Pređi na glavni sadržaj

Značaj internih komunikacija za employer branding

Danas se mnoge kompanije transformišu i pored „core” poslovanja kreću veću pažnju da obraćaju na svoje zaposlene. Dakle, imidž kompanije preko noći postao je alat za privlačenje ne samo poslovnih partnera ili krajnjih kupaca, već i ljudi koji će tu raditi. Oduvek su se zaposleni smatrali važnim resursom i desetinama godina unazad susretali smo se sa sloganima „kompanija jednako ljudi”, „ljudi su naš najvredniji resurs”. Međutim, tek se u poslednje vreme susrećemo sa stvarnim transformacijama koje, pre svega, stavljajući HR i marketing na sam vrh organizacije, menjaju i suštinski pristup ovoj temi.

Zadovoljstvo zaposlenih pre svega

Employer branding. Podrazumeva imidž i reputaciju kompanije kao poslodavca. Dakle, nije više samo važno raditi za dobro poznate i kompanije jer se, prema mnogim istraživanjima ispostavilo da novim generacijama prepoznatljivost i vezivanje za kompanijski brend nije toliko značajno kao što je to bilo pre 10 i više godina. Danas se mladi vezuju za vrlo konkretne benefite koji se pre svega uklapaju u njihova opšta uverenja, dakle misija i vizija kompanije, koja god ona bila, osnova je za deljenje kompanijskih vrednosti sa zaposlenima. Postoje mnogi benefiti koji su danas prepoznati od strane poslodavaca, kao što su rad na daljinu, osiguranja, kul mesta za rad… da ne nabrajam. Međutim, ono na šta mnogi danas zaboravljaju, a žele da se strateški bave EB, to je da ono kakva je kompanija iznutra i koliko su zaposleni zaista zadovoljni, to se uvek vidi i spolja. Benefiti su tu da upotpune celu priču, ali izuzetno je važno da se radi na zdravoj organizaciji. Zdrava organizacija direktno je uslovljena zadovoljstvom zaposlenih i po nekim istraživanjima, jedna od top 3 rangiranih stvari koje zaposleni žele je dobra informisanost.

Dobra informisanost je ključna

Dobra informisanost zaposlenih podrazumeva da se sa njima dele ne samo formalne informacije i saopštenja, već da postoji organizovani sistem toka informacija gde se na što transparentniji način zaposleni stavljaju u jedan komforan položaj, znajući u svakom trenutku šta se u kompaniji ili sa kompanijom dešava. Ovo je izuzetno zahtevna tema jer pre svega zavisi od volje top menadžmenta da na taj način pristupi.

Međutim, interne komunikacije i dalje se u većini slučajeva svode na podelu saopštenja, formalnih mailova od strane top menadžmenta, pre svega HR-a, u čemu nema ništa sporno, ukoliko se tim načinom komunicira transparentno.

Dobra informisanost pozitivno utiče na zaposlene i one će to svoje zadovoljstvo najprirodnijim putem deliti sa svojom užom i širom okolinom. Hoću reći da kompanije sa dobrom reputacijom poslodavca pre svega rade na tom imidžu interno, tako što upravljaju trendovima koji su u skladu sa onim u šta kompanija veruje, stalno balansirajući uz to i puls koji dobijaju od strane zaposlenih. Stoga je vrlo praktično da često komunicirate unutar kompanije.

Postoje mnogi savremeni načini prenosa odnosno podele informacija, od svakodnevnih sastanaka, preko newslettera, aplikacija,… ali pre svega morate znati koliko su zaposleni zadovoljni sadržajem koji im se plasira, jer tu zapravo leži suština internih komunikacija.

Evo kako možete da unapredite interne komunikacije

U nastavku navodim par saveta kako možete lako unaprediti interne komunikacije i samim tim ući u planiranje EB kampanja samouvereno i u skladu sa onim u šta veruju i vaši zaposleni:

1. Anonimne ankete – u toku svakog kvartala sprovedite anketu sa do 5 vama značajnih pitanja, koja će vam dati odgovore na to koliko su zaposleni obavešteni o svim benefitima koje kompanija omogućava i koliko su zadovoljni količinom informacija koja im se prenosi od strane nadređenog

2. U okviru anketa pokušajte da bar jedno pitanje postavite kao nešto što znate da moguće predstavlja izazov u smislu zadovoljstva vaših zaposlenih – dakle, slobodno so na ranu, brže će zarasti!

