Pređi na glavni sadržaj

Autentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

19. novembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima i ocenama koje su sadašnji ili bivši zaposleni ostavili o kompaniji, pre nego što odluče da konkurišu.

Sve počinje od menadžmenta

Autentičnost počinje s top menadžmentom definisanjem misije, vizije i ključnih vrednosti. Od prvih ljudi kompanije se očekuje da budu osobe od integriteta, nosioci i čuvari vrednosti, uzor i model zaposlenima.

Naime, nije dovoljno samo jasno iskomunicirati zaposlenima za šta se zalaže kompanija i šta vrednuje, već je neophodno da svakodnevno ponašanje menadžera i odluke koje donose to i podrže.

Na primer, reći da su zaposleni najveća vrednost nema toliku težinu koliko ponašati se na način koji to potvrđuje. Najpre u smislu želje da se razumeju potrebe zaposlenih, njihove težnje i strahovi kroz negovanje otvorene komunikacije, stavljanjem dobrobiti zaposlenih na prvo mesto, demonstriranjem empatije u procesu odlučivanja, iskazivanjem zahvalnosti i ukazivanjem poštovanja.

Samo u tom slučaju će zaposleni imati prijatno iskustvo koje će poneti sa sobom i kada više ne budu radili u kompaniji. I samo u tom slučaju će biti istinski promoteri brenda.

Dobar šef pozitivno iskustvo

Studija koju je sproveo Harvard Business Review otkriva da 70% zaposlenih veruje da ponašanje rukovodilaca direktno utiče na organizacionu kulturu, a samim tim i na reputaciju kompanije kao poslodavca. Na to se nadovezuju i rezultati istraživanja koje su sproveli Weber Shandwick i KRC Research, a koja ukazuju na to da 65% reputacije zavisi od načina na koji se doživljava menadžment, a 78% od toga kako se percepira CEO.

Istraživanje koje je sprovela konsultantska kuća McKinsey otkriva povezanost snažnog vođstva ne samo sa reputacijom već i sa finansijskom uspešnošću kompanije.

Profesor McCarthy je kroz svoj rad došao do zaključka da na iskustvo zaposlenih do 70% utiče ponašanje menadžera. Ako su zadovoljni svojim poslom i ako imaju pozitivno iskustvo rada to je 70% zbog toga što imaju dobrog šefa.

Dobijeni rezultati nedvosmisleno ukazuju na važnu ulogu koju liderstvo ima u oblikovanju brenda poslodavca. Samo liderstvo koje je oličenje integriteta, transparentnosti i odgovornosti može da stvori pozitivan brend. Zbog toga je neophodno dati prioritet etičkom ponašanju, iskrenosti i poštenju.

Kroz autentičan brend poslodavca se saopštavaju vrednosti koje se zaista poštuju i neguju u kompaniji i koje će prirodno privući odgovarajuće kandidate koji dele iste vrednosti i koji se najbolje uklapaju u organizacionu kulturu. A to dalje vodi do njihovog dužeg zadržavanja i veće angažovanosti i produktivnosti.

Investiranje u selekciju i razvoj menadžera

Neetičko i nedovoljno transparentno ponašanje menadžmenta obesmišljava brend poslodavca jer bez iskrenosti menadžmenta nema ni poverenja, ni lojalnosti, ni osećaja pripadnosti, a samim tim ni veće angažovanosti i motivisanosti zaposlenih, a ni dobrih odnosa sa postojećim i bivšim zaposlenima koji mogu da budu iskreni promoteri brenda.

Jer kako kaže Bill George u svojoj knjizi „Autentično liderstvo“ rukovođenje nije gluma, nije odigravanje, niti manipulacija i igranje igara. Autentičnost podrazumeva pravičnost i moralnost, a i za jedno i za drugo je potrebna hrabrost.

Autentične lidere pokreće viši smisao i svrha koji nadilaze njihov lični interes. Oni ne vijaju moć, novac, status i sve drugo što bi moglo da nahrani njihov ego. Nemaju doživljaj sopstvene nezamenljivosti i ubeđenje da će bez njih sve propasti. Umesto arogancije krasi ih skromnost.

Nasuprot njima loši menadžeri urušavaju brend poslodavca i višestruko koštaju kompaniju zbog čega organizacije treba stalno da tragaju za novim strategijama selekcije i razvoja budućih menadžera i lidera. Jer ulaganje u brend iza koga ne stoji kvalitetno vođstvo je bacanje para.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]