Pređi na glavni sadržaj

Luxoft: Skaliranje tima – od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci

27. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Skaliranje tima se dešava kada se prihod poveća bez povećanja troškova tima. To nikada nije lak zadatak, ali je posebno izazovan kada kompanija u trenutku kada se odlučuje za skaliranje tek počinje aktivnosti na izabranom tržištu, odnosno nema zaposlenih u ciljanoj oblasti.

Kompanija Luxoft pokrenula je poslovne aktivnosti u Srbiji u martu 2022. sa idejom da postane jedna od vodećih IT kompanija na lokalnom tržištu tako što će u kratkom vremenskom roku – do kraja 2022. godine zaposliti 1000 ljudi, sa planom da se dinamika zapošljavanja nastavi i tokom 2023. U okviru Uspešnih HR priča, o projektu “Skaliranje tima: od 0 do 1.000 zaposlenih za 9 meseci”, govorila je na nedavno održanoj Petoj HR Experience konferenciji, Ana Mijatović, Country Recruitment Director za Srbiju iz Luxofta.

-Luxoft je kompanija koja posluje u više od 20 zemalja a 2022. godine je započela operacije u Srbiji, sa idejom da Srbija bude važan centar ove kompanije i internacionalni IT hub.

hre23-luxoft-uhrp

Koji timovi su uključeni u skaliranje?

– Za potrebe sprovođenja ovog projekta, organizovan je multidisciplinarni projektni tim koji pokriva sve ključne aspekte privlačenja, selekcije, zapošljavanja i integracije zaposlenih: Recruitment and selection tim, Internal mobility, Employer branding, HR operations tim i Tim za relokaciju, rekla je Ana Mijatović, koja je na čelu Recruitment tima. Ona je objasnila šta koji tim radi:

Employer Branding tim je Ana Mijatović posebno izdvojila, zbog uloge koju EB ima u nastupu Luxofta na tržište u Srbije.

– EB ima važnu funkciju da uvede svest o brendu, i to ne samo kao postojanje kompanije, već tu je i kreiranje pozitivne emocije. Potom, EB i Recruitment tim rade na privlačenju kandidata da se prijave samoinicijativno ili na poziv. Na tržište Srbije smo ušli sa malo nestandardnim pristupom. Iako zapravo ciljamo usku nišu na tržištu rada, naš EB je podrazumevao i bilborde. Želeli smo da uđemo na velika vrata, da se vidi da dolazi ozbiljna kompanija i to kompanija koja će zapošljavati mnogo ljudi. Imali smo i dan “Discover Luxoft” kada su kandidati i zaposleni mogli da saznaju više o našim planovima, projektima i samoj kompaniji. Organizovani su, dakle, sopstveni događaji za tech zajednicu ali je Luxoft učestvovao i na najrelevantnijim IT konferencijama u zemlji. Uz to, korišćeni su i svi klasični pristupi, kao što su događaji, meet up-ovi, webinari, konferencije i društvene mere, kao i klasičniji načini regrutacije i selekcije. Kreirana marketinška i PR kampanja kako bi se Luxoft pozicionirao na lokalnom tržištu kao poželjan poslodavac.

Ana Mijatović je rekla da je dobro osmišljen put kandidata u kompaniju Luxoft: Kreće kao svest o brendu, prijava, samoinicijativna ili na naš poziv, ponuda, on-boarding odnosno orijentacija zaposlenih, probni rad i retencija zaposlenih.

Recruitment i selection tim je pred sobom imao važan zadatak čiji je jedan od osnovnih postulate bio advanced hiring, odnosno koncept zapošljavanja u 3 koraka čime se ubrzava proces angažovanja novozaposlenih. Ovaj model zapošljavanja omogućava brz start: finalna ponuda o zaposlenju može da se ponudi kandidatu već u roku od 48 do 72 sata. Prethodno su prikupljene su informacije o internim potrebama zapošljavanja od hiring manager-a i na osnovu njih definisan plan i dinamika zapošljavanja. Napravili smo plan koliko nam treba researchera i regrutera. Kreiran interni kompanijski recruitment tim koji će podržati aktivnosti zapošljavanja, a sarađivali smo i sa Agencijama za zapošljavanje.

