Pređi na glavni sadržaj

Veruju li kandidati onome što piše na karijernim stranicama?

Kreirali ste karijerne stranice, ali da li one rade svoj posao? Koliko se kandidati u proseku zadržavaju na njima? Da li uopšte pročitaju šta tu piše? To, pre svega, zavisi od toga da li dati sadržaj doživljavaju kao verodostojan. A evo čega bi trebalo da se pridržavate, a šta da izbegavate da biste uspeli u kreiranju autentičnog karijernog sadržaja.

Kredibilitet na proveri

Davno su prošla vremena kada su ljudi u potrazi za poslom verovali onome što piše u kompanijskim oglasima. Danas kada je poverenje poljuljano jer se pred očima mnogih dešavaju masovna otpuštanja i propadanja velikih korporacija poverenje je daleko teže zadobiti. Zato je danas vrlo teško uveriti ljude da je ono što govorite o sebi kao poslodavcu istina.

Zatim, ljudima je ranije bilo mnogo teže da razmene informacije i provere verodostojnost neke poruke nego što je to slučaj danas u eri Interneta i društvenih mreža.

Ukoliko želite da proverite koliko je vaš karijerni sadržaj uverljiv jedan od načina je da tražite od posetilaca vašeg karijernog sajta ili od kandidata finalista, koji su se našli u najužem krugu selekcije, da ga ocene.

Ali ako nemate vremena i resursa da se bavite istraživanjem potrebno je da se bar pridržavate sledećih preporuka:

  • Pustite zaposlene da ispričaju svoju priču – o tome kakvo je njihovo iskustvo rada u kompaniji, zašto i dalje ostaju u kompaniji, šta čini njihov rad prijatnim.
  • Navedite realne podatke – na primer, prosečnu dužinu zadržavanja zaposlenih u firmi, prosečno vreme potrebno da bi se napredovalo, rezultate istraživanja zadovoljstva zaposlenih i drugo.
  • Otkrijte i neke slabosti – jer nijedna kompanija nije savršena pa je bolje da neko odmah na početku sagleda šta je eventualna slabost rada u vašoj kompaniji i vidi da li može to da prihvati ili ne.
  • Pokrenite blog za zaposlene – ukoliko ne cenzurišete ono što zaposleni pišu na blogu to je garancija da će blog biti čitan, a benefit od čitanog bloga je snažan brend poslodavca poslodavca jer su zaposleni najbolji ambasadori brenda. Potencijalni kandidati će mnogo više verovati onome što vaši zaposleni govore, a ujedno dobijaju priliku da bliže upoznaju vaše zaposlene i požele da rade zajedno s njima.
  • Učinite zaposlene dostupnima – neka vaši zaposleni budu vidljivi onlajn sa punim imenom i prezimenom, fotografijom i imejl adresom.
  • Ostavite mogućnost za komentare i pitanja – na taj način se uspostavlja dvosmerna komunikacija sa posetiocima, koji su potencijalno zainteresovani za rad u vašoj kompaniji, i pokazuje koliko brzo kompanija odgovara na postavljene upite.
  • Postavite link do mišljenja i ocene treće strane – ukoliko je kompanija dobitnik nagrada ili je pozitivno rangirana u nekom tipu istraživanja koje sprovodi treća strana, kao što su istraživanja tipa: najpoželjniji poslodavac, ocenite put do posla, najbolji poslodavac, linkujte na to.
  • Koristite verodostojne opise posla – nemojte objavljivati opise poslova koji predstavljaju zakonsku proformu. Umesto toga učinite da opis posla zvuči zanimljivo, kao kombinacija uzbuđenja, izazova i poteškoća i dajte kandidatima konkretne i korisne savete – potraga za poslom nikada nije laka, pa onima koji dođu i do vaše karijerne stranice ponudite konkretne i korisne informacije u smislu kako da se pripreme za testiranje, intervju, šta mogu da očekuju, usmerite ih na odgovore na najčešće postavljena pitanja. Na taj način im pomažete da shvate šta očekujete od potencijalnih kandidata i kako da se najbolje spreme za proces selekcije u vašoj kompaniji što su vrlo specifični saveti, a ne uopšteni karijerni saveti koji nemaju toliku vrednost za kandidate.

S druge strane, postoji i sve ono što najčešće narušava autentičnost sadržaja pa je potrebno obratiti posebnu pažnju i na to.

