Pređi na glavni sadržaj

5 saveta kako da tekstom privučete pažnju kandidata

22. septembar 2021.
·5 minuta za čitanje

Kao neko ko sarađuje sa više od 12.000 firmi različitih industrija, veličina, vlasničkih struktura, a imajući u vidu da naše sajtove mesečno poseti preko 3.000.000 ljudi, konstantno osluškujemo tržište i vrlo brzo možemo da osetimo sve promene koje se tu dešavaju.

Dolazak novih kompanija u Srbiju, odlazak ljudi u inostranstvo, jačanje svesti kod kandidata o izboru poslodavca, dovela je mnoge kompanije u rebus – kako privući prave ljude?

Prošlo je vreme kada je bilo dovoljno samo razglasiti da nekoga zapošljavate, sesti i čekati stotine prijava za posao. Ako pogledamo tržište koje upošljava recimo prodavce, po našoj statistici, svaki peti kandidat konkuriše za posao prodavca, ostaje pitanje za poslodavce, kako onda da se izdvoje od konkurencije. Sa druge strane, i dalje je ogromna potražnja za ljudima iz IT struke, kao i zanatlijama, magacionerima i mnogim drugima.

Kompanije su polako, ali sigurno počele da razumeju važnost Employer Brandinga i strateškog pristupa istom, sve se više ulaže u interne, suštinske, strukturne promene i to će uvek biti prvi korak koje kompanije treba da urade. Zapošljavaju se Employer Branding menadžeri kojima je cilj da sve ovo drže pod kontrolom i vode računa o svakom procesu i aktivnosti, kako iznutra, tako i spolja.

Jednom kada je kompanija zdrava iznutra, vreme je da počne to da komunicira i spolja. Kroz rad sa kompanijama, često čujemo dobre prakse koje firma radi. Poslodavac priča o velikom broju benefita koje nudi, obukama, napredovanjima koja su moguća, podršci koju zaposleni dobija. Na kraju tog izlaganja, uvek postavimo ključno pitanje – a kako to komunicirate spolja? U velikoj većini slučajeva ostanemo bez odgovora.

Pored društvenih mreža, profila kompanija, još jedan od načina da svoju kompaniju približite ciljnoj grupi, jesu tekstovi/blog postovi.

U nastavku vam donosimo 5 saveta za pisanje tekstova koje smo skupili kroz godine iskustva, stotine pročitanih tekstova, i hiljade komentara kandidata.

1. Pričajte istinite priče

Bez obzira na to koliko imate zaposlenih, koliko dugo postojite, čime se bavite, sigurno imate neku zanimljivu priču koju niko van zidova vaše firme ne zna.
Pišite o Milici koja je došla u kompaniju kao junior, a postala je finansijski direktor, pa podelite neku anegdotu sa njenog intervjua u kom je imala ogromnu tremu. Ispričajte kako je rasla i razvijala se i kako je zasluženo došla na ovo mesto. Kandidati koji budu čitali ovakav tekst, moći će da osete Miličinu priču i njen razvojni put.

2. Pišite o stvarima koje su korisne kandidatima prilikom zaposlenja

Verujemo da ste ponosni jer ste proglašeni za pouzdanog provajdera xy usluge. Ne bismo da vam rušimo sneška, ali to je informacija koja je značajna veoma malom broju ljudi. Zamislite da vi čitate tekst koji u naslovu sadrži nešto sličnog tipa. Velika je verovatnoća da na takav naslov ne biste ni kliknuli. Pišite o stvarima koje osobi koja razmišlja da li da se zaposli kod vas, može biti presudna.

Teme koje uvek možete obraditi jer su veoma čitane su teme poput:

“Kako izgleda proces selekcije u kompaniji” – proces selekcije je izuzetno stresan za kandidate i često je obavijen velom misterije. Ukoliko skinete taj veo, kandidat će imati više prostora da se pripremi, samim time i opusti i veće su šanse da će se prikazati u realnijem svetlu nego kada bi ga pojela trema. Na ovaj način, i sebi štedite dragoceno vreme. U tu svrhu može pomoći ovaj primer.

“Kako do posla sa malo ili bez radnog iskustva” – svaki početak je težak i često nam se obraćaju “tužni” kandidati sa konstatacijom da ne mogu da nađu posao jer nemaju iskustva, a ne mogu da steknu iskustvo jer nemaju posao. Ukoliko imate određeni program praksi, program mentorstva ili nekada organizujete otvorena vrata, pišite o tome. Naročito je važno da posle pišete o iskustvima tih polaznika, kako bi se priča o dobroj praksi čula dalje.

“Zapošljavamo xy ljudi” – ukoliko ste otvorili novi ogranak, poslovnicu, širite svoje poslovanje, ta informacija za kandidate ima dvojako značenje: ukazuje na stabilnost i prosperitet kompanije i ukazuje na mogućnosti za zaposlenjem. Pogledajte primer.