Urađena analiza kapaciteta lokalnog tržista rada u odnosu na potrebe kompanije. Krenuli smo od toga koji profili su potrebni, na osnovu senioriteta, specijalnosti, lokacije i drugih parametara, i koje pozicije ćemo lakše a koje teže popuniti, koje stručnjake malo u nedovoljnom broju spram naših apetita možemo naći na tržištu rada u Srbiji, rekla je Ana Mijatović.

Internal mobility se zasniva na mogućnosti mobilnosti između tržišta, projekata i klijenata. Omogućavanje zaposlenima lpko rade u Luxoftu u drugim zemljama da se relociraju u Srbiju i podrazumeva i efikasnu i brzu relokaciju kandidata. Svaki zaposleni u Luxoftu, u bilo kojoj zemlji sveta, može sa znanjem ili bez znanja svog menadžera da se prijavi na posao na drugom tržištu u Luxsoftu, kada prođe 6 meseci od njegovog zaposlenja u kompaniji.

Tim za relokaciju pruža administrativno logističku podršku za ljude koji se preseljavaju u Srbiju kao konačnu destinaciju rada, od transporta, avio karata, smeštaja, viza, radnih i boravišnih dozvola za zaposlene i člana porodice.

HR operations tim pokriva administrativne i neadministrativne poslove podrške: od ugovora i prijava do on-boardinga i integracije u tim i kulturu. Veoma je važan kvalitetno i efikasno organizovan onboarding process, i stoga postoji podrška HRBP i Chatbot za zaposlene). Važan je i interni trening centar za novozaposlene. Dostupan je od prvog dana u cilju brže integracije i osposobljavanja za posao.

1.000 novozaposlenih iz 10 zemalja

Ana Mijatović je naglasila da se u trening centru zaposleni mogu posvetiti unapređenju svojih veština u svim oblastima, dakle, i u mekim veštinama. Kreirana interna web stranica sa svim informacijama koje se tiču procesa relokacije, benefita, poreza, onboarding-a, absentizma, lokalne legislative itd. koja je u svakom trenutku dostupna svim zaposlenima kao preliminarno sredstvo informisanja

Omogućena su tri modaliteta rada (iz kancelarije, remote i flexible/hybrid), čime je omogućeno brže skaliranje tima dok je kompanija radila na uspostavljanju poslovnog prostora.

“Uspešno je zaposleno 1000 ljudi za 9 meseci. Podržali smo ih u uklapanju u kulturu kompanije ali i lokalnu zajednicu. Za zaposlene koji nisu iz Srbije su obezbeđeni i časovi srpskog jezika. U Luxoftu u našoj zemlji trenutno rade ljudi iz 10 zemalja: iz Srbije, Rusije, Ukrajine, Belorusije, Kazahstana, Kirgistana, Turske, Azerbejdžana, Grčke i sa Kube. Tako je stvarno stvoren jedan multikulturni IT hub u Srbiji i na to smo jako ponosni”, rekla je Ana Mijatović.

Ana Mijatović je objasnila da je izuzetno brzo zapošljavanje moguće i korisno posebno kod profila kandidata koji imaju specijalnosti koje su uvek tražene, odnosno za koje će se sigurno ubrzo pojaviti projekat ili klijent. To je važno jer se Luxoft bavi IT outsoursingom, i već se zna da ima najtraženijih profila za kojima postoji potražnja, pa mogu da se zaposle, eventualno relociraju, prođu on-boarding, odnosno orijentaciju, dok se uskoro ne stvori ta prilika.

 

partneri-hre-2023

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeEB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta).  Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: TOP5 koje će se javno predstaviti

“Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja ove oblasti u našoj zemlji. […]

Uspešne HR pričeOdržan vebinar: Kako uspešno prijaviti HR priču

U okviru konkursa „Uspešne HR priče“ za takmičarski deo konferencije HR Experience, 19.03. održan je vebinar na temu: „Kako uspešno prijaviti HR priču“. Domaćin vebinara ispred Infostuda bila je Vesna Davidović koja je ugostila člana žirija iz prethodne dve godine Marka Vidovića i predstavnike kompanija čije priče su bile najuspešnije u prošlogodišnjem konkursu, Tanju Milinković […]

Uspešne HR pričeOTVOREN JE KONKURS ZA USPEŠNE HR PRIČE: Sve što treba da znate pre nego što prijavite svoju praksu

Šta su Uspešne HR priče? “Uspešne HR priče” je projekat koji je pre 6 godina pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu. Realizuje se u okviru takmičarskog dela konferencije “HR Experience” kroz razmenu znanja i iskustava iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja […]