Pređi na glavni sadržaj

Autentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

HR konsultant
19. novembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima i ocenama koje su sadašnji ili bivši zaposleni ostavili o kompaniji, pre nego što odluče da konkurišu.

Sve počinje od menadžmenta

Autentičnost počinje s top menadžmentom definisanjem misije, vizije i ključnih vrednosti. Od prvih ljudi kompanije se očekuje da budu osobe od integriteta, nosioci i čuvari vrednosti, uzor i model zaposlenima.

Naime, nije dovoljno samo jasno iskomunicirati zaposlenima za šta se zalaže kompanija i šta vrednuje, već je neophodno da svakodnevno ponašanje menadžera i odluke koje donose to i podrže.

Na primer, reći da su zaposleni najveća vrednost nema toliku težinu koliko ponašati se na način koji to potvrđuje. Najpre u smislu želje da se razumeju potrebe zaposlenih, njihove težnje i strahovi kroz negovanje otvorene komunikacije, stavljanjem dobrobiti zaposlenih na prvo mesto, demonstriranjem empatije u procesu odlučivanja, iskazivanjem zahvalnosti i ukazivanjem poštovanja.

Samo u tom slučaju će zaposleni imati prijatno iskustvo koje će poneti sa sobom i kada više ne budu radili u kompaniji. I samo u tom slučaju će biti istinski promoteri brenda.

Dobar šef pozitivno iskustvo

Studija koju je sproveo Harvard Business Review otkriva da 70% zaposlenih veruje da ponašanje rukovodilaca direktno utiče na organizacionu kulturu, a samim tim i na reputaciju kompanije kao poslodavca. Na to se nadovezuju i rezultati istraživanja koje su sproveli Weber Shandwick i KRC Research, a koja ukazuju na to da 65% reputacije zavisi od načina na koji se doživljava menadžment, a 78% od toga kako se percepira CEO.

Istraživanje koje je sprovela konsultantska kuća McKinsey otkriva povezanost snažnog vođstva ne samo sa reputacijom već i sa finansijskom uspešnošću kompanije.

Profesor McCarthy je kroz svoj rad došao do zaključka da na iskustvo zaposlenih do 70% utiče ponašanje menadžera. Ako su zadovoljni svojim poslom i ako imaju pozitivno iskustvo rada to je 70% zbog toga što imaju dobrog šefa.

Dobijeni rezultati nedvosmisleno ukazuju na važnu ulogu koju liderstvo ima u oblikovanju brenda poslodavca. Samo liderstvo koje je oličenje integriteta, transparentnosti i odgovornosti može da stvori pozitivan brend. Zbog toga je neophodno dati prioritet etičkom ponašanju, iskrenosti i poštenju.

Kroz autentičan brend poslodavca se saopštavaju vrednosti koje se zaista poštuju i neguju u kompaniji i koje će prirodno privući odgovarajuće kandidate koji dele iste vrednosti i koji se najbolje uklapaju u organizacionu kulturu. A to dalje vodi do njihovog dužeg zadržavanja i veće angažovanosti i produktivnosti.

Investiranje u selekciju i razvoj menadžera

Neetičko i nedovoljno transparentno ponašanje menadžmenta obesmišljava brend poslodavca jer bez iskrenosti menadžmenta nema ni poverenja, ni lojalnosti, ni osećaja pripadnosti, a samim tim ni veće angažovanosti i motivisanosti zaposlenih, a ni dobrih odnosa sa postojećim i bivšim zaposlenima koji mogu da budu iskreni promoteri brenda.

Jer kako kaže Bill George u svojoj knjizi „Autentično liderstvo“ rukovođenje nije gluma, nije odigravanje, niti manipulacija i igranje igara. Autentičnost podrazumeva pravičnost i moralnost, a i za jedno i za drugo je potrebna hrabrost.

Autentične lidere pokreće viši smisao i svrha koji nadilaze njihov lični interes. Oni ne vijaju moć, novac, status i sve drugo što bi moglo da nahrani njihov ego. Nemaju doživljaj sopstvene nezamenljivosti i ubeđenje da će bez njih sve propasti. Umesto arogancije krasi ih skromnost.

Nasuprot njima loši menadžeri urušavaju brend poslodavca i višestruko koštaju kompaniju zbog čega organizacije treba stalno da tragaju za novim strategijama selekcije i razvoja budućih menadžera i lidera. Jer ulaganje u brend iza koga ne stoji kvalitetno vođstvo je bacanje para.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ljudi su naš najveći resurs, ali samo na papiruEmployer brandingLjudi su naš najveći resurs, ali samo na papiru

Care washing – čak 69% zaposlenih smatra da se njihove kompanije drže carewashing principa Mi smo ovde kao porodica. Brinemo da se svaki zaposleni oseti cenjeno. Ljudi su naš najveći resurs! Kandidati se često naroguše nad ovakvim izjavama kompanija – smatraju ih ispraznim frazama, neiskrenim maskiranjem prave slike i na kraju dana, klasičnim PR-om koji […]

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]