Pređi na glavni sadržaj

Zašto su interne obuke (i dalje) važne

27. jul 2020.
·3 minuta za čitanje

Korona nam je pokvarila mnoge planove. Između ostalog, odložila je odlaske na domaće i međunarodne konferencije i obuke za neke bolje dane. To nam je teško palo, posebno zato što nije bilo većeg stručnog okupljanja iz oblasti komunikacija, IT ili biznisa, da se nije pojavila vesela ekipa iz Infostud grupe. Sa obe strane govornice. 😊

Ali, jedna od naših vrednosti glasi: Inoviramo i razvijamo se. Druga opet kaže – pozitivni smo (na sreću, ne na virus, nego u smislu optimizma), tako da čašu uvek vidimo kao polupunu, umesto polupraznu. Imamo volju da učimo, puno znanja koje smo već akumulirali, tu su i različite oblasti u kojima poslujemo pa se iskustva mogu beskrajno deliti, imamo ljude koji su stručni u svojim oblastima i mnogi od njih predavanje i deljenje znanja doživljavaju kao svoju misiju.

Eto prilike da se intenzivnije okrenemo internim obukama, načinu učenja i  razmene znanja koji već dugo strateški razvijamo u Infostud grupi. Kada razmišljamo o njihovim benefitima u odnosu na eksterne, prvo nam pada na um ekonomska isplativost ovakvog načina razvoja i učenja, međutim Bojana Filipović, iz našeg HR tima kaže da postoje mnogi drugi razlozi zašto je to dobro kako za kompaniju, tako i za učesnike ali i same predavače.

Zašto su interne obuke dobre za kompaniju?

  • Raspoređivanje znanja unutar kompanije na veći broj ljudi, nasuprot zadržavanju znanja kod pojedinaca, čiji bi potencijalni odlazak u tom slučaju značajno više naštetio kompaniji
  • Prilika za negovanje i podsticanje kompanijskih vrednosti i organizacijske kulture
  • Razvijanje međuljudskih odnosa i timskog duha

Šta zaposleni dobijaju ovakvim vidom razmene znanja?

  • Razvijanje sopstvenog znanja iz određene oblasti prilikom pripreme i realizacije obuke
  • Mogućnost za stručno napredovanje u pravcu specijalističke pozicije i profilisanje kao eksperta za određenu oblast
  • Obogaćivanje posla i dinamike rada
  • Prilika za prepoznavanje potencijala kod učesnika za datu temu i regrutacija saradnika ili tima
  • Razvijanje sopstvenih veština u prezentovanju i javnom nastupu
  • Prevazilaženje treme
  • Lična satisfakcija

Trenutno su u toku (u više grupa, zbog velikog interesovanja 😊), dve interne obuke. Ovog meseca učimo tajne pisanja dobrog bloga od Tatjane Vidaković iz PR tima sajta poslovi.infostud.com i metodologiju istraživanja, u koju će kolege uvesti Isidora Gatarić iz sektora korporativnog razvoja.

Šta ih je motivisalo da se prijave i postanu interni predavači?

Isidora kaže da je u razgovoru sa kolegama prepoznala da postoji potreba da se malo intenzivnije poradi na usvajanju nekih važnih, modernijih koncepata vezanih za metodologiju istraživanja (anketa, intervju i sl.), a i kolege su prepoznale to isto. „Lično mislim da je interna razmena znanja dobar način za usavršavanje, jer smo uvek opušteniji da nešto što ne razumemo pređemo detaljnije sa kolegama, a posebno smo opušteni kada znamo da uvek imamo šansu da tog kolegu nešto pitamo i kada se obuka završi. 😊“ Isidora u svom pozivu na obuku poručuje da je radionica „Metodologija istraživanja (upitnik/anketa/intervju)“ zamišljena kao početni nivo namenjen svim kolegama koji se susreću sa potrebom da sprovode istraživanja, pre svega marketarima i ljudima koji se bave razvojem proizvoda.

Tatjana, koja je urednik sadržaja sajta poslovi.infostud.com, često ima priliku da radi sa kolegama koje pišu tekstove za blog i tu je primetila da postoji njihov entuzijazam i želja da dobiju konkretne smernice i obuku na tom polju. „Posle dosta pregledanih i pročitanih tekstova naših autora prilično dobro mogu da zaključim gde su tačke spoticanja, na kojim poljima fali malo više praktičnih primera i analize, a gde nam sledi savladavanje potpuno nepoznatih predela😊. Mislim da  mogu da im pomognem da lakše i bolje pišu i to je ono što me motiviše da se posvetim ovoj internoj obuci. Kroz  obuku „Kako da napišem stvarnoo dobar blog post“ ćemo analizirati vrste blog postova, ući ćemo u anatomiju pojedinačnog blog posta i rastavićemo ga na delove, a potom ćemo pričati o procesu sklapanja tih delova  u stvarno dobar tekst.“

Usled situacije, obuke se održavaju ili putem Zoom platforme, ili u manjim grupama uživo, uz sprovođenje svih mera predostrožnosti. Pomažemo jedni drugima da produbimo znanje i ispratimo trendove, sve dok interne obuke ponovo ne postanu samo jedan od naših načina usavršavanja, uz konferencije i eksterne obuke.

Do tada, ostajte zdravo i budite kreativni da ostvarite ciljeve i u okolnostima okarakterisanim kao „new normal“.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingMiloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja.  Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao […]

Employer BrandingOsam pobedničkih strategija za lidere u sticanju talenata i brendiranju poslodavaca 

U ovom članku ćemo istražiti ključne strategije za efikasno pozicioniranje vaše organizacije i privlačenje vrhunskih talenata u 2024. godini.   Procenite i analizirajte svoj učinak u 2023. godini  Započnite sveobuhvatnim pregledom vaših marketinških strategija zapošljavanja, percepcije brenda poslodavca i ukupnog iskustva kandidata tokom prošle godine. Ova vežba će vam pomoći da identifikujete oblasti u kojima ste […]

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]

Employer BrandingtalentX MasterClass: Kako postati atraktivan poslodavac u Srbiji

U utorak 21. novembra održan je prvi talentX MasterClass, događaj koji je koncipiran kao poslovna simulacija u kojoj se kroz timski rad pronalazilo rešenje za pozicioniranje predstavljenog poslodavca kao atraktivnog na tržištu. Ova celodnevna radionica je okupila predstavnike HR-a i EB-a preko 30 najvećih kompanija u Srbiji. Svi prisutni su tokom dana imali priliku da […]