Kada vam neće verovati

Neke od najčešćih grešaka koje se prave pri kreiranju karijernog sadržaja zbog kojih vam kandidati neće verovati su:

  • Stvaranje savršene slike – čak i samo jedna savršena slika može dovesti u sumnju autentičnost vašeg sadržaja, izbegavajte fotografije na kojima zaposleni izgledaju kao profesionalni glumci.
  • Korišćenje izlizanih fraza koje ne govore ništa konkretno – kao na primer: „iskustvo rada u kompaniji mi je promenilo život“, „naši zaposleni su naša najveća vrednost“, „mi živimo naše vrednosti“, „zaposlenima se pružaju beskrajne mogućnosti“ i slično.
  • Postavljanje profesionalno urađenih korporativnih video snimaka – video zapisi kod kojih se vidi da su profesionalno urađeni izgledaju kao propagandni materijal zbog čega je bolje da se umesto toga koriste video zapisi koje su napravili sami zaposleni jer to šalje potpuno drugačiju sliku u etar.
  • Neažuriranje sadržaja – ništa ne stvara tako lošu sliku kao zastareo i statičan sadržaj koji ne prati aktuelne relevantne događaje zbog čega se ne vide trenutna kompanijska dešavanja.
  • Korišćenje zastarele tehnologije – sajt, kao i pojedinačne stranice se sporo učitavaju, veza sa sajtom puca, ne postoji aplikacija za mobilni telefon i slično.
  • Insistiranje na uniformnosti i konzistentnosti – izvesna uniformnost i doslednost u kreiranju karijernog sadržaja su donekle poželjni, ali ako je dizajn različitih karijernih sadržaja previše uniforman i konzistentan to stvara utisak da je kompanija suviše formalna, kruta, netolerantna i kontrolišuća ne ostavljajući dovoljno prostora za kreativnost i inovativnost.
  • Postavljanje saopštenja za javnost – novinski članci su korporativni PR i zbog toga je njihovo postavljanje na karijernim stranicama greška. Umesto toga bolje je postaviti linkove do neutralnih sajtova koji su objavili korporativna saopštenja.
  • Davanje opisa u dve reči – kao na primer kada se navode beneficije za zaposlene plaćene obuke, plaćena rekreacija i slično šalje poruku da su vaši HR programi obični. Većina kandidata će pomisliti da ste namerno propustili da navedete više detalja i da to  činite upravo zbog toga što ne nudite ništa više od onoga što je uobičajeno, a ako, ipak, pružate izuzetne mogućnosti onda ste propustili priliku da pokažete da ste autentični, drugačiji od drugih.
  • Stavljanje previše istorijskih podataka – ukoliko u sadržaju ima više podataka koji se odnose na nastanak i dosadašnji razvoj kompanije, a manje budućih projekcija to će stvoriti utisak da kompanija stagnira. Umesto toga bolje je staviti veći akcenat na budući pravac delovanja koji daje autentičnost i polet.
  • Predstavljanje organizacione kulture kao jedinstvene ne potkrepljujući to – ukoliko kažete da je vaša organizaciona kultura jedinstvena, a ne nudite nikakve detalje niti primere koji bi to potkrepili onda je to kao da govorite u prazno.

Kao što ste videli kreiranje karijernog sadržaja ne podrazumeva samo pisanje tekstova i njihovo postavljanje na sajt. Zbog toga istražite čitanost i reakcije posetilaca.

Da li postavljaju pitanja? Da li ostavljaju komentare? Da li lajkuju? Da li vam veruju?

Pretplatite se na HR novosti

Saznajte najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingZasijajte pred IT kandidatima

Grupacija sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud ima višegodišnje iskustvo u pomaganju poslodavcima da približe svoj brend i kulturu odgovarajućim kandidatima. U tom brending univerzumu pre pet godina izgrađena je posebna galaksija namenjena isključivo IT kandidatima – sajt HelloWorld.rs. Svakodnevnu komunikaciju sa IT kandidatima i znanje o brendiranju HelloWorld je spojio u jednu celinu, kreirajući kompanijski […]

Employer BrandingKandidati se prvo informišu o firmi, pa onda konkurišu na posao

Odmah pošto pročitaju neki oglas za posao, a pre nego što konkurišu na to radno mesto, kandidati u najvećem broju slučajeva traže informacije o kompaniji i poslodavcu kod koga žele da dobiju zaposlenje, pokazalo je najnovije istraživanje koji su popunili posetioci profila kompanija na sajtu Poslovi.infostud.com.  Od ukupno 966 anketiranih ispitanika, čak 67,2% njih pretražuje profile kompanija i […]

Employer BrandingKako izgleda Employer Branding u doba krize

Kako kod menadžmenta izboriti resurse za strateško bavljenje Employer Brandingom? Kako formirati EVP? Kako postaviti KPI I kako meriti učinkovitost Employer Branding aktivnosti? Koji su konkretni alati i primeri  iz prakse? Upravo o ovim temama je najviše bilo reči tokom vebinara posvećenog Employer Brandingu ( u doba krize) u organizaciji sajtova Poslovi infostud i HR […]

Employer BrandingKako je kompanija NIS koristeći svu snagu naših kanala postigla desetostruko veći broj pregleda oglasa

Postavljanje oglasa za određeno radno mesto na sajtu poslovi.infostud.com, dokazano će vam doneti dobre rezultate. Međutim, razlika između dobrog i odličnog ipak postoji kada je u pitanju privlačenje najboljih kandidata, a mi naše gotovo dvodecenijsko iskustvo na tržištu zapošljavanja koristimo da pomognemo kompanijama da pronađu najbolje modele za sebe. Koliko puta ste se našli u […]