Pređi na glavni sadržaj

Finansijska održivost kao temelj brendiranja poslodavca u kriznim vremenima na IT tržištu radne snage

Country HR Head Serbia, Continental
22. avgust 2023.
·3 minuta za čitanje

U doba sveprisutne digitalizacije, informacione tehnologije (IT) su postale kritična komponenta savremenog poslovanja. Međutim, kao i svaka druga industrija, IT se suočava sa cikličnim ekonomskim promenama i krizama. Pogotovo na tržištu radne snage koje je često turbulentno i konkurencija za stručnjacima iz oblasti IT-a je izuzetno jaka. U takvim uslovima, brendiranje poslodavca i održavanje finansijske stabilnosti postaju ključni faktori za uspeh.

Brendiranje poslodavaca kao konkurentska prednost

Brendiranje poslodavca odnosi se na proces stvaranja i održavanja ugleda kompanije kao poželjnog mesta za rad. U vremenima kada tržište radne snage prolazi kroz krizu, potraga za talentima postaje još zahtevnija. Stručnjaci iz oblasti IT-a su visoko traženi i oni često imaju mogućnost da biraju između različitih poslodavaca. U takvom okruženju, privlačenje i zadržavanje talentovanih IT profesionalaca postaje imperativ.

Kvalitetan brend poslodavca može biti ključna konkurentska prednost. Kompanije koje su poznate kao poslodavci koji pružaju izazovne projekte, priliku za profesionalni razvoj i rad u inspirativnom okruženju, privlače talente koji su u potrazi za više od puke finansijske nadoknade. Brendiranje poslodavca ide dalje od samog proizvoda ili usluge koje kompanija nudi; ono se fokusira na iskustvo zaposlenih i na kreiranje osećaja pripadanja kompaniji za koju rade.

Finansijsko održivo poslovanje kao faktor diferencijacije

Finansijska stabilnost kompanije igra ključnu ulogu u procesu brendiranja poslodavca. U doba krize, kada mnoge kompanije možda smanjuju broj zaposlenih ili čak zatvaraju svoja vrata, kompanije koje uspevaju da održe stabilno poslovanje ostavljaju snažan utisak na potencijalne zaposlene. Održavanje radnih mesta i pružanje stabilnosti zaposlenima postaje znak pouzdanosti i dugoročnog planiranja.

Koliko se tržište radne snage menja pod uticajem trenutnih dešavanja na tržištu, govore nam i podaci istraživanja koje smo sproveli u periodu od 2019, do 2023. godine na IT tržištu radne snage. Važnost finansijski održivog poslovanja kao faktor atraktivnosti brenda poslovanja se menjalo iz istraživanja u istraživanje, iako je ovo uvek bio jedan od najvažnijih faktora koji su uticali i na atraktivnost brenda poslodavca i na sposobnost poslodavca da dugoročno zadrži zaposlene.

Kada smo sproveli prvo istraživanje 2019. godine, 61% ispitanika se izjasnilo da je finansijski održivo poslovanje aspekat koji doprinosi visokoj atraktivnosti poslodavca. Isti rezultat se ponovio i na istraživanju koje je sprovedeno 2021. godine, dok je atraktivnost ovog atributa brenda poslodavca skočila na 74% po poslednjem istraživanju.

Finansijski stabilno poslovanje predstavlja ključni faktor koji će doprineti zadržavanju zaposlenih. Prema rezultatima istraživanja koje je sprovedeno ove godine, 78% ispitanika kaže da je spremno da dugoročno gradi svoju karijeru kod poslodavaca čije je poslovanje održivo.

Izazovi finansijske stabilnosti u kriznim vremenima

Održavanje finansijske stabilnosti u doba krize nije jednostavan zadatak. IT industrija, iako otpornija u odnosu na mnoge druge sektore, takođe može osetiti posledice ekonomske nestabilnosti. Smanjenje investicija u IT rešenja, odlaganje projekata i smanjenje troškova su samo neki od izazova s kojima se kompanije mogu suočiti.

Međutim, kompanije koje imaju dobro upravljanu finansijsku strukturu i raznovrsne izvore prihoda su u boljem položaju. Diversifikacija poslovanja može smanjiti izloženost riziku. Kompanije koje su već unapred razmišljale o potencijalnim ekonomskim izazovima mogu bolje reagovati na krizu.

Kako pozicionirati brend poslodavca kao finansijski stabilnu kompaniju?

Upravljanje finansijskom stabilnošću i brendiranjem poslodavca zahteva integrisan pristup. Evo nekoliko ključnih koraka:

1. Transparentna komunikacija finansijskih rezultata u javnosti – Prilikom definisanja komunikacione strategije brenda poslodavca posebnu pažnju treba posvetiti komunikaciji finansijskih rezultata poslodavca kao i planovima za dostizanje njihove stabilnosti.

2. Transparentna komunikacija trenutno stanje poslovanja ka zaposlenima – Kompanije bi trebalo da komuniciraju transparentno sa svojim zaposlenima o trenutnom stanju poslovanja. Otvorena komunikacija o planovima i izazovima stvara poverenje sa jedne strane, a sa druge strane transparentna komunikacija će omogućiti zaposlenima komuniciraju stvarno stanje poslovanje njihovog poslodavca u njihovom okruženju i da na taj način doprinesu jačanju slike finansijskoj održivosti poslodavca.

3. Nastavak investiranja u razvoj zaposlenih – Iako može izgledati kontraproduktivno ulagati u obuku i razvoj zaposlenih tokom krize, to je dugoročno isplativo. Dobro obučeni i motivisani zaposleni mogu doprineti efikasnosti i inovacijama čak i u teškim vremenima.

4. Fokus na vrednost za zaposlene – Brendiranje poslodavca treba da se fokusira na vrednost koju kompanija pruža svojim zaposlenima. To može biti prilika za profesionalni razvoj, fleksibilno radno vreme, rad od kuće, prijateljsko i prijatno okruženje, kvalitet projekta…

U doba krize na IT tržištu radne snage, finansijska stabilnost postaje ključna za održavanje brenda poslodavca. Privlačenje i zadržavanje talentovanih IT stručnjaka zahteva više od konkurentnih plata i beneficija, kompanije moraju da ponude stabilnost, sigurnost i prilike za razvoj. Strateški pristup upravljanju finansijskom stabilnošću i brendiranjem poslodavca može omogućiti kompanijama da prevaziđu izazove krize i osiguraju svoju poziciju kao poželjni poslodavci u IT sektoru.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]