Pređi na glavni sadržaj

Kako je Žika promenio proces regrutacije i selekcije u A1?

HR Lab
Autor
19. septembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Nije da je Design Thinking tek sada „zavirio“ u A1 prostor, ali smo možda tek prošle godine uspešno prvi put „prohodali Design Thinking korake bez držanja za ruku” 😊! Baš zato nam je bilo važno da podelimo ovo iskustvo sa svima kojima je cilj da dizajniraju bolja iskustva za svoje zaposlene i to koristeći metodologiju čiji je jedan od glavnih principa da je čovek uvek u centru svega!

Pre oko 5 godina smo imali prvi pravi susret sa ovom metodologijom…ali smo kao kompanija u proteklom periodu pomalo oprezno i sa različitim stepenom uspeha koristili Design Thinking.

Ipak, mogli bismo reći da je protekla godina bila prekretnica i period rasta u kojem smo stekli znatno više samopouzdanja u korišćenju celog procesa, njegovih alata, ne samo za dizajn proizvoda, već i za dizajniranje boljeg iskustva zaposlenih i HR procesa kao što je npr. proces selekcije i regrutacije.

Kada smo razmišljali koji od HR proces bismo mogli da “pročeprkamo” shvatili smo da bi bilo smisleno da krenemo od procesa selekcije kao prvog u nizu HR procesa gde se formira odnos između potencijalnih novozaposlenih i kompanije, a ključni cilj nam je bio da dublje razumemo ovaj proces iz perspektive kandidata.
Dodatno nam je bilo važno da se osnaže, pre svega pojedinci i mali timovi da zaista budu hrabri i koriste Design Thinking kako bi ubuduće mogli da podrže našu organizaciju u rešavanju izazova vezanih za kreiranje proizvoda, poboljšanje ili redizajn internih procesa.

I tako se ubrzo oformio tim Design Thinking entuzijasta, koji su u periodu od šest meseci, vodeći se ključnim krilaticama ove metodologije empatija-kreativnost-inovativnost, potvrdili da kandidati žele efikasniji i transparentniji proces selekcije. A zašto baš to? Jer NAM je potrebna psihološka sigurnost, u ovom veoma stresnom procesu!

Sada, gledajući za sobom, možemo reći da smo kroz Design Thinking uspostavili dublju vezu sa našim kandidatima, unapredili proces selekcije u skladu sa njihovim potrebama i postavili bazu za neko buduće korišćenje ove metodologije u našem HR odeljenju, jer Design Thinking zaista može doneti inovativni pristup koji će promeniti način na koji timovi za ljudske resurse isporučuju vrednost, organizuju posao i pronalaze rešenja, uzimajući u obzir kako zaposlene, tako i uticaj na poslovanje.

Za kraj, bilo da ste deo neke kompanije, njenog HR-a, možda nekog drugog tima ili neko ko nikad i ne želi da bude deo nekog velikog sistema 😊… sve vas pozivam da se upoznate sa Design Thinking-om kroz kurs Krojačeve škole. Zahvaljujući sjajnoj produkciji tima Krojačeve škole, ogromnoj ekspertizi Ane Jeličić ispred Design Thinkers akademije i dubljim upoznavanjem A1 studije slučaja, saznaćete koji su benefiti korišćenja ove metodologije, njene faze, ključne alate i tako se sigurno motivisati i inspirisati da koristite Design Thinking. Dizajnirajte bolje iskustvo za ljude oko vas i sebe, kao što smo mi unapredili iskustvo selekcije za našeg kandidata Žiku. 😊

a1-tekst-hrlab

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako da osvežite svoj oglas za posaoRegrutacija i selekcijaKako da osvežite svoj oglas za posao

Zlatno pravilo glasi – ukoliko vam je dosadno da pišete svoj oglas – kandidatu će biti dosadno da ga čita. Na sajtu Poslovi Infostud se dnevno objavi oko 200 oglasa pa nije retkost da kandidatima u moru sličnih, baš vaš oglas promakne. I pored toga dobijate i prijave kandidata koji ne ispunjavaju uslove, što dodatno […]

Infostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupeRegrutacija i selekcijaInfostud kao kanal za C-level regrutaciju: Studija slučaja iz Inspira grupe

Zapošljavanje na najvišim menadžerskim pozicijama uvek nosi posebne izazove – od uskog tržišta kandidata, preko specifičnih kompetencija, do pitanja kulturnog uklapanja.  U Inspira grupi smo u poslednjih godinu dana imali potrebu za zapošljavanjem dvoje kolega na C level pozicijama za naša dva biznisa – Infostud i Prodaja delova.  Iz tih razloga smo želeli da na […]

„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompanijuRegrutacija i selekcija„Bumerang zaposleni“ – Bivši zaposleni koji se vraćaju u kompaniju

Harvard business School je došao do podatka da je zapošljavanje bivših zaposlenih dostiglo i 20% od ukupnog zapošljavanja. Kompanija Deloitte je pokrenula svoj Alumni projekat koji upravo neguje kulturu zapošljavanja i negovanja bivših zaposlenih. Bivši zaposleni ili „bumerang zaposleni“ su značajna baza za regrutaciju.  Prilično je izvesno da je za svaku kompaniju u nekom trenutku […]

Onboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mestoRegrutacija i selekcijaOnboarding: Počinje pre prvog dana, a završava se kada zaposleni kaže – Ovo je moje mesto

Prvi dan na novom poslu se pamti. A kako, zavisi od „dobrodošlice“. Ako je samo formalna, šolja, rokovnik, „evo ti mejl i šifra“, onda je često jedna od onih mučnih uspomena, o neprijatnosti i nepripadanju. Da ovaj prvi susret sa firmom i kolegama može da prođe i mnogo drugačije, da dobrodošlica može da bude iskrena […]