formira odnos između potencijalnih novozaposlenih i kompanije, a ključni cilj nam je bio da dublje razumemo ovaj proces iz perspektive kandidata.
Dodatno nam je bilo važno da se osnaže, pre svega pojedinci i mali timovi da zaista budu hrabri i koriste Design Thinking kako bi ubuduće mogli da podrže našu organizaciju u rešavanju izazova vezanih za kreiranje proizvoda, poboljšanje ili redizajn internih procesa.
I tako se ubrzo oformio tim Design Thinking entuzijasta, koji su u periodu od šest meseci, vodeći se ključnim krilaticama ove metodologije empatija-kreativnost-inovativnost, potvrdili da kandidati žele efikasniji i transparentniji proces selekcije. A zašto baš to? Jer NAM je potrebna psihološka sigurnost, u ovom veoma stresnom procesu!
Sada, gledajući za sobom, možemo reći da smo kroz Design Thinking uspostavili dublju vezu sa našim kandidatima, unapredili proces selekcije u skladu sa njihovim potrebama i postavili bazu za neko buduće korišćenje ove metodologije u našem HR odeljenju, jer Design Thinking zaista može doneti inovativni pristup koji će promeniti način na koji timovi za ljudske resurse isporučuju vrednost, organizuju posao i pronalaze rešenja, uzimajući u obzir kako zaposlene, tako i uticaj na poslovanje.
Za kraj, bilo da ste deo neke kompanije, njenog HR-a, možda nekog drugog tima ili neko ko nikad i ne želi da bude deo nekog velikog sistema 😊… sve vas pozivam da se upoznate sa Design Thinking-om kroz kurs Krojačeve škole. Zahvaljujući sjajnoj produkciji tima Krojačeve škole, ogromnoj ekspertizi Ane Jeličić ispred Design Thinkers akademije i dubljim upoznavanjem A1 studije slučaja, saznaćete koji su benefiti korišćenja ove metodologije, njene faze, ključne alate i tako se sigurno motivisati i inspirisati da koristite Design Thinking. Dizajnirajte bolje iskustvo za ljude oko vas i sebe, kao što smo mi unapredili iskustvo selekcije za našeg kandidata Žiku. 😊