3. Analizirajte.

4. Prikazujte rezultate anketa. Uvodite promene, pokažite da slušate i da popunjavanje anketa ima smisla.

5. Izbegavajte opisna pitanja, to ljudi retko popunjavaju.

6. Na kraju svake godine prikažite šta je od preporuka zaposlenih urađeno, vodite računa da ne birate po svom nahođenju, već se uhvatite najzahtevnijih promena.

7. Imajte razumevanja, slušajte, delujte, menjajte. Svaka forma, samo da bi se ispunila, osuđena je na propast.

Nema uspeha bez iskrenosti i međusobnog razumevanja

Ne smem da propustim da još jednom naglasim važnost misije i vizije kompanije. One vode kompaniju kroz strateško planiranje osnovnih ciljeva i daju smernice za godišnje planove koji se onda prilagođavaju trenutnim uslovima na tržištu. Sa tim svaki zaposleni mora biti upoznat. Vodite računa da ne ulepšavate realnost, već da uvek budete što transparentniji u donošenju, nekad i manje lepih vesti. Zaposleni će to ceniti.

Ne obećavajte više nego što možete da ispunite. Kompanijski benefiti moraju biti vrlo jasno iskomunicirani i njihova primena treba da bude nedvosmislena. Prikazivanje benefita ka spolja dosta je popularno na tržištu u poslednje vreme, ali i bez toga (ako ste iskreni prema sebi), znaćete tri poslodavca iz glave koji imaju dobru reputaciju, a nikada ne komuniciraju ništa spolja. Kao što sam već navela u tekstu, ono što se dešava u kompaniji, uvek se reflektuje van kompanije. Ne postoji nijedna EB kampanja, ma koliko ona bila dobro osmišljena i plasirana, koja će prekriti nedostatke koje kompanija nosi u svom poslovanju ili odnosu ka zaposlenima. Jer, ovde su proizvod ljudi, vaši zaposleni, bez kojih kompanija ne bi bila to što jeste. Zato, negujte kulturu otvorenosti, transparentnosti i razumevanja i uspeh će zasigurno doći.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingKako odbraniti brend poslodavca od pandemije

Mnoge kompanije, i velike i male, su pogođene pandemijom. Ekonomske posledice su očigledne, ali kriza pogađa i brendove, odnosno kako se pojedini poslodavci opažaju tokom epidemije.  Od toga kako se odnose prema zaposlenima tokom korona krize zavisiće njihov brend ne samo u narednim godinama već, bez imalo preterivanja, i u decenijama koje slede. Šta kažu […]

Employer BrandingJak brend poslodavca prožima sve faze životnog ciklusa zaposlenog

Za dobar glas i jak brend poslodavca veoma je bitno da zaposleni imaju pozitivno iskustvo ne samo dok su bili kandidati već i onda kada su dobili posao i postali novajlije, uhodavali se, dostigli top formu, pa i onda kada su možda odlučili da odu. Zadovoljstvo kandidata Ako kandidat lako može da pronađe sve što […]

Employer BrandingKoje boje su odgovarajuće za brend poslodavca

I boje su nešto što daje lični pečat vašem brendu pa je potrebno da napravite pravi izbor. Kako ljudi reaguju na različite boje? Da li postoje univerzalna pravila ili to zavisi od  ličnih sklonosti posmatrača, njegovog specifičnog životnog iskustva ili trenutnog raspoloženja, konteksta? Da li je žuta boja zaista simbol sreće, crvena uzbuđenja, zelena mira, […]

Employer BrandingZašto su interne obuke (i dalje) važne

Korona nam je pokvarila mnoge planove. Između ostalog, odložila je odlaske na domaće i međunarodne konferencije i obuke za neke bolje dane. To nam je teško palo, posebno zato što nije bilo većeg stručnog okupljanja iz oblasti komunikacija, IT ili biznisa, da se nije pojavila vesela ekipa iz Infostud grupe. Sa obe strane govornice. 😊 […]