INTERVJU sa Svetlanom Marčetom, konsultantom TIM Centra, najbolje ocenjenom HR agencijom u istraživanju Oceni put do posla
Izuzetno je važno da svaki kandidat koji konkuriše za neki posao dobije povratnu informaciju o ishodu konkursa. Ovakav tretman je fer prema kandidatima i omogućava im da blagovremeno donose odluke u vezi sa svojom karijerom. Ukoliko neka kompanija ne obavesti kandidata o ishodu, ta praksa negativno utiče i na sam imidž poslodavca – kaže Svetlana Marčeta, konsultant HR agencije TIM Centar u intervjuu za Poslove.Infostud.com. Ona smatra da svi kandidati koji su se prijavili za određeni posao treba da dobiju informaciju o ishodu selekcije najkasnije u roku od mesec dana od dana prijavljivanja.
– Ukoliko se proces selekcije iz neplaniranih razloga produži, neophodno je obavestiti kandidate i o tome – dodaje Marčeta.
Istraživanje našeg sajta poslovi.infostud.com “Oceni put do posla” pokazalo je da je TIM Centar najbolje ocenjena HR agencija u procesu selekcije i regrutacije kandidata za posao. Šta vas je, prema vašem mišljenju, pre svega odvojilo od konkurencije u tom procesu?
– Mislimo da je za ovu nagradu najviše zaslužan naš odnos prema kandidatima. Stalno se trudimo da unapredimo naš proces selekcije i iskustvo kandidata koji dođu kod nas. Na intervjue uvek dolazimo dobro pripremljeni, a kandidati to prepoznaju i cene. Fokusirani smo, posvećeni i negujemo fer pristup prema svim kandidatima. Tokom intervjua balansiramo između ljubaznosti i profesionalnosti. Bitno nam je da se kandidat opusti tokom razgovora – na taj način će njemu biti prijatnije, a mi ćemo dobiti kvalitetnije i relevantnije odgovore koji će nam pomoći u proceni kompetencija. Ne bežimo od teških pitanja i tehnika procene koje su izazovne za kandidate – ali to činimo u lepoj atmosferi koju smo uspostavili.
Dobar glas kao preporuka
Da li je proces selekcije i regrutacije deo employer branding strategije jedne kompanije?
– Proces selekcije je vrlo moćna alatka u employer branding strategiji i to je ono na šta mi posebno skrećemo pažnju polaznicima naše Obuke za selekciju. Istraživanja su pokazala da su kandidati koji imaju negativna iskustva sa intervjua skloni da odbiju ponudu za posao, prestanu da konkurišu za tog poslodavca i čak ubeđuju druge ljude da ne konkurišu tamo. Sa druge strane, oko 97% procenata kandidata koji su imali pozitivno iskustvo tokom procesa selekcije preporučiće ljudima oko sebe da konkurišu za posao kod tog poslodavca – čak i ako oni sami nisu dobili posao. Kroz ove podatke vidimo da se dobar glas daleko čuje, a da dobar proces selekcije pozitivno utiče na to da se poslodavac predstavi kao poželjno mesto za rad.
S tim u vezi, da li je HR agencija TIM Centar stavila akcenat upravo na to da je važno da se kandidatima javi i kad su odbijeni za posao. Kako ste došli do takve odluke?
– U našem procesu selekcije svi kandidati koji su se prijavili dobijaju informaciju o ishodu selekcije u roku od mesec dana od dana prijavljivanja. Ukoliko se desi da se proces selekcije iz neplaniranih razloga produži, uvek obavestimo kandidate i o tome. Došli smo do te odluke stavljanjem u perspektivu kandidata. Jasno nam je da su to ljudi koji su u aktivnoj potrazi za poslom i smatramo da je bitno da oni budu informisani o svom trenutnom statusu, kako bi mogli da planiraju dalje korake i donose odluke.
Priznanje kao garant fer selekcije
Da li priznanje koje dodeljuju Poslovi Infostud utiče na kvalitet prijavljenih kandidata?
– Ova nagrada utiče na kvalitet prijava jer kandidatima pokazuje da nagrađena agencija ili poslodavac dobro rade svoj posao i brinu o kandidatima i klijentima. To kandidatima uliva poverenje i ohrabruje ih da se prijave, jer im poručuje da će proces selekcije biti fer, transparentan i profesionalan. Verujemo da dodela nagrada utiče i na podizanje svesti poslodavaca i agencija o bitnosti ovih tema i da ih podstiče na unapređenje procesa selekcije.
Šta je dodatno važno tokom procesa regrutacije novih zaposlenih?
– Ako pričamo o samom procesu regrutacije, mislimo da je oglas za posao jako bitan. Oglasi ne treba da budu uopšteni i puni floskula. Njihova uloga je da već pri prvom kontaktu pruže ključne informacije o kompaniji, opisu posla, potrebnim uslovima za kandidate, beneficijama za zaposlene, pa čak i o organizacijskoj kulturi. Oglasi bi trebalo da budu što konkretniji i da imaju motivišući efekat na kandidate. Iz našeg iskustva smo naučili: što je oglas specifičniji i kvalitetniji, kvalitetnije su i prijave.
Kako TIM Centar zakazuje test i intervju?
– Intervju zakazujemo telefonski a kandidate pozivamo dva ili tri dana pre termina, kako bi imali vremena da se organizuju. Nakon toga, šaljemo im mejl sa svim informacijama: terminom, adresom, linkovima ka testovima koje treba da popune, informacijom koliko će intervju trajati, ko će biti prisutan i slično. Nama ovakvi mejlovi ne iziskuju puno truda i resursa, a kandidatima pomažu u organizaciji i pripremi.
Koliko vremena u proseku prođe od početka do završetka procesa selekcije kandidata koje vi radite?
– Proces selekcije kod nas traje oko 25 dana. Kandidati koji su prošli u finalni krug dobiju tu informaciju već sedam do deset dana nakon prvog intervjua. Efikasnost u ovom procesu nam je bitna iz dva razloga: zbog iskustva kandidata ali i zbog uspešnosti samog procesa. Što više vremena prođe od trenutka prijavljivanja do trenutka odluke o zapošljavanju, veće su šanse da će kandidat izgubiti motivaciju ili dobiti drugu ponudu. Procene su da su najtalentovaniji kandidati dostupni na tržištu samo oko desetak dana. To znači da već nakon tog perioda, ako ih nismo dovoljno zainteresovali i ako ih ne obaveštavamo redovno o fazama procesa, mogu da nađu primamljiviju ponudu.