Pređi na glavni sadržaj

Siguran način da od start up firme stvorite prepoznatljivu kompaniju

Izgradnja vidljivosti i reputacije kompanije, njeno pozicioniranje na tržištu kroz odnos prema zaposlenima i njihovim potrebama nešto je što se u modernom poslovanju podrazumeva i naziva Employer branding. Ozbiljnost poslodavaca, kao i njegova moć da u svojoj oblasti rada privuče najkvalitetniji kadar upravo se ogleda u tome sa koliko pažnje i posvećenosti prilazi definisanju brenda i određivanju poslovnog identiteta.

To je posao koji u velikim sistemima zajedničkim snagama obavljaju departmani marketinga i ljudskih resursa, dok se u malim i srednjim preduzećima odlučuju da, u nedostatku sopstvenih kadrova, oslone na eksterne stručnjake. Upravo to je bio put koji je predstavnike švedske IT kompanije  koja već više od dve godine uspešno posluje i u Subotici, doveo do HR Laba najprestižnije domaće kompanije za brendiranje poslodavaca.

Uz dobru strategiju ne postoje nemogući ciljevi

Kako je ta saradnja izgledala od ostvarivanja prvog kontakta do povlačenja konkretnih poteza i da li je donela očekivane rezultate, u razgovoru za HR Lab otkrivaju Ana Vukomanović, predstavnik ove švedske kompanije u Srbiji i Isidora Maksimović, vođa tima HR Lab Employer Branding Studija.

Otkrijte nam, koja je bila polazna tačka u saradnji kompanija Auxality i HR Lab Employer Branding Studija?

ANA: Auxality je počeo sa radom 2018. godine. Za malo više od dve godine poslovanja u Subotici imamo 12 zaposlenih sa jasnom tendencijom da taj broj uvećavamo. Na početku rada, koliko god dobro da poslujete i koliko god odlične rezultate da postižete, morate da radite na tome da ljudi čuju za vas. Zato smo, prilikom raspisivanja konkursa za posao odlučili da povećamo našu vidljivost, a u Subotici, mada verovatno i šire, nije postojala adekvatnija kompanija HR Lab Employer Branding Studija kojoj smo mogli da se obratimo za taj posao. To je bila naša pretpostavka koja se kroz šestomesečni zajednički rad pokazala kao ispravna, jer smo veoma zadovoljni onim što je urađeno.

ISIDORA: Ciljeve i zahtevi koje nam je postavio klijent bili su izuzetno visoki i precizno definisani, tako da je za kompletan Employer branding studio rad na ovom projektu bio veoma izazovan. Kao neko ko je bio KA za IT kompanije prethodnih godina, kada sam čula njihove potrebe, prva pomisao mi je bila kako će to biti teško i izazovno. IT tržište je jako iscrpljeno generalno, a kada tome dodamo da je ovde u pitanju zapošljavanje IT-jevaca u Subotici, to je bio samo izazov više, premda Subotica ima ozbiljan rast i pretenduje da zaista postane jedan od novih IT centara. Uprkos tome što se stanje na IT sceni Subotice dosta popravlja, ovakav zadatak je bio jako težak kada je stavljen pred nas. Posle nekoliko internih sastanaka sa našim timom, Ani smo izneli plan, a upravo je ona jedan od ključnih faktora koji je pomogao u celoj priči, jer na putu na kom kompanija i mi imamo zajednički cilj, veoma je važno da osoba ispred kompanije ima, i pokaže poverenje u nas. Ana je u svakom trenutku bila dostupna, otvorena za priču, komentare, sugestije i to umnogome olakšava posao.

Konkretno, šta je bio predlog EB studija?

ISIDORA: Znali smo da je Auxality “nov” u Subotici i da se još uvek nije dovoljno čulo za njih iako je Subotica manji grad i informacije brzo putuju. Odlučili smo se da prvo predstavimo kompaniju, široj publici, različitim profilima ljudi, i šire od Subotice. Budući da je stvarno nesvakidašnje da neka inostrana kompanija odabere Suboticu, a ne Novi Sad ili Beograd.

ANA: Ideja koja nam je predstavljena se dopala menadžmentu, a sve ono što je predočeno u planu vrlo brzo je počelo da daje i konkretne rezultate u praksi. Broj kandidata koji se javljao na naše oglase se višestruko uvećao, ljudi su počeli da se upoznaju sa nama, a imali smo i pozive mladih IT stručnjaka koji su bili raspoloženi da kod nas dođu na praksu i usavršavanje. Sve to pokazuje da je urađen odličan posao, zbog čega smo srećni i sasvim je izvesno da će naše dve kompanije nastaviti da sarađuju i u budućnosti.

