Pređi na glavni sadržaj

Kandidati se prvo informišu o firmi, pa onda konkurišu na posao

Odmah pošto pročitaju neki oglas za posao, a pre nego što konkurišu na to radno mesto, kandidati u najvećem broju slučajeva traže informacije o kompaniji i poslodavcu kod koga žele da dobiju zaposlenje, pokazalo je najnovije istraživanje koji su popunili posetioci profila kompanija na sajtu Poslovi.infostud.com. 

Od ukupno 966 anketiranih ispitanika, čak 67,2% njih pretražuje profile kompanija i traži informacije o poslodavcu, pre nego što uopšte konkuriše na oglas za posao. 

Zaposleni najviše pretražuju profile 

U ovom istraživanju učestvovalo je 50,4% zaposlenih, 44,4% nezaposlenih i 5,2% studenata, dok po godinama starosti, najveći broj ispitanika ima između 31 i 40 godina. Sudeći po podacima, profile kompanija najviše posećuje najaktivniija radna snaga po godinama, kao i većinom kandidati koji su u radnom odnosu. U prilog tome govori i brojka da 70 procenata anketiranih zaposlenih gleda profil firme pre nego što aplicira na neki posao! 

Interesantno je svakako i saznati šta je to što zanima sve ispitanike o određenom poslodavcu. Kada se prouče podaci našeg istraživanja nedvosmisleno se vidi da se 77,8% anketiranih izjasnilo da ih pre svega interesuje kakvi su uslovi rada, kako će im izgledati radna nedelja i radni dan. Veliki je i procenat onih koji žele da znaju koji su to benefiti koje nudi kompanija, kao i tačna lokacija firme u kojoj bi želeli da rade.  

Kakvi su uslovi rada  

Zaposleni ispitanici, na primer, prvo istražuju kakvi su uslovi rada, da li se radi u smenama i vikendom, koje benefite nudi kompanija, a potom iskustva drugih zaposlenih iz te kompanije. 

Tokom pretrage profila određene kompanije, zaposleni smatraju da su im najznačajnije sledeće rubrike: Beneficije, O nama i Naši zaposleni 

Poslodavcima bi koristilo i da znaju da su sve kategorije ispitanih kandidata izjavile da su tokom procesa informisanja o kompaniji želele najviše da saznaju iznos plate, ali da taj podatak nisu uvek uspevali da pronađu. Ovaj odgovor nagoveštava da bi kandidati želeli da kompanije po ovom pitanju budu fleksibilnije i, ako već ne žele da otkriju tačan iznos plate, možda pruže raspon zarade za određeno radno mesto. 

Među zaposlenima koji su učestvovali u istraživanju je najviše onih sa fakultetskom diplomom, srednjom školom i višom školom. 

Gde se nalazi radno mesto, na kojim projektima se radi 

Kada se posmatraju anketirani koji su nezaposleni, uočava se da se prvenstveno informišu o uslovima rada, lokaciji firme, a potom o sadržaju posla – proizvodima, projektima i uslugama. 

Redosled rubrika koje pretražuju oni koji nemaju posao nešto je drugačiji nego kod zaposlenih ispitanika. Naime, nezaposleni pre svega na profilima kompanija kliknu na rubriku O nama, a potom na Beneficije, dok je redosled ostalih rubrika identičan kao i kod zaposlenih ispitanika. Nezaposlenih anketiranih je najviše sa obrazovanjem srednje škole, potom sa diplomom fakulteta i višom školom. 

Ko će biti na intervjuu 

Svi ispitanici su tokom našeg istraživanja rekli da od informacija o poslodavcu žele da vide kakvi su uslovi rada, šta je sadržaj posla, a potom i kako izgleda proces selekcije – koliko traje i ko će biti na intervjuu za posaoZaključak se nameće da je svim ispitanicima pre konkurisanja na određenu poziciju kod poslodavca, kao i nevezano za samo konkurisanje, važno da saznaju što više o kompaniji u kojoj bi voleli da rade, a posebno šta je tačno to što konkretna firma njima može da ponudi. 

Ove informacije mogu biti dragocen vodič poslodavcima kako da unaprede sadržaj svoje kompanijske stranice na najvećem domaćem sajtu za zapošljavanje i na taj način daju preko potrebne informacije kandidatima koji će možda u budućnosti postati njihovi najbolji zaposleni. Pogledajte našu trenutnu ponudu za kompanijske profile na sledećem linku: Profil vaše kompanije.

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingZasijajte pred IT kandidatima

Grupacija sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud ima višegodišnje iskustvo u pomaganju poslodavcima da približe svoj brend i kulturu odgovarajućim kandidatima. U tom brending univerzumu pre pet godina izgrađena je posebna galaksija namenjena isključivo IT kandidatima – sajt HelloWorld.rs. Svakodnevnu komunikaciju sa IT kandidatima i znanje o brendiranju HelloWorld je spojio u jednu celinu, kreirajući kompanijski […]

Employer BrandingKako izgleda Employer Branding u doba krize

Kako kod menadžmenta izboriti resurse za strateško bavljenje Employer Brandingom? Kako formirati EVP? Kako postaviti KPI I kako meriti učinkovitost Employer Branding aktivnosti? Koji su konkretni alati i primeri  iz prakse? Upravo o ovim temama je najviše bilo reči tokom vebinara posvećenog Employer Brandingu ( u doba krize) u organizaciji sajtova Poslovi infostud i HR […]

Employer BrandingKako je kompanija NIS koristeći svu snagu naših kanala postigla desetostruko veći broj pregleda oglasa

Postavljanje oglasa za određeno radno mesto na sajtu poslovi.infostud.com, dokazano će vam doneti dobre rezultate. Međutim, razlika između dobrog i odličnog ipak postoji kada je u pitanju privlačenje najboljih kandidata, a mi naše gotovo dvodecenijsko iskustvo na tržištu zapošljavanja koristimo da pomognemo kompanijama da pronađu najbolje modele za sebe. Koliko puta ste se našli u […]

Employer BrandingKako da kao mala kompanija dođete do kvalitetnih kandidata

Da bi se opstalo na tržištu važan je timski rad, ali  važni su i što sposobniji pojedinci jer oni nisu samo malo sposobniji od drugih već višestruko. Međutim, najjači kandidati traže najjače kompanije pa se postavlja pitanje kako da kao manja kompanija dođete do kvalitetnih kandidata. Brendirajte se kao odabrano društvo iako ste mala firma […]