3. Budite autentični

Kao što smo rekli u savetu broj 1, najbolje priče su istinite priče. Nađite šta je ono što je vaša priča i nju podelite sa drugima. Još bolje – dajte Milici iz saveta broj 1 da sama napiše svoju priču. Tekst ne mora biti savršen, ne mora biti ispravan po svim književnim, novinarskim, blogerskim uputstvima. Daleko je važnije da bude iskren i jedinstven. Takođe, nemojte nastojati da pobedite konkurenciju, već cilj treba da vam bude da imate svoj put kojim idete jer “ako su svi posebni, niko nije poseban” i zato nemojte kopirati druge, budite svoji.

Sada verovatno već mislite koliko je ovo zahtevan posao, polako odustajete od ideje jer “time nema ko da se bavi”. Obradovaćemo vas i reći da su vam svi potrebni resursi u kancelariji pored. Ono što uvek možete da uradite jeste da se obratite svojim zaposlenima jednom mesečno, jednom kvartalno i otvorite poziv za pisanje, tražite dobrovoljce. Na ovaj način, jako brzo ćete doći do svojih istinskih brend ambasadora, a ujedno ćete dobiti i autentične priče, jezikom “običnih ljudi” – upravo ono što ljudi žele da čitaju.

4. Pišite u kontinuitetu

Pre nego što odlučite da objavite prvi tekst/blog, treba da imate tema za barem 10 tekstova. Ako objavite jedan tekst, to je isto kao da niste objavili nijedan. Da biste podigli svoj brend poslodavca, priča o vama mora da bude konstantna. Stoga vam predlažemo da napravite spisak tema, ljudi, autora, i da odredite dinamiku kojom ćete pisati. Pisanje nije lako i uđite u ovaj poduhvat sa jasno opredeljenim resursima.

Dakle:
-Definišite teme koje su najbolje za predstavljanje vaše kompanije
-Opredelite resurse za ovo, dogovorite sa ljudima koji će pisati i oslobodite im to vreme
-Ukoliko niste u mogućnosti da obezbedite resurse na gore navedeni način, uvek možete da se obratite spoljnim saradnicima koji to mogu učiniti umesto vas. Kako to izgleda, možete videti u sledećem primeru: Startap sa timom u Beogradu ostvario je san svake kompanije.
-Napravite plan objava
-Promovišite svoje objave na vašem profilu, na društvenim mrežama (vašim i našim), na vašem sajtu ili drugim specijalizovanim portalima
-Pratite rezultate i prilagođavajte teme. Može da se desi da rezultati dobijeni nakon par objava potpuno demantuju vaš prvobitni plan i ukažu vam na to da određene teme bolje prolaze. U tom slučaju, menjajte plan, nemojte se držati inicijalnog dogovora po svaku cenu, već dajte publici ono što traži

5. Počnite

Poslednji, najiskreniji, i najteži savet je da – počnete.
Nakon prvog teksta/bloga, sve dalje će ići lakše.

Na svakom koraku ovog puta, tu smo da vam pružimo podršku po pitanju izbora tema, da ukažemo na to koji tekst je bolji za vašu publiku, da pratimo rezultate zajedno sa vama i da osmišljavamo sve naredne korake.

Iskoristite snagu najveće domaće grupacije sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse da poruka o vama kao poslodavcu stigne baš do one ciljne grupe koja vam je važna. Više informacija o promociji tekstova na našim sajtovima Poslovi Infostud, Hello World, Startuj i HR Lab kliknite

OVDE 

Ukoliko se odlučite za kupovinu, kontaktirajte nas na mejl eb-studio@hrlab.rs, pozovite se na ovaj članak i ostvarite POPUST.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingMiloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja.  Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao […]

Employer BrandingOsam pobedničkih strategija za lidere u sticanju talenata i brendiranju poslodavaca 

U ovom članku ćemo istražiti ključne strategije za efikasno pozicioniranje vaše organizacije i privlačenje vrhunskih talenata u 2024. godini.   Procenite i analizirajte svoj učinak u 2023. godini  Započnite sveobuhvatnim pregledom vaših marketinških strategija zapošljavanja, percepcije brenda poslodavca i ukupnog iskustva kandidata tokom prošle godine. Ova vežba će vam pomoći da identifikujete oblasti u kojima ste […]

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]

Employer BrandingtalentX MasterClass: Kako postati atraktivan poslodavac u Srbiji

U utorak 21. novembra održan je prvi talentX MasterClass, događaj koji je koncipiran kao poslovna simulacija u kojoj se kroz timski rad pronalazilo rešenje za pozicioniranje predstavljenog poslodavca kao atraktivnog na tržištu. Ova celodnevna radionica je okupila predstavnike HR-a i EB-a preko 30 najvećih kompanija u Srbiji. Svi prisutni su tokom dana imali priliku da […]