Pređi na glavni sadržaj

Koje boje su odgovarajuće za brend poslodavca

I boje su nešto što daje lični pečat vašem brendu pa je potrebno da napravite pravi izbor. Kako ljudi reaguju na različite boje? Da li postoje univerzalna pravila ili to zavisi od  ličnih sklonosti posmatrača, njegovog specifičnog životnog iskustva ili trenutnog raspoloženja, konteksta? Da li je žuta boja zaista simbol sreće, crvena uzbuđenja, zelena mira, a plava poverenja?

Najvažniji je kontekst

Vaš brend treba da stvori određeni osećaj i raspoloženje koji su u skladu s vašim poslovnim okruženjem.

Zapitajte se da li su određene boje prikladne s obzirom na ono čime se bavite i s obzirom na vrednosti koje negujete, ali i osećanja i raspoloženja koja želite da pokažete i pokrenete.

Ali da vidimo šta koja boja simbolizuje.

Crvena

Crvena je boja vatre i krvi pa je povezana sa energijom, snagom, odlučnošću, strašću, uzbuđenjem, željama i ljubavlju, ali i s opasnošću.

Međutim, crvena boja je i boja urgentnosti koja poziva ljude na brze odluke i akcije.

Emotivno gledano to je vrlo intenzivna boja. Ima visoku vidljivost pa su zbog toga znakovi upozorenja obojeni crveno. Crvena je i simbol hrabrosti pa je ta boja često prisutna na nacionalnim zastavama.

Narandžasta

Narandžasta je povezana sa radošću i toplinom. Predstavlja optimizam, entuzijazam, fascinaciju, radost, kreativnost, odlučnost, privlačnost, uspeh, ohrabrenje, stimulaciju, poštovanje drugih i samopoštovanje.

Žuta

Žuta je boja sunca i simbolizuje uživanje, sreću, intelekt i energiju.

Ali istovremeno simbolizuje nestalnost, spontanost pa je treba izbegavati ukoliko želite da sugerišete stabilnost i sigurnost.

Kao i crvena i ova boja je dobra boja za privlačenje pažnje.

Zelena

Zelena je boja prirode. Simboliše rast, sklad, lekovitost, obnavljanje i svežinu. Daje osećaj sigurnosti i mira.

Kao tamno zelena povezuje se s novcem, finansijskim svetom i bankarstvom, ali i s ambicijom i pohlepom.

Plava

Boja neba i mora. Često je povezana s dubinom i stabilnošću. Simbolizuje poverenje, odanost, mudrost, pouzdanje, inteligenciju, veru, istinu.

Za razliku od emocionalno toplih boja poput crvene, narandžaste i žute plava je povezana sa svešću i intelektom. Smatra se muškom bojom zbog čega se dečaci oblače u plavo, a devojčice u roze.

Tamnoplava boja povezana je s dubinom, stručnošću i stabilnošću. Simbolizuje znanje, moć, integritet i ozbiljnost.

Ljubičasta

Ljubičasta kombinuje stabilnost plave boje i energiju crvene. Ljubičasta je simbol ekstravagancije, bogatstva, prestiža, otmenosti, luksuza i ambicije. Ali isto tako povezana je i s mudrošću, dostojanstvom, nezavisnosću, kreativnošću, misterijom i magijom.

Svetlo ljubičasta evocira romantična i nostalgična osećanja dok se tamno ljubičasta vezuje za tugu.

Bela

Bela je povezana sa svetlošću, dobrotom, nevinošću, čistotom i devičanstvom. Smatra se da je to boja savršenstva.

Bela znači sigurnost, čistotu i čistoću. Za razliku od crne, bela obično ima pozitivnu konotaciju. Bela predstavlja uspešan početak i veru u viši smisao.

U oglašavanju se bela boja povezuje s hladnoćom i čistoćom jer je boja snega. Može da ukazuje na jednostavnost.

Bela je prikladna boja za dobrotvorne organizacije jer i anđeli se obično zamišljaju kako nose bele haljine. Povezuje se i s bolnicama, lekarima i sterilnošću, tako da se bela može koristiti kako bi se ukazalo na to da je nešto bezbedno.

Crna

Crna je simbol moći, elegancije, formalnosti, smrti, zla i misterioznosti.

Dovodi se u vezu s tajanstvenošću, budi strah od nepoznatog i skivenog. Obično ima negativnu konotaciju, kao na primer crna lista, crni humor.

Isto tako označava snagu i autoritet. Smatra se vrlo formalnom, elegantnom i prestižnom bojom.

S obzirom da u žalosti nosimo crninu ujedno je i simbol tuge.

Kako kombinacija različitih vrednosti jača brend poslodavca tako i kombinacija različitih boja koje simbolizuju različite vrednosti doprinosi snazi brenda.

Znajući koliko je važna simbolička uloga boja u uspostavljanju i čuvanju brenda, ne čudi što kompanije imaju knjige grafičkih standarda i ne dozvoljavaju ni najmanja odstupanja od propisanih nijansi koje se koriste u svakodnevnoj upotrebi.

Ali kako jedna slika govori više od hiljadu reči pogledajte to mnoštvo boja na Lorealovoj karijernoj stranici. Možda ćete ih sad posmatrati potpuno drugim očima.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingJak brend poslodavca prožima sve faze životnog ciklusa zaposlenog

Za dobar glas i jak brend poslodavca veoma je bitno da zaposleni imaju pozitivno iskustvo ne samo dok su bili kandidati već i onda kada su dobili posao i postali novajlije, uhodavali se, dostigli top formu, pa i onda kada su možda odlučili da odu. Zadovoljstvo kandidata Ako kandidat lako može da pronađe sve što […]

Employer BrandingZašto su interne obuke (i dalje) važne

Korona nam je pokvarila mnoge planove. Između ostalog, odložila je odlaske na domaće i međunarodne konferencije i obuke za neke bolje dane. To nam je teško palo, posebno zato što nije bilo većeg stručnog okupljanja iz oblasti komunikacija, IT ili biznisa, da se nije pojavila vesela ekipa iz Infostud grupe. Sa obe strane govornice. 😊 […]

Employer Branding5 saveta kako da vaši zaposleni skapiraju vaš brend

Sigurno ste bezbroj puta čuli da su vaši zaposleni najbolji promoteri vašeg brenda i da su upravo oni vaše korporativno lice. Ali šta da radite ako njima nije jasno kako treba da vas predstavljaju?  U tom slučaju svako će  to raditi drugačije, na sebi svojstven način. Ishod će biti gubitak jasnog identiteta pa se neće […]

Employer BrandingZasijajte pred IT kandidatima

Grupacija sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud ima višegodišnje iskustvo u pomaganju poslodavcima da približe svoj brend i kulturu odgovarajućim kandidatima. U tom brending univerzumu pre pet godina izgrađena je posebna galaksija namenjena isključivo IT kandidatima – sajt HelloWorld.rs. Svakodnevnu komunikaciju sa IT kandidatima i znanje o brendiranju HelloWorld je spojio u jednu celinu, kreirajući kompanijski […]