Pređi na glavni sadržaj

Da li nas posao sa svrhom čini srećnijim?

Country HR Head Serbia, Continental
18. oktobar 2023.
·2 minuta za čitanje

Rezultati istraživanja pokazuju da je pored balansa privatnog i poslovnog života, posao sa svrhom jedan od najvažnijih pokretača atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu. Ispitanici kažu, da kada bi radili posao sa svrhom…

71% ispitanika bi više uživalo u obavljanju trenutnog posla

64% ispitanika bi bilo efikasniji na poslu

60% ispitanika bi bilo srećniji na poslu

48% ispitanika bi bilo spremno da duže ostane na trenutnoj poziciji

Gde zaposleni pronalaze svrhu? Prema istraživačima iz McKinsey-a, zaposleni mogu da pronađu svrhu tako što ostvaruju uticaj na jedan od pet okruženja:

Društvo u celini

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na društvo u celini, motivisani su onim poslovima od kojih ostvaruju uticaj na njihovu zajednicu, životnu sredinu ili na čovečanstvo. Ovo je veoma vidljiv motiv za pojedince koji biraju profesije kao što su lekari, profesori i nastavnici, socijalni radnici. Njihove profesije, iako neke od njih niti su dobro plaćene, niti dovoljno vrednovane, ostavljaju dubok trag na funkcionisanje narednih generacija.

Kompanija za koju rade

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na kompaniju za koju rade su vođeni time da njihova kompanija postane lider u industriji, privuče najbolje zaposlene, kreira vrednost za sve zainteresovane grupe. U ovom slučaju pojedinci veruju u misiju kompanije za koju rade i veruju da ako kompanija ostvaruje uspeh, to je podjednako i njihov uspeh i da na taj način doprinose i razvoju društva u celini.

Klijenti

Neki pojedinci vide svrhu kroz ostvarivanje uticaja na poslovanje njihovih klijenata ili promene načina korišćenja proizvoda ili usluga od strane njihovih korisnika: čine njihov život lakšim, boljim ili bezbednijim, ili tako što će im pružiti „ best in class “ proizvode ili usluge. Istraživanja pokazuju da poslovi koji imaju značajan uticaj na klijente ili koji zahtevaju da se gradi dugoročni odnos sa njima, takvi poslovi podstiču zaposlene da ulože više napora da ostvare rezultate, veću upornost, spremnost da se pomogne i spremnost da se zaposleni razvija kako bi delovao kompetentno u radu sa klijentima ili korisnicima.

Tim

Pojedinci koji svrhu vide u timu za koji rade su najčešće motivisani da rade u timovima koji postižu izvanredne rezultate, u kojima se osećaju bezbedno i gde imaju dovoljno ovlašćenja da donose i sprovode donete odluke. Ovi pojedinci jedva čekaju da dođu na posao i da rade rame uz rame sa kolegama za koje veruju da dele istim sistem vrednosti.

Lični uspeh

Neki pojedinci vide svrhu u sopstvenim postignućima i razvojem koji se dešava radeći izazovne zadatke. Ovo uključuje priznanje za doprinos koje je pojedinac ostvario, da postoje prilike za rast i razvoj, kao i mogućnost da neko da sve od sebe na poslu. Ovi pojedinci su motivisani da ostvare uticaj na intrizičan način: autonomijom, povezivanjem i kompetencijama.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]