Pređi na glavni sadržaj

Da li nas posao sa svrhom čini srećnijim?

Country HR Head Serbia, Continental
18. oktobar 2023.
·2 minuta za čitanje

Rezultati istraživanja pokazuju da je pored balansa privatnog i poslovnog života, posao sa svrhom jedan od najvažnijih pokretača atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu. Ispitanici kažu, da kada bi radili posao sa svrhom…

71% ispitanika bi više uživalo u obavljanju trenutnog posla

64% ispitanika bi bilo efikasniji na poslu

60% ispitanika bi bilo srećniji na poslu

48% ispitanika bi bilo spremno da duže ostane na trenutnoj poziciji

Gde zaposleni pronalaze svrhu? Prema istraživačima iz McKinsey-a, zaposleni mogu da pronađu svrhu tako što ostvaruju uticaj na jedan od pet okruženja:

Društvo u celini

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na društvo u celini, motivisani su onim poslovima od kojih ostvaruju uticaj na njihovu zajednicu, životnu sredinu ili na čovečanstvo. Ovo je veoma vidljiv motiv za pojedince koji biraju profesije kao što su lekari, profesori i nastavnici, socijalni radnici. Njihove profesije, iako neke od njih niti su dobro plaćene, niti dovoljno vrednovane, ostavljaju dubok trag na funkcionisanje narednih generacija.

Kompanija za koju rade

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na kompaniju za koju rade su vođeni time da njihova kompanija postane lider u industriji, privuče najbolje zaposlene, kreira vrednost za sve zainteresovane grupe. U ovom slučaju pojedinci veruju u misiju kompanije za koju rade i veruju da ako kompanija ostvaruje uspeh, to je podjednako i njihov uspeh i da na taj način doprinose i razvoju društva u celini.

Klijenti

Neki pojedinci vide svrhu kroz ostvarivanje uticaja na poslovanje njihovih klijenata ili promene načina korišćenja proizvoda ili usluga od strane njihovih korisnika: čine njihov život lakšim, boljim ili bezbednijim, ili tako što će im pružiti „ best in class “ proizvode ili usluge. Istraživanja pokazuju da poslovi koji imaju značajan uticaj na klijente ili koji zahtevaju da se gradi dugoročni odnos sa njima, takvi poslovi podstiču zaposlene da ulože više napora da ostvare rezultate, veću upornost, spremnost da se pomogne i spremnost da se zaposleni razvija kako bi delovao kompetentno u radu sa klijentima ili korisnicima.

Tim

Pojedinci koji svrhu vide u timu za koji rade su najčešće motivisani da rade u timovima koji postižu izvanredne rezultate, u kojima se osećaju bezbedno i gde imaju dovoljno ovlašćenja da donose i sprovode donete odluke. Ovi pojedinci jedva čekaju da dođu na posao i da rade rame uz rame sa kolegama za koje veruju da dele istim sistem vrednosti.

Lični uspeh

Neki pojedinci vide svrhu u sopstvenim postignućima i razvojem koji se dešava radeći izazovne zadatke. Ovo uključuje priznanje za doprinos koje je pojedinac ostvario, da postoje prilike za rast i razvoj, kao i mogućnost da neko da sve od sebe na poslu. Ovi pojedinci su motivisani da ostvare uticaj na intrizičan način: autonomijom, povezivanjem i kompetencijama.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Talent X 2025: Ko je poneo priznanja VRH IT POSLODAVAC u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingTalent X 2025: Ko je poneo priznanja VRH IT POSLODAVAC u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih je nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]

Da li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošakEmployer brandingDa li vaša edukacija za zaposlene ima svrhu – ili je samo trošak

Koliko puta ste čuli frazu da je HR sektor koji samo troši novac, dok ga ne zarađuje? Ako uprostimo stvari, to zaista i deluje tako. HR neretko ima velika ulaganja, a jedno od najvećih je u edukaciju zaposlenih. Od one obavezne, do one koju svi žele, do onih koje niko ne presluša… Neminovno je da […]