Pređi na glavni sadržaj

Da li nas posao sa svrhom čini srećnijim?

18. oktobar 2023.
·2 minuta za čitanje

Rezultati istraživanja pokazuju da je pored balansa privatnog i poslovnog života, posao sa svrhom jedan od najvažnijih pokretača atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu. Ispitanici kažu, da kada bi radili posao sa svrhom…

71% ispitanika bi više uživalo u obavljanju trenutnog posla

64% ispitanika bi bilo efikasniji na poslu

60% ispitanika bi bilo srećniji na poslu

48% ispitanika bi bilo spremno da duže ostane na trenutnoj poziciji

Gde zaposleni pronalaze svrhu? Prema istraživačima iz McKinsey-a, zaposleni mogu da pronađu svrhu tako što ostvaruju uticaj na jedan od pet okruženja:

Društvo u celini

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na društvo u celini, motivisani su onim poslovima od kojih ostvaruju uticaj na njihovu zajednicu, životnu sredinu ili na čovečanstvo. Ovo je veoma vidljiv motiv za pojedince koji biraju profesije kao što su lekari, profesori i nastavnici, socijalni radnici. Njihove profesije, iako neke od njih niti su dobro plaćene, niti dovoljno vrednovane, ostavljaju dubok trag na funkcionisanje narednih generacija.

Kompanija za koju rade

Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na kompaniju za koju rade su vođeni time da njihova kompanija postane lider u industriji, privuče najbolje zaposlene, kreira vrednost za sve zainteresovane grupe. U ovom slučaju pojedinci veruju u misiju kompanije za koju rade i veruju da ako kompanija ostvaruje uspeh, to je podjednako i njihov uspeh i da na taj način doprinose i razvoju društva u celini.

Klijenti

Neki pojedinci vide svrhu kroz ostvarivanje uticaja na poslovanje njihovih klijenata ili promene načina korišćenja proizvoda ili usluga od strane njihovih korisnika: čine njihov život lakšim, boljim ili bezbednijim, ili tako što će im pružiti „ best in class “ proizvode ili usluge. Istraživanja pokazuju da poslovi koji imaju značajan uticaj na klijente ili koji zahtevaju da se gradi dugoročni odnos sa njima, takvi poslovi podstiču zaposlene da ulože više napora da ostvare rezultate, veću upornost, spremnost da se pomogne i spremnost da se zaposleni razvija kako bi delovao kompetentno u radu sa klijentima ili korisnicima.

Tim

Pojedinci koji svrhu vide u timu za koji rade su najčešće motivisani da rade u timovima koji postižu izvanredne rezultate, u kojima se osećaju bezbedno i gde imaju dovoljno ovlašćenja da donose i sprovode donete odluke. Ovi pojedinci jedva čekaju da dođu na posao i da rade rame uz rame sa kolegama za koje veruju da dele istim sistem vrednosti.

Lični uspeh

Neki pojedinci vide svrhu u sopstvenim postignućima i razvojem koji se dešava radeći izazovne zadatke. Ovo uključuje priznanje za doprinos koje je pojedinac ostvario, da postoje prilike za rast i razvoj, kao i mogućnost da neko da sve od sebe na poslu. Ovi pojedinci su motivisani da ostvare uticaj na intrizičan način: autonomijom, povezivanjem i kompetencijama.

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingSonja Grčić: Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam govori da to što Coca-Cola HBC radi ima smisla

Nagrada za VRH poslodavca po mišljenju mladih nam je posebno srcu draga. Ovo je već drugi put zaredom da nam je pripala i ona nam dosta govori u prilog tome da sve zajedničke aktivnosti koje imamo sa mladima imaju smisla i postoje na obostrano zadovoljstvo. Ovako je Sonja Grčić, Employer brand menadžer kompanije Coca-Cola HBC […]

Employer BrandingAlisa Evsina, HR direktorka NIS-a: Trudimo se da naši zaposleni budu zadovoljni

Kompanija NIS osvojila je visoko drugo mesto na listi najpoželjnijih – VRH poslodavaca u Srbiji! Da je jedna od najvećih energetskih kompanija u jugoistočnoj Evropi i vrhunsko mesto za rad, smatra oko 11.000 ispitanika koji su učestvovali u istraživanju Talent X. Tradicionalno ga sprovodi najveća platforma za zapošljavanje Infostud, a kao najatraktivnije kompanije, po mišljenju ispitanika, […]

Employer BrandingNevena Savić, Bosch Srbija: Na posao odlazimo sa idejom da radimo nešto što poboljšava kvalitet života mnogih ljudi

Kompanija Bosch Srbija treći je najpoželjniji poslodavac u Srbiji, po mišljenju čak 11.000 kandidata koji su učestvovali u istraživanju Talent X! Ova kompanija se već dugo nalazi u samom vrhu najpoželjnijih poslodavaca na domaćem tržištu, a ove godine se po tom kriterijumu po prvi put našla u Top tri omiljenih radnih sredina u Srbiji. Istraživanje […]

Employer BrandingNova tema a stara potreba: onboarding za porodilje

Nedavno sam primetila na LinkedIn mreži inicijativu da se uvede onboarding za zaposlene koje se vraćaju sa porodiljskog i pokušala da se setim sopstvenog povratka na posao. Sećam se samo toga da je kompanija bila ista, a opet nekako drugačija. Možda pomenuta inicijativa i ima smisla.   Naravno da onboarding za porodilje koje su se vratile […]