ISIDORA: Najpre smo uradili intervju sa osnivačem firme George Sallfeldt-om i objavili ga na našem portalu Poslovi.infostud. Zatim smo tražili nekoga ko će pričati o Auxality iz stručnog ugla, kako bismo približili IT zajednici na kojim projektima radi kompanija, u kojim tehnologijama i kako izgleda život IT-jevca u Subotici. Taj tekst je objavljen na najposećenijem sajtu za zapošljavanje u oblasti IT industrije Helloworld.rs i baš to korišćenje raznovrsnih kanala koje posedujemo u svom portfoliju, dalo je odlične rezultate. Pored toga, aktivirali smo profile na oba naša sajta kako bi kandidatima informacije bile na dohvat ruke. Istina, nedostajale su nam oflajn akcije uz fizički susret sa IT stručnjacima ili studentima, ali nije se moglo, i to ćemo ostaviti za neki drugi put.

Isidora, možeš li nešto o konkretnim brojkama da nam kažeš?

ISIDORA: Nakon što je prvi deo kampanje prošao odlično i zabeležio više od 50.000 interakcija 3.000 čitanja, znali smo da je trenutak da se obratimo IT zajednici. Za ovaj tekst smo tražili nekoga ko će pričati o Auxality iz stručnog ugla. Na ovaj način smo želeli da približimo IT zajednici na kojim projektima radi kompanija, u kojim tehnologijama i kako izgleda život ITevca u Subotici. Oba teksta smo plasirali kroz naše najjače kanale i zabeležili ukupno više od 70.000 impresija i 6.000 čitanja, a prosečno vreme čitanja od preko 3 minuta govori i u prilog kvalitetu sadržaja koji smo kreirali.

Posao nije završen, EB nikad ne prestaje

Šta biste poručili kompanijama koje se susreću sa istim problemima?

ANA: Mnogo je onih koji misle da je Employer brandning nevažan, da su takve priče „prosipanje iz šupljeg u prazno“, ali to nije tako. Vrlo je važno obratiti pažnju na ovaj segment poslovanja, jer veoma lako možete doći u situaciju da dobro radite, ali da ne možete doći do kvalitetnog kadra, budući da niko nije čuo za vas. Rezultati koje smo postigli tokom dosadašnjeg zajedničkog rada nam govore kako je izbor HR Lab Employer Branding Studija za partnera u tom poslu bio pravi potez i svima bih ih preporučila. Mi smo sada tek na početku zajedničkog rada i pred nama je mnogo toga što na ovom polju poslovanja treba da sprovedemo u delo.

ISIDORA: Employer branding je proces koji mora da se sprovodi aktivno i kontinuirano, a nikako samo periodično. Potrebno je da svaka kompanija odvoji resurse za to, kako novčane, tako i one vremenske i ljudske, kako bi se inovativnim idejama i strategijama unapredilo poslovanje. Konkretno, ceo ovaj proces je trajao gotovo šest meseci, dao je sjajne rezultate, ali smo svi svesni da je ovo tek početak. Kompanijama koje ulaze u proces brendiranja, treba da bude jasno da, ako u startu ne opredele dovoljno resursa, ne mogu očekivati rezultate. Dodatno, ako ste već izabrali partnera na tom putu, morate mu verovati.

 

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer branding je kao maraton

Veliki broj organizacija nema ideju kako treba da izgleda njihov uspeh u građenju brenda poslodavca. Nemoguće je da izaberu najefektivnija sredstva i taktike da postignu cilj ako nisu prethodno definisali i usaglasili ka čemu zapravo teže, kaže jedan od pionira u EB-u i jedan od najpoznatijih EB stručnjaka u Finskoj, Susanna Rantanen u drugom delu […]

Employer BrandingEmployer branding i marketing: Kako da rep ne maše psom?

Ime Susanna Rantanen je brend u oblasti modernog HR-a u Finskoj, a posebno u employer brandingu i talent marketingu u tech industriji. Njena oblast ekspertize je povezivanje poslovne strategije i kulture i iskustva zaposlenih u kompetitivnu poslovnu prednost, koja kroz komunikaciju različitim kanalima, a pre svega, preko društvenih mreža, stiže do ciljne grupe. Veruje da autentičnost […]

Employer BrandingStorytelling: Bilo jednom u jednoj kompaniji!

Znate li kako se zove čistačica vaših poslovnih prostorija? Ne? Pre mnogo godina, tokom završnog ispita iz poslovne strategije, odgovor na ovo pitanje nije znao ni Valt Bettinger, danas direktor Charles Schwab-a i zbog toga je dobio manju ocenu. Betinger je ispričao ovu priču u intervjuu za Njujork Tajms, objasniviši kako je iskustvo uticalo na […]

Employer BrandingPandemija testira brend poslodavca, ali mnogo više društvo u kojem živimo

Ako do sada nismo verovali da živimo u krajnje neizvesnom i nepredvidivom svetu (tzv. VUCA svet) sada bi trebalo da verujemo da Teorija crnog labuda, koja predviđa scenarije za koje niko nije verovao da su mogući, više nije samo teorija već i realnost. Međutim, život je dobrim delom ono što mi stvaramo od njega i […]